Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka saada energiaa arkeen?

Lähettäjä: Neiti 
Päivämäärä:   1.5.25 20:08:11

Olen tässä vuosien varrella jotenkin laiskistunut ja lamaantunut. En tiedä kuinka saisin itseni pois tästä aikaansaamattomuudesta ja laiskuudesta. En jaksa enkä tee työpäivien jälkeen tai vapaapäivinä mitään. Istun vain ja selailen puhelinta.

Haluaisin olla energinen, aikaansaava ja ahkera ihminen.

Nukun ihan hyvin ja pitkät yöunet. Verikokeet on katsottu ja niiden pitäisi olla kunnossa.

Re: Kuinka saada energiaa arkeen?

Lähettäjä: Haa 
Päivämäärä:   1.5.25 20:14:56

Ferritiini yli 100, hemoglobiini yli 130?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   1.5.25 20:17:37

Vitamiinitankkaus, kyllä ne on monilla varastot tyhjät talven jäljiltä vaikka olisi nippanappa viitearvoissa.

Aloita tanssiharrastus.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   1.5.25 20:38:36

Googlaa huviksesi itseaiheutettu keskittymishäiriö.

Kännykällä on loputtomasti tarjolla uutta ärsykettä ja sisältöä, johon lopulta turtuu ja jää vaan zombiena tuijottamaan kaikkea turhaa. Koska aivot saavat jatkuvaa dopamiinia ja ärsykkeitä, tuntuu pitkäjänteinen keskittyminen vaikealta. On vaan helpompi jäädä sinne sohvalle.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   1.5.25 20:40:21

Jos työ vie kaiken energian, saattaa olla kyse työuupumuksesta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.5.25 21:10:38

Tasapainoinen ruokavalio, uni ja liikunta. Suosittelen kokeilemaan ja yllättymään miten paljon energiaa näistä saa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   1.5.25 21:14:28

Komppaan ällöä. Olen päästänyt itseni tuohon tilaan mutten tiedä miten päästä siitä eroon. Tai siis jaksan kyllä jonkin verran harrastaa mutta on ihan hiton ärsyttävää kun ei edes kauppajonossa pysty odottamaan ilman että kaivaa puhelimen esiin!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.5.25 22:47:32

Jep, pistä ne ruudut pois niin alkaa energiaa löytyä.

Lähettäjä: w 
Päivämäärä:   1.5.25 22:56:23

Paranna peruskuntoa ja vähennä ruutuaikaa.

Lähettäjä: makoilua 
Päivämäärä:   2.5.25 00:31:59

Meillä täällä missä asun on nyt hirveän kuuma. Olen silti jaksanut, sosällä olen ja silittänyt, kuumaa sekin. Mutta silitykset ja tuuletukset ovat nyt paremmalla puolella. Miten sitten naksahti, että elämällä on tarkoitus siinäkin, että kannattaa laittaa vaatteet kaappeihin, ettei ne pursu lattialle kun oven avaa.

Päivämäärä:   2.5.25 00:36:32

Minulla jotenkin naksahti, että hyvä olo tulee tekemättä jääneiden töiden tekemisestä. Kaikki mitä suunnittelee, eikä siihen saa otetta rasittaa minua ihan mahdottomasta. Kun en viitsisi edes aloittaa, kun sohvalla makuulla ja nettiä selaillen menee aika myös.
Jokin asia, joka lapsuudesta oli jäänyt päälle, että en tee, en tee poistui minusta ja sain voimia ja tilaa uusille suunnitelmille.

Päivämäärä:   2.5.25 00:39:14

Ällö: kiitos sinulle, kun valotit asiaa.
Pitkäjäntisyys tuntuu katoavan. Minulle sa palautui kun aloin lukea 700 sivuista kirjaa ja nyt jatko-osaa siitä samaten 700 sivua. Eli olen jättänyt koneella räpläämisen vähempiin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.5.25 07:58:39

Minulla auttoi vain töiden vähentäminen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.