Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suklaalevyt pienenee..

Lähettäjä: sukkis 
Päivämäärä:   25.4.25 14:47:44

Okein hyvä!

Re: Suklaalevyt pienenee..

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.4.25 14:53:32

Aivan sama. Ostan kaksi jos tarvitsen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.4.25 17:23:36

Kaikkia muitakin herkkuja voisi pienentää. Pikkuruisia paketteja vaan kauppoihin tarjolle.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.4.25 17:39:41

Silloin kun minä olin lapsi ja nuori, olivat suklaalevyt 100 g. Ja niitä syötiin viikko.

Nykyiset ovat ihan oikeasti liian isoja.

Ja mun nuoruudessa sipsipussitkin olivat 100-200 g.

Tänä amerikanläskien homma on epäterveellistä.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   25.4.25 17:57:16

En minä ainakaan kaikkea kerralla syö, joten ihan sama vaikka olisi kilon suklaalevyjä ja sipsipusseja. Voihan niistä syödä vain vähän kerrallaan. Muutenkaan ymmärrä ihmisiä, jotka ei voi ostaa jotakin "kun mä syön sitten kaikki".

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.25 17:59:53

Minulle on ihan sama minkä kokoisia ne levyt on kun ostan suklaata ehkä 2 kertaa vuodessa tuliaiseksi. Jos jollain menee tästä muutoksesta kuppi nurin niin kannattaa ehkä vieroittautua kaikesta epäterveellisestä vähäksi aikaa.

Lähettäjä: fatass 
Päivämäärä:   25.4.25 18:19:28

Onnea heille joilla on niin hyvä itsekuri että pystyy syömään suklaalevyn ja ison sipsipussin pikku hiljaa..

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   25.4.25 18:21:06

"En minä ainakaan kaikkea kerralla syö, joten ihan sama vaikka olisi kilon suklaalevyjä ja sipsipusseja. Voihan niistä syödä vain vähän kerrallaan. Muutenkaan ymmärrä ihmisiä, jotka ei voi ostaa jotakin "kun mä syön sitten kaikki"."

Jos ei halua paljon tai ei halua syödä vähän kerrallaan. Haluaa vain sen yhdellä kerralla, yhtenä iltana syötävän annoksen, eikä halua mussuttaa enää seuraavina päivinä. Yksin asuva ja yksin syövä ei vain useinkaan halua tai tarvitse kilon perhepakkauksia, joten ei ole ihan sama.

Päivämäärä:   25.4.25 18:32:35

Minä muistan ajan jolloin kaupassa sipsejä ei ollut muita kuin Taffel ja pussin koko oli 75 g.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.4.25 18:35:20

Mitenkähän tämä minun satunnainen suklaatarpeeni on minua lihottanut? Edes lapseni, joille sitä ostan, eivät ole lihavia. Tosin jos ennen ostin sen levyn jaettavaksi niin nyt ostan kaksi, eli enemmän grammoissa. Harvoin kyllä ostan, tykkäävät mieluummin kirpeistä karkeista.

Lähettäjä: Ehh 
Päivämäärä:   25.4.25 18:51:26

"Haluaa vain sen yhdellä kerralla, yhtenä iltana syötävän annoksen, eikä halua mussuttaa enää seuraavina päivinä."

Niin että jos se on sulla kaapissa, sun on mussutettava sitä silloin joka päivä? Se ei voi olla kaapissa, josta ottaa joskus pari palaa tai rivin?

Lähettäjä: essi 
Päivämäärä:   25.4.25 18:59:37

Totta minusta. Kaikilla kun ei ole sitä itsehillintää ja rahat voi valita; ostaako ruokaa vai saman verran maksavia herkkuja. Herkut voittaa kun haluaa syödä ruokaa joka maistuu hyvältä.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   25.4.25 19:02:16

"Niin että jos se on sulla kaapissa, sun on mussutettava sitä silloin joka päivä? Se ei voi olla kaapissa, josta ottaa joskus pari palaa tai rivin?"

Niin. Mä pystyn jättään kyllä kauppaan, mutta jos ne on kotona, niin kyllä mun ne tulee syötyä. Siinä kohtaa itsehillintä ei riitä. Mutta sä oot ilmeisesti onneksi mua parempi ihminen.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   25.4.25 19:02:46

Muutenhan on ihan sama minkä kokoinen paketti, mutta tuskin pienenee pakkauksen koon mukaan. Se on ainut asia mikä v*tuttaa.

Lähettäjä: Helmu 
Päivämäärä:   25.4.25 21:12:58

En minä ainakaan halua avata pussia/levyä jos ei syö kerralla. Ne sitten kuivuu tai menee mähmäiseksi eikä ole enää hyviä seuraavalla kerralla.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   25.4.25 21:40:24

”Ei tietenkään pienene – mitä odotit.”

Jos tämä oli kommentti tuohon minun hintaviestiini niin juuri sitähän minä odotin, kuten viestissäni kirjoitin. Tämähän se on trendi muidenkin tuotteiden kanssa,

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.4.25 22:43:13

Miksi vähän suklaata tarvitsevan sitten pitää ostaa levy? Patukoissa on huomattavasti enemmän makuvaihtoehtojakin.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   26.4.25 04:14:21

"Silloin kun minä olin lapsi ja nuori, olivat suklaalevyt 100 g. Ja niitä syötiin viikko.
Nykyiset ovat ihan oikeasti liian isoja.
Ja mun nuoruudessa sipsipussitkin olivat 100-200 g.
Tänä amerikanläskien homma on epäterveellistä."

Juuri näin. Saisivat ne 400 gramman megakarkkipussitkin pienentää takaisin 100-200 gramman kokoisiksi, ihan sama vaikka hinta pysyisi samana. Itse pidän kerran viikossa karkkipäivän ja silloin syön minkä syön, en halua napsia niitä pitkin viikkoa. Eivätkä säily seuraavaan karkkipäivään, jos kaapissa ovat.

"Niin. Mä pystyn jättään kyllä kauppaan, mutta jos ne on kotona, niin kyllä mun ne tulee syötyä. Siinä kohtaa itsehillintä ei riitä. Mutta sä oot ilmeisesti onneksi mua parempi ihminen."
Precis. Kivat niille, joita ei kaapissa oleva suklaalevy koko ajan kutsu luokseen, mutta itsellä sen verran jotain syömishäiriötaipumusta että ei onnistu pala kerrallaan joskus ja jouluna.

"Muutenhan on ihan sama minkä kokoinen paketti, mutta tuskin pienenee pakkauksen koon mukaan. Se on ainut asia mikä v*tuttaa."
Tästä ilmeisesti puuttui varsin oleellinen sana "hinta". Jos on yhtään uutisia lukenut, niin sehän tässä juuri on pointtina, että koko pienenee mutta hinta pysyy samana. Näin saadaan kompensoitua kaakaon hinnan nousu ja pidettyä kuitenkin suklaalevyn hinta kohtuudessa.

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   26.4.25 07:17:59

"Haluaa vain sen yhdellä kerralla, yhtenä iltana syötävän annoksen, eikä halua mussuttaa enää seuraavina päivinä."

"Niin että jos se on sulla kaapissa, sun on mussutettava sitä silloin joka päivä? Se ei voi olla kaapissa, josta ottaa joskus pari palaa tai rivin?"

Kai sinä ymmärrät, että isommat pakkaukset maksavat myös enemmän. Jos kaikesta joutuu ostamaan perhepakkauksen, kun tarvitsisi ja haluaisi vain yhden hengen pakkauksen, niin tuleehan siitä turhaa rahanmenoa. Ja sitten joutuu syömään niitä jälkeenpäin sieltä kaapista päiväkausia, vaikkei edes haluaisi. Tuo oli vastaus sille, joka kirjoitti, ettei haittaa yhtään vaikka olisivat kilon pakkauksissa.

Lähettäjä: Ilia 
Päivämäärä:   26.4.25 07:20:07

Isompi pakkaus ei aina ole edes edullisempi…ei ainakaan hapankorppu- tai maitopakkauksissa

Päivämäärä:   26.4.25 08:13:05

"Jos tämä oli kommentti tuohon minun hintaviestiini niin juuri sitähän minä odotin, kuten viestissäni kirjoitin."

No itse asiassa et maininnut koko viestissä sanaa 'hinta'.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.