Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten pääsyn sängystä ylös ylihuomenna klo 5:30?

Lähettäjä: Malla 
Päivämäärä:   29.4.25 11:03:26

Minulla on elämänhallintaa sotkevia henkisiä ongelmia (joihin ei liity päihteitä lainkaan, koska en käytä mitään), joiden takia esim. unirytmini on pielessä eli valvon liian myöhään ottaen Mirtazapiinin liian myöhään jolloin se vaikuttaa liian kauan ), enkä pääse ylös klo 7-7:30 jolloin minulla on aina herätys.

Eli mulla on "ikuinen" torkku (joka ei muuten ainakaan Samsungilla ole ikuinen, vaan vale - sehän loppuu viimeistään puolessa tunnissa se 5 min "ikuinen torkku". johon en herää kunnolla vaan sammutan sen ja jatkan horrostani heräämättä. Puhelin on sängyn vieressä lattialla ollut.

Puolen vuoden sisällä mulla on ollut kaksi aamumenoa eli kummilapsen synttärit sekä verikoe, selvisin näihin vaikka pelkäsin kuollakseni että en herää lähtemään näihin.

Teen tällä hetkellä siis töitä vain 1-3 iltavuoroa / vk. Iltavuorosta en myöhästymistä pelkää koska aikaa on. Tänään mulla oli vasta 8:30 herätys, mutta en heränyt siihen 5 min välein torkkuun vaan heräsin vasta 9:30, "ikuinen" torkku oli aikaa sitten sammunut. Puhelin on ehjä, mutta tuo on valheellinen tuo väite ikuisesta. Joka tapauksessa ongelma on, että EN HERÄÄ.

Torstaiksi sain poikkeuksellisesti pyhätyövuoron, joka on ikävä kyllä aamuvuoro vaikka olen 23 asti töissä. Eli en voi ottaa Mirtazapiinia ollenkaan eli unet jää max. pariin tuntiin kun en ole 10 vuoteen nukahtanut ilman lääkettä. Pelkään silti, että heräänhän varmasti kerrasta herätykseen klo 5:30 vaikken ole lääkehorteessa? Tiedän, että herään aina syvästä REM unesta herätykseeni joma kerta, koska unifilmi jää kesken.

AUTA, miten pääsen varmasti ylös eli herään heti 5:30 ylihuomenna?

Re: Miten pääsyn sängystä ylös ylihuomenna klo 5:30?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.4.25 11:04:49

Käyt ostamassa perinteisen herätyskellon mahdollisimman raivostuttavalla pirinällä ja sijoitat sen sen verran kauas sängystä, että joudut nousemaan sammuttaaksesi sen.

Päivämäärä:   29.4.25 11:05:05

Synttäreitä ed. yöksi en ottanut Mirt. ollenkaan eli 2 h unilla kylmänhikisenä uupumuksesta ja sen aiheuttamasta pahoinvoinnista "juhlimaan" vapisevana.

Päivämäärä:   29.4.25 11:06:21

On mulla tavallinen herätyskello, siis ei mikään digi vaan vanhan ajan. Se on yhtä epävarma kuin kännykkä, painan horroksessa sen nappulan alas ja se on siinä sitten

Päivämäärä:   29.4.25 11:14:08

” Se on yhtä epävarma kuin kännykkä, painan horroksessa sen nappulan alas ja se on siinä sitten”

Nouset horroksessa ylös sängystä ja menet takaisin nukkumaan? Sitten ei voi tehdä mitään, kannattaa perua suoraan työvuoro.

Päivämäärä:   29.4.25 11:21:10

Pointti on että viet ne herätyskellot tarpeeksi kauas, niin että on pakko nousta sängystä että ne saa pois päältä. Laita molemmat soimaan, vähän eri aikoihin, eri paikkoihin.

Tee myös aamutoimista itsellesi niin helppoja kuin mahdollista. Lataa kahvinkeitin valmiiksi, varaa sängyn viereen lasi vettä ja tossut, mitä nyt vaan keksitkään.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   29.4.25 11:30:10

Herätyskello, kännykkä ja kelloradio. Ne ovat minulla aina herättämässä peräkkäin. Kaikki tarpeeksi kaukana, että joudun nousemaan sängystä. Kännykkään äänet täysille. Voit laittaa lisäherätyksiä esim. 5 tai 10 minuutin välein.

Jos sinulla on kaveri, voit lisäksi pyytää soittamaan sinulle siihen aikaan.

Päivämäärä:   29.4.25 11:52:10

Laita useampi herätys puhelimeen, vaihda herätys ääni. Tai sit pyydät jonkun soittamaan sulle niin kauan et vastaat.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   29.4.25 11:54:55

Hommaa vanha kunnolla pärisevä herätyskello. Laitat se peltikattilaan ja kattila toiseen päähän huonetta ti huoneen ulkopuolelle oven kohdalle. Kyllä heräät ja joudut kävelemään sammuttamaan kellon.

Lähettäjä: poo 
Päivämäärä:   29.4.25 12:09:12

"Synttäreitä ed. yöksi en ottanut Mirt. ollenkaan eli 2 h unilla kylmänhikisenä uupumuksesta ja sen aiheuttamasta pahoinvoinnista "juhlimaan" vapisevana."

Ihmettelen kyllä suuresti. Kukaan ei siis kukaan ole noin väsynyt jos yhtenä yönä nukkuu vain pari tuntia. Eri asia sitten, jos parin tunnin yöunilla on jo menty pidempään. Kärsin itse uniongelmista ja joudun käyttämään siihen lääkkeitä, joten ongelma sinänsä on tuttu.
Eli neuvoni on, että jos epäilet heräämistäsi kaikista sinulle annetuista ohjeista huolimatta, niin jätät vain lääkkeen edellisiltana ottamatta ja menet vähillä unilla.

Päivämäärä:   29.4.25 12:23:57

Tosiaan yhden yön huonommat unet eivät vielä luulisi niin paljoa tuntuvan. Minä olen mennyt kymmenisen vuotta kaikki ilta-aamu-vuorovaihdokset 2-4h unilla.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   29.4.25 12:35:42

Liian tiheällä torkutusvälillä hälytykset puuroutuvat yhteen, etenkin jos puhelin on käden ulottuvilla ja horroksessa mykistää ne tajuamattaan heti ensi inahduksesta.

Oletko kokeillut laittaa ensimmäisen herätyksen eli ensimmäisen varoituksen esim. 30min torkulla aiemmin jolloin on lupa vielä horrostaa se puoli tuntia? Sen jälkeen kunnon hälytykset eri äänillä ja volyymeillä. Ei vain yhtä torkuteltavaa hälytystä.

Kuten neuvottu, melkein ainoa keino on laittaa hälytys nii kauas että sinun on pakko nousta hiljentääksesi se. Vaikka se oikea herätyskello viimeiseksi varoitukseksi.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   29.4.25 12:38:40

Hankit sellaisen vanhanmallisen, metallisen pirinävekkarin. Laitat sen kattilaan ja viet kattilan makuuhuoneen ovelle. Siitä tulee niin helvetíllinen meteli, että taatusti heräät (ja herää muutkin jos asut kerrostalossa). Sitten kun joudut nousemaan ylös sammuttaaksesi sen, niin et mene enää takaisin sänkyyn.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   29.4.25 12:40:05

Tämmönen: https://tinyurl.com/y4wm2ys7

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.4.25 12:42:36

Hommaa herätyskelloksi sellainen kirkas valo, jonka sijoitat huoneessa johonkin mihin et sängystä yllä.

Minulla on kirkasvalon lisäksi perinteinen herätyskello ja back uppina vielä kymmenen kunta herätystä puhelimessa. :D

Lähettäjä: .-.-. 
Päivämäärä:   29.4.25 12:43:11

Mum työkaverilla on valehtelematta 15 "oikeaa" herätystä työaamuina soimassa 5 min välein toisistaan. Ja kaikki eri äänillä 😅 ei pahemmin myöhästele

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.4.25 12:59:02

"Tai sit pyydät jonkun soittamaan sulle niin kauan et vastaat."

..vastaat ja puhut järkeviä.

Päivämäärä:   29.4.25 13:01:25

Tai sitten vaan teet sen päätöksen, että kun heräät kelloon niin nouset. Niin kaikki muutkin tekee, vaikka oliskin mukavaa jäädä nukkumaan

Lähettäjä: Tursu Aa 
Päivämäärä:   29.4.25 13:08:30

"Tai sitten vaan teet sen päätöksen, että kun heräät kelloon niin nouset. Niin kaikki muutkin tekee, vaikka oliskin mukavaa jäädä nukkumaan"

Ja sieltä se tuli, Hevostallinetin Kiintiö-Ämmä, joka jauhaa paskaa sisuksistaan ulos kun ei mitään asiaan liittyvä sanomista ollut: D

Aloittaja sanoo, ettei herää, ja sinä änkkävänkkäät "kun herää"...

Lähettäjä: Tursu Aa 
Päivämäärä:   29.4.25 13:10:41

"Vaikka olisi mukavaa jäädä nukkumaan"

Ai mukavaa myöhästyä aloittajan kummilapsen juhlista, munata labra-aika saaden lasku munaamisesta saati sitten myöhästyä töistä?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   29.4.25 13:17:08

Ota puolikas sitä Mirtaa; älä lopeta kuin seinään, ettei tule viekkarit.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.4.25 16:52:09

Mä menin eilen nukkumaankin vasta 6.30 kun oli liian mielenkiintoinen kirja. Eihän se ole mikään ongelma valvoa tuohon 5.30 saakka.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   29.4.25 17:06:41

Lopetat sen torkuttamisen. Laitat perinteisen herätyskellon sängyn alle, että se on pakko nousta ryömimään pois sieltä. Sen jälkeen ei mennä enää petiin. Opettelet ylipäätään pois siitä, että kellon soiminen ei tarkoita välitöntä heräämistä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.4.25 17:23:23

Tavalliset herätykset ja torkut voin sammuttaa saavuttamatta mitään tajunnan tilaa missään vaiheessa vaikka niitä olisi ajastettu tunneiksi 5 min välein, mutta herätyskellosovellus jonka saa sammutettua vain valinnaisilla tehtävillä esim. aika vaikeitakin matikanlaskuja. Vaatii tietysti sen että siihen ääneen ylipäätään reagoi, mutta herätystä ei voi zombiena vain läppäistä kiinni vaan siihen voi laittaa vaikka sellaisen sarjan että pitää etsiä laskin selvitäkseen laskuista.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   29.4.25 17:27:33

"Ota puolikas sitä Mirtaa; älä lopeta kuin seinään, ettei tule viekkarit."

Tää on kyllä silleen vähän paha, että mirtahan väsyttää sitä enemmän mitä pienemmän annoksen ottaa. Eli aloittajan kannattaisi ennemmin ottaa normaalia suurempi annos jos annostusta haluaa muuttaa.

Laita herätys ensin iltaan siihen kohtaan missä se mirta pitää ottaa. Ei sitten mene yömyöhäiseen. Ja sitten myös pakotat itsesi ottamaan sen kun herätys soi.

En tunne ketään joka luottaisi aamulla yhteen yksittäiseen herätykseen. Mulla itsellä soi kännykän herätys klo. 5:20, 5:31, 5:32, 5:33, 5:34 ja 5:35. Yleensä herään jo ensimmäiseen, mutta en luota siihen silti. Vaan kun minuutin välein korvan vieressä piipittää niin siihen herää silloinkin kun väsyttää normaalia enemmän. Aloittajana laittaisin vielä johonkin väliin soimaan tavallisen herätyskellon sellaisen matkan päähän, että on noustava ylös jos sen haluaa hiljaiseksi.

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   29.4.25 18:49:17

Ota lääke ajoissa, tavallinen herätyskello tai vaikka 2 kauas sängystä.

Lähettäjä: Ra 
Päivämäärä:   29.4.25 19:41:35

Puhut itsestäsi ihan kuin olisit joku vailla järkeä oleva toimija. No näköjään oletkin.
OTA JÄRKI KÄTEEN JA MENE AIKAISEMMIN NUKKUMAAN voi Jeesus Kristus @!#$ sentään... miksi minusta ei jumakauta tullut pällivikaista niin voisin sillä perustella laiskotteluni ja selkärangattomuuteni... Ei, ilman diagnoosia on vaan jaksettava...

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   29.4.25 20:05:27

Siis itsekin tiedät ongelman olevan se, että herätyskello on käden ojennuksen päässä ja unisena sen sammutat, joten miten sinulle ei ole voinut tulla mieleen laittaa kauheaäänistä herätyskelloa kauemmas ja vaikka tosiaan kattilan sisään niin että joudut nousemaan kunnolla?

Nyt vähän käytä aivojasi äläkä heittäydy avuttomaksi.

Päivämäärä:   29.4.25 20:10:41

"Ihmettelen kyllä suuresti. Kukaan ei siis kukaan ole noin väsynyt jos yhtenä yönä nukkuu vain pari tuntia"

Onpa kuvottava kommentti. Toinen kertoo kokemuksestaan ja sinä yrität sen mitätöidä koska SINULLE ei ole noin käynyt, siksi ei kenellekään muullekaan voi niin tapahtunut? Minulla alle 7h yöunet aiheuttavat tuon. Aika vastaava olo kuin pahassa krapulassa ja mielin on sekava ja äärimmäisen musta, sydän hakkaa jne.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   29.4.25 23:05:02

"Lataa kahvinkeitin valmiiksi, varaa sängyn viereen lasi vettä ja tossut, mitä nyt vaan keksitkään."

En ymmärrä miksi ihmiset sanovat kahvinkeittimen valmiiksi laittamista LATAAMISEKSI. Öööö?? Lisäksi kaikki eivät juo kahvia, ja jos juovat, eivät välttämättä kahvinkeitinkahvia vaan vaikka pikakahvia. Eikä normaali ihminen keitä kahvia lämpimään veteen. Kahvinkeitto-ohjeissa neuvotaan käyttämään RAIKASTA vettä. Yön yli seissyt ei ole RAIKASTA. huoh.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   29.4.25 23:10:14

"En tunne ketään joka luottaisi aamulla yhteen yksittäiseen herätykseen. Mulla itsellä soi kännykän herätys klo. 5:20, 5:31, 5:32, 5:33, 5:34 ja 5:35. Yleensä herään jo ensimmäiseen, mutta en luota siihen silti. Vaan kun minuutin välein korvan vieressä piipittää niin siihen herää silloinkin kun väsyttää normaalia enemmän. Aloittajana laittaisin vielä johonkin väliin soimaan tavallisen herätyskellon sellaisen matkan päähän, että on noustava ylös jos sen haluaa hiljaiseksi."

Mikä järki tuossa on?? Jos minun täytyy lähteä vaikka klo 9 johonkin (en ole nyt vielä töissä enkä hae täältä päin enää, vaan vasta uudesta asuinpaikasta), laitan kellon soimaan klo 7, tai vaikka 7.15. Sitten nousen. Niin ja minulla on uniongelmia, edelleen tänäkin päivänä. Aina ollut. En minä ymmärrä miksi laittaisin kellon soimaan klo 7.00, 7.05, 7.06, 7.10, 7.14, 7,17, 7.19 jne. Mitään järkeä tuollaisessa.
Laitan herätysäänen niin kovalle, että kuurokin säikähtää sitä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.4.25 23:37:05

Pyydät että joku tulee kippaamaan sängyn nurin, luulisi heräävän.

Päivämäärä:   30.4.25 00:05:58

Laitat se herätyskellon sellaiseen paikkaan, että on pakko nousta sängystä laittamaan se kiinni.

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   30.4.25 05:49:51

Ne on noi torkut kyllä ihan itsensä kiusaamista. Monta kertaa joutuu havahtumaan unesta. Parempi kerta rytinä kuin ainainen vikinä eli tee niinkuin moni jo ehdottikin: Herätyskello/kännykkä niin kauas että on pakko nousta sammuttamaan se ja sänkyyn ei enää palata.

Univajeesta tulee kenkku olo, mutta yön tai kahden avajaisiin uniin ei kukaan kuole. Sen sijaan että märehtii koko päivän nukkumattomuutta voisi vain ajatella, että no nyt on tämmöinen päivä/hetki elämässä ja huomenna voi olla jo erilaista.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   30.4.25 06:55:23

Vaihda se lääke.. minä en sen kanssa päässyt ylös sängystä ennen klo 11 vaikka olisin mennyt nukkumaan klo 20 jo.

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   30.4.25 07:46:06

Mulla oli teininä ongelma etten herännyt mihinkää herätykseen. Ratkasuna ostin tokmannilta tavallisen herätyskellon joka rämisi niin karmeella äänellä ettei sen yli voinut nukkua ja pistin sen huoneen toiseen päähän että pakko nousta sängystä se sammuttaan. Sama toki voi toimia puhelimella, ainaki iphonessa saa sen äänen jonka nimi on ''tutka'', sellanen jäätävä sireenin ääni. Sen ku laittaa, laittaa peräkkäin 5min välein monta herätysta (ja kaikissa torkkuomnaisuus) ja puhelin kauemmaks sängystä ni siihen kyl luulis heräävän. SIllon vaan EI SAA mennä enää ytakas sänkyyn ees pieneks hetkeks. Kun nousee sammuttaan kellon ni samantien vessaan ja naamapesulle ni herää.

Lähettäjä: Hc 
Päivämäärä:   30.4.25 07:59:56

Kuka pn niin tyhmä, että torkuttaa tai laittaa aamulla sata herätystä? Joku sanoi, ettei tunne ketään, joka laittaisi vain yhden herätyksen. Kertonee enemmän sun kaveripiiristä ja niiden elämänhallinnan puutteesta. Kello soimaan ja kun se soi, noustaan ylös. Huheijaa kun olikin vaikeaa ehtiä ajoissa :D Vielä voi laittaa sen varttia aiemmin, niin ehtii, vaikka läikyttäisi aamukahvit housuille ja joutuu vaihtamaan. Semmoista se on se aikuisen ihmisen elämä, kun ei ole äippyli herättelemässä mussukkaa :D Ja päivän selviää ihan hyvin vähilläkin unilla. Pakkoko jäädä vellomaan siihen väsymykseen ja huonoon oloon. Lopettaa sen surkuttelun ja voivottelun. Hommat tehdään ja nukutaan sitten, kun on taas mahdollista. Jestas.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.4.25 09:13:41

Onko sinulla töitä tänään? Ulkoile tosi paljon koko päivän ajan ja yritä väsyttää itsesi fyysisesti. Ota mirtatsapiini (puolikas annos) todellq ajoissa ja lue tylsää kirjaa sängyssä odotellessasi sen vaikutusta.

Päivämäärä:   30.4.25 09:33:14

Aina yhtä riemullista lukea tältä foorumilta saatuja vastauksia. :D Voi teitä osaa, höpönassukat. Kiitos kyvykkäille vastaajille.

Juu siis tänään klo 23 loppuu iltavuoro, eli sängyssä olen 00:30, herätys soi 5:30 aamuvuoroon lähdön takia. En voi ottaa Mirtaa tänään ollenkaan. Tiedän, ettei pitäisi manata "en nukahda en nukahda ilman", mutta se on sellainen karu totuus että kun on 10 vuotta joka ilta ottanut nukahtamislääkkeet, niin se on koukku jossa hermosto aivoineen on koukussa aineeseen eikä nukahda ilman vaikka on täysin ylikierroksilla.

No, ylihuomenna lepään.

Päivämäärä:   30.4.25 10:48:14

Semmoista se aikuisen elämä välillä on.

Päivämäärä:   30.4.25 11:08:55

Hc: Esimerkiksi minä. Joskus vaan on niin sikeessä unessa tai väsynyt ettei kelloa "kuule" tai painaa alas ja jatkaa nukkumista. Noin on käynyt tod harvoin mutta varuiksi on toinen kello rämisemässä jotta varmasti kerkii töihin.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   30.4.25 11:16:41

No ihan ekana teet päätöksen, että menet nukkumaan ajoissa ja otat sen Mirtan riittävän aikaisin myös. Vaikka olisi kuin haasteita elämänhallinnassa, niin varmasti tuohon kerran pystyt, kun oikein panostat.

Lähdet ratkomaan ongelmaa väärästä päästä, kun keskityt vaan siihen heräämiseen.

Päivämäärä:   30.4.25 11:30:07

Lukeeko ihmiset aloitusta? AP on iltavuorossa edellisenä iltana eli ei voi mennä ajoissa nukkumaan

Päivämäärä:   30.4.25 11:40:17

"Lukeeko ihmiset aloitusta? "

No eipä lue, isolle osalle on aivan liian vaikeaa joko lukea aloitus saati sitten ymmärtää lukemansa. :D

Selkokieltä: Tämään keskiviikkona iltavuoro loppuu kello 23:00. Olen kotona sängyssä kello 00:30. En voi ottaa nukahtamislääkettä, koska herätys soi kello 05:30. Aamuvuoro alkaa huomenna torstaina kello 7:00.

En voi työpaikalla mennä nukkumaan.

Vieläkö jäi epäselvää?

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   30.4.25 12:13:51

Ei mulla muuta kun että ihanaa kun täällä 97% kommentoivista on sellaisia jotka väittävät että heillä on uniongelmia, mutta selvästi heillä ei ole hajuakaan asiasta. Itse en nyt jaksa (huonojen nukkumisten takia, kyllä) lukea ja vastata hyvin mutta ei muuta kuin tsemppiä aloittajalle. Ymmärrän ongelman.
T. Itse esim tänään ensimmäisen herätyksen herästysvalosta täysin ilman sisäistämistä sammuttanut. Onneksi on muitakin herätyksiä.

Päivämäärä:   30.4.25 12:17:51

Ei tuossa aloittajalla mitään epäselvää ole. Yhtenä yönä jää unet vähiin, voi voi, mitä sitten? Aamulla kello soi niin noustaan ylös ja homma jatkuu. Ärsyttää tällaiset turhasta vinisijät.

Lähettäjä: mini 
Päivämäärä:   30.4.25 12:25:48

Tämä kuulostaa aivan sekopäiseltä, mutta puhu itsellesi joka ilta hereillä ollessasi peilin ääressä vaikka iltapesujen jälkeen, että "Herään herätykseen enkä laita sitä pois. Kun herätys soi, nousen sängystä ja aloitan aamutoimet. Herätys tarkoittaa sitä, että minä oikeasti herään. Herätysääni on merkityksellinen minulle, minä herään siihen." -> kyse on täysin aivojesi toiminnasta ja aivoja voi todellakin treenata hereillä ollessa. Toki tuo lääkitys vaikuttaa asiaan ja sotkee, mutta tällä et todellakaan häviä mitään, eli kokeile! Olen itseltäni saanut vastaavalla menetelmällä esimerkiksi toistuvat painajaiset lakkaamaan ja toisentyyppiset häiritsevät unet muuttamaan muotoaan. Heräämisen kanssa ei ole ollut ongelmia joten en voi siihen kokemusperäistä tietoa sanoa, mutta jos niitä tulisi, tuo olisi ihan ensimmäisten keinojen joukossa jota tolkuttaisin itselleni iltaisin.

Lisäksi on tutkittu että pelkästään levätty yö, ei varsinaisesti "nukuttu", saattaa sekin auttaa jaksamaan yllättävän hyvin. Joten ehdotus: Mene sänkyyn työvuoron jälkeen, rauhoitu, laita äänikirja päälle ja kuuntele sitä. Älä nouse ylös, älä stressaa, vaan kuuntelet sitä äänikirjaa vaikka sitten koko hiton yön jos et saa ilman lääkettä unta. Kroppa on kuitenkin rentoutuneessa tilassa ja ajatukset vain siinä kirjassa, joten tavallaan saat lepoa vaikket nukkuisikaan.

Lähettäjä: Prefect 
Päivämäärä:   30.4.25 12:29:14

Se puhelimen oma kello ei ole ainoa herätysappivaihtoehto.

Lataa Alarmy. Sitä ei noin vain unohdeta. Mulla oli vuosia niin, että kun soi, pitää mennä ottamaan vessan lavuaarista kuva. Vain niin sai herätyksen pois. Antaa jonkun 15min torkuttamista, sitten soi kunnes tehtävä hoidettu.

Disabloi puhelimen napit, ei saa puhelinta edes pois päältä. Tuota ei pysty oikeasti torkuttamaan tai unohtamaan, ellei sen tehtävän - joka voi olla matikkaa tai kuva tai puheli ravistus minuutin ajan ym. - jälkeen mene takaisin nukkumaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.