Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kumppani ärsyyntyy kun "saan" jotakin etua tai

Lähettäjä: muuta kivaa?????? 
Päivämäärä:   1.5.25 19:12:51

Täältä saa kommentteja vaikka mihin parisuhdeongelmiin niin tässä sellainen vähän ehkä oudompi. Monivuotinen kumppani ärsyyntyy riitaan asti jos saan esim. palkankorotuksen töissä tai jonkin kaupanpäällisen tai alennuksen ostoksiin. Taannoin autossani oli pikkuvika, joka korjattiin tehdastakuuseen ja tästä kumppani ärsyyntyi erityisesti, koska hänestä vika ei kuulunut takuukorjattaviin. "Muut joutuu maksamaan mutta sä tietenkin saat senkin ilmaiseksi, oot niin täynnä itseäsi, kai annoit huoltoukolle numerosi" jne. Ravintolassa halusin vaihtaa lisäkkeen toiseen (halvempaan) ja lisäkevaihdolle oli merkitty hinta, mutta laskulla sitä ei ollut ja taas riideltiin kun minä sain senkin ilmaiseksi ulkonäöllä varmaan.

Eikö pitäisi olla ilahtunut, jos toinen saa jotakin hyvää? Kateuttako tuo on vai mitä, kun eihän nuo asiat ole häneltä pois, aiheuta hänelle kuluja eikä hän niitä saisi vaikka minäkään en saisi?

Re: Kumppani ärsyyntyy kun "saan" jotakin etua tai

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.5.25 19:15:12

Se on varmaan muuten tosi ihana kuitenkin?

Lähettäjä: Ei normaalia 
Päivämäärä:   1.5.25 19:16:44

Hän on sairas ja sinuna juoksisin lujaa karkuun

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   1.5.25 19:19:02

Älä kerro sille noista eduista.
Osa ihmisistä kokee tuon painostuksena, tai moitteena - ettei pysty samanarvoisen edun tuomiseen omaan kotiin.

Lähettäjä: lll 
Päivämäärä:   1.5.25 19:26:12

Onko kumppanisi mielestä syy alennuksiin ja etuihin aina se, että sinä käytät seksuaalisuuttasi tai ulkonäköäsi muiden (miesten) mainpuloimiseen?

Päivämäärä:   1.5.25 19:28:39

Kateus on suomalaisten perisynti ja vie kalatkin vedestä. Sinä olet lähin ja helpoin kateuden kohde. Ei siinä sen kummempaa.

Lähettäjä: muuta kivaa?????? 
Päivämäärä:   1.5.25 19:30:32

lll: siltä se usein vaikuttaa, vaikka en todellakaan kulje missään kaikki vaot näkyy-vaatteissa eikä ole edes mitään lisäosia ja täytteitä naamassa, siis siinä mielessä en näytä ns. tyrkyltä. Ja esim. kosmetiikkaosastolla on naismyyjiä, jotka voivat antaa jonkin kaupanpäällistuotteen ja tarjoilijakin oli nainen.

Päivämäärä:   1.5.25 19:33:36

Jättäisin kertomatta kaikista eduista

Lähettäjä: Topi 
Päivämäärä:   1.5.25 19:36:20

Kumppanisi vaikuttaa aika erikoiselta.
Itse en jaksaisi tuollaista, yleensä luonteenpiirteet vaan pahenee henkilön vanhetessa.
Voit asettaa itsellesi kysymyksen : Jaksatko vai etkö ?

Lähettäjä: lll 
Päivämäärä:   1.5.25 19:36:52

Vähän harvinaisempi variaatio teemasta "olit minuutin pitempään kauppareissulla, montaako myyjää panit". Yleensä nämä tyypit tietysti ovat itse kaulaansa myöten vieraissa eikä sinne pääkoppaan mahdu enää mitään muuta kuin pettäminenpettäminenpettäminen.

Lähettäjä: Imuri 
Päivämäärä:   1.5.25 19:43:33

Juokse

Päivämäärä:   1.5.25 19:49:54

No onpas erikoista, typerää ja ärsyttävää käytöstä mieheltä. Kykeneekö mies olla mistään iloinen aloittajan puolesta? Mies kuulostaa kateelliselta ja katkeralta, todella epämiellyttävä piirre....

Lähettäjä: Eikä 
Päivämäärä:   1.5.25 19:52:07

Sen sortin naisvihaa, että huh huh. Syvälle iskostunut ajatus siitä, että nämä katalat kierot käärmeet, joita naisiksikin kutsutaan, käyttävät ulkonäköään ja mystistä viehätysvoimaansa lumotakseen kanssaihmiset tarjoamaan heille ansaitsemattomia etuja.

Ei jatkoon.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.5.25 19:53:28

Miten olet kyennyt olemaan tyypin kanssa monta vuotta? Jos mies aiheuttaisi riidan siitä, että minä saan palkankorotuksen, niin olisi kyllä ex-mies välittömästi. Ei tuo kerro vain yhdestä riidasta tai yhdestä ongelmasta miehessä, vaan laajemmasta asiasta. Mies ei koskaan halua sinulle mitään hyvää. Ei se ole rakkautta, eikä välittämistä. Miksi haluat olla tuollaisen kanssa?

Lähettäjä: tjaah 
Päivämäärä:   1.5.25 19:54:36

Ilmeisesti aloittaja on viehättävän näköinen, koska kumppani tuo ulkonäköä esille kiukutteluissaan. Kannattaisi kysyä, miksi itse kiinnostuit viehättävän näköisestä ja ryhdyit sellaisen kanssa suhteeseen, jos se on noin kielteinen asia. Onko kumppani itse ns. eri tasoa ulkoisesti ja kokee siksi epävarmuutta ja kateutta? Vai päteekö tähän sanonta sitä toisesta ajattelee millainen itse on = kumppani katselee ja ajattelee muita "siinä mielessä" ja luulee kaikkien olevan samanlaisia?

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   1.5.25 19:58:43

"Miten olet kyennyt olemaan tyypin kanssa monta vuotta? Jos mies aiheuttaisi riidan siitä, että minä saan palkankorotuksen, niin olisi kyllä ex-mies välittömästi. Ei tuo kerro vain yhdestä riidasta tai yhdestä ongelmasta miehessä, vaan laajemmasta asiasta. Mies ei koskaan halua sinulle mitään hyvää. Ei se ole rakkautta, eikä välittämistä. Miksi haluat olla tuollaisen kanssa?"

Kuin omalta näppikseltä!

Lähettäjä: Glfm 
Päivämäärä:   1.5.25 20:28:16

Piä turpas kiinni saamistasi eduista

Päivämäärä:   1.5.25 20:31:13

Eroa. Ei tuollainen korjaannu ihmisestä.

Lähettäjä: Vaan 
Päivämäärä:   1.5.25 20:33:49

Jos kumppani on mukana kaupassa, ravintolassa tai siellä autohuollossa niin eihän sille tarvitse kertoa kun se näkee ne edut itsekin. Tai jos se on kysynyt, paljonko auton korjaus maksoi niin normaali ihminen vastaa, että ei mitään kun meni takuuseen. Eihän tuollaisesta munankuorilla kävelystä mitään tule jos pitää varoa sanomisiaan, ettei tule riitaa siitä kun on saanut jotakin etua. Normaali ihminen sanoisi, että no sehän hyvä homma.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   1.5.25 21:15:15

“ Onko kumppanisi mielestä syy alennuksiin ja etuihin aina se, että sinä käytät seksuaalisuuttasi tai ulkonäköäsi muiden (miesten) mainpuloimiseen?”

Tämä. Sairashan tuo on! Juokse!

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   1.5.25 21:24:18

Varmaan se pukeutuu hyvin kun olet sietänyt tuollaista jo monia vuosia?

Kaikkeen jotkut naiset tyytyy, toki kiitän meidän sinkkujen puolesta ettet ole vapauttanut tuota helmeä luontoon mutta silti käy sääliksi, millä ihmeellä mies pitää sinua otteessaan kun käyttäytyy noin rumasti ja sallit sen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.5.25 22:15:17

"sä tietenkin saat senkin ilmaiseksi, oot niin täynnä itseäsi, kai annoit huoltoukolle numerosi"

...olen sanaton. En keksi yhtään ainutta syytä, miksi kukaan sanoisi kumppanilleen noin. Tai oikeastaan että miksi kukaan olisi parisuhteessa noin puhuvan ihmisen kanssa.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   1.5.25 23:27:01

En ymmärrä miksi olet suhteessa tuon kanssa. Ei ongelma ole edes pelkästään siinä, ettei hän toivo sinulle elämässä hyvää (joka sekin olisi enemmän kuin riittävä syy eroon), vaan siinä että hän tuntuu vihaavan ja halveksivan sinua ja puhuu sinulle karmealla tavalla ja kohtelee muutenkin rumasti. Älä hukkaa elämääsi tuollaisen kanssa. Ihan oikeasti.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   2.5.25 18:10:03

Olin vastaavankaltaisessa parisuhteessa pitkään ja mies oli juurikin kuvatun kaltainen. Hänellä on edelleen erittäin heikko itsetunto ja muutenkin MT-ongelmia. Voin antaa neuvoksi sen, että syytä lopettaa kyseinen parisuhde.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   2.5.25 20:09:31

Luepa aloituksesi uudestaan. Autonhuoltojutussa oli kaksi silmään pistävää asiaa: olet täynnä itseäsi ja annoit huoltoukolle numeron.

Toivottavasti edes seksi on taivaallista, mies on niin komea, että kaikki kadehtivat ja muutenkin on hyviä puolia paljon, kun siedät tuota.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   2.5.25 20:26:45

Olet varmaan tästä kumppanillesi maininnut? Ts kysynyt mikä on?
Tuollainen käytös ei todellakaan ole normaalia.
Iloinen pitäisi aina toisen puolesta olla tai vähintään esittää iloista jos ei asia muutoin kiinnosta.

Lähettäjä: Haha saattana 
Päivämäärä:   2.5.25 20:42:30

"Luepa aloituksesi uudestaan. Autonhuoltojutussa oli kaksi silmään pistävää asiaa: olet täynnä itseäsi ja annoit huoltoukolle numeron."

Luepa ihan itse aloitus ja tule sitten kertomaan mitä siinä luki :D

Päivämäärä:   2.5.25 20:55:02

Ja erään pitäisi lukea h:n viesti ajatuksella uudestaan ja ymmärtää, mitä siinä luki :D

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.5.25 20:55:38

Näitä on.

Exä suuttui, kun kerran elämässäni sain 100% onnistumisesta kunnon bonuksen töistä. Mies ei pystynyt käsittelemään asiaa mitenkään päin, mökötti ja piti mykkäkoulua vajaan viikon, suuttui, syytti ylimieliseksi porvariksi (kun saan bonuksia, ei asenteeni takia) ja lopulta tunnekylmäksi narsistiksi, kun en älynnyt proaktiivisesti alkaa lepytellä ja säälitellä häntä, kun hänellä ei ikinä elämässä ole mahdollisuuksia saada vastaavaa summaa eikä äitikään ollut tukenut opiskelemaan.

Tästä ja monesta muustakin syystä ex, suosittelen harkitsemaan vastaavaa liikettä miehen suhteen.

Lähettäjä: Almost the same 
Päivämäärä:   2.5.25 21:40:55

Kuulostaa osin tutulta, olen edelleen tässä suhteessa ja lähtökuopissa, mutta vertaistueksi: mies saa esimerkkinä töistä etuja mm. meklo huomattavaan hintaan "asioita" (eöi tynsä kautta tiettyjä juttuja meille kotiin) joista MINÄ JOKA PV HYÖDYN ja saan kuulla siitä. Kysyin kerran olisiko järkeä olla samassa työssä kun sitten minulla olisi samat edut mutta edelleen myös sama talous. Eli ei olisi mitään hyötyä. Mies laskee pennejä että on varmasti maksettu yhtä paljon. On todella paskamaista.. en osaa enää ajatella häntä tasavertaiseksi kun hän ei näe meidän yhteistä etua vaan vain omansa. Kurja fiilus ollu jo kauan. Olen eroamassa. Lähde sinäkin kunnvoit <3

Päivämäärä:   2.5.25 23:58:24

Eksäni suuttui, kun vaihdoin auton. Siis vanhan parin tonnin pommin vaihdoin saman merkkiseen ja malliseen, joka oli vain pari vuotta vanha ja vähän ajettu. Siis velaksi ostin. Karjui, että miksi en myynyt hänelle sitä vanhaa autoa! Ei nyt kyllä tullut mieleenkään kuinka hän sen voisi haluta, eikä sillä sitä rahaakaan ollut kun kaikki menee aina heti mitä tulee. Ja oli selvästi kateellinen "uudesta" autosta.

Minulla ei vaan saanut olla mitään ns. parempaa kuin hänellä, ei edes velaksi.

On syystäkin eksä.

Päivämäärä:   3.5.25 00:07:27

Aloittajan miehen pitää olla melkoinen peto sängyssä koska miksi ihmeessä kukaan olisi tuollaisen ihmisen kanssa muuten.

Eli aloittaja, miksi olet tuossa suhteessa?

Lähettäjä: Ziu 
Päivämäärä:   3.5.25 01:06:32

Ompa epäkypsä "mies" - eikä taatusti kypsy, jollei sitä itse tajua haluta. Aloittajana en jäisi odottamaan ihmeitä tapahtuvaksi. Ansaitset paljon parempaa.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   3.5.25 06:50:01

Haha saattana: aloituksessa lukee täsmälleen näin "oot niin täynnä itseäsi, kai annoit huoltoukolle numeros" (suora lainaus).

Mies siis syyttää aloittajaa, että on "täynnä itseä", kun on tyytyväinen siihen, mitä on saanut ja toiseksi on vielä mustasukkainen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.5.25 07:14:50

"Exä suuttui, kun kerran elämässäni sain 100% onnistumisesta kunnon bonuksen töistä. Mies ei pystynyt käsittelemään asiaa mitenkään päin, mökötti ja piti mykkäkoulua vajaan viikon, suuttui, syytti ylimieliseksi porvariksi (kun saan bonuksia, ei asenteeni takia) ja lopulta tunnekylmäksi narsistiksi, kun en älynnyt proaktiivisesti alkaa lepytellä ja säälitellä häntä, kun hänellä ei ikinä elämässä ole mahdollisuuksia saada vastaavaa summaa eikä äitikään ollut tukenut opiskelemaan."

Pari päivää sitten Hesari raportoi tutkimuksesta, jonka mukaan parisuhteessa olevien miesten mielenterveys- ja päihdeongelmat lisääntyvät merkitsevästi, jos nainen alkaa tienata yli 40% talouden tuloista. Miehet <3 :'D

Lähettäjä: Kissa 
Päivämäärä:   3.5.25 10:18:39

En oikein tiedä milloin naiset oikein oppivat että kovin moni mies näkee tämän elämän niin eri tavoin kuin naiset. Ja ihan se on syy siihenkin miksi miehen euro on naisen 80senttiä. Kilpailuhenkisyys on todella paljon voimakkaampaa miesten maailmassa. Yrittäkää nähdä se.

Lähettäjä: gittan 
Päivämäärä:   3.5.25 11:06:32

Aloittaja, sun mieshän on ihana kamala, ja sairas! Etkö oikeasti tajua sitä?? Lähde kävelemään kun vielä pystyt, ansaitset sata kertaa paremman miehen. Mieshän on pahasti mt häiriöinen. Kun on lähellä niin ei huomaa asiaa, muut näkevät sen heti.

Päivämäärä:   3.5.25 16:53:19

Punainen lippu liehuu

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   4.5.25 10:27:38

Miksi se on kumppani?

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   4.5.25 10:41:11

Itse en kyllä jaksais kuunnella tuollaista paskaa. Sairas mies

Lähettäjä: eeliö 
Päivämäärä:   4.5.25 10:51:09

Mies selvästi kateellinen, kun ei itse miespuolisena vastaavia etuja, ylläripylläri, saa osakseen mitä nainen saa tuosta noin vaan hyvällä tuurilla.

En olisi kumppanille kateellinen, jos vastaavia etuja saisi. Se olisi vain hyvää yhteisen talouden kannalta.

Aloittaja; jätä tuo miespelle.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   4.5.25 15:22:55

"jos nainen alkaa tienata yli 40% talouden tuloista"
ai vaan 40%?! =D

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   4.5.25 15:25:36

Karse mies. Unohda koko tyyppi.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   4.5.25 16:51:14

Onko muitakin vikoja?
Sorry että sanon mutta narsistit harrastaa tota.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.