Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten sektion saa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.25 15:02:10

Siis saako sektion kun vaan pyytää? Et mä en haluu et löystyn ja mies ei tykkää ja alkaa hypätä vieraissa. Vai tarviiko olla lääketieteellinen peruste? Miksi joillakin on sovittu sektio tiettynä päivänä vaikkei mitään olisi vielä tapahtumassa itsestään. Tiedustelee lapseton ja sellaisena pysyvä

Re: Miten sektion saa

Päivämäärä:   26.4.25 15:04:51

Ei lapseton tarvitse sektiota.

Päivämäärä:   26.4.25 15:11:50

X_X

Lähettäjä: ojbbkbkb 
Päivämäärä:   26.4.25 15:27:47

Viikon huonoin provo. 0/5

Päivämäärä:   26.4.25 15:30:07

No miten sen sitten saa? Siis voiko pyytää vai ei? Mistä nuori tai lapseton sen voisi tietää?

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   26.4.25 15:35:49

Ainahan tätä joku miettii, niin mä vastaan. Sektion saa vaatimalla. Ei tarvitse olla mitään muuta perustetta kuin että sua pelottaa. Ja monia pelottaa kipu, hallinnan menetys sekä oma ja vauvan mahdollinen vammautuminen.

Itsellä tulossa sektio, ihan just noin sovitusti. Kiva mennä synnyttämään ilman järkyttävää kipua, joka voi kestää jopa kymmeniä tunteja tai pahimmillaan useita vuorokausia. Turvallinen tapa saada lapsia, josta toipuu yleensä nopeasti.

Tän sijaan kannattaisiko miettiä, miksi sä olet miehen kanssa joka arvottaa sua tolla tavalla? Ja nyt kun oot, niin turvallisinta on tietenkin jäädä vain lapsettomaksi. Olishan se nyt hirveää, että menettäisit noin hienon miehen yhteisen lapsen vuoksi. 😂

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   26.4.25 15:44:17

Alapää ei löystyy vaikka synnyttääkin alakautta. Lihaksia voi jumpata ja kun nainen saa orgasmin niin emätin tiukentuu.

Päivämäärä:   26.4.25 15:53:20

"Et mä en haluu et löystyn ja mies ei tykkää ja alkaa hypätä vieraissa."

Orgasmini ovat muuttuneet paljon pidemmiksi ja vahvemmiksi alatiesynnytyksen jälkeen, en tiedä mistä syystä. Eikä mieskään ole valitellut.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   26.4.25 16:14:38

Mulla oli suunniteltu sektio, koska normaalikokoinen vauva oli perätilassa. Lapsi oli kuin muna kupissa, tyytyväisenä istuskeli siellä. Yritettiin kääntää eikä se sieltä hievahtunutkaan niin lähete sektioon. Mieluummin sektio kuin riskisynnytys heti ensimmäisen kanssa.

Lähettäjä: .-.-. 
Päivämäärä:   26.4.25 16:33:19

2 sektiota ja alatie synnytys itsellä.

Kyllä se toipuminen tuosta alatiestä oli nopein ja helpoin.
Itse en saanut kipulääkkeitä alatiesynnytyksessä, kun etenikin paaaaaljon nopeammin kuin kätilöt arvasivat, niin ei ehditty antamaan.
Se kipu oli hirveää, mutta maidon nousu ja toipuminen synnytyksestä olivat niin paljon helpompia, että olisin toivonut viimeisenkin tulevan alatiellä.
Komplikaatioiden vuoksi ensimmäinen ja viimeinen tulivat sektiolla.

Lähettäjä: Eikä 
Päivämäärä:   26.4.25 16:39:34

Newsflash: (väliaikainen) löystyminen johtuu raskaudesta eikä synnytyksestä. Sektio ei siis siltä suojaa. Synnytystavasti riippumatta kannattaa lantionpohja hoitaa kuntoon ja toimivaksi synnytyksen jälkeen.

Lisäksi tuollainen vähättelevät puhe synnyttäneiden naisten löysyydestä on todella naisvihamielistä ja teoksista, vaikka kuinka olisit nainen itsekin. Pidetään mieluummin yhtä, siskot!

Lähettäjä: Makerron 
Päivämäärä:   26.4.25 16:39:42

Ensimmäinen väärinpäin ja sellaisessa asennossa, että ei annettu muuta vaihtoehtoa kuin sektio.

Toisen kohdalla iski loppumetreillä epävarmuus ja synnytys alkoi tuntua todella väärältä vaihtoehdolta. Kätilö puhui pienikokoisesta vauvasta, mutta itsestä tuntui ihan toiselta, enkä missään vaiheessa kokenut vauvaa pienikokoiseksi. Sain pelkoon vedoten sektion, mikäli synnytys ei käynnisty itsestään laskettuun päivään mennessä.

Onneksi sain sektion, leikkurissa todettiin tilanne, joka synnyttämään päädyttäessä olisi voinut viedä molempien hengen. Vauva oli myöskin isokokoinen ja roteva, ihan päinvastoin mitä lääkäri etukäteen puhui. Joskus kannattaa uskoa intuitioon.

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   26.4.25 16:40:55

Ensimmäinen synnytys meni melko heikosti, niin mulle suosityeli lääkäri sektiota.

Lähettäjä: Raha 
Päivämäärä:   26.4.25 16:48:42

Tätä samaa ihmettelin kaverille, jolla useampi suunniteltu sektio takana. Kaverin mukaan ainakin rahalla (vakuutuksella) saa. Kaverilla siis joku hyvä terveysvakuutus ja sitten lääkäri kirjoittaa lähetteen, niin saa suunnitellun sektion yksityispotilaana. Joku omavastuu siitä kaverin mukaan pitää maksaa.

Lähettäjä: ?????? 
Päivämäärä:   26.4.25 17:16:22

"Pidetään mieluummin yhtä, siskot!"

Niin että ei saa sanoa vaikka sitä, että kun tulee ikää niin naamaan tulee ryppyjä eikä näytä enää yhtä hehkeältä kuin nuoremmat naiset? Kun "pidetään yhtä siskojen kanssa" niin naamassako silloin ei ole ryppyjä, vaikka se on fakta että on?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   26.4.25 17:39:25

Olipa lauantain aivopieru että löystyy ja ukko alkaa kulkea siksi vieraissa.
Sovittu sektio on siksi että on syy tehdä se ja se tehdään ennenkuin luonto alkaa synnytystä tekemään ja asiat suunniteltu kuten leikkauksissa yleensä muutenkin.

Lähettäjä: ccccc 
Päivämäärä:   26.4.25 17:45:23

Höpöhöpö, rahalla ei saa sektiotas, Suomessa ei ole mitään yksityisiä synnytyssairaaloita. Ehkä kaveris asuu Amerikassa.

Alatiesynnytys on vauvalle 10 kertaa parempi kaikkien tutkimusten mukaan. Alakautta syntyneet lapset ovat koko elämänsä terveempiä kuin sektiolla syntyneet.
Sektio on ilman muuta joskus pakko tehdä, mutta vain ja ainoastaan lääketieteellisin perustein.

Jos ei halua edes omaa lastaan synnyttää, niin silloin ei ansaitse lasta ollenkaan.
Niin itsekäs nainen ei sovi äidiksi.

Päivämäärä:   26.4.25 17:45:51

Rahan kaveri puhuu höpöjä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.4.25 17:48:12

Ei täällä ole enää aikoihin ollut mahdollisuutta olla missään muussakaan asiassa yksityispotilaana julkisella puolella, vaikka olisi mitä vakuutuksia ja rahaa. Se poistui jo kauan sitten.

Päivämäärä:   26.4.25 17:59:23

"Jos ei halua edes omaa lastaan synnyttää, niin silloin ei ansaitse lasta ollenkaan.
Niin itsekäs nainen ei sovi äidiksi."

Eli kun minun ensimmäinen lapseni oli kuolla alatiesynnytysyrityksessä, minusta tekee itsekkään ja äidiksi kelpaamattoman se, etten halunnut seuraavia lapsia altistaa samalle riskille?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.4.25 19:13:19

"Niin että ei saa sanoa vaikka sitä, että kun tulee ikää niin naamaan tulee ryppyjä eikä näytä enää yhtä hehkeältä kuin nuoremmat naiset? Kun "pidetään yhtä siskojen kanssa" niin naamassako silloin ei ole ryppyjä, vaikka se on fakta että on?" Jännää, kun itse tajusin kyllä pointin.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   26.4.25 20:01:57

Kyllä voi paikat löystyä kun oikein synnyttelee tai ylipäänsä raskautuu, moni muukin asia kropassa muuttuu ja voi muuttua sen päälle monta lisää ja harva parempaan suuntaan,mutta newsflash: ne eivät ole se syy jos ukko alkaa sarjana vieraissa hyppiä.

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   27.4.25 00:42:31

ccccc: Nää on niin hauskoja "sellainen äiti joka ei halua lastaan synnyttää..". Eli kun mä en välitä muiden mielipiteistä sen vertaa että alkaisin niiden takia turhaan kärsimään, niin ajattelet että mua kiinnostaa jonkun nimettömän mielipide musta äitinä?

Sovitaanko että sä voit uhrautua ja uhriutua niin paljon kuin haluat, mutta älä sotke meitä muita siihen? Itsensä rakastaminen on aika ehdoton edellytys terveelle aikuisuudelle.

Rahaa ei tosiaan tarvita sektioon. Siihen riittää voimakas vaatimus siitä. Sellaisille, jotka ensisijaisesti ajattelevat että muiden mielipiteillä on kovasti merkitystä, se ei tietenkään ole vaihtoehto. Mä oikein odotan että pääsen suunniteltuun sektioon ja siitä toivottavasti yksityishuoneeseen lähihotelliin toipumaan. Kummatkin tarjoaa julkinen puoli.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.4.25 01:52:59

"Jos ei halua edes omaa lastaan synnyttää, niin silloin ei ansaitse lasta ollenkaan.
Niin itsekäs nainen ei sovi äidiksi."

Siis miten on itsekäs, jos haluaa lapsen terveenä ja elossa maailmaan? Kannattaa tutustua siihen, mikä kaikki voi siinä alatiesynnytyksessä mennä vikaan. Näitä kaikkia riskejähän ei joko osata tai haluta tunnistaa. Lapsi kuin lapsi, elävänä tai kuoleena, äidistä välittämättä.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   27.4.25 02:02:26

Onko teille "sektiosta toipuu nopeasti" -tyypeille ikinä tehty mitään leikkausta?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   27.4.25 07:04:58

Ainokainen erehtyy pahan kerran, jos luulee sektion olevan kivuton. Tai onhan se leikkaus kivuton, mutta sen jälkeen sektioäidit erottuivat osastolla siitä, että kävelivät kumarassa maha pidellen.
Löystymistä joka suunnassa tulee jo raskausaikana, joten paras pysyä lapsettomana,

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   27.4.25 07:16:13

Onko teille "sektiosta toipuu nopeasti" -tyypeille ikinä tehty mitään leikkausta?
---
Joo sektio, kiireellisenä vieläpä. Kaikki meni tosi hyvin ja söin viikon buranaa ja panadolia. Toisena päivänä lähdin kotiin.

Päivämäärä:   27.4.25 07:51:19

Minä olin sektion jälkeen todella kipeä seuraavat 2-3 viikkoa. Ekat 2 viikkoa kävelin hitaasti ja kumarassa. Autoon menin peruuttaen ekat 3 viikkoa. En saanut edes sukkia itse jalkaan ekoihin 2 viikkoon. Minulla on lääkeaineallegioita joten en voinut ottaa muuta kuin panadolia.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   27.4.25 08:19:48

LähettäjäN

Päivämäärä27.4.25 02:02:26

^ Joo on, kaksi sektiota. Ei mitään ongelmia toipua, etenkin se toinen oli todella helppo, kun en joutunut ensin yrittämään vuorokautta turhaan alakautta, vaan sektio oli suunniteltu. Ikäväksesi voin kertoa että myös imetykset onnistuivat helposti, ja lapset ovat jo täysi-ikäisiä, terveitä ja elämässä pärjääviä. :)

Päivämäärä:   27.4.25 08:24:41

Tärkeää mainita että lapset ovat elämässä pärjääviä. Ihan vain varmistukseksi että sektio oli oikeutettu ja miten hienoja lapsia siten tulikaan.

Ja miten muka alatiesynnytyksen riskejä ei haluta tunnistaa? Äitylit tietää paremmin kuin lääkärit, niinpä tietysti. Samaa sakkia kuin nämä "nyt vaadit sen antibioottikuurin siltä lääkäriltä" vaikka kyseessä on virustauti.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   27.4.25 08:39:08

Se on tärkeää mainita siksi, että alatiefanaatikot aina väittävät, että sektiolla syntyneet ovat allergioiden, astmojen ja kaiken maailman häiriöitten runtelemia reppanoita jotka eivät ole edes maitoa saaneet itsekkäiltä äityleiltään jotka eivät tiedä mistään mitään.
Toisin kuin Äidit, jotka ovat uljaasti ja oikeamielisesti synnyttäneet alakautta.

Päivämäärä:   27.4.25 08:54:10

Ei synnytykset sen enempää kuin muukaan terveydenhuolto mene niin että jokainen olisi tarkoitus pelastaa. Kyllä lääkärit tietävät ja myöntävät että sektio on lapselle turvallisempi kuin alatie, mutta ei ole järkevää eikä mahdollista että kaikki vauvat sektioidaan varmuuden vuoksi. Siksi lähdetään ensin kokeilemaan miten alatiesynnytyksessä käy, ja usein käy ihan hyvin ja kaikki ovat terveitä. Sekin on fakta että hyvinmennyt alatie on ehdottomasti parempi kuin sektio, niin äidille kuin vauvalle.

Eri asia on sitten se henkilökohtainen näkökulma asiaan, eli oma elämä. Minä en halunnut kokeilla onnea, halusin varmistaa. En halunnut ottaa mitään riskejä, vaikka kuinka pieniä. Se ei tee toisista äideistä yhtään huonompia, eikä parempia. En ymmärrä miten toisia voi minun sektioni hiertää niin paljon. Ei toisten alatiesynnytykset ole minulta pois ja olen onnellinen jokaisesta onnistuneesta synnytyksestä. En siksi ymmärrä miksi näihin keskusteluihin pitää aina kantaa kommenttikaupalla väärää tietoa ja turhaa syyllistämistä.

Asiasta kiinnostuneille annan vinkin että facessa on useita synnytyksiin ja sektioihin liittyviä suljettuja ryhmiä, joista kannattaa hakea tietoa ja kokemuksia.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   27.4.25 09:04:06

Jos sinä kuvittelet, että lapsettomien ja löystymättömien miehet eivät hyppää vieraissa, olet väärässä siinäkin.

Omat kokemukset sektioista eivät ole erityisen hyviä. Ensimmäisestä toipumiseen meni monta viikkoa, kolmas oli helpoin. Mieluummin olisin synnyttänyt alakautta, mutta se ei vaan onnistunut.

Päivämäärä:   27.4.25 10:43:11

Molemmista kokemusta ja ikinä en alakautta suostuisi enää synnyttää. Mainittakoon vielä, että alakautta synnytetyn kanssa ei imetys onnistunut ja on sairastanutkin lapsista eniten. Toipuminenkin oli huomattavasti nopeampaa sektiosta. Eiköhän nämä ole yksilöllisiä asioita ja kumpikaan ei sinänsä ole parempi vaihtoehto jokaiselle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.