Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yhteistyökumppanin työntekijä ihastunut

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   28.4.25 11:44:31

Eli siis työpaikan missä olen yhteistyökumppani on ihastunut minuun. Tulee käytyä hänen työpaikalla 2-3 kertaa viikossa, en oikein tiedä miten toimia. Hän on kiva ja mukava mutta ei ole yhtään minun tyylinen enkä tunne mitään ihmeempiä häntä kohtaan. Jostain ihme syystä suostuin treffeille ja siellä nää tunteet vaan vahvistuivat. Mukava ihminen ja voisin olla hänen ystävä, mutta miten hoidan tämän tilanteen niin ettei työt kärsi ja siellä käymisestä ei tule kiusallista? Hän siis lähettelee tyyliin rakkausviestejä ja mietin aina miten päin olla ja mitä vastata, koittanut vastata neutraalisti. En ole edes flirttaillut, ollut vaan perus mukava ja ystävällinen.

Re: Yhteistyökumppanin työntekijä ihastunut

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   28.4.25 11:48:22

Ei auta kuin sanoa, että valitettavasti tunteet on nyt yksipuolisia ja toivot, että voitte jatkaa yhteistyötä työkuvioissa kuten ennenkin.

Mä sain kerran rakkaudentunnustuksen asiakkaalta, joka lähetti sen yrityksemme yhteisösähköpostiin! Kuvaili mun silmiä ja muuta kamalaa ja kaikki meidän toimipisteessä ehti lukea sen ennen mua. Oli ihan hirveää. En todellakaan ollut tietoinen äijän tunteista enkä ollut mitään asian eteen tehnyt, koska ei tosiaankaan ollut mun tyylinen ukko.

En tiennyt mitä tehdä kunnes kerran paukahti toimistoon niin, että puhuin juuri häitteni järjestelyistä mieheni kanssa. Kysyi kun puhelu loppui, että mitäs juhlia olen järjestämässä ja sanoin, että olen menossa kesällä naimisiin.

Äijä tuohtui, jotain ärisi ja häipyi ovesta ulos. Sen jälkee halusi asioida vaan mun pomon kanssa.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   28.4.25 11:49:35

Lähetä hänelle selväsanainen ja kohtelias viesti, jossa ilmoitat että et ole kiinnostunut etkä halua häneltä enää muita kuin työasioihin liittyviä yhteydenottoja, hyvää päivänjatkoa.

Jos vielä tulee jotain muuta, sanot että seuraavasta viestistä viet asian hänen esihenkilönsä tietoon. Ja sitten teet sen jos vieläkään ei mene jakeluun.

Paikan päällä käydessä olet ihan normaalisti, mutta päättäväisesti käännät keskustelun aina takaisin töihin tai päivän säähän.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   28.4.25 11:52:46

Sano, että palasit exäsi kanssa yhteen. Sano lisäksi, että työkaverisi on hieno ihminen, mutta korosta jotakin hänen ominaisuuttaan kielteisesti; 'en voisi seurustella vaalean miehen kanssa'. Älä valitse sellaista ominaisuutta, jota voi muuttaa tai korjata, äläkä lyttää.

Selvitä tilanne pian ja korosta kaveruutta.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   28.4.25 11:53:30

Ei tarvitse heti lähteä pahalla, vaan sanoo ihan nätisti, että "kuule, meillä oli tosi kivaa silloin mutta minulle ei herännyt sellaisia tunteita, joita sinä kaipaat. Voidaanko jatkaa ystävinä? Tai jos et halua, niin ymmärrän sen ja jatketaan työkavereina".

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   28.4.25 12:45:25

Joo en mitään ilkeilemään ala. Kuitenkin kiva ja kohtelias tyyppi kyseessä. Taidan sanoa niinkuin viiminen ehdotti.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   28.4.25 13:59:51

"Ei tarvitse heti lähteä pahalla, vaan sanoo ihan nätisti, että "kuule, meillä oli tosi kivaa silloin mutta minulle ei herännyt sellaisia tunteita, joita sinä kaipaat. Voidaanko jatkaa ystävinä? Tai jos et halua, niin ymmärrän sen ja jatketaan työkavereina"."

Näin just. Ei tarvitse olla ilkeä, mutta on reilua ilmaista että ei ole kiinnostunut. Varsinkin jos treffeilläkin käyty, on minusta hyvien käytöstapojen mukaista kertoa rehellisesti mitä tuntee. (Treffikutsusta kieltäytyminen olisi ollut toinen aika selkeä ilmaus).

En tosiaankaan lähtisi valehtelemaan, kuten nomadi ehdottaa. Valehtelu voi johtaa vain uusiin ongelmiin, joko sitä jää kiinni valheista ja tulee hämmentäviä tilanteita tai sitten vaikuttaa itse typerältä, jos keksii jotain naurettavia tekosyitä miksi ei voi seurustella.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   28.4.25 15:22:20

Eihän se ole mitään valehtelemista, jos on preferenssejä. Kyllähän on paljon miehiäkin, jotka suosivat joko tummia tai vaaleita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.4.25 15:31:51

Et ole flirttaillut mutta suostuit treffeille:D

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   28.4.25 16:31:15

”Lähetä hänelle selväsanainen ja kohtelias viesti, jossa ilmoitat että et ole kiinnostunut etkä halua häneltä enää muita kuin työasioihin liittyviä yhteydenottoja, hyvää päivänjatkoa.

Jos vielä tulee jotain muuta, sanot että seuraavasta viestistä viet asian hänen esihenkilönsä tietoon. Ja sitten teet sen jos vieläkään ei mene jakeluun.

Paikan päällä käydessä olet ihan normaalisti, mutta päättäväisesti käännät keskustelun aina takaisin töihin tai päivän säähän.”

Whaaat? Aloittaja sanoi, että ihan kiva tyyppi mutta ei romanttisessa mielessä. Joo, voidaan olla ystäviä mut puhutaan vain ja ainoastaan työasioista ja säästä :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.