Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ulkonäön kehuminen tärkeintä niille, joita

Lähettäjä: kehutaan harvoin 
Päivämäärä:   25.4.25 17:33:03

Tein tällaisen havainnon työkavereiden ja kavereiden perusteella; eniten innoissaan kenen tahansa arskan kehuista ovat ne, joita ei selkeästi usein kehuta. Kun taas sennäköiset, joita kehutaan jatkuvasti, eivät innoissaan selitä koko päivää, kuinka viikonloppuna baarissa joku random kehui. Enemmänkin heitä v-tuttaa kun taas ravasi ties kuinka monta ukkoa kehumassa ja kuvittelemassa, että sillä saa seuraa.

Re: Ulkonäön kehuminen tärkeintä niille, joita

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.4.25 17:35:21

Onko toi jotenkin yllättävää??
Kehut tuntuu hyvältä, varsinkin jos niitä saa harvoin. Sitten taas tosi kauniita kehutaan kyllästymiseen saakka! Mun mielestä toi on ihan itsestään selvä asia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.4.25 17:45:51

"Enemmänkin heitä v-tuttaa kun taas ravasi ties kuinka monta ukkoa kehumassa ja kuvittelemassa, että sillä saa seuraa."

Ja varsinkin se, että oot kyllä kaunein/parhaimman näköinen nainen täällä. Siihen kannattaa alkaa osoitella, että kato tuolla on paljon kauniimpi ja tuollakin, että kuinka tyhmänä minua pidät. Kun se on vaan niin noloa pitää (varsinkin hyvännäköisiä) naisia niin typerinä, että vähän kauniiksi kehumalla nainen kikattaa onnessaan ja ryhtyy kehujan seuraan, niinkuin se olisi suurikin yllätys :D

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   27.4.25 06:28:18

*tekee muistiinpanoja* ulkonäön kehuminen lopetettava epäaitona.

Lähettäjä: Edwin 
Päivämäärä:   27.4.25 08:58:07

Olen pisteen kanssa vähän samoilla linjoilla. Ei minua juuri ilahduta baarissa kehujat ja vonkaajat. Mutta ihmiseltä jota itsekin arvostan niin ne kehut tuntuu aina hyvältä.

Jos saan paljon huomiota muilta, mutta oma kumppani ei kehuisi niin kyllä se tuntuisi omituiselta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.4.25 09:11:42

Olin eilen treffeillä Tinderistä löytämäni miehen kanssa ja hän sanoi minulle yhdessä vaiheessa että näytän livenä paremmalta kuin kuvissa. Olin kommentista todella mielissäni. Eipä minua usein kehuta, mutta aina kun sitä tapahtuu se tuntuu hyvältä.

Lähettäjä: läski 
Päivämäärä:   27.4.25 09:26:27

Minä saan kehuja joskus töissä naispuolisilta työkavereilta, jos olen laittautunut tai minulla on jokin kiva asu. Se tuntuu vaivaannuttavalta, koska en todellakaan ole kaunis vai hyvännäköinen ihminen. Miehet eivät kehu minua koskaan, harvoin saan Tinderissä matcheja ja vielä harvemmin pääsen treffeille. Kerran yksi mies ensitreffeille kutsui minua upean näköiseksi ja se tuntui kyllä kertakaikkiaan kivalta. Mutta lähtökohtaisesti en ole kehujen perässä, tiedän etten ole kaunotar ja sille en mitään voi. Jos joku kehuisi minua vaikka älykkääksi tai fiksuksi, se tuntuisi paljon paremmalta, koska ne ovat ominaisuuksia, joita arvostan itse enemmän kuin ulkoisia piirteitä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   27.4.25 10:33:34

Varmasti on noin. Sama ilmiö se on kun lihavat krski-ikäiset lähtee gambiaan parikymppisiä miehiä lirkuttekemaan. Kotimaassa kukaan ei kiinnitä mitään huomiota, vaan menepä johonkin köyhään maahan....

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.4.25 11:58:39

Eipä oo tullut mieleen kertoa kelleen jos joku kehuu mua, eikö se ole outoa vai oonko mä outo:) Lähinnä vaivaannun jos saan huomiota.

Lähettäjä: Doris 
Päivämäärä:   27.4.25 12:19:27

Olen melkein tavallinen näköinen nainen, varmaan hyvänä päivänä mitenkuten kelvollinen. En pidä uskottavana, jos joku kehuu minua kaunottareksi. Antta kehujasta typerän, mielistelvän kuvan. Toki ilahdun, jos kehu on järkevä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.25 12:26:52

Minulle kehuminen on tärkeää, koska koen vallankäyttönä jos mies juttelee deittipaikassa kanssani ja on selkeästi kiinnostunut (eipä siellä muuten juteltaisikaan), muttei vaivaudu sanomaan mitään kivaa ulkonäöstäni. Kuulen kehuja kyllä kyllästymiseen asti, mutta silti se on mukava ele toiselta. Mies, joka ei kehu, vaikuttaa siltä että yrittää pitää minut epätietoisena ja käyttää minuun valtaa.

Må taas pidän kehumista vallankäyttönä, yrittää imartelun kautta päästä pukille. Jos joku vain juttelee, se on plussaa. Kehuminen on heti ”juuei”.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   27.4.25 12:32:47

Ulkonäön kehuminen on tärkeää niille, joille ulkonäkö on tärkeä. Suomalaiseen kulttuuriin ei ulkonäön miettiminen, saati sen arvostelu kuulu, ja ulkomailla kehuja kuulee paljon useammin. Toisaalta jos maassa kommentoidaan paljon ulkonäköä, se on usein naisille raskas paikka sekä asua että vierailla. Yhdysvalloissa (vaikka en maata mitenkään ihaile) on tässä oikeastaan kiva tasapaino; siellä kehutaan, muttei tarvitse kulkea huntu päässä.

Lähettäjä: Doris 
Päivämäärä:   27.4.25 12:40:15

Kyllä minulle ulkonäköni on tärkeä asia. Kun lähden ulos mietin, mitä laitan päälleni ja meikkaan kevyesti. Eipä minua silti juuri kehuta, joten ehkä homman on tasapainossa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.4.25 17:39:42

tai sitten ei ole tasapainossa

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.4.25 19:24:09

Eniten ihmettelen sitä, että jos joku nuori nainen kuolee, niin taivastellaan, että "kun hän oli niin kaunis." Miten se kauneus nyt liittyy asiaan? Olisiko kuolema ollut jotenkin vähemmän traaginen, jos henkilö olisi ollut ruma? :D

Myös tyttölasten kehuminen kauniiksi on vähän outoa, etenkin jos se tapahtuu jonkun ventovieraan toimesta. Toki ulkonäöstäkin SAA mainita, mutta on paljon näitä tyttöjä/naisia, joiden kohdalla on aina kiinnitetty huomiota pelkkään ulkonäköön. Se on mielestäni aika vaarallista, jos ihmisen koko identiteetti rakentuu omalle ulkonäölle. Ja tällöin pienetkin muutokset omassa pärstässä tai kehossa voi aiheuttaa tosi paljon ahdistusta.

Monelle valitettavasti tyttö/nainen on vain sitä, miltä hän näyttää ulospäin. Ei ehkä meidän kulttuurissamme niinkään, mutta kauas ei tarvitse mennä, että tämä väite on totta.

Olen kuullut useasti olevani kaunis ja onhan se ihan kiva kehu, en pahastu. Mutta on se vielä kivempaa kuulla olevansa esimerkiksi älykäs, empaattinen, keskustelutaitoinen, tms.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.