Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ahdistaa olla yksin, ahdistaa ihmiset

Lähettäjä: Ulpu 
Päivämäärä:   27.4.25 13:19:29

Olen ollut aina sosiaalinen ja kova menemään ja käymään eri paikoissa, juhlissa, illanistujaisissa ja tutustumaan uusiin ihmisiin.

En tiedä mistä olen hommannut tämmösen ahdistuksen itselleni, mutta ahdistaa olla yksin kotona. Sitten kun menee ihmisten ilmoille ja näkemään jotain, huomaan että sekin ahdistaa ja ajattelen vaan päässäni kuinka en tykkää tuosta ihmisestä ja haluan äkkiä vaan pois. En tiedä mikä vaivaa ja miten tätä asiaa lähtisi purkamaan. Tuntuu että arjessa ei oo mitään kiva ja mielenkiintoista, käyn kuitenkin kuntosalilla, tallilla, töissä, minulla perhettä ja ihmisiä lähellä mutta olen vaan kokoaika ahdistunut. Työ on kivaa eikä mitenkään kuormittavaa että siitä ei ole kyse. Taustalla on vaikea parisuhde patologisen valehtelijan kanssa joka tavallaan horjutti turvallisuuden tunnetta kun kaikki paljastui valheeksi.

Julkiselle on pitkät jonot ja työterveys on suppea eli siitä ei ole apua. Jotenkin nyt itsekseen tätä pitäisi lähteä purkamaan. Ihmiset joiden kanssa vietän aikaa ovat kuitenkin ystäviäni ja olen heistä ennen pitänyt.

Re: Ahdistaa olla yksin, ahdistaa ihmiset

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   27.4.25 14:14:28

Täällä pääsee reilussa kuukaudessa mielenterveystoimistoon, kun sanoo aikaa varatessa, että pää hajoaa ihan just ja ajattelet itsemurhaa.
Soitat huomenna terveyskeskukseen ja vaadit saada ajan mahdollisimman pian.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   27.4.25 14:17:51

Ei sama mutta mulla kans semmonen että ahdistaa esim. Viettää viikonloppu seurustelukumppanin kanssa ( enää sellaista ei just nyt ole) ja ahdistaa viettää yksin.
Miksi, luulisi että se on jompikumpi!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.25 14:19:28

Julkiselle pääsee kyllä muutamassa viikossa. Ei muuta kuin aikaa varaamaan, niin aika tule nopeammin eteen.

Lähettäjä: Ulpu 
Päivämäärä:   27.4.25 16:27:45

Täytyypä heti huomenna soitella.

Ainoa missä ei ahdista on jos juon mutta ei sitä kokoaikaa voi kännissä olla. Ja ryyppyviikonloppujen jälkeen paha morkkis. Tai jos teen itseni kiireiseksi, mutta siinä tulee burnout.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   27.4.25 17:01:19

Onko ahdistuneisuuteen sukurasitusta? Sun pää ilmoittaa, että on aika rauhoittaa menoa ja poistaa stressitekijöitä. Viinan ja kahvinkin juonti ylläpitävät elimistön ylivireystilaa ja niitä pitäisi vähentää.

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   27.4.25 22:15:04

Tervetuloa mun elämään! On diagnosoitu ykeistynyt ahdistuneisuushäiriö, mitään sillä diagnoosilla ei kyllä tee. Yllättäen lääkitys (paroksetiini) auttoi ahdistuksiin, nyt en sitä syö ja tuntuu että ahdistukset tulossa takas.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.25 23:28:09

Sama täällä. Yleinen joku ahdistushäiriö ja kaikkea muuta. En ole kyllä mitään apua hoidoista ja lääkkeistä ikinä saanut, paitsi bentsoista mutta en halua koukuttua mihinkään.
Valitettavasti kannattaisi jättää nyt se alkoholi kokonaan pois joksikin aikaa ja kokeilla auttaisiko se oloon. Tiedän että helpottaa hetkellisesti, mutta lisää myös sitä ahdistusta sitten tuplasti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.