Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä metallitolppia marjapensaisiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.5.25 18:22:02

Marjapensaiden oksat menee aivan maata pitkin, pari kertaa uusittu niille puiset kehikot jotka aina mätänee. En ole rautakauoan vakivieras, onko olemassa jotain (muovipäällystettyjä?) metallitolppia tällaiseen tarkoitukseen?

Googlasin ja löysin vain sellaisia pikkusormen paksuisia ja suht matalia vimpuloita, kyllä vähän tukevampia tarttis olla.

Miten teillä on isot marjapuskat tuettu? On satoisa ja tekee isoja marjoja, en halua leikata pienemmäksi.

Re: Mitä metallitolppia marjapensaisiin

Lähettäjä: Jt 
Päivämäärä:   1.5.25 18:35:50

On olemassa muovisia tukikeppejä joista voi rakentaa ja sitten pyöreä malli jossa metalliset tukikepit

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   1.5.25 21:31:50

Pistähän kuule googlen hakuun pensastuki, niin saat tarjolle vaikka millaisia vaihtoehtoja.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   1.5.25 22:00:37

Itse tekemällä saa just sellaiset kun tahtoo. Tai jos ei taitoa ole niin tilaamalla. Mä just tilasin mieheltä metalliset, tekee kun ehtii. Muovia ei tarvitse päälle laittaa.

Toki puisistakin saa kestävämmät jos ne käsittelee vaikka pellavaöljyllä. Ja jos niitä ei upota maahan. Jos eivät pysy pystyssä upottamatta niin jotkut metallipiikit poraa jalkojen pohjiin kiinni ja upottaa puun sijasta ne.

Jossain puutarharyhmässä näin myös hienon hevosenkengistä tehdyn pensastuen. Kaikkea voi tehdä kun vaan käyttää luovuutta.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   1.5.25 22:12:13

Meillä on tehty vuosikymmenet niin, että keväällä hakattu puskan juureen aitatolppa, joka on vähän puskaa korkeampi. Tolpan päähän olen naulannut naulan ja kiinnittänyt siihen pitkän narun. Sitten vain otan narun, laitan sen muutaman vierekkäisen oksan alle ja takaisin naulaan. Sitten taas seuraavien oksien jne.

Marjojen poiminnan aikaa puretaan naru päinvastaisessa järjestyksessä ja samalla noukitaan marjat. Lipuksi paalut talveksi säilöön.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.