Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mihin lähtisit yksin jouluksi?

Lähettäjä: Rypäle 
Päivämäärä:   1.5.25 18:27:03

Mihin lähtisit yksin jouluksi, kun perinteinen joulunvietto yksin ei houkuttele? Onko kukaan käynyt talviaikaan Hurtigruten-risteilyllä tai vastaavalla matkalla? Aurinkoloma ei kiinnosta, enkä haluaisi matkustaa kauas. Pohjoismaat, Eurooppa lähinnä kiinnostavat. Ihan koto-Suomestakin voi ehdotella matkakohteita, ulkomaille lähtö ei ole itseisarvo.

Re: Mihin lähtisit yksin jouluksi?

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   1.5.25 18:29:01

Sanoisin Romania! Maramures.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.5.25 18:29:23

Itse olen miettinyt että lähtisin ensi jouluksi risteilylle Tukholmaan. Tai voisi kai sitä ehkä yön tai pari olla Tukholmassakin. Viking Linella on ainakin aiempina jouluina ollut lähtöjä eri päivinä.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   1.5.25 18:35:13

Risteilylle lähtisin. En välttämättä Hurtigruten pimeään ja kylmään vuodenaikaan, mutta vaikka Kanariansaaret+Madeira tai Keski-Euroopan joulutori-jokiristeily.

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   1.5.25 19:36:54

Ensin tulee mieleen joku kylpylä tai hotelli yhdistettynä joulukonsertti tms.

Googlailulla löytyi ehdotuksina Brugge Belgiassa, Budapest ja Amsterdam. Bruggessa ja Budapestissa suuret ja tunnelmalliset joulumarkkinat. Amsterdamissa osa museoista auki joulunakin.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   1.5.25 19:46:55

Olen ollut joskus Roomassa jouluna. Oikeastaan suosittelen, mukava sää katsoa nähtävyyksiä ja kierrellä kaupunkia. Nyt pääsisi näkemään uuden paavinkin jouluyön messussa.

Alppien pohjoispuolella on selkeästi talvisempaa.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   1.5.25 20:07:50

Mulle tuli mieleen mökki jossakin mukavassa pohjoisen hiihtokeskuksessa. Vois vaan hiihtää ja fiilistellä.

Päivämäärä:   1.5.25 20:11:31

Kiitos vastauksista! Kivoja ideoita. Google antoi minullekin nuo Brugget ja Budapestit, mahdollisia nekin. Kylmyys ja talvisuus ei haittaa, ei myöskään lämmin sää. Olen avoin kaikelle. Paitsi etten ole mikään yöperhonen, eli yöelämää en kaipaa...

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   2.5.25 12:16:06

Lähtisin Tromssaan.

Budapestiin en lähtisi, en halua tukea Unkaria ja sen järjetöntä hallintoa millään muotoa (Unkari tukee Venäjää ja polkee ihmisoikeuksia).

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.5.25 12:34:19

Mä lähtisin varmaan Baltiaan pyörimään

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.5.25 12:36:12

Mikä sua kiinnostaa, kaupunkiloma vai luonto? Joulutorit?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.5.25 12:36:59

https://hotelli-isosyote.fi/majoitus/kotkanpesa-sviitti/

Suomessakin on upeita ja erikoisia majoituskohteita.

Lähettäjä: noniin 
Päivämäärä:   2.5.25 12:59:21

Jos on aikaa ja rahaa niin mikä ettei joku risteily Välimerellä tai vaikka Karibialla. Kylmäään ja pimeään en suuntaisi, kaikkein vähiten jäiden sekaan Hurtigrutenin risteilylle. Toisaalta esimerkiksi Madeira voisi olla kiva, sikäli kuin sää on siedettävä, tai joku Keski-Eurooppalainen kaupunki. Wien, Berliini, Brugge eli joku jossa on jouluista. Konsertteja, kahviloita, ravintoloita, museoita. Toki pitäisi googletella missä noita on auki koska katolisissa maissa ja kaupungeissa saattaa olla pitkät pyhät.

Lähettäjä: purkka 
Päivämäärä:   2.5.25 14:48:16

No jos ei saa lähteä kauas, niin ehkä johonkin hiihto- tai kylpyläkohteeseen. Pohjois- ja keskieurooppa on säiden puolesta aika nihkeää jouluna.Parhaimmillaan lunta ja pakkasta, mutta yleensä vaan koleaa ja sateista ja pimeää.

Jos taas olisin itse lähdössä jouluna yksin jonnekin, niin miettisin varmaan just Madeiraa, mahdollisesti Marokkoakin, tai sitten vaikka tyyliin Goaa tai jotain kaakkois-aasian kohdetta - jotain missä ei edes vietetä mitään jouluja.

Päivämäärä:   2.5.25 16:38:33

Lisää vastauksia, kiitos! D:llä hyvä pointti Unkarista, se saa jäädä pois valikoimasta.

En välitä itse joulusta ollenkaan, vaikkei toisaalta sekään haittaa, jos muut joulua viettävät. Joulutorit eivät kiinnosta, mutta sekä luonto- että kaupunkiloma käyvät hyvin. Tromssa voisi olla kiinnostava! Kotkanpesä näyttää hienolta, ehkä liiankin hienolta: osaisiko tuolla mitään yksin tehdäkään? Oli kiinnostavaa käydä tutustumassa siihen näin virtuaalisesti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.