Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hämmennyin (on seksistä)

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   3.5.25 09:27:03

Olen tapaillut miestä puolen vuoden ajan. Ollaan etäsuhteessa joten ei nähdä päivittäin mutta nyt vietettiin loma yhdessä. Itselläni on kipeä ero takana ja olen kertonut jo alussa, että haluan omaa aikaa enkä vielä tiedä mitä parisuhteelta haluan. Hänelle tää oli ok.
Meillä ei ole ollut seksiä hetkeen, koska mua vaan ahdistaa. Olen siitäkin sanonut. En tiedä pitäisikö lopettaa suhde mutta pidän hänestä paljon. Siis hankala tilanne, kestänyt pari viikkoa.
Valitin aamulla päänsärkyä joka johtuu varmaan eilisestä punaviinistä. Hän vastasi, että "m~lkun puutteesta johtuu". No, meillä on ronski huumori, ei siinä mitään.
Mutta tästä seksittömyydestä ei ole juteltu.
Kävin juomassa ja tulin takaisin sänkyyn, hän oli riisunut omat housunsa, en edes huomannut. Hän otti mun housut pois ja mitään sanomatta vaan No, tiedätte mitä, ettei tätä härötetä.

Olin siinä alla vaan hämmentyneenä, että mitä @!#$ä, ei minkäänlaisia esileikkiä, ei edes KYSYMYSTÄ että HALUANKO!
En ehtinyt mitenkään mukaan. Nyt en tiedä mitä ajatella.
Kyllä haluan seksiä mut en todellakaan näin. En tiedä mitä sanoa. Olin vaan jotenkin lamaantunut enkä osannut tehdä mitään.

Re: Hämmennyin (on seksistä)

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   3.5.25 09:29:58

Annoit sen vaan riisua sulta housut ?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.5.25 09:33:01

Öö tuohan on raiskaus? Jätät tyypin saman tien ja hoidat oman pääsi kuntoon ennen kuin alat tapailla ketään.

Päivämäärä:   3.5.25 09:33:55

No enkö niin kirjoittanut? En sitä enää tekemättömäksi saa. Ajattelin varmaan, että ollaan vaan lähekkäin ja ehkä yksi asia johtaa toiseen jne. Yleensä nukun alasti muutenkin.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   3.5.25 09:54:05

Yök. Kiertoon.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   3.5.25 09:59:01

Täällä käynyt pari kertaa että olen aamulla heittänyt miehen pihalle juurikin syystä että. Tai illalla sohvalta, kun ei kuunnellut eitä. Käy päälle täydellä höyryllä. Toki tyydyttää naisen ensin, mutta kun en halua sellaista. No nyt ei ole ollut seksiä tänä vuonna. Ero tulossa.

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   3.5.25 10:36:44

Ei jatkoon. Jos ei ymmärrä puhetta niin perinnejalkinetta. Ja aloittajallekkin miinusta. Jos et ole valmis eron takia niin miehet eivät ymmärrä loppujen lopuks sellaista.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   3.5.25 10:47:59

Et ole valmis vielä uuteen suhteeseen koska vanha ero kummittelee takana. Väärin mies teki. Miksi annoit riisua alushoususi.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.5.25 10:49:19

Mies teki väärin. Kertoo miehestä aika paljon, että hän on valmis harrastamaan seksiä naisen kanssa, joka ei millään lailla osoita olevansa mukana. Ei jatkoon.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   3.5.25 10:50:07

B, puhumattomuus on ongelma. Eikö kielto kuulu sanavarastoosi?

Lähettäjä: vv 
Päivämäärä:   3.5.25 10:55:02

Voihan se olla että ihminen jäätyy niin pahasti ettei saa sanoja suustaan?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   3.5.25 10:56:33

Jos teillä normaalisti on seksiä, ja siitä oli ollut parin viikon tauko, ja otitte housutkin pois... Miehen olisi mielestäsi siinä tilanteessa pitänyt lukea ajatuksiasi, että nyt haluat keskittyä eron miettimiseen, vaikka muulloin vastaavassa tilanteessa olet halunnut seksiä.

Suomen kielessä on semmoinenkin sana kuin 'ei'.

Päivämäärä:   3.5.25 11:00:55

Puhumattomuus on ongelma ja kukaan ei osaa lukea toisen ajatuksia. Mutta mielestäni edelleen kertoo miehestä jotain, että hän haluaa seksiä sellaisen naisen kanssa, joka on passiivinen eikä ilmaise haluaan mitenkään. Luulisi seksin olevan miehellekin mukavampaa, jos nainenkin on oikeasti ja intohimoisesti mukana? Valitettavasti moni mies ei ole koskaan edes kokenut sitä, että nainenkin haluaa - niinpä monelle miehelle on ihan normaalia, että nainen vain makaa passiivisena.

Päivämäärä:   3.5.25 11:33:00

Et halua olla tekemisissä tuon miehen kanssa enää, hän on raiskaaja.

Lähettäjä: Pistepistepiste 
Päivämäärä:   3.5.25 11:35:59

No paraniko se päänsärky?

Lähettäjä: Tämä 
Päivämäärä:   3.5.25 11:45:03

Lähettäjänomadi

Päivämäärä3.5.25 10:56:33

Jos teillä normaalisti on seksiä, ja siitä oli ollut parin viikon tauko, ja otitte housutkin pois... Miehen olisi mielestäsi siinä tilanteessa pitänyt lukea ajatuksiasi, että nyt haluat keskittyä eron miettimiseen, vaikka muulloin vastaavassa tilanteessa olet halunnut seksiä.

Suomen kielessä on semmoinenkin sana kuin 'ei'.

Päivämäärä:   3.5.25 11:47:46

Kannattaa lopettaa kaikki deittailu, jos noin pienestä lamaantuu noin pitkäksi aikaa, että toinen (tuttu ihminen, jota et pelkää ja joka ei ole valta-asemassa sinuun) ehtii riisua sut ja sisääsi. Sä näät miehen alastomana, et tee mitään. Mies alkaa riisua, et tee mitään. Mies asettelee sut sängylle, et tee mitään. Miksi et tee?

Ymmärrän lamaantumisen, jos tilanne tulee erittäin äkkiä tai syytä pelkoon on. Sulla on kuitenkin ollut useita sekuntteja aikaa toipua järkytyksestä ja lamaantumisesta ennen varsinaista seksiä.

Lähettäjä: selitys 
Päivämäärä:   3.5.25 11:48:33

Valitettavaa mutta tää nyt johtuu ihan vaan siitä, että toisaalla naistenlehdissä yms. naiset sitten suitsuttavat että juuri sellainen mies on ihana joka ei turhia kysele vaan vaan ottaa. Mixed messages. Mies on varmaan juuri lukenut jonkun sellaisen artikkelin ja hölmö kirjaimellisesti ajatteleva mies kun on, ottanut sen jopa tosissaan.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   3.5.25 11:50:38

No et varmaankaan enää tuollaisen jälkeen jatka mitään yhteiseloa tuon miehen kanssa. Kävittekö mitään keskustelua asiasta? Millaista seksi on ollut aiemmin? Että kuivana sisään vaan ilman esileikkiä? Kaikenlaisia te tapailettekin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.5.25 12:01:29

No ei tuo ehkä ihan ukonkaan vika ole -jos nukutaan yhdessä ja tekee mieli ja toinen ei sano mitään-antaa ottaa pöksyt pois yms niin ... Ja totta tuo selityksen juttu että toisaalta taas halutaan ja hehkutellaan että miehen pitäisi olla tuollanen.
Mikä sinua ahdistaa ? Terapiaan ?

Päivämäärä:   3.5.25 12:07:41

Mies toimi väärin, tietenkin. Toisen suostumus pitää aina varmistaa, ihan sukupuoleen katsomatta.

Mutta tämä ei ole ensimmäinen tapaus, joka saa ihmettelemään, että mikä siinä omien rajojen pitämisessä on niin vaikeaa? Että joku nyt vaan voi ihan kasuaalisti tehdä sinulle mitä tahansa, etkä kykene millään lailla ilmaisemaan omaa tahtoasi.

Tämä jäätyminen ja mykistyminen liittynee perinteiseen, toksiseen käsitykseen naisista hauraina ja nöyrinä objekteina, joita miehet hallinnoi. Nainen joka ei ota vastuuta omien rajojensa pitämisestä ylläpitää sellaista asetelmaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.5.25 12:17:31

On todella outoa, jos tutulle kumppanille ei uskalla sanoa ei. Tai jos ei halua sanallisesti sanoa ei, niin ei edes uskalla poistua tilanteesta tai työntää miestä sivuun. Antaa tilanteen vain jatkua, vaikka ei haluaisi.

Terapia olisi oikea osoite.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.5.25 12:34:57

Minkäänlaisesta pakottamisesta tai väkisin tekemisestä siis ei ollut kyse? Olisit voinut missä tahansa kohdassa pyytää miestä lopettamaan tai työntää hänet pois, mutta et tehnyt niin.

Kaikki te, joiden mielestä mies on tässä toiminut ehkä jopa rikollisesti: varmistatteko itse aina jokaisessa intiimin kanssakäymisen vaiheessa erikseen sanallisesti, että kumppaninne varmasti haluaa sitä mitä olette tekemässä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.5.25 12:38:58

?,

Mitä vttua?

Suostumuksesta PITÄÄ OLLA VARMA.

Lähettäjä: voi elämä 
Päivämäärä:   3.5.25 12:40:29

Miksi täällä suositaan rikollisuutta?

Lähettäjä: fgh 
Päivämäärä:   3.5.25 12:44:27

Tämä tuli nyt sinulle kerralla selväksi: se mies ei piittaa pätkääkään siitä, miltä sinusta tuntuu.

Kaikki miehet eivät saa naista haluamaan. Tämäkin yksilö on jo luopunut toivosta eikä enää edes yritä. Ottaa vaan itselleen silloin, kun on tilaisuus, kun ei erikseen jyrkästi kielletä. Mitä olisikaan tapahtunut, jos olisit saanut sanotuksi, että ei nyt käy?

Se on sitten sinun päätettävissä, tyydytkö tuohon vai toivotko elämältä ja varsinkin parisuhteelta jotain muutakin.

Päivämäärä:   3.5.25 12:45:43

"Suostumuksesta PITÄÄ OLLA VARMA."

Aloittaja on vapaaehtoisesti tuon miehen kanssa seksisuhteessa. Lähtökohtaisesti siis seksi heidän välillään on suostumuksellista. Jos joskus olisi niin, ettei toinen halua toisen tehdessä aloitteen, niin se pitäisi ilmaista.

Päivämäärä:   3.5.25 12:47:04

Ei nyt musta ihan mee raiskauksen piikkiin. Voi tulkita suostumukseksi, että ap on siirtynyt sänkyyn ja auttanut alushousujen riisumisessa. Ihan veltolta niitä on tosi vaikea saada pois, jos ei seisoessa nosta itse jalkoja tai maatessa yhtään nosta lantiota. Ja jos näät miehen alastomana ja siirryt sänkyyn on se suostumus. Toki suostumuksen saa peruuttaa missä vain vaiheessa, mutta miehellä on ollut syytä uskoa että seksi on ok. Oletko halannut miestä, suudellut? Katsonut häntä silmiin? Nämäkin ovat osa suostumusta. Vai oletko maannut velttona sivulle tuijottaen?

Joka tapauksessa ikävä kokemus ja kannattaa lopettaa tapailu ja miettiä terapiaa.

Päivämäärä:   3.5.25 12:49:09

Miten reagoit tuohon miehen vitsailuun? Olisiko mies sen perusteella voinut luulla, että olisit halukas? Ikävä tilanne, mutta ehkä olisi hyvä tehdä säännöt selviksi, pitääkö toisen kertoa jos ei haluakaan vai toisen se erikseen vielä kysyä.

Päivämäärä:   3.5.25 13:02:43

Olen ollut suhteessa jossa AP on. En koe tulleeni raiskatuksi mutta ymmärrän täysin että AP ei tehnyt mitään. Siinä lamaantuu ja miettii liian pitkään mitä tekisi. Helposti jää miettimään että surustuuko mies ja pilaako tämä nyt tunnelman jos kieltäydyn. Varsinkin kun mennään asiaan täysillä eikä hiljaa. Sitä on todella vaikea sanoa ei siinä vaiheessa kun akti on jo päällä ja mies innoissaan. Jälkivitutus ja pettymys on läsnä erityisesti seksissä jossa esileikkiä ei ole yhtään. Ainakin itsellä ei unohdu kerrat kun on menty suoraan asiaan miehen toimesta ja vasta kun keho hiljaa alkaa lämmetä ajatukselle niin mies tulee ja siinä menet sitten suihkuun miettimään elämäsi valintoja samalla kun "työstät itsesi perille". Sitten tuut suihkusta silti pettyneenä ja mies toteaa että oletpa hyvällä tuulella johtuuko miehen mulkun saannista.. Ei ole ikävä.

Lähettäjä: idjot 
Päivämäärä:   3.5.25 13:11:39

Miehet jotka ei muuten saa niin laskevat pikkuhousuja. Miten voivat vielä puolustella tekojaan? Ei mene jakeluun.

Lähettäjä: maarit 
Päivämäärä:   3.5.25 13:17:52

Mielestäni miesten pitää osata hillitä itsensä eikä panna kaikkea mikä liikkuu..ja syyttää naista provosoinnista!

Lähettäjä: Dobod 
Päivämäärä:   3.5.25 13:20:48

Minä olen ilmeisesti jotenkin viallinen, kun minun sisääni ei ole koskaan saanut munaa ilman liukkaria edes paljaana, jolloin miehenkin munassa on liukastetta. Aina on pitänyt käyttää edes vähän liukkaria, koska vaikka olenkin kiihottunut, niin ilmeisesti en kuitenkaan riittävästi, koska ei vain mene sisään.

Kaikilla muilla tuntuu muna sujahtavan noin vain sisään vaikka nainen olisi ihan rutikuiva. En käsitä, mikä minussa on vikana... Enkä siis todellakaan kirjoita tätä kommenttia ketään haukkuen ja halveksien vaan todellakin ihmettelen itseäni, että mikä minussa ja omassa liukasteessa on vikana, kun se ei vain riitä. En käytä hormoniehkäisyä enkä ole kuiva. Mutta edes ovulaation aikaan toooodella orgasmin partaalle kiihotettuna voi olla vaikeaa. Joskus saattaa onnistua ilman luukkaria, jos miehellä on kortsu jossa silikoniliukastetta.

Mutta tuota aloituksen tapausta en ymmärrä. Mies noin vain riisuu housusi ongelmitta ja laittoi munan sisään ja pani. Ensinnäkin mitä h3lv3ttiä tuollaisen mätäläjän päässä liikkuu? Ei mitään ongelmia missään vaiheessa ja kaikki sujui sutjakkaasti. Miten? Ensinnäkin minulta ei saa pikkuhousuja pois ellen tee sitä itse tai auta jollain tavalla esim nostamalla pyllyä. Ja tosiaankin minun sisään ei munaa noin vain saa. Ja minä olen fight flight freeze -vaihtoehdoista se joka oikeasti jäätyy eikä kykene liikkumaan vaikka haluaisi. Mutta ei onnistuisi ottaa pikkuhousuja pois. Kyllä minä siinäkin tilanteessa jäätyisin ihan lahnaksi niin, ettei pikkuhousut lähde jalasta.

Ja turha väittää minua lihavaksi, bmi:ni ei ole edes 21.

Jaksan joka päivä ihmetellä, miten on olemassa miehiä, joiden mielestä naisten seksuaalinen häirintä ja hyväksikäyttö on ookoo ja miten voivat ra1sk4ta naisia. Ra1sk4ushan tuo aloituksessa kerrottu tapahtuma oli.

Toivottavasti teet rikosilmoituksen etkä muuten ole tuon mätäläjän kanssa ikinä tekemisissä. Ja muista mainostaa kaikille kavereillesikin tuota miestä ihan nimen kanssa, että pysyvät kaukana. Ainakin pilaa hänen maineensa jos et muuten asioille mitään enää voi.

Lähettäjä: diva 
Päivämäärä:   3.5.25 13:25:50

Sano sille että olitpa huono sängyssä. Ikuinen stondis on pilalla eikä varmasti ikinä enää seiso kenenkään kanssa.

Päivämäärä:   3.5.25 13:32:18

Jos tää olisi raiskaus,niin jokainen, ihan jokainen tilanne missä mies "ottaa naisen" olisi raiskaus, paitsi jos mies enne "ottamista" kysyisi "saanko ottaa sinut". Harmi vaan naiset jotka haluaa joskus tulla otetuksi, ei todellakaan kaipaa siinä hetkessä mitään kyselemisiä, koska jutun idea on siinä että otetaan vaan eikä kysellä. Tämä mies saattoi ajatella tilanteen olevan tuo, etenkin kun aloittaja ei missään vaiheessa sanonut ei.
Aloittaja todennäköisesti suostuis seksiin, koska haluaa miellyttää miestä ja pelkää että mies jättään jos ei anna. Tämä on aika yleistä naisten keskuudessa, annetaan vaikka ei huvita, koska pelätään eroa. Silloin se ei ole miehen vika, jos toinen ei avaa suutaan koskaan ja kerro ajatuksistaan, niin kristallipallostako miehen pitäisi tietää missä mennään

Päivämäärä:   3.5.25 13:47:11

Mitä sanoin miehen kommenttiin päänsärystä?
- Sanoin, että käyn juomassa ja otan lääkkeen. En kommentoinut muuten mitään.
Menin takaisin peiton alle, HÄN oli riisunut OMAT housunsa sillä välin. Olen yli 40v ja harrastanut seksiä ehkä 100 ihmisen kanssa. Vaikka on ollut huonoa ja vielä huonompaa seksiä, ei ole koskaan tällasta ollut. Mä olen ns. aina märkä. Ei tarvitse liukkaria. Ja kyllä pidän myös tällasesta nopeasta seksistä, mutta mun mielestä aina pitäisi odottaa että toinen sanoo jatka tai edes jollain tapaa osoittaa kiinnostusta.
En tiedä mitä tapahtui, oikeasti vaan olin siinä. En edes ajatellut, että loppuisipa pian, enkä mitään. Olin vaan hiljaa ja pää löi tyhjää.

Ihmettelin omaa reaktiotani todella paljon.

Päivämäärä:   3.5.25 13:50:42

"?,

Mitä vttua?

Suostumuksesta PITÄÄ OLLA VARMA."

Niin. Kysyn nyt vielä, että varmistatko kumppaniltasi aina jokaisessa intiimin kanssakäymisen vaiheessa sanallisesti, että hän haluaa juuri sillä hetkellä täsmälleen sitä mitä olet tekemässä? Koska jos et voi luottaa siihen, että kumppanisi ilmaisee tahtoaan millään lailla oma-aloitteisesti, niin se on ainoa keino varmistua suostumuksellisuudesta. Kukaan ole ajatuksenlukija.

Jos tapailukumppanini tekee jotain mistä en pidä, niin sanon sen hänelle tai työnnän hänet pois. That's it. Haluan myös luottaa siihen, että hän toimii vastavuoroisesti samoin. Muuten ei mielestäni ole riittäviä edellytyksiä intiimiin suhteeseen.

Lähettäjä: uhri 
Päivämäärä:   3.5.25 13:54:54

Parempi velttous ja pelko siitä että kiemurtelu johtaa väkisin makaamiseen ja että sattuu entistä pahemmin...

Päivämäärä:   3.5.25 13:58:58

"Parempi velttous ja pelko siitä että kiemurtelu johtaa väkisin makaamiseen ja että sattuu entistä pahemmin..."

Tapaat siis valita väkisinmakaajan seurustelukumppaniksesi?

En voi ymmärtää tämän palstan naisten miesmakua, ihan käsittämättömiä juttuja täällä.

Päivämäärä:   3.5.25 14:00:22

En oikein ymmärtänyt mitä tapahtui, mutta rikosilmoituksen voi tehdä helposti netissä jos oli seksuaalista väkivaltaa.

Laki on tässä asiassa aika selkeä, jos mies ei kysynyt haluatko ja kysymättä työntyy sisään hän on rikollinen. Suosittelen lopettamaan tapailun ja tekemään rikosilmoituksen jos jotain tuollaista tapahtui. Soita myös tukinaiseen aloittaja, kuulostat olevan shokissa.

Nämä jotka väittää että seksisuhde tarkoittaa että suostumus on automaattisesti voimassa on varmaan jotain trolleja.

Päivämäärä:   3.5.25 14:01:42

? ja .., siis laki on tässä asiassa ihan selkeä. Ei ketään "vaan oteta" ilman suostumusta. Noista on tapana sopia etukäteen jos molemmat haluaa seksiä ilman verbaalista selkeää suostumusta. Kaikki muu on rikos.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   3.5.25 14:23:35

Tosiaan tuo "ottaminen". Tehdään tätä joskus niin, että etukäteen sovitaan, että missä tilanteessa ja milloin mies voi tulla "ottamaan" minut. Eli sovitusti ja se on aina minun toiveestani. Mikäli tällaista ottamista ilmenemisi ilman, että se on etukäteen sovittu, se olisi puuttuva suostumus, ellen sitten siinä hetkessä sanoisi, että joo, tätä haluan

Tämä aloittajan kuvaama kuulostaa raiskauksesta ja mies on kuvottava ja täysin välinpitämätön.

Päivämäärä:   3.5.25 14:23:42

Mitä tarkoittaa "sopia etukäteen"? Entä jos asiasta olisi sovittu etukäteen ja silti siinä hetkessä nainen ei haluakkaan "tulla otetuksi", mutta ei sano mitään? Suostumuksellisuus ei välttämättä tarkoita sanoja. Vaan esimerkiksi jos nainen itse auttaa riisumaan itseänsä, tai on mukana aktissa eikä vain makaa paikoilllaan jäykkänä paskana nii onko silti kysymys raiskauksesta??

Päivämäärä:   3.5.25 14:34:20

.., siis käyt nyt vaan lukemassa mitä se uusi suostumuslaki sisältää. Ei tuo ole mikään mielipideasia, suostumuksellisuus nimenomaan tarkoittaa sanoja uuden lain mukaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.5.25 14:35:39

Oletko ap nyt jälkikäteen ottanut asiaa esille?

Päivämäärä:   3.5.25 14:37:16

"Tämä tuli nyt sinulle kerralla selväksi: se mies ei piittaa pätkääkään siitä, miltä sinusta tuntuu."

Uskoisin ennemmin, että mies luulee tietävänsä, miltä sinusta tuntuu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.5.25 14:37:28

"Noista on tapana sopia etukäteen jos molemmat haluaa seksiä ilman verbaalista selkeää suostumusta. Kaikki muu on rikos."

Laki ei edellytä VERBAALISTA suostumusta, vaan suostumukseksi lasketaan myös muut teot kuten vaatteiden riisuminen tai siinä avustaminen, sänkyyn meneminen, asennon vaihtaminen, katsominen, suutelu, halaaminen, koskettaminen.

Ennen kuin alkaa huutaa raiskausta, tulisi oikeasti katsoa peiliin ja miettiä onko aihetta. Jos nukkuu miehen kanssa alasti, tulisi kyetä sanomaan ei, mikäli tilanne ei ole erityisen yllättävä tai siihen liity väkivaltaa tai sen pelkoa tai ellet ole esim. unessa tai muuten tokkurassa.

Ja ei, alasti nukkuminen ei oikeuta raiskaamiseen, mutta mielestäni se on suostumus siihen, että jotain seksuaalista voi tapahtua ja saa yrittää.

Päivämäärä:   3.5.25 15:09:04

Joo-o. Aloittajan tilanteesta ei saa kuvaa väkisin ottamisesta tai sellaisen leikkimisestä, vaan vaikuttaa siltä, että kaksi ihmistä on ollut ihan eri aaltopituudella. Aloittajalla on ollut täysi mahdollisuus vaikuttaa tilanteeseen, mutta ei ole sitä tehnyt. On aivan eri asia, jos pyytää sanoin tai teoin lopettamaan, mutta toinen ei usko.

"Nämä jotka väittää että seksisuhde tarkoittaa että suostumus on automaattisesti voimassa on varmaan jotain trolleja."

Minä en ainakaan ajattele näin. Jos saat sellaisen kuvan kirjoituksistani, ymmärrät väärin. Tarkoitan, että läheisyys ja seksi vakituisen kumppanin kanssa ei voi perustua siihen, että a) kuvitellaan toisen lukevan ajatuksia b) varmistellaan jatkuvasti kyselemällä "haluatko että kosken sinua nyt näin", vaan pitää voida luottaa siihen että toinen ilmaisee omia tarpeitaan.

Olisi traumaattista saada tietää, että jokin seksuaalinen tekoni on tuntunut toisesta inhottavalta, mutta hän on antanut tilanteen silti jatkua ilmaisematta sitä mitenkään. Ja olisi kiusallista, jos mies joka kerta kyselisi haluanko hänen työntyvän sisään, vaikka näinhän ilmeisesti jokaisen miehen olisi kaikissa tilanteissa tehtävä, jos ei halua olla potentiaalisesti raiskaaja.

Lähettäjä: suruon 
Päivämäärä:   3.5.25 15:14:49

Jos nainen sanoo "ei" niin se myös tarkoittaa sitä. Se että on kiimahuuruissa toisessa kiinni, ei ole syy raiskata ketään.

Päivämäärä:   3.5.25 15:15:17

En nyt jaksa alkaa mitään finlexiä tankkaamaan, mut tossa sulle -- jo heti viitteitä että olet vääräsä. Et katsele vaan itse sitä lakia. https://www.ts.fi/uutiset/5574121

Päivämäärä:   3.5.25 15:21:54

"Jos nainen sanoo "ei" niin se myös tarkoittaa sitä. Se että on kiimahuuruissa toisessa kiinni, ei ole syy raiskata ketään."

Liittyy tähän keskusteluun miten? Tästä ei varmaan kukaan ole eri mieltä. Aloittajaa ei ole uhattu väkivallalla, ei ole pelännyt, ei ole sanonut ei.

Päivämäärä:   3.5.25 15:32:47

--, muutkin seksuaaliset teot kuin penetraatio, ja ihan jo koskettaminenkin, ovat tuomittavia, jos ne tehdään ilman suostumusta. Pitäisikö siis kaikkeen koskettamiseen sekä parisuhteessa että muuten pyytää aina ja kaikissa tilanteissa sanallisesti lupa, jotta voi varmistaa toimivansa laillisesti? Teetkö itse niin?

Lähettäjä: sira 
Päivämäärä:   3.5.25 15:42:46

Miehet on ällöttäviä. Täällä ainakin..

Päivämäärä:   3.5.25 16:00:32

OT, pahoittelut, mutta Dobod, minä taas olen aina ihmetellyt tuota kuvailemaasi ominaisuutta, kun itse olen aina niin kostea kyllä sinne saa tungettua mitä vaan vaikken olisi edes tippaakaan kiihottunut :'D Eläessäni en ole liukkaria edes kokeillut, kun kosteutta on aina liikaa muutenkin.

Lähettäjä: Dobod 
Päivämäärä:   3.5.25 16:42:48

*
En minä loukkaantunut vastauksestasi.

Eli vika todellakin on minussa, kun on normaalia, että naisten alapää on aina kauttaaltaan limassa ja kun minulla ei ole, niin olen epänormaali. Minulla alapää ei ole koskaan kauttaaltaan liukas ja limainen.

Jännää tuossa on se, ettei minulla ole mitään alapäävaivoja ja kuivuutta millään limakalvoilla. Mutta ehkä tuo sitten vaikuttaa vaihdevuosissa ja minun on pakko alkaa käyttää jotain valmisteita, etten vaihdevuosien jälkeen sairastu siihen oireyhtymään, jossa alapään limakalvot on kuivuuden vuoksi seitinohuet, repeilevät ja vertavuotavat. Nyt minulla ei siis ongelmia ole, mutta mahdollisesti vanhana tulee...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.5.25 17:50:38

Minä voisin tehdä miehelleni noin, että otan housut pois häneltä ja istun kyytiin. Kyllä uskon, että hän osaisi sanoa ei.
Aloittaja, ensi kerralla sanot ei. Kuulostaa kyllä muutenkin siltä, ettet ole valmis tuossa suhteessa olemaan.

Päivämäärä:   3.5.25 19:14:29

"* En minä loukkaantunut vastauksestasi.
Eli vika todellakin on minussa, kun on normaalia, että naisten alapää on aina kauttaaltaan limassa ja kun minulla ei ole, niin olen epänormaali. Minulla alapää ei ole koskaan kauttaaltaan liukas ja limainen."

Doboid: apua, ymmärsit nyt kommenttini ihan väärin - en siis pahoitellut tai ihmetellyt sinun tilannettasi, se pahoittelu oli tarkoitettu siksi, että jatkan varsinaiseen, vakavaan asiaan liittymättömällä jutulla. :) Mutta itse siis antaisin mitä vaan, etten olisi jatkuvasti kostea ja limainen, se kun vaikeuttaa jopa masturbaatiota seksistä puhumattakaan. Ja on ihan pirun ällöttävää. Olen toivonut vaihdevuosien tuovan tähän helpotuksen mutta se jää nähtäväksi.

Päivämäärä:   5.5.25 08:04:37

Ällöttää ihmiset, joilla on moukkamainen "ronski huumorintaju" ja sitten ihmetellään, miksi toimintamallit on moukkamaisia ja "ronskeja" ja itketään jonkun keskustelun ja ajatustenlukemisen perään..

Päivämäärä:   5.5.25 08:29:19

Mietin sitä, että miten mies sai aloittajalta housut pois. Jos on saanut siihen apua, on voinut tulkita väärin. Tai mihin aloittaja ajatteli housujen poistamisen tuollaisessa tilanteessa johtavan?

Minusta tuo on ikävää mieheltä joka tapauksessa. Vaikka kuinka olisi lukenut jotain oma-aloitteisia miehiä ihannoivaa, silti ennen ensimmäistä kertaa ja tässä tapauksessa vielä pidemmän seksitauon jälkeen olisi syytä varmistaa, että se ottaminen on mitä toinen haluaa. Se, että kysymättä ja ilman esileikkiä työntyy toisen sisään on vaan ällöttävää. Onko se lain mukaan raiskaus, jos toinen on auttanut itsensä riisumisessa, en tiedä. Mutta toisaalta lain henki on se, että aina pitäisi olla varma suostumuksesta, joten siinä mielessä voisi olla raiskauskin.

Päivämäärä:   5.5.25 10:38:09

Olen aloittaja.
Ei saanut apua housujen riisumiseen, ne oli sellaiset löysät jotka venyy paljon ja lähti pois puoliksi. Siinä vaiheessa vielä ajattelin, että hän käyttää sormia tai jotenkin edes varmistaa että olen valmis jne.
Sitten vajosin johonkin transsiin ja jälkeenpäin mietin, että mitä ihmettä.

Enkä minä itke keskustelun ja/tai ajatustenluvun perään, ei tässä ollut mitään sen ihmeellisempää tavoitetta, ajattelin vaan kysyä mielipiteitä lähinnä siitä, että onko jollekin muulle tullut tällainen totaalilamautuminen. On itselleni aivan uutta.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   5.5.25 11:00:09

Itselleni on kerran tullut totaalilamaantuminen. Istuin kavereideni kanssa terassilla kävelykadulla. Yhtäkkiä siihen kaahasi auto ja ajoi suoraan päin. Onneksi siinä oli aika vähän ihmisiä, ja vain yksi nainen (parin metrin päässä) loukkaantui vakavammin. Jälkikäteen selvisi, että kuski oli huumeissa.

Kun se auto tuli, ei ehtinyt nousta eikä tehdä mitään. Ja kun se oli rysähtänyt viereen, käteni vain tärisivät ja polvet olivat hyytelöä. Kylmähermoisempi kaverini pystyi kaivamaan kännykänsä ja soittamaan jonnekin; itse en olisi pystynyt.

En osaa kuvitella, että samaa tunnetta ja kontrollin puutetta omaan kehoon voisi tulla, jos herää poikakaverinsa vierestä. Jos siis suhde ei ole väkivaltainen, molemmat ovat selviä, eikä taustalla ole mitään raiskaustraumoja.

Päivämäärä:   5.5.25 11:22:20

Tuossa lamaantumisessa sinänsä ei ole mitään outoa, se on joidenkin tapa reagoida yllättäviin asioihin (itselleni niin käy päivittäin ihan arkisissakin asioissa). Outoa on se, jos näin ei ole aloittajalle ennen käynyt - mikähän tuossa tilanteessa oli se laukaiseva tekijä? Löytyykö menneisyydestä kuitenkin jokin traumaattinen tapahtuma, joka muistutti kyseistä tilannetta?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   5.5.25 11:38:23

Aloittaja, olen kokenut saman. Muutaman kerran. En koe tulleeni raiskatuksi, mutta koen että mies toimi ikävästi ja ennen kaikkea koen tulleeni oman miellyttämishaluni pettämäksi.

Jokainen tilanne ja jokainen ihmissuhde on toki erilainen ja mikään velvollisuus suhdetta ei ole jatkaa. Jos kuitenkin haluat jatkaa (tai vaikka alksisit suhteeseen jonkun toisen kanssa). Asioista pitää oppia puhumaan ja puolustamaan rajojaan. Puhua myös siitä, miten torjuminen on vaikeaa. Hätävalheetkin on ihan ok, jos niillä saa lisäaikaa. Ja aina voi kesken sanoa, että nyt ei tunnu hyvältä. On hyvin tavallista että seksi jopa sattuu ei- kiihottuneena.

Jos mies on ns. heti valmis, voi olla vaikea ymmärtää ilman selittämistä lämmittelyn merkitys.

Mutta vain sinä tiedät onko suhde sulle hyvä. Itse jäin ja olen onnellinen ja mies on hyvä ja meillä on turvallinen suhde ja hauskaa yhdessä. Olemme molemmat oppineet.

Päivämäärä:   5.5.25 11:52:04

Minulle on käynyt joskus lähes samalla tavalla. Lamaantuminen on hyvin yleistä. En kutsuisi tuota raiskaukseksi, mutta kehotan joko puhumaan asiasta tai lopettamaan suhteen. Et vaikuta päässeen edellisestä suhteesta yli, joten kannattaisi varmaan tehdä se työ ennen kun deittailee muita. Mies ei kyllä panostanut tuossa sinuun yhtään mikä on todella itsekäs ja huono merkki. Minulle olisi tullut käytetty olo ja olisin viimeistään tuon jälkeen varmaan lopettanut tuon miehen deittailun.

Päivämäärä:   5.5.25 13:54:07

"Kaikilla muilla tuntuu muna sujahtavan noin vain sisään vaikka nainen olisi ihan rutikuiva. En käsitä, mikä minussa on vikana..."

Ei se nyt ihan noin mene. Olen ollut erittäin samantyylisessä tilanteessa kuin aloittaja ja ymmärrän aloittajaa täysin. Vaikka ei halua seksiä, niin joissain tilanteissa se vahva ja itsenäinenkin nainen vaan alistuu tilanteeseen. Sitä on vaikea selittää, jos ei ole itse kokenut. Totta kai siihen yleensä liittyy jotain muutakin, miehen taholta ja parisuhteen dynamiikassa. Voi olla, että sitä ei edes tajua ennen kuin tapahtuu noin. Ja ei, ei se vain luiskahda sisälle. Mutta ilmeisen moni mies tykkää vain, kun ei ole liukasta. Saa vähän työntää ja tuntuu tiukemmalta jne. Minua sattui ja itkin. Mies ei välittänyt. En vain kyennyt siinä tilanteessa sanomaan mitään. Sitä paitsi tiesin jo aiemnasta kokemuksesta, että vaikka sanoisin, että lopeta, mies ei lopettaisi. Vertakin tuli hieman hiertymistä jälkeenpäin eli ei se todellakaan vain luiskahda sisään.

Tsemppiä aloittaja. Parempi ehkä ajatella tulevaisuutta ilman tuota miestä. Tai toki kannattaa keskustella asiasta ensin, mutta jos yhtn menee puolustuskannalle eikä ota huomioon sinun tunteitasi, niin sitten tiedät, että ei ollut viimeinen kerta, kun näin tapahtuu.

Lähettäjä: Haej 
Päivämäärä:   5.5.25 14:38:47

Doboid: etkö ole kostea, limainen tai märkä edes orgasmin jälkeen? Kyllähän tuo vähän oudolta kuulostaa, mutta on varmaan ihan normaalia kuitenkin.

Aloittaja: puhu nyt ensin sen miehen kanssa! Mies.varmaan ymmärsi sinut väärin, ajatteli, että tietysti haluat seksiä, kun ette ole aikoihin tavanneet. Ja että haet sen lääkkeen ja juot vettä ensin. Ei mies osaa lukea ajatuksiasi, eikä tiedä, että sinusta tuntuu noin hankalalta eron jälkeen. Vieläkin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.