Lähettäjä: ???
Päivämäärä: 29.4.25 10:04:22
.... Sinulla on ehkä sitten sellainen työ tai muutoin olet sillä tavalla jotenkin aktiivinen toimija, että tuohon on tarvetta. Jos niinkin pitkälle on pitänyt mennä, ettei edes asunnon ovessa ole nimeä ollut.
Minulla taas ei sellaista elämää ole. Osoitettani ja numeroani ei ollut aikoinaan painetussa puhelinluettelossa, nykyisestä fonectasta ja osoite/numeropalvelusta sen saa. (Ainoastaan suoramarkkinointiin luovuttamiseen olen kieltänyt.)
Ainoa "haitta" ja "häiriö", joka tästä on ollut lähes 60 vuotta kestäneen elämäni aikana, on pari väärään numeroon soittoa, kun on ollut tarkoitus tavoitella samassa kaupungissa asuvia kaimojani. N. 30 vuotta sitten soitti joku tämän opiskelijatytön täti ja ehti selittää pitkät litaniat henkilökohtaisia asioita, ennen kuin sain sanottua väliin, että nyt ei tainnut tulla oikealle. Toinen oli muutama vuosi sitten kaimani (eri kaima kuin tuo edellinen) tuleva työnantaja, joka olisi jotain tietoja halunnut ja jolle jouduin toteamaan, että ei, en ole tulossa teille töihin. En tiedä oliko näille henkilöille jotain haittaa siitä, että heitä ei tavoitettu, minua lähinnä nauratti. Ainakin tiedän nyt, missä tuo jälkimmäinen kaimani on nykyisin töissä ;)
Itse puolestani olen saanut vuosien mittaan pelkästään mukavia yhteydenottoja sellaisilta tutuilta ja minua muuten tavoittelevilta, joilla ei numeroani ole ollut, mutta jotka ovat sen pystyneet löytämään. Ja oveni takana ei ole kukaan kutsumaton käynyt.
|