Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Makuuhuoneen lämpötila, näkemysero puolison kans

Lähettäjä: Unikeko 
Päivämäärä:   2.5.25 07:13:00

Ollaanko teillä yhtä mieltä makkariin lämpötilasta? Jollei, miten asia ratkaistu?
Itse nukun mieluiten viileässä, 18 asteeseen laittaisin ilpin. Raikas ilma ja peiton alla tarkenee hienosti.
Miehen mielipide optimilämmöstä on ainakin 22 astetta, jotta voi nukkua osan yötä ilman peittoa. Tuossa lämmössä itsellä peiton alla kuuma, muttei ilmankaan tarkene.
Muuten minä olen se jolla sisätiloissa huppari siinä kun mies kulkee T-paidassa, mutta tykkään että nukkuessa ois viileää.

Re: Makuuhuoneen lämpötila, näkemysero puolison kans

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   2.5.25 07:20:06

Sulle ohuempi peitto. Mies opettelee nukkumaan peitto päällä koko yön. Eri huoneet. Siinä varmaan vaihtoehdot.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   2.5.25 07:31:45

Omat peitot molemmille tai kokonaan omat makkarit. Minäkin läkähtyisin 22 asteessa vaikka olisi kevytkin peitto. Viileässä nukkuu paremmin.

Lähettäjä: Hoitsu 
Päivämäärä:   2.5.25 07:47:26

Nooh, exä oli kuumakalle joka halusi nimenomaan kylmän makkarin... Mä nukuin siis paita ja pitkät kalsarit tms päällä ja usein villasukatkin jalassa :/
Nykyinen onneks on "samaa lajia" ja meillä on sen verran lämmintä että voidaan nukkua pelkillä pikkareilla :D

Lähettäjä: 2r4 
Päivämäärä:   2.5.25 09:42:06

Viilee makkarin pitää olla. Kauhulla odotan kesää

Lähettäjä: --2 
Päivämäärä:   2.5.25 10:03:20

Asioihin tottuu, eli ehdotan kompromissia. Lämpötila n. 20. Aloittaja vaihtaa viileämpään yöpukuun/ nukkuu alasti ja ohuemman peiton kanssa ja mies sitten vaihtaa paksumpaan peittoon ja yöpukuun.

Meillä ollaan aika yhtä mieltä. Minä voisin nukkua viileämmässäkin ja mies lämpimämmässä, mutta on löytynyt lämpötila joka on riittävän hyvä molemmille.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   2.5.25 10:11:37

20 astetta ja sulle ohuempi peitto, miehelle paksumpi.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.5.25 10:17:45

Itsekin pidän viileästä. Parasta on oikeasti kylmä makkari, mutta lämmin peitto. Ihmettelen miestä, joka nukkuu niin, että peitto on vain puoliksi päällä ja sitten valittaa kylmästä :D

Ehkä joku kompromissi tuohon, vaikka 20 astetta? Ja ohut peitto.

Lähettäjä: justjust 
Päivämäärä:   2.5.25 10:27:33

Tästä on ihan tutkittua tietoa ja sen mukainen suositus on että makkarin pitäisi olla viileä. Itse kärsin nukkumisvaikeuksista ja jokainen edes ehdotus unenlaadun heikennyksen suuntaan muuttaisi minut sen luokan ärjyväksi monsteriksi ettei puoliso toista kertaa ehdottaisi. Voisin hyvinkin antaa kuuluisaa lapikasta pelkästään tästä syystä. Unen kieltäminen on väkivaltaa ja yksi kidutujsen muoto.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.5.25 10:54:07

Kyllähän viileässä on helpompi lisätä peittoja/ vaatetta kuin liian lämpimässä yrittää olla hikoilematta. Minä olen vilukissa, ja nukunkin joskus talvella villapaita päällä :D mutta silti suostun kompromissiin niin päin että on viileämpää ja minä lisään sitten lämmikettä.

Lähettäjä: MaTilda 
Päivämäärä:   2.5.25 10:58:02

Meillä niin päin, että lämpötila on mieheni mukaan viileämpi missä itse mieluiten nukkuisin. Mutta minun on helppo vilukissana kuitenkin lisätä peittoa ja vaatetta päälle (ja hakeutua miehen kainaloon lämpöön), joten ongelma ratkaistu sillä. Mielestäni ok kompromissi, koska liian kuumassa nukkuminen olisi itsellenikin todella epämukavaa, mieluummin siis näin päin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.5.25 11:07:26

"Lähettäjäjustjust
Päivämäärä2.5.25 10:27:33

Tästä on ihan tutkittua tietoa ja sen mukainen suositus on että makkarin pitäisi olla viileä. Itse kärsin nukkumisvaikeuksista ja jokainen edes ehdotus unenlaadun heikennyksen suuntaan muuttaisi minut sen luokan ärjyväksi monsteriksi ettei puoliso toista kertaa ehdottaisi. Voisin hyvinkin antaa kuuluisaa lapikasta pelkästään tästä syystä. Unen kieltäminen on väkivaltaa ja yksi kidutujsen muoto."

Ex halusi nukkua ilman peittoa alasti, joten lämmin piti olla. Kerran menin hänen luokseen, kun oli illalla lämmittänyt uunia ja sisällä oli +26. En saanut koko yönä nukuttua, kun olen tottunut viileään ja nukkumaan peiton alla.
Ex olisi myös tykännyt nukkua lähekkäin ja itsekin olisin sitä halunnut mutta eihän se ollut mitenkään mahdollista, kun oli yleensä aina muutenkin liian kuuma nukkua ja mies hohkasi kuin lämpöpatteri. Ei ollut valmis kompromisseihin. Tämä oli yksi eron syistä, ei toki ainoa mutta aika merkittävä, kun en minä voinut hänen luonaan olla, kun en saanut siellä kunnolla nukuttua.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   2.5.25 11:16:15

Me pidetään molemmat viileästä, mutta mulle tulee välillä “kilpirauhaskylmyys” (mulla siis paha vajaatoiminta ja se kylmyys tuntuu kuin tulis luiden sisältä vs. normikylmä tulee ulkoa) eli siihen ei auta peitot sun muut. Pitäs tulla hiki eka, että ei palelis enää. Jos mulla on kylmä niin paksua peittoa ja kuumavesipullo kainaloon, joskus kaksi (toinen jalkopäähän). Tykkään kyllä kun on viileä huone ja lämmin peitto ja nuo putelit :D.

Helteillä taas ahistun, kun en osaa nukkua ilman suht paksua peittoa, mutta on kuuma! Onneksi ilmastointi jaksaa kesälläkin viilentää taloa suht hyvin.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   2.5.25 18:45:13

Kompromissi: 20 astetta tai eri makkarit

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   2.5.25 19:01:03

Vanhojen akkojen pitäisi ottaa nuoria miehiä ja toisin päin.
Nuorena neidot aina umpijäässä ja verevät urhot kuumissaan. Jotenkin kääntyy iän myötä asetelma toisin päin. Vaihdevuosista kärsivät naiset pitävät maikkarin viileänä ja ukot meinaa palentua.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   2.5.25 21:09:28

Meillä mun asunnossa lämmintä 25, miehellä 23. Nukutaan saman peiton alla lähekkäin ja hyvin pärjätään.
En vois nukkua kylmässä. Kesää odotan että saa nukkua kuumassa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.