Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ahdistus - rintakipu?

Lähettäjä: Annikki 
Päivämäärä:   27.4.25 20:45:47

Onko jollakin kokemusta? Minulla on kolme viimeisintä viikkoa ollut etenkin nukkumaan mennessä rintakipua ja sydämentykytystä. Puristava tunne koko rinnassa. Olen ottanut propralia 10mg x 2 tbl tykytykseen. Mutta ei auta. Todennäköisesti tämä on ahdistusta ( todella stressaava elämäntilanne menossa) mutta helpottaisi kuulla onko jollain muulla tätä? Nukkumisesta ei tule mitään tämän kanssa kun koko ajan on läsnä tämä vaiva vaakatasossa. Päivällä en siis tätä juurikaan huomaa kun touhuan.

Re: Ahdistus - rintakipu?

Lähettäjä: PT 
Päivämäärä:   27.4.25 20:52:41

Kyllä vaikuttaa paniikkihäiriöltä. En osaa sanoa lääkettä. Oliko jotain paperipussiin puhaltelua tai jotain.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   27.4.25 22:04:36

Juu ahdistustahan se. En ole 40 ikävuoteen mennessä keksinyt mikä auttaisi silloin kun se iskee, mutta varmaan olisin jo kuollut jos olisi oikea sydänvika.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   27.4.25 22:09:17

Siis onko rintakipu uusi oire? Onko sinulla todettu jo sydäntaustaa? Sepelvaltimotautia, korkeaa kolesterolia? Miksi sinulle on määrätty propralia? Jos ihmisellä on puristava rintakipu vaikka kämmenenkään kokoisella alueella, niin silloin soitetaan päivystysapuun, hakeudutaan päivystykseen tai soitetaan ambulanssi tutkimaan. Tuolla tavoin ne sepelvaltimotaudit oireilee ja kohta on sydänkohtaus. Sydämen tykyttelyt voi kertoa rytmihäiriöstä mikä pitää tutkia!

Miksi ihmiset kirjoittavat tänne näitä tekstejä eivätkä anna mitään taustatietoja? Ihan kuin he saisivat oikeaa terveysneuvontaa täältä? Rintakipu tutkitaan sairaalassa!!!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.25 23:22:19

Joo on tuttua ja kaverilla myös, hänellä auttaa propral, mulla taas nimenomaan se propral jännästi valvottaa, ei tule unta ollenkaan sen kanssa. Eli itse en sitä suosittelisi tuohon, kaverilla toimii kuin ihmelääke.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   27.4.25 23:26:44

Mikä asia ahdistaa noin paljon?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   28.4.25 06:56:44

Minulla aikanaan sydänsurut ja ukon aiheuttama mielipahaa puristi rinnasta asti. Kun oli toistuva niin piti hoitaa ongelma kuntoon. Muutin omaan asuntoon.
Kun sinulla akuutti tilanne niin käy päivystyksessä jossa ottavat ekgn. Ohjaavat tarvittaessa eteenpäin.

Lähettäjä: meppu 
Päivämäärä:   28.4.25 08:36:20

Oletko opetellut rentoutustekniikoita? Mindfullnesia yms. Itsellä auttaa jonkin verran kun kuuntelen kännykästä rentoutuksia ja nukahdan siihen. Ensiksi kuuntelin vaan jotain monen tunnin pituisia rentouttavia luontoääniä, mutta sitten löysin sopivan mindfullnes rentoutuksen ja tallensin sen kännykkään. Kun se on tallennettuna, siihen voi nukahtaa ja kännykkä sammuu kun se loppuu. Youtubessahan jatkuisi aina vaan seuraava joten se on huono nukahtamiseen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.