Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pahoitinko mieleni turhaan? OM

Lähettäjä: -(o)- 
Päivämäärä:   2.5.25 17:46:38

Mies lähti perinteiselle reissulleen kavereidensa kanssa. Tämä on täysin ok ja kiva, kun on kavereita, joiden kanssa reissata.

Samaan aikaan minulla on töissä tosi rankkaa ja paljon isompia projekteja, joista olen stressaantunut ja mies tietää tämän. Olen erityisesti stressaantunut maanantaina olevasta tapaamisesta, joka vaikuttaa työkuvioihini paljolti. Olen työskennellyt kovasti tätä projektia varten ja keskiviikkona jäin töihin viimeistelemään asioita, kun sattui pieni vastoinkäyminen, joka vaati työpanostani.

Mies on laittanut jokusen viestin matkaltaan päivittäin ja keskiviikkona kommentoin kyselin heidän tekemisiä, toivotin hauskaa iltaa ja sanoin oman vapunaattoni kuluvan lähinnä töiden parissa. Illemmalla laitoin vielä viestin, että oli tosi rankka päivä ja että stressaa kovasti tämä projekti.

Jotenkin odotin, että mies olisi sanonut jotain lohdullista tai edes toivottanut hauskaa vappua joka tapauksessa, mutta ei hän kysellyt mitään tai koettanut kannustaa,vaikka tietää, miten tärkeää tämä minulle on ja miten stressaantunut olen ollut. Ainoa viesti, jota sain, oli "Mennään juuri ravintolaan syömään, löydettiin kivanoloinen paikka tästä läheltä."

Loukkaannuinko teistä turhaan, kun oikeasti odotin jotain reaktiota viestiini, jossa kerroin stressistä ja rankasta päivästä? Mies ei myöskään eilen tai tänäänkään ole sanallakaan kysynyt jaksamisestani, kuulumisiani tms. Satunnaisia viestejä hän on laittanut, mutta ei sanallakaan ole ollut kiinnostunut minun kuulumisistani. En ole jaksanut juuri vastailla, kun on jotenkin loukattu olo, kun hän tietää, miten kovasti olen tehnyt töitä tämän eteen ja stressannut. Olisin kaivannut edes paria lohduttavaa sanaa.

Re: Pahoitinko mieleni turhaan? OM

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.5.25 17:49:50

Loukkaannuit turhasta. Hän kertoo kuulumisiaan ja sinä kerrot kuulumisiasi, siinä se. Ei lomalaisen voi odottaa alkavan lomaltaan käsin miksikään tukihenkilöksi.

Lähettäjä: renesmee 
Päivämäärä:   2.5.25 17:49:59

Anna ukkos olla lomalla niin jaksaa jatkossakin kotona ollessaan tsempata.

Päivämäärä:   2.5.25 17:50:04

Kyllä loukkaannuit nyt turhasta.

Päivämäärä:   2.5.25 17:51:13

No kyllä minusta loukkaannuit. Toinen on lomalla ja varmasti hänkin haluaa nollata siellä arjen kuormitusta joten välttämättä ei ole intressejä panostaa viesteihin. Keskusteltaa asiasta miehen loman jälkeen, älä nyt loman aikana mitään riitaa aiheuta.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.5.25 17:53:32

Mies lomalla niin loukkaannuit turhasta.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   2.5.25 17:55:52

No jaa, kyllä olisin loukkaantunut. Eihän tässä kaiketi kaivattu mitään erityistä, vaan ihan jotakin "yritä jaksaa vielä muutama päivä ja koeta rentoutua"- tyyppistä? Sen käsityksen sain tekstistä. Toinen purkaa murheitaan ja yhtä tsemppaavaa lausetta ei viitsi kirjoittaa?

Onko täällä taas joku empatiakyvyttömien kokoontumisajot menossa?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   2.5.25 17:57:08

Puhu miehelle tästä (ei tekstiviestillä), että toivoisit huomioivampaa viestintää. Ehkä mies on kömpelö viestittelijä, ja siksi viestit jäävät köyhiksi. Tämä siis jos mies on livenä kuitenkin välittäväinen.

Päivämäärä:   2.5.25 17:58:00

Varmaan sitten olen empatiakyvytön, kun en lähettele enkä kaipaa mitään jaxuhaleja.

Päivämäärä:   2.5.25 18:03:11

. , no kyllä minusta olet. Ei todellakaan ollut liikaa vaadittu, että on puolison asioista sen verran kiinnostunut, että toivottaa hauskaa vappua ja jaksamista työjuttuihin. Miten suhtaudut, jos läheinen kertoo murheistaan - jatkatko vaan omaa juttuasi ja ohitat täysin mitä toisella on sanottavaa? Se on vaan silkkaa itsekkyyttä ja k*sipäisyyttä.

Päivämäärä:   2.5.25 18:05:50

Todennäköisesti kiirettä kavereiden kesken ettei liikaa ehdi perehtyä viestiisi. Olin samanlainen kuin sinä mutta sitten kerran kun vaihtui toisinpäin niin en juurikaan ehtinyt miettiä miehen viestejä pidemmälle kun jatkuvasti liikutaan ja tehdään asioita ja netti toimii vain jossain paikoissa. Toki en tiedä mihin mies reissasi mutta näin jos ulkomailla.

Päivämäärä:   2.5.25 18:07:55

Jaa, no eipä siinä. Jos läheiseni kertoo murheistaan, niin menen paikalle, soitan tai järjestän apua sinne. Textarilla voi muistuttaa asioista, kertoa pikaisen kuulumisen tai ilmoittaa aikataulumuutoksesta, mutta sillä EI lohduteta, ellei tarvitse kuvaa Instaan.

Päivämäärä:   2.5.25 18:24:48

. , onko sulla kaikki ihan ok? En tajua, miten joku koita jaksaa-toivotus liittyy instagramiin. Ja ei, sellaisen odottaminen ei ole mitenkään liikaa pyydetty.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   2.5.25 18:25:36

No jos on aikaa viestitellä jostain ravintolavalinnoista niin on aikaa kirjoittaa myös se "koita jaksaa vielä pari päivää" -viesti. Siinä mielessä ymmärrän, mutta samalla toisen on mielestäni oikeus lomailla rauhassa.

Eli kun sitä viestiä pitää näköjään väkisin sieltä laittaa niin kyllä silloin voi myös vastata saamiinsa viesteihin. En tiedä mitä virkaa jollain tyhjänpäiväisillä yksipuolisilla ilmoituksilla oikein on.

Päivämäärä:   2.5.25 18:26:46

Etkö sä Ällö osaa lukea?

Lähettäjä: blasé 
Päivämäärä:   2.5.25 18:35:31

No yksi juttu on ainakin se että jos sinulta tulee niitä stressistä ja rankasta päivästä kertovia juttuja päivittäin, jopa useita kertoja päivässä, niin pian ne katsotaan sinulle normaaliksi olotilaksi joka ei aiheuta sen kummempaa reaktiota. Tämä on täysin luonnollista.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   2.5.25 18:38:38

Aloittajan tekstistä saa sen kuvan, että tilanne on kestänyt jo pidemmän aikaa. Mielestäni miehelle voisi hyvin suoda rentouttavan loman itseensä ja kavereihin keskittyen, ilman puolison jatkuvaa valitusta stressistä ja rankasta työstä.

Päivämäärä:   2.5.25 18:38:54

. , ilmeisesti en, kun ei tosiaan pari puolisoa huomioivaa sanaa liity instakuvoin mitenkään. Se kertoo vaan siitä, että myötäelää toista, mikä parisuhteessa on ihan normi. Harmi, jos sinulla ei ole näin.

Päivämäärä:   2.5.25 18:40:41

En kyllä itse pilaisi puolison lomaa valittamalla omasta työstäni. Loma on lomaa, ja silloin ei murehdita kenenkään työasioista. Jos aloittaja kovasti kaipaa tukea työssä jaksamiseensa, niin silloin oikea osoite on työterveys ja työnantaja.

Päivämäärä:   2.5.25 18:43:24

Niin. Se on harmi, että asiat hoidetaan soittamalla ja ilman ujosteluja. Laita sinä vain niitä voimahalejasi viestein.

Päivämäärä:   2.5.25 18:44:09

Pienestäpä menee loma pilalle, jos joku raskaasta päivästä mainitseminen häiritsee.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.5.25 18:46:53

Mä ainakin annan puolisoni olla reissuillaan rauhassa pitämässä hauskaa, enkä kerjää sääliä tai tuputa omia murheitani.

Päivämäärä:   2.5.25 19:12:47

Tämäpä lähti laukalle. Osa tuntuu kuvittelevan, ettäöaittelen miehelle viestejä jatkuvasti valittaakseniz mikä ei pidä paikkaansa. Mies on ollut se aktiivinen osapuoli, minä vastaan, jos lähettää jotain. Tänään en ole lähettänyt yhtään viestiä, eilen yhden ja keskiviikkona tosiaan mainitsin, että oli raskas päivä ja maanantai stressaa. Siinä tämä kaikki "valittamiseni".

Yleensä mies kyselee kuulumisiani jopa ihan silloin, kun olen töissä ja juttelee ihan yleisiä, niin tuntuu surkealta, että nyt ei reagoinut edes toivottomalla hauskaa vappua siitä huolimatta tai jotain lohdullista.

Kiitos ällö ja niin ymmärryksestä. Blase, ei tarvitse kertoa päivittäin, mies tietää kyllä muutenkin, kuinka paljon olen tehnyt tämän asian kanssa töitä.

Päivämäärä:   2.5.25 19:15:23

Sori virheet, otin pari lasia viiniä, josko vähän sais edes viikonloppuna ajatuksia muualle maanantaista. Mieskin palaa tiistaina takaisin ja tämä projekti on silloin jo saatu päätökseen, jos kaikki sujuu, kuten pitäisi.

Lähettäjä: Sipuli 
Päivämäärä:   2.5.25 19:46:21

Loukkaannuit. Tuollaisia asioita ei puida silloin kun toinen on lomalla vaan annetaan fiilistellä ja pitää hauskaa. Muutenkin kuulostaa siltä, että työ kuormittaa liikaa, kun projekti saa käymään noin kierroksilla. Kannattaa pohtia onko projektiluontoinen työskentely sitten kuitenkaan sinun juttusi.

Päivämäärä:   2.5.25 19:50:56

"Lähettäjä: Niin
Päivämäärä: 2.5.25 18:25:36

No jos on aikaa viestitellä jostain ravintolavalinnoista niin on aikaa kirjoittaa myös se "koita jaksaa vielä pari päivää" -viesti. Siinä mielessä ymmärrän, mutta samalla toisen on mielestäni oikeus lomailla rauhassa."

Kauhea ajatus parisuhteesta. Lomailla rauhassa. En minä ainakaan halua lomailla tietämättäni, jos rakkaalla ihmisellä on murheita. Pitäisin aloittajan kuvailemaa toimintaa mieheltäni erittäin omituisena, enkä toimisi itsekään ikinä noin. Läheisille ihmisille ollaan aina läsnä ja turvana. Kun kyse ei todellakaan mistään lahkeessa roikkuvasta, alati mankuvasta puolisosta vaan ihan normaalista kumppanista jolla oli huolia. Joihin yhdellä kahdella viestillä olisi voinut viestiä että on tukena ja toinen on ajatuksissa...

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   2.5.25 19:51:04

Voi olla sinulle ihan uusi juttu, että ei muille ole sinä ja sinun stressisi ykkösasioita. Toivottavasti saat työpaikastasi tukea enemmän kuin mieheltäsi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.5.25 19:53:09

Toi on sulta vallankäyttöä valittaa lomalla olevalle ihmiselle ja vielä loukkaantua, kun ei keskeytä lomailua chattaillakseen sun kanssa

Lähettäjä: koppis 
Päivämäärä:   2.5.25 19:56:53

Ei toi mitenkään miltään ruikutukselta kuulosta. Vissiin paljon vaihtelevat viestejä normaalistikin, nii aika outoa, jos ei mitenkään kommentoida toiselle tämän tuntemuksia. Luonnollista sekin, jos työt joskus stressaa, niin on ihan jokaisella. Loukkaavaa silti, että toisen tunteet ohitetaan täysin ja viestitellään jotain yhdentekevää, vaikka parilla sanalla ois voinut kannustaa tai myötäelää. Ja kuten Ällö sanoi, niin yksi viesti ei kyllä kenenkään lomaa pilaa.

Päivämäärä:   2.5.25 20:02:27

"Toi on sulta vallankäyttöä valittaa lomalla olevalle ihmiselle ja vielä loukkaantua, kun ei keskeytä lomailua chattaillakseen sun kanssa."

Siis mitä ihmettä juuri luin? Vallankäyttöä??? Ap on kertonut MIEHEN olleen aloitteellinen viestien lähettelyssä ja ainoastaan vastannut, jos mies lähettää jotain. Yhdessä viestissä todennut, että oli raskas päivä. Ihan normaalia kommunikaatiota parisuhteessa, negatiivisiakin asioita saa jakaa. Kannattaa tutustua käsitteeseen toksinen positiivisuus, jos ei ole terminä tuttu. Mielestäni on outoa, jos mies nornaalisti reagoi aloittajan viesteihin ja nyt ei. Ja kyllä, pahoittaisin minäkin mieleni, kun tässä ei mitään kummaa vaadittu. Aloittaja ei myöskään ole kertonut, onko hän ilmaissut pahoittaneensa mielensä miehelle - rivien välistä käsittäisin, että ei.

"Kauhea ajatus parisuhteesta. Lomailla rauhassa. En minä ainakaan halua lomailla tietämättäni, jos rakkaalla ihmisellä on murheita. Pitäisin aloittajan kuvailemaa toimintaa mieheltäni erittäin omituisena, enkä toimisi itsekään ikinä noin. Läheisille ihmisille ollaan aina läsnä ja turvana. Kun kyse ei todellakaan mistään lahkeessa roikkuvasta, alati mankuvasta puolisosta vaan ihan normaalista kumppanista jolla oli huolia. Joihin yhdellä kahdella viestillä olisi voinut viestiä että on tukena ja toinen on ajatuksissa..."

Vahvasti tämä.

Päivämäärä:   2.5.25 20:15:28

Mä ihmettelisin, jos mieheni ei laittaisi edes pientä lohduttavaa tai kannustavaa viestiä. Minkälaisissa parisuhteissa te elätte, jos toista ei edes vähän tueta vaikealla hetkellä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.5.25 20:16:10

Mitenkähän me sinkut pärjätään elämässä kun kukaan ei ole koko ajan tsemppaamassa ja kysymässä kuulumisia. Oletko miettinyt omalle kohdalle jos ero tulee niin miten pärjäät ilman jatkuvaa tukemista?

Lähettäjä: Hmmmm 
Päivämäärä:   2.5.25 20:18:34

Reissussa on kiire ja kaikenlaista mielen päällä. Mutta olisi mies nyt voinut edes jonkin sydänviestin lähettää, menee 2 sekuntia.

Lähettäjä: Tellu 
Päivämäärä:   2.5.25 20:23:30

Mä luulen, että tarvitset itsellesi toisenlaisen miehen. Sellaisen tukevan.

Päivämäärä:   2.5.25 20:30:11

.. , sinkullakin voi olla läheisiä ystäviä, perhettä yms. Varmasti aloittajallakin on, mutta nyt vaan odotti puolisoltaan pientä huomiointia.

Lisäksi kiinnostaisi tietää, että kuinka moni teistä lomailisi hyvillä mielin ja jättäisi reagoimatta aloittajan viestiin, jos sellaisen saisitte läheiseltänne? Oli sitten kyseessä ystävä, vanhempi, sisarus, puoliso? Jokainen normaalilla älyllä varustettu vastaisi siihen kyllä edes vaikka sillä sydämellä tai parilla ystävällisellä sanalla.

Päivämäärä:   2.5.25 20:30:52

"Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 2.5.25 20:16:10

Mitenkähän me sinkut pärjätään elämässä kun kukaan ei ole koko ajan tsemppaamassa ja kysymässä kuulumisia. Oletko miettinyt omalle kohdalle jos ero tulee niin miten pärjäät ilman jatkuvaa tukemista?"

No mä kerkesin olla 10v yksin, kunnes tapasin nykyisen mieheni. Ja ymmärrän nyt, että oli erittäin hyvä veto olla tyytymättä vähempään ja odottaa tätä omaa sielunkumppania. En ole riippuvainen hänestä, perus välittäminen ja käytöstavat, rakkaus riittää. Kuten muissakin ihmissuhteissani. Otatteko te lomaa lapsistannekin kun lähdette johonkin reissuun? Minulle perhe on kaikki kaikessa, myös tyttöjen reissussa, ravintolassa ja vaikka ulkomailla. Ihminen joka laittaa tuollaisen viestin, haluaa MINUN tukeani ja sen kyllä hänelle soisin. Ei toki niin että reissu seis, mutta vähintään viesti + jossain hyvässä kohtaa puhelu.

Päivämäärä:   2.5.25 20:37:56

"Ei toki niin että reissu seis, mutta vähintään viesti + jossain hyvässä kohtaa puhelu." Niin. Ja meillä viesteillä viestitään jotkut "myöhästyn tunnin" ja se puhelu on se, jossa voi lohduttaa. Mutta on se hirveää kun ei laitella sydämiä ja jaksuhaleja. Todella hirveä parisuhde meillä.

Päivämäärä:   2.5.25 20:40:57

Minusta loukkaannuit turhasta. Meillä ei ole puolin eikä toisin tapana kaataa murheita lomailevan puolison niskaan. Kotona voi sitten jutella enemmän.

Päivämäärä:   2.5.25 20:41:10

No minun pointtinihan olikin ainoastaan, että tärkeintä olisi jotenkin reagoida, eikä jättää huomiotta. Kukin sille omalle parisuhteelleen tyypillisesti. Mutta mielestäni olisi kylmää ettei reagoida ollenkaan.

Päivämäärä:   2.5.25 20:49:39

Olisin minäkin loukkaantunut. Olkoon mies lomalla, mutta lomallakin kuuluu huomioida puolisoa ihan kuten arjessakin. Ajattelematon mies, kun ei pystynyt vastaamaan edes muutamaa kannustavaa sanaa. Siihen ei mene montaa sekuntia, mutta niillä muutamalla sanalla voi olla parisuhteessa iso merkitys.

Lähettäjä: Jotenkin epävarma 
Päivämäärä:   2.5.25 20:49:49

Jos kerran kiittelet ymmärryksestä niitä jotka ovat sitä mieltä että miehen kuuluisi tehdä niinkuin sinä olettaisit niin miksi ihmeessä et luota omiin tuntemuksiisi?

Päivämäärä:   2.5.25 21:17:04

Too much info lomalaiselta kun kertoi, että mukava paikka löydetty sieltä, rehellinen olisi kertonut vain, että mennään ravintolaan syömään... mies pettää aloittajaa lomallaan.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   2.5.25 21:23:29

Hyvä muistutus siitä miksi sinkkuna on hyvä olla!

En kattelis hetkeäkään jos joku kitisis viestillä jotain kun oon viettämässä lomareissua.

Päivämäärä:   2.5.25 21:24:24

K, mitä aloittaja on kitissyt? Täysin neutraali viesti, jossa mainitsi raskaasta päivästä. Normaalia kanssakäymistä.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   2.5.25 21:31:20

Ei se ole mielipidekysymys, jos loukkaannut niin loukkaannut ! Jokaisella on myös omat aatteet mitä parisuhteelta haluaa tai minkälaisessa suhteessa haluaa olla eikä muiden vastaavilla ole mitään väliä !

Ymmärrän ajatuksen lomareissusta ja ettei siellä nyt niin viesteillä tai varsinkaan assioihin uppouduta. Monelle se on ihan ok ja heidän parisuhteessaan ok juttu.

Itselleni tuo ei taas olisi millään lailla ok. Mutta ei pakotettuna asiana, vaan meillä nyt on aina ollut tapana jutella päivittäin jos toinen on reissussa. Siis jakaa sitä reissussa olijan fiilistä ja lomailijalla kuulla miten kotona menee. Jos kummalla tahansa murheita niin tietysti jutellaan siitä ja jos erityisiä ilonaiheita niin iloitaan yhdessä. Jos ei mitään kummallista niin perus kuulumiset, lomalainen kertoo mitä on päivän aikana nähnyt ja saadaan ne hyvät yöt/huomenet ja rakastamiset molempiin päihin. Luonnollisesti, ei sovittuna tai varsinkaan pakotettuna asiana vaan molempien halusta muodostunut tapa toimia.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   2.5.25 21:34:59

"En kattelis hetkeäkään jos joku kitisis viestillä jotain kun oon viettämässä lomareissua."

En minäkään. Eri juttu jos tapahtuisi jotain yllättävää; kotona olijan auto olisi varastettu tai lämminvesivaraaja hajonnut, niin kyllä tuollaiseen reagoisi. Mutta jos kotona oleva valittaa lomalaiselle jostain pitkäaikaisesta työstressistään, niin on kyllä ihan väärä ajankohta valittaa.

Päivämäärä:   2.5.25 21:40:31

Jep, meillä on normaalia jakaa asioita, myös negatiivisia, ihan päivittäin. Ja en edelleenkään pidä yksittäistä mainintaa raskaasta päivästä kitisemisenä. Eri asia,jos aloittaja olisi joka välissä viesteilemässä, vaatimassa miestä kotiin ja valittamassa töistään.

Olisiko vastaanotto sama, jos aloittaja olisi maininnut, että tänään on migreeni. Negatiivista sekin, mutta ihan yhtä neutraalia. Siihen voi vastata ihan samoin, vaikka sillä sydänemojilla. Aina kaikki ei ole tanssia ja linnunlaulua.

Päivämäärä:   2.5.25 21:47:07

Ällö, lomareissu on eri juttu. Tiedän, että reissaat ja lomailet paljon, joten ajattelet siksikin ehkä eri tavalla. Meillä lomareissu on harvinaisuus ja lomailijalle pyritään antamaan mahdollisuus päästä täysin eroon arjen murheista, joten niillä ei rasiteta, jos ei ole ihan pakko. Ja kyllä, migreeni kuuluu samaan kastiin kuin työstressi.

Tavanomaisessa arjessa ei tietysti toista säästellä, vaan keskustellaan niin ikävistä kuin mukavistakin asioista.

Päivämäärä:   2.5.25 21:54:09

Jep, siitä huolimatta toisen yksittäinen lause raskaasta päivästä ei kyllä kenenkään fiilistä pilaa. Itsehän mies on aloittajalle viesteillyt, aloittaja sitten vastannut.

Päivämäärä:   2.5.25 21:57:43

"Illemmalla laitoin vielä viestin, että oli tosi rankka päivä ja että stressaa kovasti tämä projekti."

Täysin turhaa valitusta tähän kohtaan. Tuon viestin olisi voinut laittaa jollekin muulle, äidille, ystävälle tai jollekin muulle läheiselle. Toivottavasti sellaisia löytyy.

Päivämäärä:   2.5.25 21:59:02

"Kauhea ajatus parisuhteesta. Lomailla rauhassa. En minä ainakaan halua lomailla tietämättäni, jos rakkaalla ihmisellä on murheita. Pitäisin aloittajan kuvailemaa toimintaa mieheltäni erittäin omituisena, enkä toimisi itsekään ikinä noin. Läheisille ihmisille ollaan aina läsnä ja turvana. "

Siis mitä käsienheilutteluduuneja ihmiset oikein tekee kun työstressi on joku niin järkyttävä murhe että pitää olla turvana ja läsnä?!

Päivämäärä:   2.5.25 22:00:57

Onneks meillä on molemmilla vaitiolovelvollisuuden alainen työ niin on ihan ok yksinään hoitaa ne työstressit eikä tarvitse toisen turvana vatvoa kaikkia lomia :D

Päivämäärä:   2.5.25 22:05:01

-, eipä se ole vatvomista, jos toteaa, että olipa raskas päivä. :D

Jep, aloittajahan sanoi, että kaikki viestittely on ollut miehen aloitteesta.

Päivämäärä:   2.5.25 22:10:22

Ällö, siitä huolimatta voisi hiukan miettiä _mitä_ sille lomalaiselle viestittelee.

Päivämäärä:   2.5.25 22:14:44

Jep, ymmärrän kyllä, jos purkautuu hirveän litanian, mutta aloituksesta ei sitä kuvaa kyllä saa. Minua kiinnostaa toisen kuulumiset myös lomaillessa, myös pienet murheetkin.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   2.5.25 22:16:44

No siis ymmärrän tämän molempien osapuolten kannalta.

Oma puoliso on vähän sellainen, että kun harvoin lähden johonkin reissuun niin tulee juuri tuollaista "on vaikeaa ja rankkaa" - vähän sellaista että sääli minua ja ethän pidä liian hauskaa.
Alkuun tietenkin vastailin ja olin huolissani, mutta nyt olen huomannut että mitä enemmän reagoin, hän vain saa vahvistusta tälle käytökselle.
Ei tarkoita sillä mitään pahaa, ennemminkin taitaa vähän itse sääliä itseään ja minun reagointi sitten vielä boostaa sitä.

Nykyään en reagoi näihin, vaan vastailen juuri tuollaista ympäripyöreää jotta oma reissu ei mene toisesta huolehtimiseen ja etten itse tavallaan kannusta toista jatkamaan.

Sitten taas henkilönä joka jää kotiin, ymmärrän jos haluaisi siltä toiselta jotain huomiota sieltä reissusta että tulee olo etten ole unohtunut :)

Lähettäjä: Tellu 
Päivämäärä:   2.5.25 22:17:19

Sinustako tässä nyt olikin kysymys?

Päivämäärä:   2.5.25 22:21:43

Tellu, en tiedä, kelle vastaat, mutta käsitin aloittajan viesteistä, että heidän suhteessa (kuten omassanikin) on ihan tavallista vaihtaa kuulumisia. Aloittajan viestiaaä en näe mitään syyllistävää, vaan neutraali toteamus. Siihen voi hyvin reagoida parilla sanalla ja jutella lisää sitten palattua. Sitä pidän tunnekylmänä, jos ei viitsi edes sydänemojia laittaa. Varsinkin, kun toinen tietää, että puolisolla on töissä vähän rankempaa hetkellisesti. Tuskin sen kummempaa asian puimista odotettiin.

Päivämäärä:   2.5.25 22:37:46

No ehkä hieman turhaa. Kerrot että mies tietää tilanteesi varsin hyvin joten voi olettaa että olet puhunut siitä paljon ja ilmeisesti mies on jo aiemmin tsempannut. Keskity nyt rauhoittumaan ja rentoutumaan vapaalla.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.5.25 08:19:34

Tää on tätä someaikaa. Pitää olla 24/7 saatavilla, lomalla myöskin. Jollekin loma on oikeasti harvinaista herkkua, joilloin todellakin haluaa olla siellä lomakuplassa ja tuntuu aika tungettelevalta, jos joku tuuttaa koko ajan jotai huolen sävyttämiä arkikuulumisia. Todellinen hätätilanne tietty eri asia, vaikka mitäpä se lomalainen sille oikeasti voi?

Jos taas lomareissut on vaan päivä muiden joukossa, niin toki, antaa puhelimen laulaa. Aloittaja itse tietää mikä on hänen ja miehensä tilanne.

Ylipäätään, mitä todellista lohtua saa jostain kiireessä lähetetystä sydänemojista.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.5.25 08:25:08

En tiedä, miten ennen kännyköitä ihmiset oikeasti selvisi ja jopa pariutui onnellisesti, kun ei ollut mahdollisuutta olla koko ajan online toisen kanssa. Tää nykyaika on tosi kuormittavaa, "kaikkimulleheti" -aikaa, joten höllätkää nyt hiukan. Edes lomalla.

Lähettäjä: Soitellaan 
Päivämäärä:   3.5.25 08:26:58

Niinpä. Soittaminen ja itse kertominen on parempi tapa välittää välittämisen sanoma.
Eli koittakaa oikeasti soittaa toisillenne!

Lähettäjä: Di 
Päivämäärä:   3.5.25 08:28:44

No älä stressaa niitä työasioita. Projekteja tulee ja menee. T. PM

Itsellä myös päättymässä isoja projekteja mutta en mä niistä miehelle nyyhkytä.

Päivämäärä:   3.5.25 08:31:15

"Puhu miehelle tästä (ei tekstiviestillä), että toivoisit huomioivampaa viestintää. Ehkä mies on kömpelö viestittelijä, ja siksi viestit jäävät köyhiksi."

Ei ei ei näin! Mies viestittelee tavallaan, aloittaja tavallaan eikä kummankaan pidä alkaa muuttamaan käytöstään toisen ohjeistuksesta. Aivan sama kuin aloitajan mies sanoisi, että "En pidä tavastasi tehdä xxx, muuta se sellaiseksi, että se miellyttää minua."

Aloittajalle: Hellitä hetkeksi tarvitsevuudestasi ja yritä pärjätä omien murheidesi kanssa kaatamatta niitä miehesi niskaan hänen yrittäessään hiukan rentoutua.

Päivämäärä:   3.5.25 09:01:50

Jotenkin erikoinen ajatusmalli, että lomalla se itselle oletettavasti maailman tärkein toinen ihminen ei olekaan sitten juuri minkään arvoinen. Tai ainakaan sen arvoinen että voisi kirjoittaa muutaman sanan. Aloittaja taisi sanoa, että joku "hauskaa vappua, tsemppiä" olisi riittänyt. Kenen loma menee oikeasti pilalle, jos sen verran välittää toisesta ihmisestä, että kirjoittaa jonkun tuollaisen viestin? Miksi ihmiset edes on parisuhteessa, jos lomalla tulee paha mieli kun toinen laittaa viestiä?

Päivämäärä:   3.5.25 09:25:33

Mulle tulee tästä mieleen ne miehet, jotka jäävät hoitamaan lasta äidin päästyä kerrankin vapaalle, ja sitten viestivät pitkin iltaa, että mitä sille pitikään syöttää, mistä vaipat löytyvät, ja että onpas täällä nyt rankkaa ja vaikeaa ja mahtaako tuo pikkuinen ikävöidä äitiä kovasti ja olisiko se vähän kipeäkin.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   3.5.25 09:44:35

"Toi on sulta vallankäyttöä valittaa lomalla olevalle ihmiselle ja vielä loukkaantua, kun ei keskeytä lomailua chattaillakseen sun kanssa"
Tämä. Anna miehesi nyt rentoutua ja nauttia lomasta ja unohtaa hetkeksi muut murheet .
Kuulostat vähän raskaalta ihmiseltä.

Toki, olisi ollut tosi jees häneltä toivottaa edes sitä vappua tai tsemppiä mutta kyllä mullakin aivot menee lomalle lähtiessä vähän eri moodiin.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   3.5.25 10:12:12

Mitä ihmettä nyt? Jos mies itse on aloitteellisempi viestien lähettäjä, niin miksei aloittajakin saisi kertoa omasta elämästään ja omista fiiliksistään? Onko vain miehellä oikeus kertoa, mitä hänen päivänsä aikana on tapahtunut? Ja pitääkö parisuhteessa tosiana esittää hauskaa ja iloista, vaikka oikeasti olisi mieli maassa? Osa täällä elää kyllä aika kamalan kuuloisissa suhteissa!

Tässähän ei ollut kyse siitä, että aloittaja olisi oksentanut miehen niskaan jonkun pahan olon litanian saati tekisi sitä usein, vaan mies itse on pitänyt yhteyttä aktiivisesti - mutta ei silti viitsinyt vastata siihen yhteen viestiin, missä oli jotain asiaakin. Hei oikeasti, siinä menee 10 sekuntia, kun kirjoittaa "ikävä kuulla, toivottavasti stressi helpottaa pian" tms.

"Mitenkähän me sinkut pärjätään elämässä kun kukaan ei ole koko ajan tsemppaamassa ja kysymässä kuulumisia. Oletko miettinyt omalle kohdalle jos ero tulee niin miten pärjäät ilman jatkuvaa tukemista?"

Tämä on tosi outo ajattelutapa. Olin monta vuotta sinkkuna ja oikein hyvin pärjäsin. Sinkkunahan sitä asennoituu siihen, että ei ole sitä puolisoa, jolle kertoa kaikki päivän asiat. Silloin niitä asioita pui yksin tai keskustelee niistä ystävien/perheen kanssa. Mutta nyt kun olen parisuhteessa, niin miksi hemmetissä en saisi käydä niitä asioita läpi miehen kanssa? Hänenhän pitäisi olla minulle tärkein ja läheisin ihminen (ja onkin). Kammottava ajatus, että pitäisi kävellä jollain munankuorilla parisuhteessa ja olla kertomatta omista tunteistaan - ettei mies parka nyt vain kuormitu :O

Se, että haluat olla hyvässä parisuhteessa, jossa saat kertoa myös omista asioistasi ei tarkoita sitä, että et pärjäisi yksin. Voit olla hyvinkin itsenäinen, menestynyt ja pärjäävä ihminen, jolla menee sinkkuna oikein mainiosti. Tämä ei tarkoita, että et saisi haluta parisuhdetta, jossa sekä iloiset asiat että huolet jaetaan puolin toisin. Ja jos se mieslapsi ahdistuu yhdestä normaalista tekstiviestistä, niin vika on kyllä hänen päässään :D

Lähettäjä: Niin no en tiiä 
Päivämäärä:   3.5.25 10:28:32

Parisuhteessa on molemmilla oikeuksia ja velvollisuuksia. Toivottavasti tasavertaisesti. Ne pitää parin keskustella. Toinen haluaa koko ajan tietää toisen mielenliikkeistä tai kokee olonsa hyljeksityksi. Joku taas luottaa siihen, että olen tärkein, vaikkei viestiä kuulukaan koko ajan. Yksi väsyy jatkuvaan sosiaaliseeraamiseen puhelimen välityksellä, vaikka kasvotusten viihtyykin yhdessä. Jos taas raportoidaan toiselle siitä pelosta, että muuten tulee sanomista ja riita, niin onko sekään sitten reilua. Läheisriippuvuuteen kuuluu juuri tarve koko ajan tietää, missä mennään.

Aloittajan suhdekuvioita voimme vain aavistella, mutta hän sai nyt runsaasti erilaisia mielipiteitä, joiden kautta voi punnita, aloittaako parisuhderiidan lomailevan miehensä kanssa vai odottaako, että toinen palaa kotiin ja aloittaa sitten äläkän. Vai onko hänellä muuta keinoa selviytyä stressaavassa tilanteessaan.

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   3.5.25 11:46:18

Mä olisin todellakin vetänyt herneen nenään mutta meillä ei noin kävisi. Enkä tiedä muitakaan hyviä parisuhteita, joissa ei enää muistetaan kysyä puolison kuulumisia vain loman vuoksi. Tässä kun oli kyse ihan minimistä, eli toisen huomioimisesta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.5.25 11:59:31

"Tässä kun oli kyse ihan minimistä, eli toisen huomioimisesta."

Niin oli, annetaan rauha olla lomalla. Se on kohteliasta ja toisen huomioimista. Ihan minimi.

Lähettäjä: noniin 
Päivämäärä:   3.5.25 12:07:10

Semmosta se on kun luulee olevansa maailman napa. Minäminäminä. Mun työpaineet, oon-niin-tärkeä-ja-ainutkertainen, mun stressi. Mitä sen miehen olisi pitänyt tehdä? Jäädä kadulle ja puhua sun kanssa paria tuntia puhelimessa rauhotellen ja hysteeristä itkua tai raivoa kuunnellen? Olet aikuinen ihminen joten alkaa olla korkea aika opetella ajankäyttö sekä stressinhallinta. Ei muut ihmiset ole olemassa sun mukavuushyödykkeinä.

Noin vinkkinä muutenkin, jos työkuviot aiheuttaa tuossa määrin ahdistusta niin oletkohan oikea ihminen tekemään työtäsi. Kuulostaa ehkä kovalta mutta suosittelen miettimään mitä elämältäsi haluat. Jatkuva stressi ei ole hyväksi vaan vie ennenaikaiseen hautaan. Myös naiset.

Lähettäjä: rainbow_87 
Päivämäärä:   3.5.25 12:13:01

Samaa mieltä kuin Ällö. Eli et loukkaantunut turhasta.

Päivämäärä:   3.5.25 12:16:58

Tästä tulee vain mieleen, että miten huonoissa suhteissa ihmiset oikein on, jos toisen pitää saada olla rauhassa lomalla omalta parisuhteeltaan?

Aloittaja on antanut miehen olla täysin rauhassa, joten nuo nimimerkki "noniin" kuvaukset parituntisesta raivosta ja itkusta kertovat vain hänestä, ei suinkaan mitään meistä muista. Ihmisen, joka niputtaa ystävällisen ja huomioivan tekstiviestin tälläisen käytöksen kanssa yhteen, ei tulisi olla lainkaan parisuhteessa.

Hyvässä parisuhteessa se toisen huomioiminen kun ei näyttäydy raskaana velvollisuutena vaan aitona haluna. Siksi mä sanoinkin ettei meillä noin kävisi enkä tiedä yhtään lähipiirin hyvää parisuhdetta, jossa toinen osapuoli haluaisi lomaa puolisostaan. Päinvastoin, näissä suhteissa se puoliso on myös paras ystävä jonka kanssa halutaan jakaa kaikille merkittävät arkiset asiat. Ja juuri siksi aloittaja ei loukkaantunut turhasta.

Päivämäärä:   3.5.25 12:25:11

miten huonoissa suhteissa ihmiset oikein on, jos toisen pitää saada olla rauhassa lomalla omalta parisuhteeltaan?

Ei yksikään ole tainnut käskeä jättää miestä täysin rauhaan, vaan miettiä hieman mistä asioista viestii. Voisihan mieskin olla niin ajattelematon, että ap:n työstressin päälle pukkaisi viesteillä pelkkää valitusta kotona odottavista tekemättömistä töistä, talousongelmista, huonosta säästä ja paskasta pomosta.

Ei vaihtoehdot ole valitus tai viestittömyys.

Päivämäärä:   3.5.25 12:34:05

Loukkaannuit turhasta. Toinen on lomalla reissussa. On hyvä selittää täällä miten olisi halunnut vain yhden empaattisen viestin, mutta kun näin olisi käynyt, olisitkin jatkanut ja pian miehen pitänyt istua kiinni luurissaan. Tai sitten se "koita jaksaa" olisi ollut liian kylmä ja välinpitämätön.

Ymmärtäisin loukkaantumisen, jos kyse olisi jostain oikeasti isosta, kuten sun läheisen kuolemasta. Mutta työstressi on ihan arkipäivän huolia ei mikään niin spesiaali asia, että vaatisi lomalaisen häiritsemistä. Eikö sinulla ole oikeasti ketään muuta, jonka kanssa puhua työjutuista?

"Toi on sulta vallankäyttöä valittaa lomalla olevalle ihmiselle ja vielä loukkaantua, kun ei keskeytä lomailua chattaillakseen sun kanssa"

Tämä. Kuuluu myös narsistin ominaisuuksiin pyrkiä pilaamaan toiselta kaikki mukavat jutut näin.

On ihan tervettä suodattaa sitä mitä ja milloin kumppanilleen sanoo. Työstressi ei ole mikään niin iso asia että sillä pitäisi häiritä lomalaista. Ja ei niitä kaikkia "aitoja" kuulumisia tarvitse kertoa vaan voi miettiä mikä vaikutus niillä toiseen on. Onko ne hyödyllisiä, onko ne välttämättömiä, mittaisen olon ne toiselle tekee. Samoin jos vaikka lapset on hoidossa ei lomalaiselle valiteta miten rankkaa ja huutanut koko yön ja nyt toinen kipeäkin. Mitä luulet millainen fiilis lomalaiselle tulee? Ei. Silloin sanotaan, että "täällä pärjäillään, katottiin äsken pikkukakkosta ja esikoinen auttoi iltapalan kattamisessa. Pidä sä hauskaa siellä, pusuja täältä kaikilta." Mitä luulet että tälläinen viesti herättää vastaanottajassa? Ja molemmat voivat olla totta.

Päivämäärä:   3.5.25 12:36:50

Ymmärtäisin osaa vastaajista, jos aloittaja olisi itkemässä täällä että mies ei halunnut puhua tuntikausien terapiapuhelua lomalta. Mutta aloittajaa harmittaa, että mies ei käytännössä millään tavalla huomioinut aloittajaa. Laittaa kyllä viestejä, mutta ilmeisesti aloittajan asiat ei kiinnosta. Outo suhde, jos on pakko päästä lomalle ja unohtaa koko puoliso sinä aikana. Luulisi, että sen ravintolaviestin sijaan olisi voinut laittaa edes tsemppiä, selviät hyvin tai vaikka sen hauskaa vappua. Jos nyt on niin kiire siellä lomaillessa ettei ehdi ja halua yhtään ajatella puolisoa.

Ja siis ihan sama mitä kukakin haluaa viestiä ja kelle loman aikana. Musta on vaan outo ajatus, että loma menisi jotenkin mun rakkaimpien edelle. Joo siistiä olla reissussa ja kaikkea, mutta kyllä mä silti haluan tietää jos jollain tärkeällä ihmisellä on huono olla tai sairastuu tai mitä vaan. En mä ehkä jaksa naapurin sisustusratkaisuihin ottaa silloin kantaa, mutta se on ihan eri asia. Mutta kai nää on samoja ihmisiä jotka vie lapset kesälomallaankin hoitoon, että saa lomailla rauhassa. Toiset taas haluaa olla omien lasten kanssa mahdollisimman paljon.

Päivämäärä:   3.5.25 12:50:49

.//Aloittajan tilanne ei ole mikään uusi vaan sitä stressiä on jo ihan varmasti ollut jo ennen tuota reissua ja sitä käsittelleet joten en ymmärrä miksi asiasta pitää taas päästä purkautumaan, kun toinen on pitämässä hauskaa. Aivan kuin tahallaan haluttaisiin latistaa toisen tunnelmaa.

Ei meillä pilata toisen reissua turhilla ruikutuksilla. Jos on jotain vakavampaa sattunut niin silloin ollaan yhteydessä, mutta joku Työstressi tai vaikka lapsen yöhulinat eivät ole mikään kitisemisen arvoisia asioita.

Meillä lapset lomailee koko kesän joten se ettei turhista ruikuteta toisen lomailessa tee meistä tunnekylmiä.

Päivämäärä:   3.5.25 13:07:39

Kiitos mielipiteistä, moni onkin ymmärtänyt pointin ja osa ilmeisesti kuvitellut, että itken miehelle päivittäin jotain työhöni liittyvää, mikä ei pidä lainkaan paikkaansa. Kyse oli yhdestä viestistä, jossa mainitsin, että päivä oli raskas. Tämä ei mielestäni ole mitenkään väärin mainita. En minä täällä kotona laittele koko ajan happyhappy joyjoy-viestejä, vaan elän ihan normaalia arkea, johon kuuluu normaalit asiat, myös negatiiviset. Joku kyseli soittamisesta. En tapaa soitella miehelle, kun hän on matkoilla, ehtii sitten kotona jutella, kun palaa. Soittaa itse, jos on enemmän asiaa ja en tosiaan viestittele hänelle, ellei hän laita viestiä ensin.

"Noin vinkkinä muutenkin, jos työkuviot aiheuttaa tuossa määrin ahdistusta niin oletkohan oikea ihminen tekemään työtäsi. Kuulostaa ehkä kovalta mutta suosittelen miettimään mitä elämältäsi haluat. Jatkuva stressi ei ole hyväksi vaan vie ennenaikaiseen hautaan. Myös naiset."

Nämä pari projektia vaikuttaa työkuvioihini paljolti, eli on ollut luonnollista, että ne aiheuttavat päänvaivaa ja stressiä. Mikään jatkuva olotila tämä ei ole, vaan tietyn, laajemman asian loppuun saattaminen. Uskoisin, että kaikilla on joskus vastaavia hetkiä työelämässä/opiskellessa tai muulloin, kun painetta on normaalia enemmän. Luonnollisesti silloin stressaakin tavallista enemmän.

Suhteessamme on tosiaan tavallista lähettää viestejä useita kertoja päivässä myös silloin, kun olemme molemmat töissä ja jutella ihan tavallisista aiheista ja murheista. Mies on myös yleensä kommentoinut paljonkin minun juttujani, nyt taas tuntuu, että olen ollut lähinnä yksipuolisen matkakertomuksen lukija ilman mitään vuorovaikutusta.

Päivämäärä:   3.5.25 13:12:29

No ehkäpä teillä on vain miehen kanssa eri näkemykset lomailusta ja ns vapaalle lähtemisestä. Oletteko koskaan puhuneet asiasta? Itse nimittäin olen todellakin sellainen, että kun lähden kaverien kanssa matkalle niin en halua mieheni viestittelevän peräpukamistaan tai hankalista asiakkaistaan. Tottakai äkillisistä ja suurista jutuista, mutta en mistään pitkittyneistä stressireaktioista. Ja meillä tämä on puolin ja toisin aivan selvää. Mutta ehkä teillä ei ole? Ja lapset on kyllä aikuiseksi saatu kasvatettua ilman hoidossa olemista vanhempien loman aikana, en tiedä mihin tämä nyt liittyy.

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   3.5.25 13:14:56

"osa ilmeisesti kuvitellut, että itken miehelle päivittäin jotain työhöni liittyvää, mikä ei pidä lainkaan paikkaansa. Kyse oli yhdestä viestistä, jossa mainitsin, että päivä oli raskas. Tämä ei mielestäni ole mitenkään väärin mainita."

Jos kyse vain yhdestä viestistä, miksi on niin tärkeää että mies juuri siihen vastaisi lohdutellen? Ja loukkaantua asiasta? Ja kirjoittaa vielä tänne, että miten mies ei reagoinut kuten halusit. Miksi et vain ohita asiaa ja totea, että ok miehellä ei nyt ole aivokaistaa sille ja hoidat stressit muutoin ja annat lomailla. Ei luulisi olevan niin iso juttu. Onko oikeasti "koita pärjätä" viestin laittamattomuus niin iso asia, että siitä kannattaa jotain hepuleita vetää?

Päivämäärä:   3.5.25 13:15:05

Edelleen on ihan eri asia purkautua stressistä niissä arjen viesteissä kuin silloin, kun toinen lomailee ja sille stressin purkautumiselle olisi se oikea ajankohta ollut ennen miehen reissua eikä silloin, kun toinen on lomalla. Nyt kuulostaa siltä, että yksin ollessasi paisuttelet tuota stressiäsi ja olotilaasi ja miehen hauska reissu lisää tunteita entisestään.

Päivämäärä:   3.5.25 13:18:02

W, odotin, että olisi jotenkin huomioinut viestini. Ei ole koko matkan aikana kommentoinut mitään kertomaani, vaan tuuttaa omaa matkakertomustaan minulle, johon olen välillä esittänyt kysymyksiä tai kommentoinut omia kuulumisia, välillä taas en. En ole eilen jaksanut enää vastata, enkä tänäänkään. Viestejäni ei tunnuta huomioivan millään tavoin, niin lakkasin vastaamasta.

Päivämäärä:   3.5.25 13:22:28

Kuulostaa tosiaan siltä, että sulle on tosi kova paikka, että mies nauttii elämästään ja haluaa jakaa matkaansa sulle. Etkö voi vain hyväksyä, että voitte puhua sinusta sitten taas, kun hän palaa arkeen?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.5.25 13:27:18

Miksi aloittaja itse et voi pientä ystävällistä kommenttia laittaa niihin matkakertomuksiin? Edes sen sydämen. Jos kerran teille on normaalia viesteillä monasti päiviän aikana. Vai haluutko nyt rankaista miestä? Onko tää nyt se tilanne johon haluut sen riidan? Toinen on lomalla ja sulla stressi päällä ja kohta alkaa rytistä. Itse teet just samaa, mistä pahoitit oman mielesi. Eli toisella ei saa olla kivaa, koska sullakaan ei ole.

Päivämäärä:   3.5.25 13:28:48

- , kuten sanoin, minusta on kiva, että miehellä on hauskaa. En vaan käsitä, miksi hän laittaa viestejä laisinkaan, kun ei mitenkään noteeraa mitään, mitä vastaan? Yleensä hän on vuorovaikutteinen ja huomioiva, nyt ei laisinkaan. Miltei mieluummin olisin ilman koko viestejä, kun vastaukseni ohitetaan täysin. Mieluummin olisin täydellisesti yksin kuin näin, että annetaan murusia, muttei tippaakaan kiinnostuta, mitä minulla on mielenpäällä.

Päivämäärä:   3.5.25 13:34:00

Hän laittaa viestejä, koska hänellä on hauskaa ja hän tekee kivoja asioita kavereidensa kanssa. Hän kokee, että on ystävällistä ja huomaavaista kertoa niistä sinulle, ja ikäänkuin ottaa sinut mukaan tähän iloonsa.

Meillä on tapana perheen kesken matkoilta soitella videopuheluita, missä esitellään asuinpaikkaa, nähtävyyksiä ja kivoja asioita, mitä tehdään. Kun teinipoika soitteli eiffeltornista tyttöystävä kainalossa ja halusi esitellä tätä hienoa kokemusta äidille, niin eipä kyllä tullut ekana mieleen että miksei se nyt kysele minun työhuolistani.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.5.25 13:36:14

Ehkä sun mies koittaa piristää sua noilla lomakuulumisillaan. Kummallakohan teistä on jotain uutta kivaa kerrottavaa? Sulla vai miehellä? Sun kuulumiset varmaan miehellä jo tiedossa. Mut ite en jaksais lomalta raportoida koko ajan.

Päivämäärä:   3.5.25 13:36:23

- , täysin eri asia, ettei viitsitä kommentoida sanallakaan mitään viesteihini. Ei myöskään niihin, joissa olen kysellyt matkasta.

Päivämäärä:   3.5.25 14:39:20

Jätä se sika, pettääkin varmaan siellä reissussa.
Ja seuraava ongelma?

Päivämäärä:   3.5.25 14:45:40

Sen tiedän, ettei petä. Miestä on aikoinaan omassa suhteessaan petetty ja tiedän, ettei sellaista tee, enkä sitä yhtään epäilekään. Näiden samaisten kavereiden kanssa reissaaminen tuntuu vaan aina kääntävän aikuisen, huolehtivan miehen jollekin parikymppisen tunneälyltään vajavaisen henkilön tasolle. Ja kyllä toki tiedostan, että ihan kuivin suin noilla matkoilla ei olla, niin varmasti sekin vaikuttaa asiaan.

Päivämäärä:   3.5.25 14:47:46

Huvittavaa, miten erilainen parisuhde koetaan vääränlaiseksi, jopa uhaksi.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   3.5.25 15:28:35

Aloittaja. Laita miehelle viesti, että MIKSI ET VASTAA? Olen sitä mieltä, että lomaillessakin ei saa unohtaa läheisiään.

Mutta läheiseni lähti pyöräilen Saariselältä Porvooseen ja nukkui teltassa tievarsilla. Matka kesti 2 viikkoa ja 900 km polki. Sanoin hänelle, että olen huolissani. Hän vastasi OLISIT ENNENMIN ILOINEN. Tämä kasvatti minua pois läheisriippuvuudesta ja sitä toivon aloittajallekin. Negatiivisiä asioita ei tarvitse lomailijalle kertoilla, vaan näyttää, että iloitsee myös hänen lomastaan.

Päivämäärä:   3.5.25 18:22:54

Toi ettei vastaa mitään edes sun kuulumisten kyselyyn, on jo ihan silkkaa piittaamattomuutta. Siihen viestin laittamiseen menee alle minuutti. En tajua lainkaan, miten aivot narikassa porukka täällä lomailee, jos viestin laitto keskeyttää koko loman. Tai ehkä mä en vaan tajua koko kuviota kun en käytä lainkaan alkoholia, saati että pitäisin lomana täysin pelti kiinni sekoilua.

Tässä kohtaa mulla soisi jo hälytyskellot. Tiedän paljon myös naisporukoiden kerran vuodessa olevia perinnereissuja, jolloin perheelliset naiset käyttäytyy kuin laitumelle vapaaksi lasketut lehmät. Ja se mitä lomalla tapahtuu, jää sinne.. Siinä kohtaa tietenkin varmaan ylipäätään ärsyttää kuulla siitä omasta arkielämästä yhtään mitään. Juuri siitähän siellä otetaan lomaa.

Tämä ei taas liity normaaleihin, hyviin parisuhteisiin millään tavalla. Kuten jo aiemmin moneen kertaan sanoin, ei siitä parhaasta ystävästään ja elämänsä tärkeimmästä ihmisestä kukaan halua sellaista lomaa ettei jaksa toisen kuulumisia tai itse edes vastata kun kysytään, että miten menee.

En oikein tiedä, mitä on pitänyt ihmiselle tapahtua, että hän näkee tälläiset täysin normaalit asiat narsistisena vallankäyttönä. Aloittaja on täysin syystä ärsyyntynyt ja kokee ihan oikein, ettei hänen tarvitse antaa miehen kohdella häntä kuin ilmaa. Ei, vaikka kuinka olisi lomalla.

Kertokaa te, jotka ymmärrätte tämän kuvion, että miksi ette vastaa puolisolle tai koette että häntä ei tarvitse millään tavalla huomioida koska loma? Hauskinta tässä on se, että nämä samat ihmiset huutaa, ettei se puoliso ole mikään hyödyke. No, mikä se sitten on, jos sen voi laittaa hyllylle odottamaan loman päättymistä?

Ja mikä saa niin monet menemään täysin radaltaan ja huutelemaan narsistia, kun kerrotaan että sellaisiakin parisuhteita on, joissa puolison huomioiminen kuuluu luonnostaan ihan aina ja kaikkiin päiviin?

Lähettäjä: Ky 
Päivämäärä:   3.5.25 18:33:09

Mieshän kyllä laittelee viestejä, ei ole siitä kyse.
Miksi kysy aloittajan kuulumisia ja fiiliksiä?
Ehkei jaksa just sitä narinaa ym. Aina vaan ja vielä lomallaankin.

Päivämäärä:   3.5.25 19:03:23

Ky: Nyt sulta on menneet nää aloittajan viimeisimmät viestit ohi:

"- , kuten sanoin, minusta on kiva, että miehellä on hauskaa. En vaan käsitä, miksi hän laittaa viestejä laisinkaan, kun ei mitenkään noteeraa mitään, mitä vastaan? Yleensä hän on vuorovaikutteinen ja huomioiva, nyt ei laisinkaan."

"- , täysin eri asia, ettei viitsitä kommentoida sanallakaan mitään viesteihini. Ei myöskään niihin, joissa olen kysellyt matkasta."

Ja edelleen tää tuntuu olevan suurimmalle osalle naisista ihan normaalia käytöstä. Ja mikä pahinta, siitä vielä syytetään naista. Miehellä on kyllä oikeus keskittyä lomaansa ja naisen pitäisi ymmärtää antaa herralleen tilaa kun hän sitä haluaa. Nainen on siis tarvitseva, rasittava ja kontrolloiva jos odottaa että hänelläkin on edelleen merkitystä. Aika moni naisista kun itse tämän ketjun perusteella ymmärtäisi olla hiljaa ja häiritsemättä. Mitä virkaa niillä omilla tarpeilla on, kunhan miehellä vain on hauskaa?

Tosi surullista että osa naisista on niin aivopestyjä että vielä haukkuvat toisia naisia, jotka edelleen osaavat odottaa puolisoltaan huomioimista vaikka olisi kuinka lomalle. Ja ei, ei tarvitse pelätä sitä että sitten se mies varmaan lähtee ja jättää. Osa naisista kun on sitä mieltä että jos tässä kohtaa on kyse liian suurista vaatimuksista, niin ero on ainoa järkevä ratkaisu. Mies voi sitten pariutua sellaisen kanssa joka paremmin ymmärtää oman paikkansa miehen alapuolella..

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   3.5.25 19:05:54

Ainokainen: oletpa aivopesty

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   3.5.25 19:06:41

Ehkä kannattaa miettiä onko pätevä työhönsä jos siitä stressaa noin paljon.

Päivämäärä:   3.5.25 19:16:19

Öö: Oliko perusteluja? Niitä kun ei ole vielä kukaan osannut kertoa, että miksi on liikaa odottaa ihan perushuomiomista myös puolison ollessa lomalla? Mikä siinä on niin kamalan raskasta ja vaikeaa?

Erityisesti kun aloittaja ei ole pyytänyt mitään kovin kummoista. Miksi joku haluaa parisuhteestaan lomaa jolloin voi vain keskittyä itseensä? Mä en vaan aidosti tajua tätä. Tai tajuan tietenkin niiden osalta, joilla se parisuhde ottaa enemmän kuin antaa. Mutten millään sitä, miten se elämän tärkein ja rakkain ihminen voi muuttua riippakiveksi vain loman vuoksi?

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   3.5.25 19:17:30

Ai sulleko ei saakaan väittää tuollaista takaisin, sä kun vaan oot sellainen suorasuu, hih!

Päivämäärä:   3.5.25 19:38:27

” Miksi joku haluaa parisuhteestaan lomaa jolloin voi vain keskittyä itseensä? Mä en vaan aidosti tajua tätä. Tai tajuan tietenkin niiden osalta, joilla se parisuhde ottaa enemmän kuin antaa. Mutten millään sitä, miten se elämän tärkein ja rakkain ihminen voi muuttua riippakiveksi vain loman vuoksi?”

No minä vastasin tuonne jo aiemmin, itse olen tällainen lomailija. Ei se puoliso muutu riippakiveksi, mutta en halua niitä arkisia velvollisuuksia mukaan lomalleni (elleivät ne ole jotain urgentteja, mitä on pakko hoitaa). Haluan lomalla keskittyä mukaviin ja rentouttaviin asioihin. Sitten jaksan taas paremmin. Ja olen siis nainen, en ymmärrä miksi tämä olisi joku sukupuolikysymys. Kirjoitin tuonne aiemmin jo niistä miehistä, jotka eivät voi olla kyselemättä lapsen äidiltä asioita äidin ollessa kerrankin (ansaitulla) vapaalla. Se, jos mikä, on itsekästä.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.