Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ärsyttää kun ei saa töitä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.4.25 06:45:29

Lähettävät vaan jotain kiitos hakemuksestasi-viestejä. Miksi nämä yritykset edes julkaisevat työpaikkailmoja jos eivät ole valmiita palkkaamaan ihmisiä jotka ovat kouluttautuneet juuri siihen ammattiin mahdollisesti isollakin rahalla? Kaikki maksaa!

Re: Ärsyttää kun ei saa töitä.

Päivämäärä:   30.4.25 06:49:11

Luultetko olevasi ainut kouluttautunut hakija? Kilpailu on kovaa.

Lähettäjä: Kura 
Päivämäärä:   30.4.25 06:49:13

Hakijoita on niin paljon.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   30.4.25 07:40:39

Luultavasti joku on saanut paikan. Valinta ei vain osunut sinuun.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   30.4.25 07:45:09

Minä olen tullut siihen tulokseen, että kirjoitan liian sujuvasti hakemiini työtehtäviin nähden. Kyllähän työnantaja tykkää, jos työntekijä on vähän tyhmä, ettei turhaan kyseenalaista palkkaansa, työaikaansa, vapaa-ajan määrää ja kestoa... En minä todellakaan heti ole ajatellut asiaa, vaan vasta miljoonan työnhakuvuoden jälkeen, kun satuin lukemaan jutun siitä millaisilla hakemuksilla on päästy töihin. Silmäni meinasivat tippua päästä, kun näin ne hakemukset. Uskomattoman huonosti kirjoitettuja, täynnä kielioppivirheitä sun muuta. Eikä tähän tarvitse kommentoida, että esimerkiksi varastotyöntekijä ei tarvitse kirjoitustaitoa mihinkään. Kyse on siitä millaisen vaikutelman hakemuksellaan antaa. Huonosti muotoiltu teksti ei anna kenestäkään järkevää mielikuvaa.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   30.4.25 07:47:30

Melkein tekisi mieli kokeilla huonoa kirjoitusasua johonkin hakemukseen ja katsoa vaikuttaisiko se mihinkään, mutta suoraan sanottuna en ensinnäkään osaa kirjoittaa huonosti. Se vaatii kamalasti kikkailua. Toiseksi egoni ei anna periksi antaa työnantajan luulla, etten pysty parempaan.

Lähettäjä: Viiru 
Päivämäärä:   30.4.25 09:14:00

No kun tulisikin vastaukseksi, että valintamme ei nyt osunut sinuun, mutta kun 1/3 paikoista ei vastaa mitään. Olin viime kuussa haastattelussa, lupasivat ilmoittaa seuraavalla viikolla. No, sitä seuraavaa viikkoa on nyt odoteltu jo yli kuukausi...

Lähettäjä: heheh 
Päivämäärä:   30.4.25 09:59:20

Meitä on paljon. Joukko kasvaa ja mitä enemmän tulee ikää sitä varmemmin jää lehdelle soittelemaan. Työttömien määrä myös lisääntyy jyrkästi tilastoissa suhteessa ikään.

Lähettäjä: rainbow_87 
Päivämäärä:   30.4.25 10:18:04

Pääsen haastatteluihin kyllä, mutta en saa työpaikkaa kuitenkaan.:(

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.4.25 10:37:33

Vain vähän oman alan työkokemusta saaneena on ihan turha laitella hakemuksia, kun samaa paikkaa hakee vähintään sata muutakin. On ihan turha kuvitella, että erottuisi joukosta, jossa kilpailee kokeneiden ammattilaisten kanssa.

Sitten taas näihin opiskeluaikojen "perusduuneihin", kuten siivoamaan, ei pääse korkeakoulututkinnolla. Jos sen ja tietyn työkokemuksen jättää pois, on CV:ssä niin pitkä aukko, ettei sen takia pääse rekryssä eteenpäin.

Kyllä se vaan syö naista, kun ei kelpaa mihinkään vaikka kuinka yrittää.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.4.25 10:39:38

Se joka parhaiten valehtelee, työpaikan nappaa...

Päivämäärä:   30.4.25 14:28:41

Haamutyöpaikat on oikeesti ongelma. Kuulin tästä jossain Youtube videossa joka koski Amerikkaa ja ajattelin et huh onneksi Suomessa ei oo tommosta. No onhan meilläkin! Ei todellakaan kaikki edes etsi työntekijää!

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   30.4.25 14:33:07

No kuulkaatten, mun ei tarvinnut kirjottaa mitään kun varastojantteriksi hain xD silloinen esimies oli kuullut että oon hevosihminen, niin hän totes että voi palkata samointein, hevosnaiset kun ovat kuulma ahkeria ja hyviä tekemään. Ja niinhän se mun kohdalla oli. Sain sit yt lähteä, kun mulla oli ( neljä kertaa uusittu) määräaikainen soppari, mutta kyselivät kesätöihin kyllä monet kerrat jälkeenpäin :))

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   30.4.25 16:05:54

Joo niin ärsyttää hetken jo ollut tässä työttömänä

Lähettäjä: Työkkärin täti 
Päivämäärä:   30.4.25 16:38:38

Kyllä se niin on että ei köyhät töitä saa. Pitää olla ennestään varakas,paremmasta perheestä,tutun kaveri,sukulainen jotta töitä saisi. Koulutuksella ei ole väliä vaan sillä kuka sinä olet. Totuttaudu siihen että loppuelämäsi olet työtön ja nautit siitä kun rikkaat raataa(turhaan). Opettelet käyttämään uhteiskunnan ja kelan tukia mahdillisimman paljon.

Päivämäärä:   30.4.25 17:34:27

"Sitten taas näihin opiskeluaikojen "perusduuneihin", kuten siivoamaan, ei pääse korkeakoulututkinnolla. Jos sen ja tietyn työkokemuksen jättää pois, on CV:ssä niin pitkä aukko, ettei sen takia pääse rekryssä eteenpäin."

Tämä. Suurin virhe oli opiskella, nyt ei saa niitä opiskelualan töitä kun ei ole kokemusta eikä niitä suorittavan tason töitä koska on opiskellut.

Päivämäärä:   30.4.25 18:04:52

kyllä töitä on kunhan olet valmis muuttamaan minne vaan.
mitä kauemmin työttömänä olet, sen vähemmän haluttu olet. näin se vaan menee.

jos oikeasti töitä haluaisit, oisit valmis tekeen mitä vaan. sellasia ne työnantajat ettii.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   30.4.25 18:16:03

Mä en meinaa päästä millään haastatteluihin. Varmaan väärät avainsanat hakemuksessa ja ei kiinnosta valehdella mitään sosiaalisesta nopeasta superihmisestä, joka omaksuu uuden työn alle vartissa ja siinä samalla vielä brändää firman uudestaan.

Toisaalta, joka ikisestä haastattelusta olen saanut paikan.

Lähettäjä: Heini 
Päivämäärä:   30.4.25 18:56:34

Ei ikä vaikuta vaan työkokemus ja koulutus.
Totta on, jos lähtee kotipaikkakunnalta kauemmaksi mahdollisuudet saada työtä lisääntyy.
Itse olen yli 60 v. työskentelin 160 km päässä kuusi vuotta. Viime viikolla tulin 60 hakijan joukosta toiselle tilalle (haastatteluissa neljä), työnantaja näin kertoi. Valintakriteerit olivat selvät.
Ilman kokemustani ja korkeakoulututkintoa, ei olisi valinnoissa mitään saumaa. Säälittää ne nuoret, joilla työkokemusta ei vielä ole.
Mutta tämä aika menee ohi, nyt kärsivällisyyttä ja tsemppiä työnhakuun kaikille.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   30.4.25 19:30:00

Kuinka kamala maine meidän firmalla oikein on kun koko talven on räpiköity vajaamiehityksellä, koska hakijoita ei vaan ole...? :'D No, eihän tää kovin hehkeetä ole ja palkkakin on huono (eikä johtoportaasta ole kovinkaan montaa hyvää sanaa sanottavana), mutta mun mielestä ihan ok perusduunia. B-kortti on tarpeen, muuten kaiken oppii työssä. Niin ja introverttiys on melkeinpä plussaa, koska normaalisti suurin osa päivästä menee yksin ahertaessa...

Että jos kaikki muu on jo kokeiltu, niin kannattaa suunnata katse kiinteistönhuoltoon. Sisähommiin vaaditaan pätevyyksiä, ulkohommin ei.

Päivämäärä:   30.4.25 20:02:20

tassu: älä vaan sano että tuo firma on Etelä-Suomessa?

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   30.4.25 20:39:24

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 30.4.25 20:02:20

tassu: älä vaan sano että tuo firma on Etelä-Suomessa?

------------------------------

Turussa

Lähettäjäteeri 
Päivämäärä:   30.4.25 22:37:52

Mulla on ikää 59 enkä työllisty enää ennen eläkeikää, se on fakta.

Lähettäjä: milla 
Päivämäärä:   30.4.25 23:05:52

Mä jouduin pois isosta firmasta 58-vuotiaana, ja olen sen jälkeen saanut 3 työpaikkaa, nytkin olen osa-aikatöissä vaikka olen jo eläkkeellä. Kaikki ne laajat verkostot, jotka ehdin rakentaa työvuosina vaan käyttöön ja sitten otin myös muun alan duuneja.

Lähettäjä: Koi 
Päivämäärä:   30.4.25 23:07:57

Mä oon vastavalmistunut ja yritän epätoivoisesti saada töitä (mieluiten oman alan, mutta tässä kohtaa kaikki kävis) ihan mistä päin Suomea vaan. Mutta "valitsimme henkilön, jolla oli enemmän työkokemusta"..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.