Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi sinulla on hevonen

Lähettäjä: Mutta..? 
Päivämäärä:   25.4.25 18:22:07

Et tee sillä mitään?
Viet hoitotallille, mutta et ratsasta, et aja, et hoida, et harjaa (paitsi silloin kun odottelet vuolijaa), miksi sinulla on hevonen?

Re: Miksi sinulla on hevonen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.25 18:30:43

Koska minulle tuli yllätyksenä kuinka isotöinen pidettävä hevonen on mutta onhan se tietynlainen maskotti ja statussyboli nököttämässä tallipaikalla.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   25.4.25 18:34:16

Koska sille tuli käyttöä estävä vaiva, eikä ole pokkaa lopettaa.

Lähettäjä: Savolainen 
Päivämäärä:   25.4.25 18:35:09

Statussymboli???
Ei hyvää päivää.

Päivämäärä:   25.4.25 18:36:48

Statussymboli???
Ei hyvää päivää.

Jep, on kiva sanoa tutuille ja työkavereille että minullapa on hepsu yhdellä tallilla.

Päivämäärä:   25.4.25 18:43:29

Kiva katsella pihalla ja seurata minkälaisia varsoja on onnistunut tekemään. Ehkä syöttää välillä pari porkkanaa.

Lähettäjä: Booris 
Päivämäärä:   25.4.25 18:46:37

Sairastuin ja voimavarat ei riitä tallilla käymiseen. Hevosta en kuitenkaan vielä halua laittaa pois. Ei oikeastaan edes huvita miettiä noita asioita.
Hevonen on kivalla pikkutallilla ja tiedän että sillä on siellä hyvät oltavat.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   25.4.25 18:47:59

Ei kuulu sinulle.

Lähettäjä: xxx 
Päivämäärä:   26.4.25 00:10:20

Täällä joku joskus kirjoitti, että on se ainakin kaunis pihakoriste. Joten tämä.

Lähettäjä: maalla 
Päivämäärä:   26.4.25 00:17:06

No hevosihmisten keskuudessa jos sanot että sulla on heppa niin ne heti tietää että sulla ei ole rahaa kun kaikki menee hepan ylläpitoon...

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   26.4.25 00:47:58

Pahin juttu hevoshomman lopettamisessa oli kun en kuulunut kylän "piireihin " enää. Olen ammatiltani hevostenhoitaja eli alinta pohjasakkaa. Ennen oli aina omia heppoja.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.4.25 00:58:56

Siksi, että jos minulla ei ole heppaa niin tallinpitäjän pitää etsiä sopiva seuralainen omalleen. Eli huono omatunto, kun hevosesta ei ollutkaan siihen hommaan mihin sen alun perin hankin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.4.25 02:18:22

No onhan niitä kiva katsoa, kun menevät pukkilaukkaa tarhassa. :D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.4.25 06:37:26

Kunhan hevosenomistaja maksaa tallimaksunsa ja tarpeentullen käyttää hevoselleen ell. Palveluita ym.
Hoitaa tietyt asiat..
On mulle se ja sama ratsastaako se omistaja hevosellaan vai ei.

Lähettäjä: Nonna 
Päivämäärä:   26.4.25 07:07:31

Hepat on pihassa, hoidan ne kyllä. Liikutus on jäänyt vähälle työn ja muun elämän vuoksi. Mutta kuitenkin viikoittain kaikkien kanssa jotain puuhaan. Ajatus on vähentää määrää nyt alkuun. Ehkä luopua kaikista myöhemmin. Oma terveys on ollut vähän kortilla nyt liikutuksen suhteen. Ja jos se jatkossa on näin, on luultavasti pakko lopettaa kotitallin pito.

Päivämäärä:   26.4.25 12:30:31

Mulla oli joskus tuolla lailla hevonen. Se tupsahti käyttööni tavallaan kysymättä. Elämäntilanteeni oli huono hevosenpidolle, eikä minulla ollut edes rahaa. Annoin hevosen ratsastuskoulun käyttöön ja myin sen heille. Oli ihana, turvallinen, hyvinkoulutettu ratsu.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   26.4.25 12:56:47

No koska mä voin ja mä tykkää mun hevosesta. Kyllä minä hoidan ja harjaan.

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   26.4.25 17:15:17

Voitte varmaan kuvitella miltä näyttää hevonen joka on harjattu viimeksi 4vkoa sitten.
Eipä kovinkaan statussymbolille näytä...

Lähettäjä: Jiippo 
Päivämäärä:   26.4.25 17:29:16

No minun hevoseni näyttää tarhapäivän jälkeen siltä kuin sitä ei olisi vuoteen harjattu🙈

Päivämäärä:   26.4.25 18:39:31

Status symboli ja motivaatio 0.

Olin aikanani ulkomailla tallilla töissä. Työntekijöitä useita ja pomon idea oli kilpailla omillaan ja silloin aikaa ei ole 10hevosen hoitoon kun on niin kiireinen tavoitteiden ja kilpailun kanssa. Eipä noussut kuukausien aikana kertaakaan selkään ja ratsuttamisen hoiti hevosenhoitajat. Eipä kisakentilläkään näkynyt. Hevoset oli tasokkaita ja parhaassa iässä kilparadoille. En keksinyt mitään syytä miksi pyöritti tällästä yritystä jonka tulot oli 0. Lopulta yritys meni nurinkin rahaongelmien takia. En keksinyt muuta syytä kun status symboli ja 0 motivaatio. Puhui itsestään huippukilpailijana ja hevosia piti kääriä suunnilleen vaahtomuoviin ettei vaan tuu lommon lommoa. Piti huolen että muisti aina mainita hevosensa arvon kun niistä puhui. Puheet isot ja tulokset ei mitään.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   26.4.25 19:27:52

Miksi sinulla on koira, kissa, marsu, kani, hiiri lemmikkinä jos et tee sillä mitään? Tai mikä järki omistaa kimppahevonen jos et tee sillä mitään? Sorry, oli ihan pakko, toisten ihmisten tekemiset tai tekemättäjättämiset ei taida sinulla kuulua? Taidat olla niitä jotka arvostelevat toisia jatkuvasti ja mielellään heidän selän takana. Oisko ihan vaan ajan puute/terveydelliset syyt joko omistajalla tai hepalla.

Lähettäjä: hmmm... 
Päivämäärä:   26.4.25 20:04:38

Ymmärrän aloittajan kysymystä hyvin toisin kuin nimimerk Jep+ moni muu. Niin miksi??
Tuupataan ruokaa eteen kun joudetaan ja ulos kun ehditään jne (paskasesta karsinasta jota ei viitsi kunnolla siivota paskaseen tarhaan jota ei ole IKINÄ siivottu). Sisälle otetaan kun itselle sopii ja ehkäpä ruokaakin saa?
Noin niinkun meidän naapurin meininkiä. Oompa muutaman kerran miettiny minä vuosisatana on harjattu viimeeks kun paskapanssaria roikkuu keväisin irtokarvassa vatsan alla.
Kiireestä ei ole kyse, ei vaan viitsi...

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   26.4.25 20:53:10

Koska ne pärjää ja elää hyvää elämää muullakin tavoin pidettynä kuin käytettyinä johonkin. Koska niiden arvo on itseisarvo, ei välinearvo ja ne saavat olla olemassa maailman tappiin ilman velvoitteita. Koska elämä ja ystävyys on pitkä, ja on luonnollista että eri-ikäisenä elämä on erilaista. Koska en ole naimisissa hevoseni kanssa. Koska se ei pidä harjaamisesta. Koska minulla on varaa elättää tyhjänpanttia.

Päivämäärä:   26.4.25 21:07:37

^Jotakuinkin näin. Omani ei tykkää että siihen kosketaan ja se on eläkepolle. Ei välitä ihmisen seurasta vaan tykkää omasta arjestaan laumansa kanssa. On loistava seurahevonen nuorille, ja terve. Miksi en antaisi sen elää just niin kuin se haluaa?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   26.4.25 23:56:41

Miksi sinulla on kumppani
Lähettäjä: Mutta..?
Päivämäärä: 25.4.25 18:22:07

Et tee sillä mitään?
Jätät yksin kotiin, mutta et rapsuta, et juttele, et hoida, et harjaa (paitsi silloin kun odottelet seksiä), miksi sinulla on kumppani?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.