Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Parhaat vedenpitävät kengät (pl. kumisaappaat)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.25 20:38:46

Etsin oikeasti vedenpitäviä varrellisia kenkiä koiran kanssa ulkoiluun. Päivittäin ollaan 1-2h metsässä kelistä riippumatta. Mitkä olis hyvät kengät, jotka on hyvät jalassa, hyvät kävellä ja pitäisi vettä enemmän kuin yhden vuoden ajan?

Re: Parhaat vedenpitävät kengät (pl. kumisaappaat)

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   24.4.25 21:44:15

Sopisiko maiharit. Työkäyttöön tehdyt maiharit ei oo niitä kauniimpia, mut niillä pärjää myös talvella.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   25.4.25 08:52:24

Mulla on tän tyyliset vaelluskengät ulkoiluun säällä kuin säällä. Merkki on sama kuin itsellä, mallista en oo ihan satavarma kun mun on niin vanhat ja kuluneet jo ja oon itsekin ne kirpparilta ostanut, mutta pitävät edelleen vettä niin että edes syksyllä ei kastunut sukat kun kengät oli koko varren pituudelta märässä mullassa. En uskonut ennakkoon että voisi pitää noin hyvin vettä.
(linkki seuraavassa)

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   25.4.25 08:53:14

Jaahas en näköjään voikaan laittaa linkkiä. Merrell Moab 3 Mid GTX kyseessä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.4.25 09:53:42

Mulla Salomon ja Merrel maastokengät pitää vettä molemmat. En tiedä onko varrellisia kun itse en pidä varrellisista.
Katso vaikka partioaitta retkeilykaupasta löytyykö jotain varrellisia.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   25.4.25 10:25:41

Mulla on https://www.halti.fi/products/fara-mid-2-naisten-drymaxx-ulkoilukengat

Leveä lesti ja kivat, kevyet kengät

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.4.25 10:27:22

Merrelin lenkkareissa mulla on kestänyt sekä kenkä että kalvo kiitettävän hyvin. Jos haluaa suht kevyttä lenkkikenkää, niin merrelin Joku varrellinen malli?

Jos olisin etsimässä itselleni uusia niin valitsisin kalvottomat nahkaiset retkeily/metsästyskengät. Nahka pitää hoidettuna vettä oikein hyvin mutta kalvottoman kengän saa myös sisältä kuivaksi nopeammin.
Omat luottokengät koiran kanssa maastoon on sievin työmaiharit ja hanwagin vaelluskengät, sporttisempaan menoon sitten merrelin ja Salomonin polkujuoksukengät mutta nämä on varrettomia.

Lähettäjä: Ida H 
Päivämäärä:   25.4.25 10:34:37

haltit ei kyllä oo itellä pitäny vettä alkuunkaan, solomon ja merrel menee heti paremmaksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.25 11:23:38

”Jos olisin etsimässä itselleni uusia niin valitsisin kalvottomat nahkaiset retkeily/metsästyskengät.”

Tälläisiä oon vähän itsekin miettinyt! Pitänee lähteä kaupoille sovittelemaan.

Kiitos kaikille merkeistä ja malleista, tutustun näihin. Lisääkin saa toki laittaa :)

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   25.4.25 11:25:34

Merrell vaelluskengät. Omani ostin siis tyyliin 15 vuotta sitten kun lähdin vaelluslomalle. Hyvin kestävät

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.