Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Tänä vuonna alan seurustella"

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.4.25 23:20:33

Ja sitten linnouttaudutaan kotiin ja paheksutaan minun kylillä laukkaamista. Hohhoijjaa. Mikä logiikka on siinä että jos kovasti halutaan seurustella, niin ei olla valmiita näkemään sen eteen vaivaa? Sitten ihmetellään että miten sulla on aina noita miehiä, no mitenköhän, ehkä siksi että minä käyn siellä yöelämässä notkumassa enemmän kuin kerran vuodessa. Lisäksi paheksutaan alkoholinkäyttöä, vaikka kylmä fakta on se, että alkoholi poistaa estoja ja madaltas kynnystä jutella tuntemattomille. En ymmärrä miksi näitä faktoja ei voida vaan myöntää ääneen, vaan ollaan niin keski-ikäisiä kunnon kansalaisia että hyh jotain ryyppäämistä, nuorten juttuja. Oma lukunsa nää parisuhteessa olevat kotihiiret jotka eivät ymmärrä että ei kaikkia sinkkuja ei kiinnosta tulla heille viettään vaan kivaa koti-iltaa ja katsomaan kun ovat niin ME sitä ja ME tätä ja sit alkaa se haukottelu ja oivoi olen niin vanha ja ei oikein jaksa napata valvominen enää tässä iässä, kun ehdottaa että jatkettaisiinko vielä jonnekkin kuppilaan...

Re: "Tänä vuonna alan seurustella"

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.4.25 23:23:20

Miekkis?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.4.25 03:52:06

Olisiko sitten parempi etsiä kavereita, jotka on kiinnostuneita samoista asioista?

Oudompaa minusta on se, jos ollaan selkeästi aikuisina, esim 35 vuotiaana jatkuvasti ramppaamassa yökerhoissa. On täysin eri asia juoda kaverin kanssa lasi viiniä jossain rauhallisessa paikassa kuin mennä yökerhoon. Ja joo, minusta on ihan puhtaasti kiva pelata kaveriporukalla lautapelejä jonkun kotona tai vaikka kokata yhdessä illallinen, tai grillata, katsoa euroviisuja, name it. Olen varmaan juuri tällainen aloittajan tarkoittama tylsiö. Ei, yökerhot ei ole vuosikausiin kiinnostaneet, eihän niissä voi edes jutella. En tunne kyllä oikein ketään muitakaan päälle kolmekymppisiä, jotka jatkuvasti kävisivät yökerhoissa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.4.25 05:52:52

Jokainen tyylillään. Jos ei aiheuta vahinkoa muille niin mitä sitä muut tuomitsemaan vaikka nyhjöttäisi kaiken ajan kotona tai kävisi joka viikonloppu yökerhossa.

Mua ei ole ikinä kiinnostanut baarit, yökerhot tai alkoholinjuonti, mutta eipä se minua hetkauta vaikka joku 50v kävisi niissä jatkuvasti. Jos alkoholin käytössä on ongelmia niin se on tietty surullista, mutta voihan siellä käydä juomattakin vaikka vain tanssimassa ja tapaamassa ihmisiä, ja toisaalta onhan niitä kotonakin viihtyviä alkoholisteja.

Ehkä näille ihmisille laatu on tärkeintä, haluavat tavata ns. luonnollista reittiä sen yhden jonka kanssa kolahtaa, eivätkä mennä baariin metsästämään ja vielä alentuneen arviointikyvyn kanssa.

Päivämäärä:   27.4.25 08:15:02

"Ei, yökerhot ei ole vuosikausiin kiinnostaneet, eihän niissä voi edes jutella."

Niin oletko kenties parisuhteessa?? Yllättäen ihmisiä alkaa kiinnostaa yökerhot yms. Kun eroavat/ovat sinkkuja. En ymmärrä että tätä ei etenkään parisuhteessa olevien taholta ymmärretä vaan halutaan korostaa omaa hyveellistä elämää ja MINUA ei jaksa älämölö kiinnostaa.

"haluavat tavata ns. luonnollista reittiä sen yhden "
"mennä baariin metsästämään ja vielä alentuneen arviointikyvyn kanssa."

Tässäkin tuodaan esiin kuinka säälittävää ja vähemmän "luonnollista" on mennä sinne, missä pariutuminen on todennäköisintä!! Mitä nämä luonnolliset reitit sinun mielestä on ja miten pariutuminen mielestäsi toteutuu näissä oikeasti?? Kyllä omat tuntemani ystävät nimenomaan ovat tavanneet a. Humalassa b.baarissa. ja sit kun se oma kulta on saatu kainaloon, niin yhtäkkiä ei ymmärretäkkään niitä jotka vielä ravaavat baareissa.

Päivämäärä:   27.4.25 08:17:57

.. olen ja en menisi yökerhoihin, vaikken seurustelisi. On muitakin keinoja etsiä parisuhdetta. Kumpaakaan pidempää suhdettani en ole yökerhosta löytänyt.

Päivämäärä:   27.4.25 08:21:24

Niin, löysit tinderistä. No se on koluttu, ja sitä paitsi ei sieltä nykyäään juuri kukaan mitään löydä. Maailma on nykyään vähän eri.. helppohan se on parisuhteesta huudella. Olen tässä nyt yrittänyt löytää sekä tinderistä että "ei yöelämästä" ja ei sitä oikeasti ketään missään tapaa.

Päivämäärä:   27.4.25 08:23:29

Mutta korostan sitä että esim. Parosuhteessa llevilla voisi vähän enemmän olla ymmärrystä sinkkujen halusta juosta kaupungilla eikä vaan painotettaisi sitä "hohhoijaaa olen niin väsynyt ja kuka sitä enää jaksaa missään juosta" -mantraa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   27.4.25 08:39:12

Kyllä yökerhoista löytää, ja niissä voi myös jutella. Terv. nimim. Kokemusta on.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.25 09:25:07

Olen sinkku mutta pysyn poissa yökerhoista koska alkoholi ja humalaiset ihmiset ei nappaa. Ihan edelleenkin turvaudun menetelmiin kuten deitti äpit ja ehkä kesällä yritän myös mennä ja tehdä enemmän asioita eli tavata ihmisiä vaikka jollain kurssilla. Aloitusta en oikeastaan ymmärtänyt koska reilu kolmekymppisenä ketään minun kavereista ei kiinnosta minun deittailu paitsi hauskojen juttujen toivossa. En tosin kyllä pyydä ketään kanssani mihinkään baariin kun se ei ketään nykyään kiinnosta mikä on mielestäni hyvin ymmärrettävää.

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   27.4.25 09:31:42

Ällö on niin hieno ihminen että miehet hakee hänet kotoa lautapelejä pelatessa.
Mikä olet tuomitsemaan ketään jos aikuinen käy yökerhoisa??

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   27.4.25 09:37:43

No sanotaanko, että oon 37 ja jos eroaisin, niin en todellakaan alkaisi uutta seurustelusuhdetta etsimään kännissä baarista. Seksiä ehkä, joitain pidempää en.

Ymmärrän siis ihmisten pointin, joita olet saanut kuulla.

Lähettäjä: Elsa 
Päivämäärä:   27.4.25 09:38:38

Mä en ymmärrä miksi ketäön kiinnostaa mitä muut tekee.
Iästä riippumatta, jos haluaa niin senkus ravaa yökerhoissa. Tai nysvää kotona. Tai on koko ajan töissä. Tai tekee asioita kavereitten kanssa. Tai samoilee yksin erakkona metsissä. Tai laulaa karaokea aamuyöhön asti.
Mitä se kuuluu kenellekään tai mikä oikeus kenelläkään paheksua!

Päivämäärä:   27.4.25 09:42:23

"Yllättäen ihmisiä alkaa kiinnostaa yökerhot yms. Kun eroavat/ovat sinkkuja."

Näin sanoo pubiruusut.

Itse erosin jokunen vuosi sitten yli 10 vuoden suhteesta. Ei baarit kiinnostanut ennen eroa eikä sen jälkeen.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   27.4.25 09:51:40

Sitä se on kun asioita tarkasteelaan puhtaasti omasta näkökulmasta kuten aloittaja itse :D

Sinua ei kiinnosta tavata kavereitasi ollenkaan(!), jos he eivät innostu tulemaan seuraksesi öiselle kumppaninmetsästysretkelle. Miksi siis heitä pitäisi kiinnostaa vaihtaa makoisat yöunet pitkään iltaan meluisassa ja ihmisten täyteisessä ankeassa tilassa humalaisia lähentely-yrityksiä torjuen, ilman mitään omia intressejä tuollaisessa paikassa oleskeluun, vain katsoakseen vierestä kun sinä silmäilet itsellesi muuta seuraa hylätäksesi heidät viettämään aikaan yksinään?

Minua on kiinnostanut nähdä kavereitani silloinkin, kun ilta ei jatku yöelämään minun seuraksi ja minua on kiinnostanut nähdä kavereitani joskus myös yöelämässä silloinkin, kun itselläni ei ole ollut intressiä sinne menemiseen. Jos haluaa viettää kaverin kanssa aikaa, niin on valmis välillä joustamaan ja tekemään asioita kaverin toivomalla tavalla ja tämän kuuluisi olla molemmin puolista. On varmasti vaikea saada kavereita itselleen seuraksi, jos itse on täysin itsekeskeinen kaverina.

Ihan yhtälailla kuin on fakta, että alkoholi alentaa kynnystä keskustella vieraiden ihmisen kanssa helpottaen uusiin ihmisiin tutustumista, on fakta, että siellä yöelämässä yleensä ollaan etsimässä jotain muiden ihmisten keskuudesta. Jos ei ole tarvetta yhdenillan hoidolle, eikä uudelle seurustelukumppanille, eikä tarvetta hakea sosiaalista hyväksyntää liialliselle alkoholinkäytölle, niin miksi kukaan haluaisi viettää yönsä tahmeissa baareissa? Olen itsekin uskotellut nuorena itselleni, että niissä paikoissa käyminen itsessään on kivaa ja hauskaa, mutta jälkikäteen on ilmeistä, että se kivuus ja hauskuus liittyi vain ajatukseen jonkun kivan ja hauskan löytämisestä sitä kautta. Kun kivaa ja hauskaa on kotona odottamassa, niin baari on vain epämiellyttävä häiriö. Jos nyt vanhemmalla iällä sinkkuuntuisin, niin olisi vaikea huijata enää itseään viihtymään niissä oloissa.

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   27.4.25 09:53:17

Pubi ja yökerho on hivenen eri asioita. Jos sua ei kiinnosta kai muut saa käydä?

Lähettäjä: Pinni 
Päivämäärä:   27.4.25 10:28:22

Nykyään ihmiset etsii seksiä, suhdetta tai jotain muuta jossa se toinen ihminen on vaan sen oman suunnitelman toteuttamisen väline.

Itse olen sen verran old school love-ihminen että jos etsin niin etsin ihmistä, yhteyttä, että tullaan hyvin juttuun. Siitä sitten kehittyy jotakin jos on kehittyäkseen.

Lähettäjä: Eeeiiii 
Päivämäärä:   27.4.25 10:43:16

Näin sanoo pubiruusut."

Ei hitto just joo. :D Huh huh mitä ylenkatsomista neiti olen vähän parempi kuin muut

Päivämäärä:   27.4.25 10:51:16

"Sinua ei kiinnosta tavata kavereitasi ollenkaan(!)"

Sanoinko näi? Kyllä voi pelata nitä fukin lautapelejä ja lähteä keskelle korpeen mökkiviikonlopulle heidän seuraneidiksi, mutta milloin he lähtevät kanssani sitten baariin? Kun jokaiset illanistujaiset päättyvät siihen että aletaan haukotella kahdentoista aikaa ja vihjaillaan että voisit lähteä kotiisi jo, niin kyllä siinä se yksinäisyys aika hyvin korostuu. Ei tulla yhtään vastaan siinä että mitä minä lauantai-illalta voisin haluta

Päivämäärä:   27.4.25 10:57:56

"Ihan edelleenkin turvaudun menetelmiin kuten deitti äpit ja ehkä kesällä yritän myös mennä ja tehdä enemmän asioita eli tavata ihmisiä vaikka jollain kurssilla."

Niin, mutta se baari/yökerho on todennäköisin paikka missä voi tavata kumppanin, niin jos tosissaan haluaa seurustella niin miksi jättäisi yhden ilmiselvän tapaamispaikan käyttämättä...? En itsekkään niissä viihdy, mutta haluan kasvattaa todennäköisyyttä! Mutta kun sitä tämänkin ketjun perusteella pidetään säälittävänä saalistamisena. Yllättäen ne jotka baarissa ovat kumppaninsa tavanneet unohtavat että olivatko kenties itsekin silloin "säälittävänä saalistamassa", eiheiii sehän oli vain kohtaloa ja sattumaa ja ihan vaan tyttöjen kans pitämässä hauskaa ilman MITÄÄN taka-ajatuksia...

Päivämäärä:   27.4.25 10:59:46

Et te parisuhteilijat voisitte joskus tehdä sen sinkkuihmisen mieliksi ja ihan EHDOTTAA että hei lähden sun kans "miesmetsälle" ilman ylenkatsomista ja paheksuntaa

Päivämäärä:   27.4.25 11:07:18

"
Niin, mutta se baari/yökerho on todennäköisin paikka missä voi tavata kumppanin, niin jos tosissaan haluaa seurustella niin miksi jättäisi yhden ilmiselvän tapaamispaikan käyttämättä...? En itsekkään niissä viihdy, mutta haluan kasvattaa todennäköisyyttä! Mutta kun sitä tämänkin ketjun perusteella pidetään säälittävänä saalistamisena. Yllättäen ne jotka baarissa ovat kumppaninsa tavanneet unohtavat että olivatko kenties itsekin silloin "säälittävänä saalistamassa", eiheiii sehän oli vain kohtaloa ja sattumaa ja ihan vaan tyttöjen kans pitämässä hauskaa ilman MITÄÄN taka-ajatuksia..."

Senkus menet sinne baariin hakemaan :D minä en ole ikinä tavannut baarissa ketään potentiaalista seurustelu kumppania ja etsin kumppania joka ei juo tai juo hyvin vähän, eikä käy baareissa. Tälläisen ihmisen löytäminen baarista täytyisi olla todellinen sattuma, joten löydän ko ihmistyypin luultavasti ennemmin vaikka Tinderistä. Sitä paitsi miksi sinua - aikuinen ihminen - kiinnostaa muiden mielipiteet? Senkus menet baariin ja onnea matkaan.

Päivämäärä:   27.4.25 11:09:49

Siksi, koska olisi kiva jos joskus kavereista saisi seuraa sinne.

Lähettäjä: å 
Päivämäärä:   27.4.25 11:20:37

..; Kyllä 12 yöllä pitääkin jo haukotella

Päivämäärä:   27.4.25 11:22:00

"Et te parisuhteilijat voisitte joskus tehdä sen sinkkuihmisen mieliksi ja ihan EHDOTTAA että hei lähden sun kans "miesmetsälle" ilman ylenkatsomista ja paheksuntaa "

En paheksu enkä ylenkatso kenenkään sinkkuutta koska itsekin olen ollut siinä elämäntilanteessa. Mutta mikä velvollisuus se muiden on sinulle mies hankkia? Siviilisäädystä viis.

Tää on jännä että sovelluksia paheksutaan, kuinka monien silmissä niitä käyttävät ovat alinta pohjasakkaa. Ja samat ihmiset ovat sitä mieltä että baareista löytyy elämänkumppani. Baareista, pubeista ja yökerhoista, kaikissa ollaan päissään. Kännissähän ne parhaat päätökset tehdään.

Päivämäärä:   27.4.25 11:31:16

"Et te parisuhteilijat voisitte joskus tehdä sen sinkkuihmisen mieliksi ja ihan EHDOTTAA että hei lähden sun kans "miesmetsälle" ilman ylenkatsomista ja paheksuntaa "

Miksi sun kaverien täytyy olla sun esiliina jos heitä ei kiinnosta baarit? Voit mennä ihan yksin sinne baariin vaikka tiskille istumaan tai yökerhoon tanssimaan jos haluat. Voit myös etsiä uusia kavereita, joita kiinnostaa samat asiat. Minä en edes sinkkuna ole kiinnostunut lähtemään baareihin kun vihaan humalaisia ihmisiä, joten pidän aika epäreiluna että kavereiden velvollisuus on liittyä johonkin baari projektiin väkisin jos heillä ei ole siihen mitään mielenkiintoa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   27.4.25 12:16:41

"Et te parisuhteilijat voisitte joskus tehdä sen sinkkuihmisen mieliksi ja ihan EHDOTTAA että hei lähden sun kans "miesmetsälle" ilman ylenkatsomista ja paheksuntaa"

-Jokainen luonnollisesti ehdottaa ensisijaisesti sellaista tekemistä, jota itselleen tulee mieleen kaivata. Mutta kun minulle joku kavereista ehdottaa baariin lähtemistä, niin pyrin myös sinne lähtemään. En toki minkätahansa kalsareissa nautitun viinipullon jälkeen extempore omasta kodistani nukkumaanmenoaikaan, vaan sitten se illan vietto rakennetaan lähtökohtaisesti siten, että iltaa on luonteva jatkaa ilman erillisiä ponnistuksia siinä kohtaa kun normaalisti alkaisi haukotuttaa. Kenenkään baarissa käymistä en paheksu, aikuiset ihmiset viettäköön aikansa parhaaksi katsomallaan tavalla.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   27.4.25 12:28:43

"mutta milloin he lähtevät kanssani sitten baariin? Kun jokaiset illanistujaiset päättyvät siihen että aletaan haukotella kahdentoista aikaa ja vihjaillaan että voisit lähteä kotiisi"
Se on just näin.
Miksi mennään aina parisuhteessa olevien mielitekojen mukaan? Pitäisi toimia molempiin suuntiin.
Nyt tehdään tätä. Huomenna tota. Ens viikolla jotain muuta. Jos kaverin kanssa lähtee baariin niin ei sitä ole pakko ottaa niin että minäkö tässä sulle nyt miestä etsin sulle. Vasen että tehdään niitä asioita mitä ennenkin ja tullaan tekemään taas sitten kun se parisuhde päättyy
:D

Ja hei, deittiäpit ne vasta säälittäviä on jos joku sitä baariin lähtemistä arvostelee :D

Päivämäärä:   27.4.25 12:29:07

"joten pidän aika epäreiluna että kavereiden velvollisuus on liittyä johonkin baari projektiin väkisin jos heillä ei ole siihen mitään mielenkiintoa."

Nii missä se vastavuoroisuus nyt on?? Se että kaveri ehdottaisi jotain tuollaista, tuntuisi todella hyvältä, siltä että huomio ja on tukena välillä tässä minunkin tilanteessani. Kuten minä tuen häntä hänen parisuhdeongelmiensa kanssa. Kyllä voin sitä baarihommaa itsekkin ehdottaa ja näin useinkin teen, tosin tulee fiilis että painostan tai että aina tulee se tyrmäys, ei jaksa, väsyttää, ei kiinnosta. Tuntuu että on ookoo sanoa että ei paljo baarit kiinnosta, mut jos itse töksäyttäisin aina lautapeli-iltakutsun saadessani, että ei kiinnosta niin tuskin katsottaisiin hyvällä.

Päivämäärä:   27.4.25 12:30:09

Koita aloittaja käyttää yhtä nimimerkkiä. Tai omaasi, miekkosnaikkosta.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.4.25 12:30:40

No ei noita asioita noin päätetä. Pitää löytyä myös hyvä kumppani -ei sitä kenen kanssa vaan seurustella.

Päivämäärä:   27.4.25 13:04:38

En usko, että yökerhosta löytyy vähän vanhempana sitä hyvää kumppania, joten etsisin muualta. Exänikin löysin ihan muista kuvioista ja olin silloin kuitenkin aika nuori. Ja käyn minä baareissa, mutta tuskin sinulle aloittaja kelpaisi sellainen baari, jossa minä viihdyn, niissä kun pääsääntöisesti istutaan omissa seurueissa, eikä huidella muualla.

Kannattaa vähän laajentaa skaalaa. Oikeasti tosi harva selvästi aikuiseksi ehtinyt viihtyy yökerhoissa juurikaan. Toki niissä saatetaan satunnaisesti käydä, mutta jokin muu paikka voisi olla otollisempi löytämään seuraa. Mun tuntemat sinkkumiehetkään eivät viihdy yökerhoissa. Sen sijaan saattaisit tutustua heihin vaikka oluttapahtumissa tai lautapeli-illoissa (kyllä, on ihan avoimia lautapeliporukoita, joihin kuka vaan voi mennä mukaan pelaamaan), tai vaikka yhteisten tuttavien kautta. Omassa kaveripiirissä en äkkiseltään keksi oikein ketään, jotka olisivat tavanneet baarissa. Töissä, opinnoissa, kavereiden kautta tai netin kautta tavanneita pareja tunnen paljolti ja mehän ollaan jo iän puolelta nk. toisella kierroksella, eli osa parisuhteesta on vähän tuoreempiakin.

Lähettäjä: Ei ole 
Päivämäärä:   27.4.25 13:05:17

Itseä harmittaa ettei minnekkään pääse tanssimaan ilman, että se on joku teinipaikka ja meno alkaa vasta puolen yön jälkeen. Minua ei niinkään juominen kiinnosta vaan rakastan tanssimista. En myöskään jaksaisi valvoa minnekkään yönpikkutunneille asti. Voisin hyvin mennä reilusti aikaisemmin jonnekin juomaan parit drinkit ja sitten vähän tanssia. Lähteä suht ajoissa kotiin ja seuraavana päivänä on oma itsensä. Lavatanssit ei kiinnosta.

Päivämäärä:   27.4.25 13:07:44

Ällö: Aina ei ole kyse sinusta, sinun tavoista tai haluamisista. Ihmisiä on erilaisia ymmärrätkö?

Päivämäärä:   27.4.25 13:09:59

. , en vastannut sinulle, vaan aloittajalle, että se kunnollinen seurustelukumppani harvemmin vanhempana löytyy baarista, kun niissä käy pienempi osa ikäluokasta.

Päivämäärä:   27.4.25 13:12:30

Ällö hän vastasi hyvin ja oikein. Hyvin harvaa aikuiseen ikään ehtinyttä kiinnostaa paukata baareissa munajahdissa yhtenään. Ainakaan ei-juoppoa.

Nyt kun mietin, mulla on lähi- ja tuttavapiirissä vain yksi pariskunta jotka ovat baarissa tavanneet. Ovat kyllä hyvin alkoholiin kääntyneitä. Eli kyllä sieltä varmasti kaltaisensa löytää, joka tykkää alkoholista ja baareista.

Päivämäärä:   27.4.25 13:21:54

No missä he ovat sitten tavanneet? Lautapelijuttuja ei tässä kaupungissa ole.
En ole alkoholisti, eikä lähipiirinikään, kaikki ei-absolutistit ei ole alkoholisteja ja baareissa voi käydä juomassa ja ihan kunnolla juodakin olla olematta alkoholisti. Nytkin tässä ihan raittiina istun koti sohvalla eikä ole mennyt pisaraakaan tai tehnyt mieli juoda. Toiset nääs juo vain siellä baarissa alkoholin sosiaalisen aspektin takia.

Päivämäärä:   27.4.25 13:24:44

.., luettelinkin tuolla paikkoja. Tinderpareja tunnen useita, paras ystäväni kävi sokkotreffeillä työkaverini kanssa ja ovat nyt menossa naimisiin, osa on tavannut yhteisten kavereiden kautta näissä parjatuissa illanvietoissa jonkun kotona, opiskeluissa, töissä, ryhmämatkoilla, harrastusten kautta tms. Onhan näitä. Toisaalta toki tarjontaa on enemmän Helsingissä kuin Luumäellä.

Päivämäärä:   27.4.25 13:27:58

Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 27.4.25 13:09:59

. , en vastannut sinulle,

Jaa mutta mä vastasin sulle. Sun tyyli/tapa ei ole ainoa oikea.

Päivämäärä:   27.4.25 13:32:25

Varmaan suurin osa Suomen baareista onkin teinih*lvettejä, joissa 24 v. on jo epäilyttävän vanha, ja kolmikymppisistä ajatellaan, että elääköhän ihminen edes niin pitkään. Täällä pääkaupunkiseudulla on sitten mummotunnelin tapaisia virityksiä, joissa vanhempikin ihminen voi käydä.

Omassa nuoruudessa kännykkä ja netti vasta tekivät tuloaan, joten oli pakko käydä baareissa (niitä ei silloin sanottu baareiksi, vaan opiskelijabileiksi, yökerhoiksi jne.), jos ylipäätään halusi löytää jonkun.

Toki joku saattoi silloinkin tavata jonkun aivan muissa ympyröissä; töissä, harrastuksissa, kirjastossa.... Ja saattaa nykyäänkin, jopa vanhainkodeissa syntyy pareja (vielä on toivoa!).

Päivämäärä:   27.4.25 13:37:01

. , olenko sanonut, että olisi? Totesin aloittajalle, että mitä enemmän ikää on, sitä harvempi viihtyy yökerhoissa. On ihan eri asia käydä niissä parikymppisenä kuin vaikka liki neljäkymppisenä, jos seuraa etsii. Siksi ehdotan, että laskeeverkkoja vesille ihan eri ympyröissä, joissa voisi löytää potentiaalisen kumppanin.

Jos baari on ainoa paikka tavata ihmisiä, niin olkoon sitten niin. Sieltä vaan ei välttämättä löydy enää nelikymppisenä ihan sitä parasta miesystävämateriaalia. Toki voi löytyä joku helmi, mutta kuten sanottu, mitä enemmän ikää, sitä harvempi noissa haluaa käydä edes sinkkuna, vaan arvostetaan muita asioita.

Päivämäärä:   27.4.25 13:41:19

Kyllä niissä käy nelikymppisiäkin vaikka sinä arvostat lautapelejä.

Päivämäärä:   27.4.25 13:44:29

. , enhän minä sitä ole missään kiistänytkään, itsekin teen työkeikkaa baarissa (joskaan en yökerhossa, pää ei kestäisi sitä nykypäivänä). Se on silti totta, että mitä enemmän ikää, sitä vähemmän yökerhoissa on oman ikäisiä kävijöitä. Se oli tässä pointtina. Helsingin yöelämä on lähinnä nuoremman väen kontolla, toki jotain poikkeuksia on. Eli edelleen, laajentaisin etsintää myös niiden baarien ulkopuolelle.

Päivämäärä:   27.4.25 13:47:15

Ja mummotunnelihan on viime vuosina kokenut nuorennusleikkauksen, paljon enemmän siellä käy nuorta porukkaa nykypäivänä kuin pari vuotta takaperin. Siksi moni vanhempi on siirtynyt sieltä pois.

Päivämäärä:   27.4.25 13:50:08

Aloittajalle ei kelpaa mikään muu kuin tuki siihen että kaikilla kavereilla on velvollisuus auttaa häntä hänen baari projektissa. Jos ne kaverit jatkossa kaikkoaa niin en ihmettele miksi.

Päivämäärä:   27.4.25 14:07:23

Elämää on myös Helsingin ulkopuolella Ällö!

Päivämäärä:   27.4.25 14:14:31

. , enpä ole sitäkään kieltänyt. Se vaan on totuus, että yökerhoelämä on ihan koko Suomessa varsin kuollutta verrattuna siihen, mitä se aikoinaan oli. Kannattaa nyt ihan ajatuksella lukea ne kommenttini eikä väännellä niitä.

Päivämäärä:   27.4.25 14:17:11

"Kyllä niissä käy nelikymppisiäkin vaikka sinä arvostat lautapelejä."

Kulta pieni, nyt oli kyse siitä että baareissa käy _vähemmän_ aikuista väkeä vrt. teinejä ja parikymppisiä. Tiedätkö mitä sana vähemmän tarkoittaa?

Itse asun 960 km päässä Helsingistä ja sama näkyy täälläkin. Nuoriso viihtyy bilepaikoissa ja sitten enemmän alkoholiin menevät kanta-asiakkaat "vanhemmista."

Päivämäärä:   27.4.25 14:36:22

Mä en ole mikään kulta pieni eikä Ällön laukoma totuus ole ainoa oikea.

Päivämäärä:   27.4.25 14:39:33

. , Kyseessähän ei ole minun "mielipiteeni" yökerhoelämän kuolemasta, vaan todellinen asia.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/1191494e-e318-4220-9e9f-c8a83d62d32a

Päivämäärä:   27.4.25 14:43:43

Tolla ei ole tän ketjun aiheenkanssa mitään tekemistä. Ja opettele linkittämään.

Päivämäärä:   27.4.25 14:45:47

. , on paljonkin. Kyse on edelleen siitä, mitä olen tässä sanonut - aloittajan kannattaa laskea niitä verkkoja muuallakin kuin baarissa, koska todennäköisemmin hän löytää sen kumppanin aivan muualta. Toki hän VOI löytää sen baaristakin, mutta mahdollisuus on sitä pienempi, mitä enemmän hänellä on ikää, jos yökerhosta etsii.

Päivämäärä:   27.4.25 14:49:00

Sanot niin paljon ettet itsekään muista mitä kirjoitat.

Päivämäärä:   27.4.25 14:50:31

. , tai sitten sinulla on hankaluuksia ymmärtää pointtia,jota olen koettanut tässä jo pidemmän aikaa selventää sinulle ja näemmä myös joku toinenkin.

Päivämäärä:   27.4.25 14:51:56

Länkytyät joka toisessa topicissa niin paljon ettet muistakaan.

Päivämäärä:   27.4.25 14:57:42

. , jos sinulla ei ole mitään asiallista kommentoitavaa ja haluat tahallaan jättää ymmärtämättä asioiden liittymisen toisiinsa, niin sitten voi olla ihan vaikka hiljaa. Minä sentään yritin auttaa aloittajaa eli tuplapistettä. Miten sinä olet auttanut häntä ja antanut konkreettisia neuvoja hänen ongelmaansa? Et toistaiseksi mitenkään, olet vain keskittynyt ihan muuhun. Hyvää vaopua sinnekin, ehkä huomenna heräät oikealla jalalla.

Päivämäärä:   27.4.25 15:00:08

Toinen . , ei tuo . ole millään muotoa Miekkosnainen. Aivan erilainen tyyli kirjoittaa. Tällä sankarilla on tapana vääntää jokaista sanomaani nurin. Jos sanon, että huomenna on 28.4, niin siihenkin hän keksii vastaväitteitä, vaikka todisteet puhuvat häntä vastaan.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   27.4.25 15:03:40

Olen sinkku ja käynyt yökerhossa viimeksi ehkä noin 15 vuotta sitten.

Päivämäärä:   27.4.25 15:27:28

Vaopua? keksit uuden liputuspäivän?
Mä on vaan saanu traumoja sinusta, oikeella jalalla aina noustaan. Onko toinenkin . sinua kyseenalaistanut, missähän vika?

Päivämäärä:   27.4.25 15:29:22

Voisiko tämä raivopiste olla ylisviiva, joka yrittää olla nokkela ja huutaa toisen nimimerkin takaa?

Päivämäärä:   27.4.25 15:35:57

Raivopuste voisi olla Ylisviiva, mutta meitähän yhdistää nykyään yhteinen vihollinen, niin en siihenkään usko. Kunhan joku vaan tahallaan vänkää - viimeksi sama kävi vääntämässä siinä "kaveri ei koskaan ota tarjoamaani ruokaa"- topassa, kun mainitsin ettei kannata ottaa asiaa niin henkilökohtaisesti ja ettei minullakaan asperger ja keliaakikko kaveri koskaan syö tarjottavia. En ole asiaa puheeksi ottanut ja pakko ei ole. Johan sieltä tuli kamalaa vääntämistä, että yleistän ja alettiin tingata ties mitä todisteita siitä, että aspergereilla rupan valikoiminen on keskimääräistä tavallisempaa.

Veikkaan, että joitain vain ärsyttää pelkkä nimimerkkini. Vastailen kuitenkin asiallisen neutraalisti viesteihin ja tapaan perustella sanomaani, ehkä se sitten ärsyttää jotakuta.

Päivämäärä:   27.4.25 15:39:54

Raivopuste?? Mikä se on??
En ole lukenut ruokatarjoilu topiccia, sori vaan. Taidat ärsyttää aika monia!!

Päivämäärä:   27.4.25 15:43:54

. , jos et nakkisormen kännykällä tehtyjö typoja osaa korjata mielessäsi, niin enemmän se on sinun ongelmasi, ei minun. Enkä minua monia ärsytä, äänekästä vähemmistöä nähtävästi. Juuri täällä oli topic, jossa useampi mainitsi minut suosikkikommentoijakseen siksi, kun jaksan vastata asiallisen neutraalisti ja perustella kantani. Eiköhän tämä hedelmätön keskustelumme jää tältä erää tähän, kun et selvästi osaa olla menemättä henkilökohtaisuuksiin tai auttaa aloittajaa tässä asiassa.

Lähettäjä: O-o 
Päivämäärä:   27.4.25 15:49:35

Mikä @!#$ sua . riivaa?!

Päivämäärä:   27.4.25 15:58:02

Itserakas Ällö.

Päivämäärä:   27.4.25 16:32:00

Selaa ohi, jos joku ärsyttää.

Mua ei ällö ärsytä, ihan normikirjoittaja. En tajua, miksi meet provosoimaan ihan @!#$*llaksesi, asiaa tuo sullekin kirjoitti.

Päivämäärä:   27.4.25 16:37:50

Vaikea selaa kun on jokapaikassa pätemässä.

Päivämäärä:   27.4.25 16:40:34

Jätä huomioimatta. Sillähän tuosta pääset eroon.

Päivämäärä:   27.4.25 16:46:52

Samoin te minusta.

Lähettäjä: Punk 
Päivämäärä:   27.4.25 17:03:12

Aloittaja kuulostaa ihan mun kaverilta, on välillä raskasta seuraa. Kaveri kuitenkin tietääkseni vielä parisuhteessa.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   27.4.25 17:58:34

"Aloittaja kuulostaa ihan mun kaverilta, on välillä raskasta seuraa. Kaveri kuitenkin tietääkseni vielä parisuhteessa."

Meillon varmaan sama kaveri! Jos on sovittu illanvietto jossain, nii tää aloittaa heti sen baariinbaariinbaariin-vongunnan. Kukaan muu ei halua baariin ja illan ohjelma oli ennalta sovittu. Vinku jatkuu koko illan, että "koska baarin?" Siinä sit taas kerran todetaan, että ei tässä ollut mihkään baariin ollut alunperinkään tarkoitus mennä, kuten hyvin tiesi. Epäkunnioittavaa muita kohtaankin, kun itse ei itse järjestä mitään, joku muu järkkää ja sitten ei kelpaa. Ei tarvii tulla, jos on hinku muualle. Järjestää sitten itte ne omat baari-iltansa halutessaan.

Päivämäärä:   27.4.25 20:05:19

Lakkaa riehumasta Miekkosnainen, minä sanoin, ettei tässä topassa ole sinun kynästäsi mitään!

Päivämäärä:   27.4.25 20:16:25

Miekkosnainen, kun luet aloituksen, siinä on jonkin verran samaa kuin omassa kirjoitustyylissäsi. Ei aivan kaikki, mutta osa. Huomaatko itse tätä?

Päivämäärä:   27.4.25 20:40:16

Miekkosnainen, kas tässä:

"LähettäjäÄllö

Päivämäärä27.4.25 15:00:08

Toinen . , ei tuo . ole millään muotoa Miekkosnainen. Aivan erilainen tyyli kirjoittaa. Tällä sankarilla on tapana vääntää jokaista sanomaani nurin. Jos sanon, että huomenna on 28.4, niin siihenkin hän keksii vastaväitteitä, vaikka todisteet puhuvat häntä vastaan."

Päivämäärä:   27.4.25 20:44:01

Ja ei taida olla aloittajankaan teksti sinun kirjoittamasi, kirjoitat eri tavoin, vaikka aihepiiri vähän liippaakin läheltä.

Päivämäärä:   27.4.25 20:59:26

Toinen haluaisi tavata uusia ihmisiä ja nähdä uusia paikkoja (edes sen baarin jos ei muutakaan ole tarjolla), ja kaikki muut haluavat vain kyhjöttää neljän seinän sisällä koko illan."

Jos aikuinen ihminen haluaa tavata ihmisiä ja nimenomaan siellä baarissa, eiköhän hän osaa itse sinne mennä ja alkaa tutustua. Et tarvitse esiliinaa siihen. Jopa lapset taitavat tämän taidon leikkipuistossa.

Ja toiset ihmiset vaan eivät ole seurapiiriväkeä. Eikä se ole väärin.

Päivämäärä:   27.4.25 21:31:19

Miekkosnainen, joa illanvieton tarkoitus on ennalta sovittu, niin on se todella loukkaavaa kutsujaa kohtaan alkaa heti vääntää, että koska tehdään jotain muuta. Voi jättäytyä pois jos kyseinen ajanviete/aktiviteetti ei kiinnosta ja tulla sitten, kun on sovittu itseä kiinnostavaa tekemistä - tai vaikka kutsua niitä muita sellaiseen ajanvietteeseen, mikä itseä kiinnostaa.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   28.4.25 01:04:51

"Meillon varmaan sama kaveri! Jos on sovittu illanvietto jossain, nii tää aloittaa heti sen baariinbaariinbaariin-vongunnan. Kukaan muu ei halua baariin ja illan ohjelma oli ennalta sovittu. Vinku jatkuu koko illan, että "koska baarin?" Siinä sit taas kerran todetaan, että ei tässä ollut mihkään baariin ollut alunperinkään tarkoitus mennä, kuten hyvin tiesi. Epäkunnioittavaa muita kohtaankin, kun itse ei itse järjestä mitään, joku muu järkkää ja sitten ei kelpaa. Ei tarvii tulla, jos on hinku muualle. Järjestää sitten itte ne omat baari-iltansa halutessaan."

Itsehän en käy baarissa melkein ikinä, mutta kyllä sen sanon että sääliksi käy kaverianne. Toinen haluaisi tavata uusia ihmisiä ja nähdä uusia paikkoja (edes sen baarin jos ei muutakaan ole tarjolla), ja kaikki muut haluavat vain kyhjöttää neljän seinän sisällä koko illan. Onneksi ei tarvitse olla osa teidän ankeita iltamianne XDDDDD Voisin vaikka vannoa että kaveri on sinkku ja haluaisi tavata jonkun, mutta katkera kaveriporukka tekee kiusaa eikä halua mahdollistaa sitä toiselle. Olette todella tylsiä ja inhottavia ihmisiä"

Ei tod olla inhottavii ihmisiä! Meillä on tapana sopii joku asia, niin kyllä se pitää. Jos on sovittu vaikka tyttöjen ilta, että käydään spassa ja sitten jonkun luo syömään yhdessä tekemää ruokaa ja laulamaan singstaria, niin ei siitä lähdetä enää minnekään kuin kotiin. Baarijutuista sovitaan erikseen. On tosi tylsää, kun yksi aloittaa jo siellä hemmotteluhoidoissa vonkumaan, että koska mennään baariin, vaikkei kellään ollut aikomustakaan lähteä semmoiseen, oli ihan muu ohjelma ja kun menee myöhään, niin mitään järkeä edes lähteä baareilenaan.

Päivämäärä:   28.4.25 03:23:07

"kuka @!#$ menee yksin baariin???????"

Ei ainakaan aloittaja eli miekkosnaikkonen. Mutta aikuiset voi käydä yksin baarissa.

Päivämäärä:   28.4.25 07:04:19

"Kuka @!#$ menee yksin baariin???????"

Ei ainakaan aloittaja eli miekkosnaikkonen. Mutta aikuiset voi käydä yksin baarissa".

Aamen. Kyllä näistä viesteistäkin jo erottaa aikuiset järkevät ihmiset ja sitten ne lapsen kehitystasolle jääneet uhriutujat.

Päivämäärä:   28.4.25 08:02:53

Joo no en vongu baariin jos illan teema on joku muu. Mutta kyllä sinnekin olisi joskus hauska. Itseasiassa käynyt useamman kerran niiin, että on puhuttu et istutaan iltaa ja sitten mennään baariin, ihan siis joku muu ehdottanut. Sitten kun menen paikanpäälle itse viimosen päälle tälläytyneenä, niin siellä ollaan jossain kotiasussa vastassa ja missään vaiheessa ei lähdetäkään minnekään vaan alkaa tuo klo 12sta haukottelu.
Kyllä minä voin ja kykenen vin istumaan iltaa/pelaamaan lautapelejä/viettää mökkiviikonloppua, mutta koska tehdään minun haluamia asioita?!? Mihin he tarvitsevat esiliinaa mökkiviikonlopulleen/lautapeli-iltaansa..??

Kaikki ovat sitä mieltä että olen itsekäs ja vain haluan omia juttuja vaikka tosiasiassa se olen minä joka aina joustaa ja menee parisuhteilijoiden ehdoilla mutta sitten he eivät koskaan lähde minun juttuihini.

Ja tuntuu että on ookoo sanoa baareilusta yms. Että se on säälittävää ja ei paljo kiinnosta, mut jostain tun lautapeli-illasta/mökkiviikonlopusta ei ole ookoo sanoa "ei paljo kiinnosta". Miten te reagoisitte kaveriin joka sanoisi teille noin kun kutsuisitte hänet luoksenne istumaan iltaa?? Miksi sitten minun pitäisi ottaa kovin hyvillä mielin kun joku arvostelee itselle tärkeitä juttuja??
Siksi koska jengi arvottaa lautapeli-illan "parempien ihmisten ajanvietteeksi", vaikka oikeasti kaikki tekeminen ja oleminen tässä elämässä samalla viivalla.

Päivämäärä:   28.4.25 08:06:38

No alkoholin kittaaminen ei ole samalla viivalla kuin vaikka urheilu.

Päivämäärä:   28.4.25 08:14:15

Kyllä, kaikki tekeminen on saman arvoista, vaikka sinä kuvittelet että saat jonkun kirkkaamman kruunun tai sädekehän lopulta kun käytit elämäsi urheiluun. Yhteiskunnan luoma illuusio että olisi parempi ihminen kun ei juo. Sitäpaitsi baarissa voi käydä raittiinakin, juoda vain vähän. Ystäväni eivät ole absolutisteja vaan juovat näissä illan istujaisissa "sivistyneesti" pullon punkkua tai skumppaa.

Päivämäärä:   28.4.25 08:16:46

Yhteiskunnan luoma illuusio että tulet onnelliseksi kun et juo, menet kymmeneltä nukkumaan, harrastat tunnin liikuntaa päivässä, kouluttaudut sopivasti, teet työsi, menet naimisiin, otat asuntolainan, hankit 1,5 lasta, syöt 800g kasviksia

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.