Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä hyvää voisin tehdä toisille ohimennen?

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   29.4.25 16:07:24

Alkaa ideat loppumaan. Kaksi kertaa olen päässyt auttamaan vanhusta ostosten kantamisessa. Pitelin jonkun koiraa kun tämä kävi postissa. Nostin haudalla kukat pystyyn. Vein jonkun ostoskärryt samalla kuin omani.

Mitä muuta tällaista pientä voisi tehdä? Itsekkäistä syistä.

Re: Mitä hyvää voisin tehdä toisille ohimennen?

Lähettäjä: Haa 
Päivämäärä:   29.4.25 16:29:50

Itsekkäistä syistä?? Eli siis mitä tarkoitat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.4.25 16:32:14

Onkin näky, kun joku yrittää rennosti parkkialueella hallita kahta ostoskärryä :D

Päivämäärä:   29.4.25 16:36:59

kaima hei, ne saa sisäkkäin :)

Päivämäärä:   29.4.25 16:38:33

Itsekkäät syyt eli saan itselleni hyvän mielen.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   29.4.25 16:44:57

Anteeksi, että tungen samaan topaan. Minä taas haluaisin alkaa käydä siivoamassa toisten koteja ilmaiseksi, mutta en tiedä, minne voisin ilmoittautua. Oma julkinen ilmoitus ei tunnu hyvältä idealta, koska en halua paikallisten siivousyrittäjien vihoja niskaani. Tiedättekö mitään järjestöä tai yhdistystä, josta välitetään vapaaehtoisia siivousavuksi? Olen alan ammattilainen, osaan hommani ja tykkään siivota.

Päivämäärä:   29.4.25 16:53:33

M: tunge vaan! Minä en osaa sinua auttaa, mutta kysyisin jostain esimerkiksi sokeiden järjestöltä tai jostain, joka auttaa vanhuksia. Olen kuullut että Spr auttaa, samoin Martat ja kirkko. Osaisivatkohan nämä tahot ohjata sinua eteenpäin?

Päivämäärä:   29.4.25 17:01:02

commuun voisi laittaa ilmoituksen siivousavusta

Päivämäärä:   29.4.25 17:04:40

''Itsekkäät syyt eli saan itselleni hyvän mielen.''

Tavallaan ymmärrän, mutta eikö tällaisilla hyvillä teoilla ole tarkoitus antaa ensisijaisesti sille toiselle hyvä mieli? Eikä niinkään itsekkäästi itselle. :D

Vähän ohi aiheen, mutta itse monesti jo pelkästään AJATTELEN toisille hyvää. Jos näen vaikka kauppakasseja raahaavan äidin, toivotan hänelle mielessäni jaksamista. Aamulla töihin lähtiessä saatan ajatella ystävään (joka myös heräilee töihin), että ''toivottavasti X jaksaa myös herätä tähän työpäivään''. Tai jos työkaverilla on isoja työhommia edessä, enkä ehdi nähdä häntä, niin toivotan mielessäni hänellekin jaksamista.

Tämä tapahtuu siis ihan itsestään, en mitenkään etsimällä etsi tällaisia asioita. Uskon, että kaikki hyvä minkä laittaa eteenpäin PYYTEETTÖMÄSTI, tulee myös takaisin joskus.

Päivämäärä:   29.4.25 17:08:47

Ilmottaudu turvakodille vapaaehtoiseksi lemmikkihoitajaksi!

Monelle lemmikki voi olla este lähteä turvakotiin, jos lemmikkiä ei voi ottaa mukaan.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   29.4.25 17:09:57

Onko facessa mitään ryhmää erikseen missä kaivataan tai tarjotaan lyhytaikaista lastenhoitoapua? Olen ammatiltani lastenhoitaja, mutta teen nykyisin muita hommia ja joskus tulee kaipuu muksujen kanssa touhuamiseen kun omatkin jo aikuisia. Samoin muistan millaista oli olla aikoinaan nuori yh-ilman kunnon turvaverkkoja, niin olisi kiva olla jollekin vaikka nuorelle äidille vauvan tai taaperon hätäapu jos äidin täytyy käydä asioilla, lääkärissä, tai vaikka kampaajalla tai aikuiskavereiden kanssa virkistäytymässä.
Koliikkivauvojenkin kanssa voisin valvoa, että vanhemmat saa nukkua.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   29.4.25 17:17:23

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 29.4.25 16:32:14

Onkin näky, kun joku yrittää rennosti parkkialueella hallita kahta ostoskärryä :D"

LOL. Mä olen vienyt parhaimmillaan yli 30 kärryä kerralla kun jengi jätti niitä pitkin ennen kuin ne kärrylukot tuli (just tästä syystä).

Aloittaja voi vaikka auttaa omakotitaloissa asuvia vanhuksia pihahommissa ja miksei muitakin. Näin paskaselkäisenä arvostaisin kovasti, jos joku vaikka pinoaisi puita mulle (ikävä liike selän kannalta).

M: Kysy paikalliselta mielenterveysjärjestöltä tai sairaalan mt-puolelta, he osaavat taatusti neuvoa sinulle useammankin elämänhallinnan haasteissa olevan ihmisen.

Lähettäjä: Glfm 
Päivämäärä:   29.4.25 17:27:22

Jos Oulussa joku haluaa tulla siivoamaan niin meidän lapsiperheeseen se olisi enemmän kuin sata jänistä

Päivämäärä:   29.4.25 17:35:51

M, tuutko siivoo kämppäni? Ei oo siivottu kolmeen kuukauteen, ei jaksa. Mielenterveys

Päivämäärä:   29.4.25 17:38:49

Haan ajatukset ei oo kyllä kovin hyviä. "Jaksamista" :D

Lähettäjä: Hp 
Päivämäärä:   29.4.25 17:38:53

- Tervehdi naapureita
- Avaa ovi samaan aikaan kulkijoille
-Kysy kuulumisia ihmisiltä
-Maksa lapsen tai muun pikkuostos kassalla, jos sen rahat ei riitä.
-Käy moikkaamassa sukulaisia
-Sano kiitos, anteeksi, ole hyvä
-hymyile

Jne
Mäkin yritän olla mukava ja auttaa, jos voin. Se on vastavoima kaikelle negatiivisuudelle.

Lähettäjä: tööt 
Päivämäärä:   29.4.25 17:42:45

Kiitä bussikuskia?

Lähettäjä: Ykä 
Päivämäärä:   29.4.25 17:45:55

Vapaaehtoista avustustoimintaa on vaikka kuinka.
Esim. täällä Tampereella, Mummonkammarissa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.4.25 19:05:06

Netissä voi tehdä hyvää joka päivä.

Jättää ilkeydet sanomatta ja sitten lohduttaa kärsivää.

Varsinkin nuorille kannustava sana voi jäädä sisimpään loppuiäksi ja auttaa todella paljon.

Lähettäjä: Vehnä 
Päivämäärä:   29.4.25 19:45:47

Minulle tuli niin hyvä mieli tästä ketjusta.

Edelleen muistan kuinka mieltä lämmitti kun itse olin kitisevien pikkulasten kanssa ja joku rouva tarjoutui palauttamaan mun ostoskärry niin ei tarvinnut koko parkkipaikan poikki sitä enää viedä. Tästä jo 10v aikaa. Ja joskus pari vuotta myöhemmin joku kehui kaupassa kuinka nätisti lapset käyttäytyi. Tällaiset pienet asiat ilahduttaa pitkään.

Itse yritän myös aina olla avuksi muille. Peruskohteliaisuus tietysti mutta puutun myös työpaikkakiusaamiseen, olen maksanut puuttuvia pikkusummia kassalla ja kerään ohi mennessä maasta roskia. Nyt on ruuhkavuodet menossa mutta luulenpa että joku vapaaehtoishomma löytyy sitten kun elämässä on enemmän aikaa.

Kaiken kaikkiaan elämä olisi mukavampaa ja ihmiset onnellisempia jos olisimme toisillemme ystävällisempiä.

Päivämäärä:   29.4.25 19:56:16

Muista ihmisten syntymäpäivät ja onnittele.
Anna jonkun mennä kaupan jonossa edelle
Kehu jonkun urheilusuoritusta
Kehu jonkun jotain uutta hankintaa
Lahjoita pullon palautuksessa eläinten hyvinvointiin
Osta pienyrittäjältä jotain

Päivämäärä:   29.4.25 20:11:14

Kerää roskia metsistä ja teiden varrelta.

Päivämäärä:   29.4.25 20:14:01

"'Haan ajatukset ei oo kyllä kovin hyviä. "Jaksamista" :D"

-Niin?? Toivotan mielessäni heille jaksamista = ENERGIAA!!! Ei mitään sarkastista "jaxuhalia" tai muuta idioottimaista, vaan ihan voimia selvitä taas yhdestä työpäivästä vaikka.

Päivämäärä:   30.4.25 12:02:23

Tänään päästin jonkun jonossa edelle.

Vehnä: tuokin, jonka kärryt palautin, oli kitisevän pikkulapsen kanssa liikkeellä. Ja ilahtui kun vein kärryt :)

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   30.4.25 12:03:08

Vaikka ystävällinen tervehdys jollekin vanhukselle?

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   30.4.25 13:57:15

Meillä päin on ongelmana, että itsepalvelukassoille jätetään koreja, jotka sitten haittaavat seuraavia, ja muutenkin kiireiset myyjät joutuvat hyppimään kassalta keräämässä koreja. Kun itse menen itsepalvelukassalle, valitsen tahallani sellaisen kassan, jolle joku on jättänyt korin, ja palautan sitten sen samalla kun omani. :)

Teen myös tuota, että kauppaan mennessäni vien jonnekin pysäköintipaikalle tai linja-autopysäkille jätetyt kärryt takaisin kauppaan.

Eilen keräsin kävelyllä kahdeksan roskaa. Kaksi niistä oli panttitölkkejä, vien ne tänään keräykseen ja lahjoitan rahat hyväntekeväisyyteen.

Tykkään myös lähetellä postikortteja juhlien aikaan ja matkoilta. Moni ilahtuu, koska enää kortteja ei lähetetä niin paljon.

Päivämäärä:   30.4.25 14:21:58

Kiva kun pohdit ja toteutat tällaista!

Voit jättää kertomatta eteenpäin kuulemasi juorun. Olla luotettava kuuntelija joka ei kerro eteenpäin kuulemaansa. Voit kannustaa muita ihmisiä irl ja täällä netissä. Voit ystävällisesti huomioida sitä ihmistä, jota muut eivät suosi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.