Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suhteessa pitää olla koko ajan hauska ja

Lähettäjä: ja kepeä 
Päivämäärä:   1.5.25 21:12:43

Tuleeko sellaisesta parisuhteesta mitään, missä miehen mielestä koko ajan pitää olla hauska, naurava ja innoissaan ja kaiken on oltava kepeää ja kaikki muu on negatiivisuutta? Mitään murheita ei saa mainita kun ei ne hänen syynsä ole, jos on selkä kipeä tai migreeni ja hän kysyy miksi otat särkylääkkeen se on jatkuvaa marisemista, jos ei jollakin kerralla suostu miehen ehdotukseen esim. viikonlopun tai loman suhteen on hankala eikä sun kanssa voi koskaan tehdä mitään hauskaa. Tietenkään minun ehdotukseni ei ole "hauskaa", joten sitten ei tehdä mitään.

Voitteko te olla aina hauskoja ja innoissanne? Ettette koskaan ole huonolla tuulella ja migreenissäkin hymyilette ja menette minne mies haluaa, koska muu olisi negatiivista?

Re: Suhteessa pitää olla koko ajan hauska ja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.5.25 21:15:44

Ei kuulosta normaalilta mieheltä.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   1.5.25 21:15:57

Ei. Viimeistään silloin kun mies itse sairastuu niin että tajuaa kaiken kuolevaisuutensa, tai kokee muuten todellisia vastoinkäymisiä niin tulet hulluksi sen kanssa.

Päivämäärä:   1.5.25 21:16:43

Ei tule.

Meillä on molemmilla fyysisiä ja psyykkisiä vaivoja rutkasti ja niistä aina välillä mainitaan toiselle, varsinkin jos jokin on pahana ja huomaa että vaikuttaa käytökseen. Silloin toista lähestytään empatialla ja kuunnellaan.

Meistä kumpikaan ei ole mikään turhanruikuttaja, ne säryt ja väsymykset ovat sellaisia arkisia mainintoja, kerrotaan toiselle ohimennen missä mennään niin tietää vähän toisen päivän fiilistä ja että mitä toiselta voi odottaa sinä päivänä.

Ei loukaannuta puolin eikä toisin. Elämä on helppoa ja kepeää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.5.25 21:19:11

Miksi olet tuossa suhteessa? Mitä iloa on kumppanista jolta joutuu piilottelemaan osia itsestään?

Päivämäärä:   1.5.25 21:31:34

Parisuhteen pitäis olla turvallinen tila kaikille tunteille

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.5.25 21:34:58

Ihan jokaisella ihmisellä on huonoja päiviä, sairastumisia sun muuta. Jos ei sitä voi parisuhteeseen tuoda mukanaan, ei se suhde ole mistään kotosin, koska se ei ole elämää, vaan jonkinlaista pintasilausta, vähän kun eläisi jossain instagramissa. Eli ei, sellainen ei vaan ole pitemmän päälle kelleen hyväksi, ettei niitä huonoja päiviä/asioita voi tuoda mukanaan parisuhteeseen.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   1.5.25 21:38:01

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 1.5.25 21:15:44

Lähettäjä: nope 
Päivämäärä:   1.5.25 21:40:18

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 1.5.25 21:15:44

Tämä!

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   1.5.25 21:57:26

Mies ei elä todellisuudessa. Ei elämä ole aina hauskaa. Välillä ollaan sairaita, väsyneitä yms tulee vastoinkäymisiä - nekin kuuluu elämään kuten ne hauskat ja hyvät hetket .
Tuollasen ihmisen kanssa eläminen kuulostaa hurjalta. Ei niitä ikäviä asioita mm migreeni ja selkäkipu voi lakaista maton alle.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.5.25 22:06:31

Tottakai. Sehän on elämän suurin onni, että löytää miehen (minkälaisen sitten tahansa!) elämäänsä. Miestä tulee palvoa ja viihdyttää aina, ettei se lähde vieraisiin.

Not. Ei tollaisen kanssa kannata olla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.5.25 22:07:09

Suhteessa pitää voida jakaa niin hyvät kuin huonot ajat, mutta myös miettiä kriittisesti valittaako turhasta. Pidä vaikka kirjaa siitä. Pyri joka päivä kertomaan jotain positiivisia asioita ja iloitsemaan miehelle jostakin.

On myös eroa miten ihmiset reagoivat ikäviin asioihin. Esim. toinen on ihan hyvällä tuulella vaikka on migreeni ja sanoo vain että nyt on muuten migreeni, ottaa särkylääkkeen ja menee nukkumaan. Toinen valittaa ja kitisee ja kulkee pitkin asuntoa ovia paiskoen ja rähisten ja naama nurin päin.

Lähettäjä: sennu 
Päivämäärä:   1.5.25 22:17:13

Tälle aloituksesta päätellen ei saa edes mainita että on migreeni, kun se kyselee miksi otat särkylääkkeen.

"Pyri joka päivä kertomaan jotain positiivisia asioita ja iloitsemaan miehelle jostakin."

Jos äijä ei siedä sitä, että toisella on ollut töissä huono päivä tai on se migreeni, niin sellaiselleko pitäisi oikein pyrkiä kertomaan positiivisia asioita ja iloitsemaan? Miksi ihmeessä? Kuinka läheisriippuvainen pitää olla, että tuollaiseen pelleilyyn suostuu? Mies sanelee, millainen mieliala naisella saa olla ja mitä tämä saa puhua, ettei miestä ahdista. Sellainen kontrollointisuhde.

Päivämäärä:   1.5.25 22:20:10

Eihän toi oo oikeata elämää

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   1.5.25 23:06:27

"Ei kuulosta normaalilta mieheltä."

Kuulostaa NIMENOMAAN tavalliselta suomalaiselta mieheltä. Normaaliahan tuo ei toki ole, siinä olet oikeassa.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   1.5.25 23:12:16

"Miksi ihmeessä? Kuinka läheisriippuvainen pitää olla, että tuollaiseen pelleilyyn suostuu? Mies sanelee, millainen mieliala naisella saa olla ja mitä tämä saa puhua, ettei miestä ahdista. Sellainen kontrollointisuhde."

Niinpä. Minäkin kelpaan tasan niin kauan kuin kaikki on kanssani helppoa. Heti kun tulee elämään ja suhteeseen kuuluvia ongelmia, saan syyt niskoilleni eikä miehet jaksa minua. Tällaista on elämä kun miehet keskittyvät ulkonäkööni eivätkä vaivaudu tutustumaan kunnolla, vaan keksivät minulle itse luonteenpiirteitä. En saa olla ihminen, jossa on myös huonoja puolia ja jolla on myös huonoja päiviä. Silloin en kelpaa :)

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   1.5.25 23:40:34

Mies ei halua ihmissuhdetta, koska siinähän ihmisiä olisi kaksi. Toiveineen, haluineen, ongelmineen, tunteineen. Hän suhtautuu aloittajaan hyödykkeenä. Samalla tavalla kuin autoon tai läppäriin, se on tilattu tietyillä spekseillä, ja siltä odotetaan tiettyjä asioita vain silloin kun se käyttäjälle eli miehelle sopii. Aloittaja on viallinen ja huollon tarpeessa jos hän ei ole iloinen, mukava, joustava, miestä ihaileva, haluava ja nätti lisävaruste. Samalla tavalla hän olisi viallinen jos hän leikkaisi hiuksensa malliin josta mies ei pidä, sairastuisi, joutuisi onnettomuuteen tai olisi vaikka vaan surullinen, tai haluaisi miehen välillä olevan osa hänen elämäänsä eikä päinvastoin. Sinulla ei ole miesystävää, vaan sinulla on käyttäjä. Hän jättää sinut heti kun "et toimi", eikä välitä sinusta ihmisenä pätkääkään (ei todennäköisesti ole edes ajatellut asiaa koska ei näe sinua tai naisia ylipäätään aidosti ihmisenä). Nuorena, kauniina ja naiivina näihin törmäsi valitettavan usein. Iän myötä nämä on onneksi helppo tunnistaa.

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   1.5.25 23:47:18

Juokse nainen juokse! Jättää sinut kun nallin kalliolle heti kun sairastut tai tulee muuta ongelmaa elämässä. Juokse!!!

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   2.5.25 02:40:40

Otetaan tässä nyt vertailun vuoksi (mielestäni) normaali, terve parisuhde:
- olin eilen juhlimassa maltillisesti, mutta olo on ollut koko tämän päivän kamala. En voinut tehdä asioita joita mies olisi halunnut. Hän kääri minut peittoon, teki aamupalaa ja muutenkin yritti parantaa oloani, samalla naureskellen darralleni

- maanantaina tuli tosi ikävä juttu harrastuksessa. Sain aivan rauhassa avautua siitä, mies keskittyi kuuntelemaan ja halaamaan.

- jos mulla on jokin paikka kipeä, mies tuo särkylääkkeen ja vettä (en ole tottunut ottamaan kun luulen että pitää kestää)

Sama toimii tietenkin toisin päin. Ei kumppani ole mikään viihdyttämään palkattu narri vaan kokonainen ihminen. Samalla tavalla asiat toimii myös ystävieni suhteissa, ollaan toisen kanssa myös siinä vastamäessä

Päivämäärä:   2.5.25 08:42:46

Itse en jaksa jatkuvasti kivulloisia tai ahdistuneita ihmisiä. Oletan, että aikuinen ihminen voi todetta, että kylläpä päätä särkee ja ottaa ihan itse särkylääkkeen ja odottaa, että se vaikuttaa ja jatkaa eteenpäin. Tai sanoo töiden jälkeen, että olipa paska päivä, mutta onneksi se on nyt ohi ja olen kotona ja jatkaa eteenpäin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.5.25 08:54:30

"Lähettäjä!

Päivämäärä1.5.25 23:06:27

"Ei kuulosta normaalilta mieheltä."

Kuulostaa NIMENOMAAN tavalliselta suomalaiselta mieheltä. Normaaliahan tuo ei toki ole, siinä olet oikeassa."

Tämä. Siis todella paljon on miehiä, jotka haluavat" elämäniloisen" (=ei koskaan huonolla tuulella tai mitään muuta kuin positiivisia tunteita) naisen ja kaikki vaikeampi on heidän mielestään nalkutusta tai valittamista.

Päivämäärä:   2.5.25 09:13:40

Monesti myös aina negatiiviset ihmiset sokeutuvat omalle negatiivisuudelleen ja se on normaalia olla vähän tympääntynyt (koska väsynyt) tai valittaa milloin mitäkin. Kun se negatiivisuus täyttää 95% yhteisestä ajasta on ihan ok huomauttaa sille toisellekin, että voisitko vähän yrittää muuttaa asennetta. Kyse kun on siitä. Ei siitä, että positiivisten elämä olisi yhtä auringonpaistetta vaan siitä mihin valitsee kiinnittää huomiota ja keskittyä.

Jos itse mietin itseäni, niin noin 90% olen hyvällä tuulella ja 10% huonolla.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   2.5.25 09:16:23

Tämä. Siis todella paljon on miehiä, jotka haluavat" elämäniloisen" (=ei koskaan huonolla tuulella tai mitään muuta kuin positiivisia tunteita) naisen ja kaikki vaikeampi on heidän mielestään nalkutusta tai valittamista.

^ Kyllä. Ja sen hyväntuulisen kotihengettären tulee pysyä lämpöisenlohduttavana aina silloin (todennäköisesti päivittäin) kun mies narisee ongelmistaan.

Luu kurkkuun vaan näille äijille, jos haluatte olla niitten kanssa yhdessä. Käytös ei muutu niin kauan kuin niitten tahtomisia myötäilee. Aikuismaisen keskustelun nämä siihen samaan kykenemättömät tyypit yksinkertaisesti ignooraa, raivari voi tehota. Tai jos et jaksa/sinulla ei ole tahdonvoimaa/uskallusta kouluttaa, sitten vapautat luontoon ja yrität löytää paremman.

Miellyttämisenhalu on naisten kirous josta kannattaa päästä irti.

Lähettäjä: nounou 
Päivämäärä:   2.5.25 09:29:10

"Itse en jaksa jatkuvasti kivulloisia tai ahdistuneita ihmisiä."

Siinä tapauksessa jättäisit puolisosi, jos hän sairastuisi esim. reumaan tai työuupumukseen. Varmasti ymmärrät myös puolisoasi jos hän tekee samoin jos sinä saat esim. rumentavan ihosairauden tai alopecian. On ihan yhtä ok, että hän ei jaksa jatkuvasti epäviehättäviä ihmisiä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   2.5.25 09:40:10

"Lähettäjä: X
Päivämäärä: 1.5.25 23:40:34

Mies ei halua ihmissuhdetta, koska siinähän ihmisiä olisi kaksi. Toiveineen, haluineen, ongelmineen, tunteineen. Hän suhtautuu aloittajaan hyödykkeenä. Samalla tavalla kuin autoon tai läppäriin, se on tilattu tietyillä spekseillä, ja siltä odotetaan tiettyjä asioita vain silloin kun se käyttäjälle eli miehelle sopii. Aloittaja on viallinen ja huollon tarpeessa jos hän ei ole iloinen, mukava, joustava, miestä ihaileva, haluava ja nätti lisävaruste. Samalla tavalla hän olisi viallinen jos hän leikkaisi hiuksensa malliin josta mies ei pidä, sairastuisi, joutuisi onnettomuuteen tai olisi vaikka vaan surullinen, tai haluaisi miehen välillä olevan osa hänen elämäänsä eikä päinvastoin. Sinulla ei ole miesystävää, vaan sinulla on käyttäjä. Hän jättää sinut heti kun "et toimi", eikä välitä sinusta ihmisenä pätkääkään (ei todennäköisesti ole edes ajatellut asiaa koska ei näe sinua tai naisia ylipäätään aidosti ihmisenä). Nuorena, kauniina ja naiivina näihin törmäsi valitettavan usein. Iän myötä nämä on onneksi helppo tunnistaa."

TÄMÄ. Kannattaa lukea ajatuksella. On 'miehiä', jotka eivät todellakaan seiso rinnalla, jos naiselle tulee jokin vakavampi sairaus, vaan lähtevät kiitämään. Tosin tätä ei välttämättä tunnista etukäteen, vaan havaitsee kantapään kautta.

Päivämäärä:   2.5.25 09:57:55

Montako aloitusta tästä samasta aiheesta pitää tehdä?

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   2.5.25 10:05:00

Aloituksesta päätellen nainen ottaa särkylääkkeen kun mies kysyy miksi ja kun nainen kertoo = jatkuvaa marinaa. P-kasta työpäivästä todennäköisesti ei saa mainita mitään, koska sehän on ei-hauskaa.

Sellaisia miehiä on, joiden mielestä naisen pitää hokea joka asiaan ihanaa naama virneessä ja hölistä tyhjänpäiväisyyksiä kimakalla äänellä, kynnen katkeamista saa harmitella kunhan sen jälkeen kikattaa. Parasta olisi jos kaikille miehen sanomisille kikattaisi innoissaan.

Olen taannoin seukannut miehen kanssa, joka hoki kuinka hän ei halua mitään negatiivisia asioita elämäänsä. Jos hän ihmetteli, missä viivyin kun menin hänen luokseen vartin sovittua myöhemmin ja sanoin, että oli tietyön vuoksi ruuhkaa, niin vastaus oli saitpahan taas marista siitäkin tai jos sanoin, että haluan mennä aikaisemmin nukkumaan kun on vähän flunssainen olo, kommentoi että miksi en voi olla positiivisempi . Hän itse oli kuitenkin jatkuvasti ärsyyntynyt ja hänen v-ttu töissä sitä, liikenteessä joku m-lkku tätä, naapuri oli ärsyttävä kun moikkasi väärin-kiukutteluaan ja paiskomistaan piti kyllä kuunnella. Se tietenkin oli ihan eri asia.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   2.5.25 10:09:39

Suosittelen itse että jos mahdollista, testaa tyypin heti ensikättelyssä, JOS hän on ventovieras. Siinähän näkee samantien miten hän suhtautuu. Aina on riski että toinen on vieraskorea, mutta ainakin suomalaisissa on niin huonotapaista tallaajaa, että aito luonne tulee helposti esiin edes rivien välistä. Minä en lähtisi suosittelemaan ekojen treffien perumista testinä, koska itsekään en katsoisi sitä hyvällä. Mutta esimerkiksi jokin että "minä en pidä asiasta x, ja siitä en jousta." Ja sitten katsoo miten toinen reagoi. Esimerkiksi että "minä en katso mitään jatkuvasti pelleilevää miestä, en jaksa sellaisia." Sitten mies joko sanoo kuten aikuinen, että ymmärrettävää, ei sellaisia kukaan jaksa, TAI hän sanoo jotain aika kärkästä, koska tuntee olevansa tähtäimessä. Silloin kannattaa perääntyä.

Päivämäärä:   2.5.25 10:10:47

Tutulle tyypille en suosittele testejä, koska ensinnäkin se on aika turhaa, ja toiseksi eihän kukaan halua testailla jo valmiiksi tärkeitä ihmisiä. Ventovieraan kanssa ei ole niin justiinsa, jos sillä tavalla voi välttää myrkyllisen suhteen.

Päivämäärä:   2.5.25 10:13:11

Minä olen sen verran jämpti näissä asioissa, että jos tutustun mieheen netissä ja hänen reaktionsa on naurava emoji, kun kerron jotain mikä ei todellakaan ole hauskaa millään mittarilla, sammuu mielenkiintoni siihen paikkaan. Normaali ihminen ymmärtää milloin jokin asia ei ole tarkoitettu millään tavalla huvittavaksi. Jos sellainen silti huvittaa, on päässä jotain vikaa.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   2.5.25 11:29:58

Ei kuulosta normaalilta tuollainen vaatimus.
Mies on todennäköisesti jonkin sortin narsisti.

Päivämäärä:   2.5.25 11:38:09

Ei tule, kyllähän sinä sen tiedät.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.5.25 11:44:24

Mihin nyt sitten haluatkin elämäsi käyttää. Kuulostaa kuitenkin enemmän työltä kuin vastavuoroiselta ihmissuhteelta, joten otapa palkka puheeksi.

Minä en edes hengittäisi tuollaisen tyypin suuntaan.

Päivämäärä:   2.5.25 12:33:25

Niinkin voi käydä että siitä positiivisesta ja huumorilla käyvästä naisesta tulee miehen seurassa negatiivinen ja nauramaton kun hänelle selviää että toden totta miestä pelkästään ärsyttää hänen huolensa ja vaikeutensa. Ei huvita olla iloinen ihmisen kanssa jonka kanssa ei voi olla surullinen?
Kuten osa mainitsikin, valitettavan yleinen piirre miehissä. Selittävät sitä mm. ratkaisukeskeisyydellä eli turhautuvat kun eivät voi korjata tilannetta. Tunnevammaisuutta ja itsekkyyttä se on jos läheisen ihmisen paha olo ärsyttää.

Lähettäjä: toisaalta 
Päivämäärä:   2.5.25 13:16:42

Ei tarvitse olla koko ajan hauska ja kepeä, mutta jos ei juuri koskaan pysty olemaan hauska ja kepeä, niin en minä ainakaan halua sellaisessa suhteessa olla.

LähettäjäPäivi 
Päivämäärä:   2.5.25 13:19:25

Juokse...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.5.25 15:14:51

"Otetaan tässä nyt vertailun vuoksi (mielestäni) normaali, terve parisuhde:
- olin eilen juhlimassa maltillisesti, mutta olo on ollut koko tämän päivän kamala. En voinut tehdä asioita joita mies olisi halunnut. Hän kääri minut peittoon, teki aamupalaa ja muutenkin yritti parantaa oloani, samalla naureskellen darralleni"

Mulle tuli välittömästi mieleen tämä; että eikö nuoret, kauniit ja naiivit ole muka koskaan poteneet krapulaa? Vai eikö sellaista saa tulla, vaikka luultavasti pitää kuitenkin osata olla juhlia iloisesti ja kepeästi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.