Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Osasairauspäivärahapäätös?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.5.25 11:08:13

Onko sennuilla kokemusta osasairauspäivärahalla työskentelystä? Aloitin työskentelyn osasairauspäivärahalla pitkän sairausloman jälkeen. Tein hakemuksen Kelaan 3.4. ja kaikki liitteet lääkäriltä ja työnantajalta on Kelalle toimitettu, mutta päätöstä ei ole vieläkään tehty? Sairauspäivärahahakemukset käsiteltiin muutamassa päivässä, niin mikä tässä nyt mättää? Rahat alkaa olemaan tiukilla kun päätöstä/maksua ei ala kuulumaan.

Re: Osasairauspäivärahapäätös?

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   3.5.25 11:13:46

Aloitin myös 1.4. alkaen, eikä ole päätöstä tullut. Kävin juuri kurkkaamassa kelan sivuilla, ja nyt sinne on tullut tieto, että odottaa lisätietoa työnantajalta. En käsitä mitä ne nyt vielä sieltä tarvii, kun itse olen toimittanut sinne selkeästi liitteen osasairausloma-ajan työsopimuksesta, joka käsittääkseni on ainoa, mitä työnantajalta tarvitaan. Pitää maanantaina kysellä perään...

Monet kelan päätökset tulee tosi nopeasti ja oon ollu pääosin tyytyväinen, mut tää osasairauslomarahan päätös on kyl venynyt kohtuuttoman pitkään! Mulla toki viime kuun palkka tulisi joka tapauksessa vasta 2vk päästä, joten en ole sitä rahaa ehtinyt vielä kaipaamaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.5.25 11:26:24

Omakelassa on maininta että keskimääräinen käsittelyaika kyseisille hakemuksille olisi noin 25 päivää. On kyllä ikävää, jos käsittely venyy tuosta ja sitten vaaditaan vielä lisäselvityksiä. Kyllä ne selvitykset pitäisi pyytää heti käsittelyn alkaessa, ettei niiden takia veny entisestään.

Erikoista, että osasairauspäiväraha on noin vaikea asia ratkaistavaksi, kun kuitenkin asialle on selkeät perusteet (lääkärintodistus sekä työnantajan tekemä osa-aikasopimus).

Lähettäjä: Rilla 
Päivämäärä:   3.5.25 12:46:13

Soita arkena Kelaan. Ottavat samantein käsittelyyn. Jutut vaa ruuhkautuu, mut otetaan hoitoon ku omaansa kyselee. Kysy vaikka et tarkistat, että onhan kaikki tarvittava toimitettu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.