Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinä, joka omistat sähköpyörän

Lähettäjä: Haaveilija 
Päivämäärä:   27.4.25 12:38:51

Oliko hyvä ostos? Oliko sinulla ennen ihan tavispyörä?

Kerro lyhyesti millainen sähköpyörä sinulla on (hinta?) ja kerro kuinka paljon se helpottaa polkemista verrattuna tavalliseen pyörään. Kiinnostaa kuulla.

Mikä on hintaluokka perussähköpyörälle tavalliselle liikkujalle, joka pyöräilisi 1-2 kertaa viikossa n. 10-30 kilsaa kerrallaan?

Re: Sinä, joka omistat sähköpyörän

Päivämäärä:   27.4.25 12:39:22

Ja kerro myös oletko sähköpyörän hankkimisen jälkeen polkenut ihan tavallista pyörää, miltä tuntui?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.25 12:54:42

Mulla on trek powerlfly 5 ja tosi hyvä ostos! Työsuhdepyörä, hinta oli joku 3500e. Sitä ennen en ollut polkenut vuosikausiin millään pyörällä. Nyt olen innosrunut liikkumisesta ihan uudella tavalla ja pyöräilen n. 5krt viikossa. Avustaa just sen verran, että ei tarvii olla verenmaku suussa heti ensimmäisessä ylämäessä tai vastatuulessa. Just aamulla kävin 30km ptörälenkillä.

Lähettäjä: JH 
Päivämäärä:   27.4.25 13:28:04

Mulla oli vuoden sähköpyörä. Piti myydä rahapulassa. Pyöräilen paljon muutenkin, mutta pyöräilin huomattavasti enemmän ja pidempiä matkoja sen kanssa. Ottaisin vaikka heti uudelleen.

Lähettäjä: Lily 
Päivämäärä:   27.4.25 13:32:51

Sähköpyörä oli paljon käytössä esikoisen ollessa pieni muutama vuosi sitten. Meillä ei ollut omaa autoa joten oli helppo laittaa lapsi pyöräkärryyn ja viedä esim päiväkotiin ja jatkaa siitä töihin. Jos taas lähdin ilman lasta liikenteeseen niin usein otin normipyörän.
Saatettiin hakea kauppaostokset sähköpyörä + peräkärry yhdistelmällä ja mies polki pitkiäkin matkoja sillä. Oli kovassa käytössä.
Nyt se on hajonnut eikä varmaan korjata vaan ostetaan uusi sitten ensi vuonna kun alkaa kuopuksen kuljetusrumba.

Lähettäjä: Jojo 
Päivämäärä:   27.4.25 14:36:36

Löytyy sähköpyörä mutta tällä hetkellä aika vähäisellä käytöllä, kun asun maalla ja olen etätöissä. Pitää kuitenkin kerran viikossa käydä kaupungissa, niin teen ruokaostokset samalla. Matkaa on 50 km niin sähköpyörä ei ole vaihtoehto.

Mutta jos asuisin kaupungissa, niin varmaan liikkuisin pääasiassa pyörällä aina, kun ei tarvitsisi mitää isoa ja painavaa liikutella mukana. Kun asuin Tampereella ja Helsingissä pyöräilin paljon, Helsingissä kuljin pyörällä tosi usein töihin, matkaan meni tunti/suunta. Jos ois ollut silloin sähköpyörä, niin oisin liikkunut vielä enemmän pyörällä.

Tällä hetkellä siis nautin sähköpyörästä (Trekin maastopyörä) pääasiassa lomareissuilla. Tykkään ajaa sillä maastopyöräilyreittejä, kun huonomallakin ajotaidolla ja kunnolla pärjää :) Ex-miehen kanssa, joka oli kovemmassa pyöräilykunnossa ja teknisesti taitavampi ajamaan, ajeltiin Lapissa niin, että hän kitkutti perinteisellä maastopyörällä ja minä sähköavusteisesti. Reissut oli kivoja kummallekin, kun edettiin kutakuinkin samaa tahtia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.4.25 14:45:04

Itse sähköpuörän hankittunai pistin merkille, että sen lukitseminen on vaikeaa. Jonkun halvan peruspyörän nyt vedät jollain halvalla vieterilukolla, mutta sähköpyörään se ei oikein ole vaihtoehto.

Lähettäjä: Pinja 
Päivämäärä:   27.4.25 15:52:33

Lukitseminen ja varastamisalttius mietityttävät. Kävisin pyörällä lähinnä kaupassa ja kirjastossa, mutta tässä kaupungissa varastetaan pyöriä ihan jatkuvasti. Jopa ikivanha lukittu naistenpyöräni kelpasi varkaalle. Kallis pyörä harmittaisi niin!

Päivämäärä:   27.4.25 16:02:59

Kiitos tähänastisista vastauksista. Osaisko kukaan sanoa tuosta, että mitä hintaluokkaa on ihan perussähköpyörät harrastelijalle, joka pyöräilisi 1-2 kertaa viikossa sen 10-30 km kerrallaan?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   27.4.25 16:22:46

Mies osti minulle käytetyn, alkujaan sellaisen kalliin pelin minkä sai käytettynä "markettipyörän" hinnalla.. En muista tai ehkä tiedäkään tarkkoja summia mutta tyyliin parilla tonnilla kahdeksan tonnin pyörän. Varmasti se markettipyöräkin ajaisi saman asian, makuasioita kuten autoissa ! Korjaajia kun joka kaupungista löytyy niin ei edes pelottanut käytetty. Tosi tyytyväinen olen ollut, saa juuri niissä ylämäissä avustusta sopivasti jos haluaa taittaa matkaa eikä tuupertua ensimmäisen ison mäen kanssa ! Eri asia jos lähtee ihan kuntoa kohottamaan ja haluaa rääkätä itseään myös siinä isossa mäessä, silloin sähkö pois tai voi mennä tavallisella pyörällä.. mutta matka-ajoon ja varsinkin jos perille pitäisi päästä vähemmän hikisenä ja rähjääntyneenä niin ei parempaa olekaan.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   27.4.25 18:49:53

Ostin työsuhdepyöränä vuosi sitten. Viime kesänä ajot jäi vähiin, mutta nyt on aikaa ja mahdollisuuksia ajaa enemmän.
Töissä olen käynyt kuukauden verran fillarilla ja 5 km menee nopeammin kuin autolla. Ja kevyttä on, ei naama punota töihin mennessä.
Käytän eco- asetusta, mutta isoissa mäissä lisään avustusta.
Kun ajan kuntoilulenkkiä, en sitten paljon avustuksia kaipaa.
Aivan loisto-ostos, en enää luopuisi, vaikka olin pitkään skeptinen koko sähköpyöräajatukselle.
Niin ja merkki ja malli on Specialized Vado ja hinta hiukan alle 4000 euroa.

Päivämäärä:   27.4.25 19:37:45

Ostin viime kesänä tonnin sähköpyörän ja kyllä sillä kummasti rupesi ajomatkat pitenemään eikä tarvinnut enää miettiä reittejä niin tarkkaan kun ylämäet menee kuin vettä vaan. Aiemmin ajoin tavallisella pyörällä n 20km lenkkejä, nyt sähköpyörällä lyhin lenkki oli sen 20km, pisin taisi olla 55km. Ja minä en todellakaan ole mikään urheilijatyyppi

Päivämäärä:   27.4.25 20:26:06

Erinomainen ostos.
Mulla ihan sellainen 1500€ "kiinanihme" (RKS CD15) Kone-Glansilta ostettuna, mutta ei mitään valittamista, toiminut monta vuotta moitteetta ja menee nuo sun toivomat matkat kevyesti eikä tarvi usein latailla. Se on maastopyörämallinen.

En ole normaalipyörällä ajellut tuon oston jälkeen.

Päivämäärä:   27.4.25 20:27:47

Googlasin niin olikin turkinihme eikä kiinanihme, kalpis kuitenkin :)

Päivämäärä:   27.4.25 20:28:01

halpis... :D Nyt poistun

Päivämäärä:   27.4.25 20:45:01

Poljin juuri sellaisella 2 tonnin pyörällä. Ylämäet istuu kevyesti persus penkissä ja hikikään ei puske pintaan jos ei halua urheilla kun laittaa lisää avustusta. Ainoa vaan että pyörää en uskaltaisi jättää minnekkään edes 5 minuutiksi - edes lukittuna enkä myöskään säilyttää pyörävarastossa. Omalla parvekkeella voisn säilyttää kun se ei ole maantasalla mutta en välttämättä ole tarpeeksi motivoitunut raahaamaan sitä ylös-alas kerrostalossa ja kyylä naapurit saattaisi myös valittaa.

Päivämäärä:   27.4.25 21:02:55

^ Joo hyvä maininta tuo, en itsekään esim. uskalla käydä vaikka kaupassa tuolla pyörällä, koska en uskalla jättää sitä yksin julkiselle paikalle, ettei varasteta. Toki kaikki ei ole yhtä neuroottisia, kun olen sähköpyöriä ulkona pyörätelineissä nähnyt. Itselle vaan tuli sellainen "sivuoire" sähköpyöräilystä :D

Päivämäärä:   29.4.25 16:22:48

Oi tänne olikin tullut vastauksia paljon lisääkin, kiitos.

Vitsit, alan nyt tosissani säästämään rahaa sähköpyörään. Nimittäin todellakin haluan edes joskus kokea sen, että pyörälykin voi olla helppoa ja kevyttä!

Päivämäärä:   29.4.25 16:46:46

Sähköpyörään kantsii tosiaan ostaa kunnon järeä lukko ja käydä kaupassa nopeesti vaan jos on pakko. Ja lukita pyörä sellaiseen tolppaan/telineeseen, josta se ei ihan heti lähde kävelee.

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   29.4.25 16:51:43

Verkkokaupasta GZR sähköfatbike. En lähtökohtaisesti tykkää pyöräillä, mutta tällä tulee kuljettua useimmat matkat. Irrotettava akku niin kestää talvien yli lämpimässä säilössä ja ei varasteta niin helposti.

Jos ajaisi isoimmalla avustuksella niin sama kuin ajaisi mopolla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.