Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Haluaisin matkustella mieheni tai äitini kanssa,

Lähettäjä: Mutta ei ole rahaa 
Päivämäärä:   29.4.25 20:41:44

Siis en yhdessä heidän kanssaan vaan erikseen kummankin kanssa. Mieheni kanssa on toki tullut tehtyä reissuja, mutta kaikki lippujen ja hotellien varaamiset jäävät aina minulle ja on aika kallista maksaa yksin kahden tai kolmen reissut koska meillä on lapsikin. Samoin minusta kuulostaa niin kivalta kun työkaverini tekee äitinsä kanssa pidennetty viikonlopputeissuja esim saksaan, Tukholmaan, Pariisiin jne. Mutta minä en viitsi edes harkita koska tiedän ettei äidilläni ole rahaa joten minun pitäisi maksaa meidän kummankin matka. Mies valittaa kun reissaan kotimaassa melko paljon kaverini kanssa ja vähemmän enää hänen kanssaan. Totuus vain on se, että rahani ei vain riitä monien matkan maksamiseen kun taas kaverin kanssa pistetään kulut puoliksi. Miehellä on asenne, että ei parisuhteessa kuulu laskea niin tarkkaan kuka maksaa mitä, mutta on aika iso summa pistää kolmen ulkomaanmatka eikä palkkani riitä sellaiseen usein. Äitinikin vihjailee kuinka se ja tämä tuttu matkustaa lapsiensa kanssa ja olisi niin kivaa, mutta minun rahani ei vain riitä kaikkeen ja äidilleni jo 100€ yllättävä meno saa talouden ihan sekaisin ja tuskailee kuinka nyt pitää säästä aivan kaikesta ja pyytää minulta bensarahaa.

Tiedän, että ei tänne valittaminen auta ja on täysin vapaavalintaista mihin rahansa pistää. Työskentelen hoitajana pelkissä päivävuoroissa eli palkka ei nyt niin kummoinen ole vaikka sillä toimeen tuleekin. Asumme pääkaupunkiseudulla eli asumiskulut vievät jo leijonanosan palkasta. Kai se oitäisi vain sööstää ahkerammin niin olisi varaa matkustaa enemmän miehen kanssa ja völillä viedä äitinikin reissulle.

Re: Haluaisin matkustella mieheni tai äitini kanssa,

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   29.4.25 20:46:04

Siis sinä maksat miehenkin kulut koska tämän mielestä "ei pidä laskea niin tarkkaan" = on kätevää laittaa eukko maksamaan?

No, valintojen maailma.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.4.25 20:57:29

No, äidin kanssa tuossa tilanteessa menisin kyllä matkoille. Ihan jo reissu Riikaan voi olla sellainen, että pystyt sen maksamaan ilman että taloutesi saa liian isoa kolausta. Luulen että äidin kanssa matkatessa pointtina ei ole kohde vaan itse reissu, eli jo viron Tarttooseen bussilla meneminenkin voisi olla tosi kiva juttu.

Miehen kanssa lähtisin vaan jos hän vuorostaan järjestää jotaki

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   29.4.25 21:18:49

” kaikki lippujen ja hotellien varaamiset jäävät aina minulle ja on aika kallista maksaa yksin kahden tai kolmen reissut koska meillä on lapsikin.”

Meillä minä olen matkatoimisto, suunnittelen ja teen varauksia mutta kyllä ne laskutan sitten puolisolta. Ei se tarkoita sitä, että kun minun kanssa matkustaa niin minä myös maksan kaiken. Sama myös ystävien kanssa reissatessa, joku tekee hotellivaraukset ja lennot, joku varaa jotain muuta. Yleensä on joku yhteinen excel tai mobilepayn share toiminto, jonne yhteisiä kuluja pistetään ylös ja reissun jälkeen tasataan tilit.

Lähettäjä: nnnnn 
Päivämäärä:   29.4.25 21:20:33

Ja haluat hukata elämäsi tommoisen äijän kanssa koska??

Etkö voi sanoa äidille ihan suoraan että sulla ei ole rahaa. Piste.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   29.4.25 21:26:17

"Nyt miehelle luu kurkkuun ja hän maksamaan ja järjestämään seuraavan matkan. Törkeä hyväksikäyttäjä."

NÄIN !

Ja äidin kanssahan voisi tehdä vaikka hotellimatkan kotimaassa, olisi varmasti kiva piristys hänelle jos talous on noin tiukassa.. ei kuitenkaan vain hyväntekeväisyyttä koska itsekin haluat mennä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.4.25 21:26:55

Onpa harmittavaa että sulla on läheisinä ei yksi vaan kaksi hyväksikäyttäjää :(

Oma äitini ei ikimaailmassa kehtaisi vihjata että minun pitäisi maksaa hänen matkustelujaan.

Sen sijaan minulla on kyllä ollut opportunistinen mies joka halusi käyttää minua hyväksi rahallisesti. Mutta minun hyväkseni on sanottava se, että laitoin sille stopin kun suhdetta oli kulunut vain 3 kuukautta ja tajusin kuvion.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.4.25 21:27:41

Mä en ymmärrä tuota miehen kanssa puoliksi maksamista. Eikö teillä ole yhteiset rahat, kun on yhteinen lapsikin?
Ja mies maksaa tuloistaan yhtälailla kuin sinäkin kaikkia yhteisiä menoja.

Äidin voi tosiaankin viedä ihan lähikohteisiin.

Ja minäkin olen päivävuoroa tekevä hoitaja.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   29.4.25 21:47:29

” Eikö teillä ole yhteiset rahat, kun on yhteinen lapsikin?”

En ole aloittaja, mutta mulla on puolison kanssa lapsi, yhteinen asunto, naimisissa on oltu 15 vuotta ja yhdessä yli 20 vuotta. Silti on omat rahat, omat tilit jonne palkka tulee ja lisäksi yhteinen taloustilanteeseen, jonne siirretään tietty määrä kuukaudessa joka kattaa lainanlyhennykset, laskut ja yhteiset menot. En ikinä suostuisi täysin yhteiseen tiliin ja yhteisiin rahoihin!

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   29.4.25 21:52:57

Aloittaja voisi tulla kertomaan, mitä se mies sitten maksaa yhteisiä menoja?

Lähettäjä: Emppu 
Päivämäärä:   29.4.25 22:05:36

Meillä on yhteiset rahat, mutta ei niitä matkusteluun käytetä, vaan joko yhdessä tai erikseen säästetään erilliselle tilille matkarahat ja niillä sitten maksetaan reissu. Yhteiset rahat on tarkoitettu normaalin arjen kattamiseen ja pieniin huvitteluihin, kuten syömässä käynti, pakohuonepeli tms.

Sanot sille miehelle, että joo, voidaan lähteä, mutta ensin säästetään MOLEMMAT matkaa varten tai mikäli onnistuu molemmilla maksaa suorilta, niin yhteiselle tilille rahat, josta matka maksetaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.4.25 23:14:50

Miehesihän voi sitten maksaa seuraavat kymmenen matkaanne, eihän sen pitänyt olla niin tarkkaa. Vai onko sittenkin tarkkaa silloin kun on itse maksuvuorossa? Kerro nyt vielä että maksat kaikki lapsenne vaatteet ja muut kulut sekä tietysti vähintään puolet talouden muista menoista. Ja teet suurimman osan kotitöistä, ja ne vähäisetkin asiat pitää mies melkein pakottaa tekemään ja sen jälkeen kehua hirveästi kun oli niin urotyö. Kuulostaa nimittäin ihan kuvioon kuuluvalta.

Tämä on nyt lyhyen ajan sisällä ties kuinka mones topa täällä jossa mies tekee naisen elämästä hirveää. En käsitä että miksi suostutte tuollaiseen, vai onko teidät jo henkisesti lannistettu niin pahasti ettette ymmärrä ettei elämän tarvitse olla tuollaista?

Lähden äitini kanssa kesän alussa reissuun ja minä suunnittelin matkan ja tein varaukset ja maksoin ne, mutta äiti maksoi oman osuutensa minulle. Toivon kyllä että joskus tienaan niin hyvin että on varaa hemmotella häntä kustantamalla matkat täysin itse.

Lähettäjä: oioi 
Päivämäärä:   29.4.25 23:24:42

Me matkustetaan ja minä maksan matkat ja varaan matkat. Mies tulee mielellään mukaan, mutta junaaikatauluja myöten otan selvää, Mieluiten hän innostuu jos matkat ja yöpymiset ovat edullisia. Aina on sattunut edullisia matkoja, juuri silloin kun ollaan oltu aikeissa matkustaa.
Sitten on ainoa ottelu, kun paikan päällä ollaan johonkin menossa ja minä olen sitten väärään suuntaan ja väärään junaan menossa. Siinä onkin millä ottelu kerrassaan, mutta kyllä se rauhoittuu kun päästään yhteisymmärrykseen suunnasta.

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   30.4.25 09:17:18

Mitä miehesi sanoi, kun kerroit hänelle, ettei sinulla ole varaa maksaa molempien/kaikkien matkoja?

Lähettäjä: heheh 
Päivämäärä:   30.4.25 10:15:44

Siis mitä hittoa mä taas luin. Miksi sinun pitäisi maksaa teidän perheen kaikki reissut? Miksi edes suostut tommoseen? Nyt vähän selkärankaa ja nostat sen äijän kraivelista seinälle. Lisäksi en oikein ymmärrä miten kalliita reissuja oikein katselet. Kaveri kävi juuri Berliinissä pitkä vkl, 150e lentoineen hhotelleineen per nuppi. Ruoka ja juomat päälle mutta Saksassa on halpaa elää. Mulla on pieni palkka mutta kyllä veisin äitini reissuun viikonlopuksi jos haluaisin. Berliini on tietenkin vain esimerkki, varmasti jossain muualla on vielä edullisempaa. Tukholma on ihana kesäkaupunki, samoin Köpis. Euroopassa on vaikka miten paljon edullisia matkakohteita.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.4.25 10:32:19

Tää leirikoulumamma se jaksaa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.