Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä tauti?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   3.5.25 14:17:39

Työpaikalla paljon sairastuneita yhteisen aterian jälkeen, epäily joko norovirus tai ruokamyrkytys. Kaikilla muilla samaan aikaan sairastuneilla vatsatauti, mutta yhdellä ei oksentelua eikä ripulia. Sen sijaan tällä yhdellä erittäin voimakas päänsärky, heikkous, huono yleiskunto (parin metrin kävely vessaan vaikeaa) ja ylävatsan kipua, eilen aamulla ok ja illalla vuodepotilas. Ei flunssaoireita eli ei nuhaa, yskää, kurkkukipua tms., henki kulkee hyvin. Mistä voisi olla kyse? Voiko joku vatsatautia aiheuttava aiheuttaa myös tällaisen taudin?

Re: Mikä tauti?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   3.5.25 14:52:10

Norovirus voi olla myös se ruokamyrkytyksen aiheuttaja,,usein onkin.

Norossa on aika yleistäkin esim pyörtyä niin miksei pelkkä heikkous tai heikotus voisi olla sen oire myöskin ? Itse olen sairastanut noron aika lailla tuollaisena eli ihan veto pois kolme päivää, fyysisesti siis kropasta veto pois (samaan aikaan siis mies ja työkaverit norossa niin sehän se minullakin oli).

Re: Mikä tauti?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   3.5.25 14:54:58

Sinulla ei siis ollut lainkaan oksentelua tai ripulia, vaan ainoastaan kovat muut oireet, ja oli silti noro? Voiko karmivan kova päänsärky olla siitä myös? Itse olen sairastanut noron vain perinteisin oirein pari kertaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.