Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Juotteko simaa tai kotikaljaa raskaana ollessa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.4.25 21:15:16

En sitten löytänyt kaupasta alkoholitonta simaa, oli vaan jotain 0,8 prosenttista. En ottanut, koska olen raskaana. Kotikaljassakin ilmeisesti noin 1 prosentti alkoholia. Ei sitäkään siis voi juoda. Oletteko te olleet raskaana ollessa ihan täysin nollalinjalla näiden suhteen? Minä siis olen, ei vaan aiemmin ole tullut ajatelleeksi näitä.

Re: Juotteko simaa tai kotikaljaa raskaana ollessa?

Päivämäärä:   30.4.25 21:31:36

Mehukatti on täysin alkoholitonta.

Itse en tykkää simasta enkä kotikaljasta joten en juonut raskausaikoinakaan.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   30.4.25 21:38:59

En juo ollenkaan. Mehukatin sima on täysin alkoholitonta, sitä juon. Ei se nyt ihan oikealle simalle vedä vertoja, mutta auttaa pahimpaan siman janoon.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   30.4.25 21:39:02

Juu, pienen lasin siemailin, en nyt tykkää muutenkaan kummastakaan erityisesti, että olis himo juoda enempää.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.4.25 21:39:57

Kyllä join.
Ja meillä juovat simaa ja kotikaljaa myös lapset.
Ja syövät myös liköörikarkkeja.
Sitä alkoholia saa saman verran kypsästä luumusta kuin parista lasillisesta simaa.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   30.4.25 21:58:26

Voi hyvänen aika!
Pinna tilavuusprosentteina tarkoittaa yhdessä lasissa 1-1.5 grammaa alkoholia.
Eli lähes vastaava kuin maistaisit sormenpäällä yhden tipan pirtua.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   30.4.25 22:35:19

No todellakin join, ihan normaalisti. Annan niitä myös lapsille. Ihme hysteriaa.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   1.5.25 01:08:06

Simaa ja kotikaljaa voi juoda raskaanakin. Maalaisjärki käyttöön.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   1.5.25 08:08:47

Lähettäjä.......

Päivämäärä30.4.25 22:35:19

No todellakin join, ihan normaalisti. Annan niitä myös lapsille. Ihme hysteriaa.

Päivämäärä:   1.5.25 09:46:49

Ajattele asia niin, että menet todella äärimmäisyyteen nollalinjassasi, kun joudut nyt välttelemään kypsiä hedelmiäkin.

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   1.5.25 12:35:17

Suurempiakin syitä on valttää joitain syömäjuttuja kuin että siinä olisi alkoholia. Alkoholi ei ole se juttu.

Päivämäärä:   1.5.25 12:41:42

Minun ei tarvinnut varoa odotusaikana mitään muuta tavallista syötävää kuin isoja petokaloja ja sianmaksaa. Lapset syntyivät terveinä ja ne taudit, mitä heillä nyt aikuisina on, eivät riipu millään tavalla raskaudenaikaisista syömisistä.

Päivämäärä:   1.5.25 13:25:23

Tässä juuri lasillisen simaa juoneena valittelin miehelle että nousee päähän. Vaikutus vaan on tosi nopea, pikainen nousu, pikainen lasku, ihan viidessä minuutissa. Ja sitten onkin kehno olo pari tuntia.

Eli kyllä, siinä simassa ON alkoholia mikä kyllä vaikuttaa elimistöön. Tuskinpa siihen sikiöön juurikaan, mutta miksi käyttää alkoholia ollenkaan raskauden aikana varsinkaan?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   1.5.25 14:03:15

Jos tulee känniin lasillisesta simaa, ja huono olo päälle, sima oli viallista, tai jos ei, juojan kannattaa hankkiutua lääkäriin koska jotain on vialla.

Ei raskaana olevan tarvitse vältellä mitään, mikä ei ole sikiölle haitallista, ihan vain hyvesignaloidakseen ja ollakseen Se Täydellinen Raskaanaolija. Siksi on ihan ok juoda myös simaa, jos siitä pitää.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.5.25 14:34:39

LähettäjäH 

Päivämäärä1.5.25 14:03:15

Jos tulee känniin lasillisesta simaa, ja huono olo päälle, sima oli viallista, tai jos ei, juojan kannattaa hankkiutua lääkäriin koska jotain on vialla.

Ei raskaana olevan tarvitse vältellä mitään, mikä ei ole sikiölle haitallista, ihan vain hyvesignaloidakseen ja ollakseen Se Täydellinen Raskaanaolija. Siksi on ihan ok juoda myös simaa, jos siitä pitää.

Tämä.

Edes taaperoikäiset eivät tule millään tasolla humalaan tai pahoinvoiviksi lasillisesta simaa.

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   5.5.25 11:56:02

Ei tavallisessa simassa oo alkoholia :D muuten porukka olisi nuorista lähtien vappuna kännissä. Toki täysikäiset paljolti onkin :)

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   5.5.25 11:57:53

Kyllä olen juonut. Rakastan kotikaljaa ja simakin on ihan hyvää.

Päivämäärä:   5.5.25 11:58:58

On simassa joku 0,8 prossaa. Mehukatti taitaa olla ihan alkoholitonta. Mä olen kyllä joissain lounaspaikoissa juonut joskus sellaista kotikaljaa, että tais olla alkoholia vähän enemmänkin niin kyllä mä niitä välttelisin jos raskaana olisin. Ihan siis sellaista alkoholinmakuistakin jo.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   5.5.25 13:07:53

Kotikaljasta en välitä eli sitä en juonut. Simaa muistelen kyllä juoneeni vappuna. Useampi tekijä lähipiirissä (kaupan simaa en juo).

15 vuotta sitten ei ollut vastaavaa höyryämistä vältettävistä asioista mitä nyt on vallalla...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.