Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aktiivisesti liikkuvat!

Lähettäjä: Hpsu 
Päivämäärä:   2.5.25 21:30:48

Aktiivisesti liikkuvat, kuinka paljon liikutte viikossa? Ihan päivätasolla, miten liikutte ja kuinka kauan?
Itse liikun 3-4 krt/vko, 1-2 h/päivä. Talvella harrastan hiihtoa, kesällä pyöräilyä ja välikaudet kävelen. Muina päivinä en liiku juuri lainkaan, en edes hyötyliikuntaa, kun pienessä kerrostaloyksikössä ei ole pihatöitä eikä paljon siivottavaa. Muut harrastukset ovat istumista eli lukemista, kirjoittamista ja käsitöitä.

Re: Aktiivisesti liikkuvat!

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   2.5.25 22:09:36

Yritän saada viikossa askelten keskiarvon yli 10 t per päivä. Eli viikossa siis 70 t askelta, vaihtelee päivien mukaan.
Toinen tyyli on laskea aktiivista liikuntaa vähintään 5 h viikossa, mieluiten 7 h jos vaan jaksan. Suurin osa siis kävelyä, hölkkää ehkä 10-20 % korkeintaan.

Tämä on se mihin riittää tällä hetkellä energia. Riippuu paljon työpäivistä myös ja kaikesta muustakin. En ota stressiä liikunnasta (enää), mutta askelten tai liikuttujen tuntien laskeminen motivoi liikkumaan pitkin viikkoa.

Ehkä yhtenä päivänä viikosaa kahvakuulalla kyykkyjä tai ulkopaikassa boxin päälle hyppyjä yms.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   2.5.25 22:20:12

Harrastan kahta taitolajia, joissa tulee jonkin verran aerobista treeniä (+kehonhallintaa, liikkuvuutta ja lihaskuntoa). Toisen treenit 1-3 kertaa viikossa, toisen 2 kertaa viikossa 1 tai 1,5 tuntia. Kerran viikossa sali ja koiran ulkoilutukset kävellen joka päivä.

Lähettäjä: Tehis 
Päivämäärä:   2.5.25 22:30:49

3-4 kertaa viikossa crossfittiä tai salilla. Muina päivinä tai myös noina päivinä pyöräilyä töihin, koiran kans kävelyä. Joka päivä nyt ainakin sitten kävelyä. Jaksaisin ja haluaisin vaikka joka päivä tehdä jotain, mutta ei ole järkevää. Välillä myös muutakin esim juoksua tai hiihtoa tai vaikka vesijuoksua tai joogaa.

Lähettäjä: JH 
Päivämäärä:   2.5.25 22:31:11

Harrastan juoksua, salia, hiihtoa 1-2 tuntia päivä. Istumatyö, mutta pyrin kävelemään vapaa-ajalla joka paikkaan, joten koskaan ei jää alle 10000 askeleen päivässä. Mun ongelma on liian vähän vapaapäiviä. Keho vaan vaatii liikuntaa joka päivä istumatyön vastapainoksi. Mun vapaapäivä saattaa olla tunnin kävely ja tunnin venyttely. Haluaisin lisätä viikkoon vielä 1-3 tuntia joogaa, muttei lähellä ole sopivia joogatunteja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.5.25 22:32:09

Tällä viikolla oon käynyt 3x pyörälenkillä
Ma 1.5h
Ti 1.5h
Tänään 1h

Lisäksi koirien kanssa kävelyä lähes joka päivä. Toimistolla joudun jättämään auton 1km päähän parkkiin ja kävelen tuon matkan kerran pari viikossa. Välillä teen kotona pilatesta ja kehonhuoltoa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.5.25 22:48:56

4-6 h viikossa liikun ja lisäksi arki on aktiivista omakotitalon (iso puutarha ja paljon lumitöitä), lapsen ja hevosten vuoksi.

Päivämäärä:   2.5.25 22:50:41

Karkasi. Lajeina mulla juoksu, pyöräily, hiihto, kävely, kehonpainotreeni, joskus sali, uinti. Nyt kun olen raskaana niin lähinnä kävelen, uin ja käyn salilla.

Päivämäärä:   2.5.25 23:16:41

Näin kesäaikaan golfia tulee pelattua noin 3-4 kierrosta per viikko. Noin 4,5h/kerta. Lisäksi kuntosalilla käyn vähintään 2 kertaa viikossa, yleensä 3. Vähän, kun kelit lämpenee, niin kaivan myös pyörän autotallista. Sillä yleensä kuljen siirtymiä (töihin, salille ym.) tai ajan lenkkiä 2-4 tuntia viikossa.

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   2.5.25 23:18:06

nyt on lähinnä intervalliharjoitukset ja kesemmällä helpotetaan, heinäkuussa ne raskaat reiskakisat ja niistä palautuninen menee koko loppuvuosisiihen.

Lähettäjä: Lupu 
Päivämäärä:   2.5.25 23:36:10

Kolme kertaa viikossa tunti ei ole kyllä mun käsitykseni aktiivisesta liikkujasta...
Mä liikun joka päivä, yleensä tunnin kerrallaan. Joskus toki tulee päiviä, ettei ole liikuntaa. Ratsastusta pari kertaa, lihaskuntoa pari kertaa ja muuten lenkkeilyä/hiihtoa.

Lähettäjä: PumpkinSpice 
Päivämäärä:   3.5.25 01:55:24

Ratsastan, joten on pakko liikkua suht aktiivisesti. Oheistreenit teen 5 x viikossa, joista 3 kuntosalia ja 2 ohjattua tanssia, ne kaksi jäljelle jäävää päivää pyhitän oheisten osalta kehonhuollolle ja esim palauttavalle kävelyille. Olen nyt pari kertaa käynyt joogassa ja tykkäsin siitä, ehkä ensi syyskaudella lisään sen vaikka viikonloppuun palauttelevaksi. Lisäksi siis ratsastus 6 x viikossa (3 niistä valmennuksia, loput itsenäisiä). Ja aamuisin + iltaisin lenkitän koiramme, joskus hölkkäillen, yleensä reippaasti kävellen metsäpoluilla) kai sekin liikkumiseksi lasketaan vaikka onkin ns höntsää? Työni on myös fyysistä ja tulee paljon nostoja ja kävelyä. Mutta esim mitään askelia tai kulutusta en seuraa, sellainen ei sovi minulle kun se lähtee minulla helposti lapasesta pakkomielteiseksi. Esim älykello tai mikään vastaava olisi minulle vain avain turmioon ja kääntyisi täysin hyvinvointia tuottavaa tarkoitustaan vastaan pelkästään pahoinvointia tuottavaksi.

Lähettäjä: ZXC 
Päivämäärä:   3.5.25 02:24:54

Yksiössäkin on yllättävän paljon siivottavaa, jos siivoaa kunnolla. Uuni (jos sellainen ärsyttävä liesisysteemi niin sieltä takaa), lattialistat, lattioiden pesu, mahdollisten kaappien päältä pölyt ja roiskeet, mahdollinen peilikaappi sisältä, ulkoa ja päältä (vihaan peilikaappeja), satunnaiset roinat laatikoista, ikkunoiden pesu, kalkkitahrat kylppäristä...

Lähettäjä: ZXC 
Päivämäärä:   3.5.25 02:25:52

Pyykinpesu, kaappien järjestely, imurointi... Meinaan vaan, että kyllä näillä hommilla saa kaloreita kulumaan, jos oikeasti tekee kunnolla ja ahkerasti.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   3.5.25 02:33:56

Olen mielestäni maailman laiskin ihminen ja silti töissä tulee aina 12 000- 17 000 askelta, joskus enemmänkin. Ja joo, joskus harvoin käyn uimassa/ hydrospinningissä tai kiipeilemässä. En pidä itseäni liikunnallisena. Ja koirat toki kävelytän myös, kun luonani ovat.

Yllättävän paljon askelia tulee ihan siirtymistä bussipysäkille, sieltä pois, metroon, kauppaan tms.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   3.5.25 02:35:48

Ai hei Ällö. Et koskaan vastannut kysymykseeni että mitä @!#$ väärinymmärryksiä minulla on ollut aiemmin ja kenen kanssa? :D Sinä niin tietäväisesti kerroit että minulla on ollut ennenkin jotain ongelmia. En vain en tiedä että mitä ne ovat? :'D

Päivämäärä:   3.5.25 02:41:24

!, aika monta topicia olet tehnyt, jossa on joku ongelma muiden kanssa. Ehkä kannattaa jättää se deittailu vähemmälle?

Päivämäärä:   3.5.25 02:43:05

"!, aika monta topicia olet tehnyt, jossa on joku ongelma muiden kanssa. Ehkä kannattaa jättää se deittailu vähemmälle?"

Mitä hemmetin topiceja?!? :D Eli edelleen väität minua miekkosnaiseksi, ei @!#$! En edes muista milloin viimeksi olen deittaillut. Hyvä että joku kuka lie muistaa minun asiani noin hyvin, vaikken ole niistä edes kertonut :::::DDDDDD

Päivämäärä:   3.5.25 02:44:04

Siinä toisessa ketjussa valehtelit miekkosnaiselle, että kommenttisi oli aloittajalle eli minulle. Nyt kirjoitat minulle taas kuin olisin miekkosnainen. Mikä sinua vaivaa?!

Päivämäärä:   3.5.25 02:50:49

!, missä välissä olen väittänyt sinua miekkosnaiseksi?

Päivämäärä:   3.5.25 02:52:39

Tosin nyt alkaa kyllä pikkuhiljaa tuntua, että olet hän, kun noin raivolla suhtaudut. Ihan nimimerkin ! topiceista puhuin, kun tuntuu olevan kanssaelo muiden kanssa haastavaa.

Että XD sinne vaan.

Päivämäärä:   3.5.25 02:52:48

"!, missä välissä olen väittänyt sinua miekkosnaiseksi?"

Siinä välissä kun kerroit että olen tehnyt jotain mitä en todellakaan ole tehnyt.

Päivämäärä:   3.5.25 02:54:09

Vain niin. Sovitaan sitten niin. Hyvää yötä sinullekin, Miekkosnainen. Vastikään puolustin sinua täällä, mutta enpä jatkossa vaivaudu.

Päivämäärä:   3.5.25 03:13:46

"!, missä välissä olen väittänyt sinua miekkosnaiseksi?"

Vain niin. Sovitaan sitten niin. Hyvää yötä sinullekin, Miekkosnainen. Vastikään puolustin sinua täällä, mutta enpä jatkossa vaivaudu.

Mitä @!#$ä :``D olet sekaisin.

Päivämäärä:   3.5.25 03:15:01

"Tosin nyt alkaa kyllä pikkuhiljaa tuntua, että olet hän, kun noin raivolla suhtaudut. Ihan nimimerkin ! topiceista puhuin, kun tuntuu olevan kanssaelo muiden kanssa haastavaa.

Että XD sinne vaan."

Ikävää tuottaa pettymys, mutta minä olen ihan minä. Muut ovat muita. Voisitko lopettaa tuon ihmeellisen vänkäämisen jo?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.5.25 06:50:28

Kävelen/juoksen koiran kanssa 50 km viikossa. Työ keskiraskasta. Askelmääriä en seuraa. Pitäisi aloittaa kuntosaliharrastus tms, mutta ei kiinnosta yhtään.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   3.5.25 07:08:00

Minä en välttämättä laskisi työssä tai kaupassa liikkumista aktiiviseksi liikunnaksi, vaikka siitä askelia paljon tulisikin. Ne harvoin ovat kuitenkaan mitään reipasta, hikeä tuottavaa liikuntaa.

Toisaalta, kävin huvikseni katsomassa aikuisten kestävyysliikuntasuosituksen (kävely, juoksu, uinti yms.), ja sehän on vain 2h 30 min viikossa, eli vain noin 20 minuuttia per päivä. Aika vähän. Raskaan kestävyysliikunnan suositus oli vain 1 h 15 min per viikko.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   3.5.25 08:45:52

Jokainen määrittäköön itse mikä on kenellekin aktiivista liikuntaa, tai ylipäänsä tarpeeksi liikuntaa. Elämäntilanne vaihtelee välillä niin paljon, että turha alkaa kilpailla keskenään että kenellä tulee eniten liikuntaa tai kuka on aktiivisin. :D

Kilpailkaa mieluummin itseänne vastaan, harrasta sellaisia lajeja joista itse tykkäät. Pääasia että liikkuu edes jotenkin!

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   3.5.25 09:00:23

No esimerkiksi tällä viikolla

Ma: 1,5h padel
Ti: 1,5h padel (+ työmatka pyörällä 8km)
Ke: 1,5h padel
To: 1h kuntosali, coopperin testi, 30km pyöräily
Pe: Toimistopyörällä löysästi rullaillen työpäivän aikana yhteensä 1h.

Tähän päälle lapsen kanssa leikkipuistossa touhuamista ja kotona tanssimista.

Nyt la-su tuskin tulee liikuttua juuri yhtään kun lapsi kipeänä ja itsekin tunnun vähän tukkoiselta.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   3.5.25 10:36:03

Taasko täällä on joku joka mielestään harrastaa liikuntaa koska siivoaa kotinsa. No ei harrasta, kaikki meistä joutuu siivoamaan, se ei ole varsinaisesti liikuntaa. Itsekin hoidan yksin 100 m2 talon ja ison pihan, mutten silti listaa niitä liikunnaksi., ne on perus arkitoimintaa.

Tämän viikon liikunnaharrasteet mulla 5 x kuntosali, 1 x jooga, 1 x ratsastustunti, 3 x kävelylenkki.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   3.5.25 18:36:51

Tyypillinen viikko: 4x kuntosali, 3x ratsastus, 4x metsälenkki koirien kanssa, 4x tallihommia 1-2 tuntia per kerta. Istumatyö. En pidä aktiivisesti liikkuvana sellaista joka liikkuu vähemmän kuin 6x viikossa ellei ole myös fyysinen työ.

Lähettäjä: Lo 
Päivämäärä:   3.5.25 18:43:44

Mulla on tällä hetkellä 2 viikon keskiarvo aekeleita 14 000.
Ratsastan 2-3 kertaa viikossa, käyn 2 kertaa viikossa salilla ja juoksulenkillä 3 kertaa viikossa. Lisäksi taluttelen koiriani. Joka päivä on vähintään yks liikuntasuoritus: juoksulenkki, sali tai ratsastus.

Lähettäjä: chica 
Päivämäärä:   3.5.25 18:50:09

Purjeveneellä purjehdin muutamana päivänä viikossa, kesällä sitten useammin. Tennistä ja golfia, niissä tulee ihan huomaamatta askelia :)

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   3.5.25 19:24:35

Työmatkat pyörällä 8km * 3 krt
Pyöräilyä 1 pitkä lenkki (3-5h), ja pari-kolme 1h lenkkiä
Ratsastusta 1h (onko se nyt sitten liikuntaa, ehkä ei)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.5.25 19:38:04

Ihan pakko kysyä, että miten te jaksatte?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   3.5.25 19:43:38

- : Ennemminkin niin päin ettei jaksais olla liikkumatta. :D Jos ei pääse liikkumaan, tulee ihan väsynyt ja zombi olo. Liikunnasta tulee hyvä ja virkeä mieli.

Lähettäjä: Jenny 
Päivämäärä:   3.5.25 19:50:42

Esimerkki, työmatkapyöräilyyn menee 1h päivässä
Ma 1h pyöräily, 2h sali
Ti 1h pyöräily, 1-2h porrastreeni
Ke 1h pyöräily, 1-2h juoksulenkki
To 1h pyöräily, 2h sali
Pe 2h pyöräily, 1h pilates, 1h ratsastus
La, viikon vapaa
Su noin 3h vaihdellen pyörälenkkiä, juoksua tai portaita

Minulla on aikaa kun ei ole perhettä. Treenaan sillä tavalla "tavoitteellisesti" tulevaisuuden opiskeluita varten.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   3.5.25 20:15:16

Lenkkeilen päivittäin koirien kanssa. esim. tänään ollaan ulkoiltu n. 4h, aika tyypillinen määrä vapaapäivälle. Askelia on tänään tullut tähän mennessä n.25 000. Työpäivinä ei ole aikaa ihan tällaisiin määriin, mutta helposti tulee se 2h ulkoilua. Kisapäivinä ollaan suurin osa päivää liikkeellä, kisasta riippuen. Kisoja on vain kesästä alkusyksyyn. Talvisin huonoilla keleillä saattaa tulla päiviä, jolloin päivän liikuntamäärä jää pienemmälle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.5.25 20:56:26

Yritän käydä mahdollisimman usein reippaalla kävelyllä. Yleensä saan tehtyä 4-6 päivänä viikossa 1-2h lenkin, johon sisältyy ainakin pari kertaa viikossa 500- 800 askelmaa portaita. Kevät-kesäaikaan tulee tehtyä myös melkein joka viikko 10-15km metsälenkki luontopoluilla. Lisäksi vähän venyttelyä ja taas pitkästä aikaa hyvin vaatimattomasti lihaskuntotreeniä kehon painolla.

Lähettäjä: isoH 
Päivämäärä:   3.5.25 21:36:03

5-6 treeniä viikossa, joista
2 hölkkää/juoksua/sauvakävelyä
2 kuntosalilla koko kropan voimatreeni
1-2 ratsastusta

Lisäksi päivittäin koiran kanssa lenkkeilyä 1-2 h, mikä on lähinnä palauttavaa liikuntaa. Välillä käyn pilateksessa muun liikunnan lisäksi.

Lähettäjä: oisko 
Päivämäärä:   5.5.25 08:13:17

2-3 kertaa viikossa kuntosali
2 kertaa viikossa reipppaampi juoksulenkki/reipas sauvakävely, gravel
2kertaa viikossa ratsastus
lisäksi koiran kanssa lenkit joka päivä 4-10 km

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.