Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Raskaustestissä "viivanpaikka"

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   30.4.25 11:09:02

Tein aamulla raskaustestin, kuukautisten alkuun on vielä viitisen päivää. Testinä oli RFSU:n tavallinen testi, marketissa myytävä oranssi paketti, ei mikään aikainen tai herkkä.

Siihen tuli haalea ns. viivanpaikka tai haamuplussa, kummaksi nyt haluaa nimittää. Ei kovin tumma, mutta kylpyhuoneen valossa selvästi erottuva. En ole koskaan ennen nähnyt tuollaista (olen käyttänyt samoja testejä) ja nyt pohdin, millä todennäköisyydellä olisikin plussa.

Olen kuullut, että joskus vuosia sitten RFSU:n testit ovat antaneet väärää positiivista tai ns. haamuplussia. Onko kellään kokemusta tällaisesta?

Tietenkin testaan parin päivän kuluttua uudelleen, mutta malttamattomana kyselen kokemuksia :)

Re: Raskaustestissä "viivanpaikka"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.4.25 11:19:00

"Olen kuullut, että joskus vuosia sitten RFSU:n testit ovat antaneet väärää positiivista tai ns. haamuplussia. Onko kellään kokemusta tällaisesta?"

On kokemusta, monet silloin välttelivät RFSU:n testejä juuri tuon takia, minäkin. Omista testailuajoista on jo aikaa joten en tiedä onko testien laatu sittemmin parantunut.
Muun merkkisissä testeissä itsellä ns. roskishaamutkin ovat olleet ihan oikeita plussia.

Päivämäärä:   30.4.25 11:20:18

Kannattaa nyt rauhassa odotella ne kuukautiset, että alkaako vai ei.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   30.4.25 11:21:59

Jätä nyt vappujuomatkuitenkin varalta väliin.

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   30.4.25 12:40:32

Minä en ole taas koskaan saanut rfsu:n testeihin mitään viivanpaikkaa tai haamua olematta raskaana.

Lähettäjä: Pistepisste 
Päivämäärä:   30.4.25 12:43:00

Laita kuva,( ja tee kunnon testi)

Päivämäärä:   30.4.25 12:47:07

Viivanpaikka ja haamuplussa on eri asia. Viivanpaikassa näkyy harmaana se kohta, johon värin kuuluisi kerääntyä, mutta on kuitenkin negatiivinen. Haamuviiva on todella haalea viiva, jossa näkyy hiukan punaista väriä (tai mikä väri nyt kyseisessä testissä on käytössä) ja on joko plussa joka lähtee siitä päivien kuluessa voimistumaan, tai on kemiallinen raskaus eikä varsinainen raskaus koskaan ala. Mutta hormonia on ehtinyt hiukan erittymään.

Hyvänä nyrkkisääntönä on, että jos testiä joutuu tihrustamaan nähdäkseen jonkun viivan, niin silloin näkee viivanpaikan eikä haamuplussaa. Haamuplussan näkee riipumatta tikun asennosta tai valaistuksesta, mutta todella haaleana. Tietysti kumpi vaan voi olla vain liian aikaisin testattu.

Kokeile muutaman päivän kuluttua uudestaan.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   1.5.25 08:35:54

.: Minun haamuplussani oli harmaa tihrustamalla ja testiä kääntelemällä näkyvä viiva.
Kukaan ei uskonut että se on plussa

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   1.5.25 09:55:50

Mä tein 3.4. testin, jossa myös oli tosi haalea viiva. Täälläkin kyselin kuvan kanssa, että onko se plussa. Moni oli sitä mieltä, että on se. 8.4. tein vielä pari muutakin testiä ja niissä olikin sitten selkeät kaksi viivaa. :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.