Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten päästä eroon p*skasta tuurista?

Lähettäjä: aaaa 
Päivämäärä:   24.4.25 15:14:26

Tai en tiedä millä nimellä tätä pitäisi kuvata. Toki osa on varmaan sellaista, mihin voisi omalla toiminnakin jotenkin vaikuttaa, mutta siis oikeasti alkaa tuntua, että pitääkö vaan jäädä kotiin peiton alle makaamaan, ettei jotain kakkaa tippuisi niskaan koko ajan.

En tiedä mikä ihme kierre on vaivannut viime vuodet. Olen aina ollut sellainen perus positiivinen ja elämäniloinen ihminen. Mutta ihan kuin joku ihme kirous olisi tipautettu niskaani alkuvuonna 2020 ja sen jälkeen on ollut yhtä alamäkeä. Moni ihanaksi aiottu ja odotettukin juttu on kääntynyt tuomaan loppupeleissä vaan enemmän surua ja kuormitusta. Kaverit, veli ja vanhemmatkin on jo ihmetelleet, että miten voi yhdelle ihmiselle sattua noin paljon kaikkea ikävää? Siis tottakai on ihmisiä, joiden elämässä on asiat vielä huonomminkin, mutta ei nämä minunkaan viime vuodet ole mikään ihan normipäivä jokaiselle. Osa asioista on toki sellaisia, mitä moni kohtaa elämässään, mutta väitän että harva kyllä tällaisella tahdilla. Siis tyyliin joku jääkaapin hajoaminen on hyvinkin arkinen asia, johon varmaan lähes jokainen törmää joskus, mutta äkkiä sekin tuntuu vielä yhdeltä kuormittavalta asialta elämässä, jos se sattuu samaan sumaan, kun viime kuussa on ajonnut auto, sen jälkeen kännykkä, koira on juuri kuollut, läheinen joutunut sairalaan, töissä tullut lomautus jne jne.

En nyt rupea tässä kaikkea luettelemaan, ei edes tila riittäisi, mutta käytännössä alkuvuonna 2020 jäin ensin työttömäksi. No, en ollut hirveän huolissaan, olihan minulla säästöjäkin ja koska edellnen työ oli muuttunut aika kuormittavaksi, niin ajattelin, että vaikka töitä täysillä hainkin, niin ettei pieni breikkikään olisi niin paha. No, sittenhän heti perään iski korona, mikä tietysti heikensi työnsaaminen mahdollisuuksia. Sitten vasta parivuotias koirani sairastui, sen kanssa ravattiin lääkäreissä, paloi tuhansia euroja ja koira lopulta kuoli. Samaan syssyyn melkein kuoli sitten eräs läheinen. Keräsin itseni, jatkoin edelleen työnhakua ja parempaan uskomista ja hankinpa uuden koirankin. No, tämä seuraava koira eli puoli vuotta. Ja siitä tarina vaan jatkuu...

Ihan jo jos lemmikeistä puhutaan, niin tämä toinen koira kuoli sitten keväällä 2021. Sen jälkeen olinkin ilman koiraa, kunnes nyt viime kesänä uskaltauduin viimein hankkimaan uuden koiran. Joka muuten kuoli juuri ennen pääsiäistä. Ja millään koiralla ei ole ollut mitään rotutyypillistä sairautta, vaan täysin ennakoimattomat vaivat. Tottahan lemmikkiä ottaessa tiedostaa, että se voi sairastua, mutta tuskin kukaan odottaa, että muutaman vuoden sisään menettää kolme koiraa ja niiden pitäminen on yhtä eläinlääkäriäkulua? Lisäksi tosiaan elämä on muutenkin sitä, että myös ihmisiä on laonnut ympäriltä ja tosiaan tuntuu, että kaikki mikä vaan voi hajota, niin hajoaa. Itselle on myös sattunut kaikenlaisia terveysvaivoja ihan tyhjästä.

Tosiaan, kaikille sattuu, mutta kun tuntuu, ettei ole yhtään hetkeä sellaista tasaista arkea, vaan juuri kun on vaikka edellisen menetyksen tai oman sairauden takia saanut vähän koottua itseään ja yrittänyt löytää uskon tulevaan, niin johan seuraava vastoinkäyminen iskee. Ja siihen väliin satelee sitten tosiaan vielä näitä pyykinpesukone hajoaa ja ensi viikolla puhelin hajoaa-caseja. Alan oikeasti olla siinä pisteesä, että jos ajan autolla pidemmän matkan ja selviän perille ilman onnettomuksia tai auton hajoamisia, niin olen ihan valtavan kiitollinen maailmankaikkeudelle :D Kun tuntuu, että kaikki mihin koskee niin hajoaa (kuvainnollisesti tai konkreettisesti).

Huumorintaju alkaa olla lopussa ja samoin jopa taito positiiviseen ajatteluun. Olin esimerkiksi viime kesänä aivan super innoissani uudesta koirasta ja lisäksi olin juuri muuttanut, mitä olin myös odottanut ihan hurjasti. Uudessa kämpässä on muuten sattunut kaikkea yläkerran naapurin vesivahingosta (joka tulvi minun kämppääni) kaikenlaiseen muuhun asti ja tosiaan sitten vielä tuon koiran sairastelut ja kuolema. Siis montako kertaa ihmisen pitää jaksaa yrittää nousta vastoinkäymisten jälkeen?! En itse kaipaa elämääni tällä hetkellä miiiitään muuta kuin sellaista semi tasaista arkea. Ei tarvitse olla mitään jännää tai erikoista, ihan vaan tasaista arkea, eikä koko ajan jotain mistä pitää yrittää päästä yli, minkä jälkeen pitää koota itsensä, mikä pitää selvittää ja hoitaa.

Re: Miten päästä eroon p*skasta tuurista?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   24.4.25 15:16:53

Tervetuloa kerhoon. Nyt olen vaan tyytyväinen, jos selviän päivästä hengissä.

Lähettäjä: sukkara 
Päivämäärä:   24.4.25 15:18:39

Ihan kuin mun näppikseltä kirjoitit.

Jotkut meistä ihmislajin yksilöistä vain sattuu saamaan onnettomuuden pelikortit. Ei auta kuin taistella tai sitten luovuttaa. Itse olen valinnut taistelemisen.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   24.4.25 15:23:43

Mun koko elämä on ollut huonoa tuuria. Jos joskus näyttää, että mene hyvin niin hetkessä tulee jotain ikävää. Yritän silti suhtautua positiivisesti elämään

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.4.25 15:48:28

Itsellä ollut myös vastoinkäymisiä monen vuoden ajan. Ja sitä ennen oli paljon ihmissuhteissa kitkaa ja negatiivisuutta. Ajattelin kokeilla, miten elämä muuttuu jos poistan nämä ihmiset jotka aiheuttavat huonoja viboja, niin elämästäni. Tai ainakin vähennän selvästi kanssakäymistä heidän kanssaan. Sitten seuraan että alkaako elämä muuttua paremmaksi ja omatkin vibat paremmaksi sitä kautta. Jos mitään muuta, niin on sitten ainakin kevyempi olo kaikkien vastoinkäymisten keskellä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.25 16:33:11

Sama täällä! Kukaan vieraampi ei oikein usko kun se harmien kierre aina alkaa.
Kaikkea on sattunut vuosien mittaan, välillä oma onneton elämä jopa jo naurattaa että joko taas tällainen homma.
Karmaa epäilen, onnen onneksi nyt jo kuulema väistymässä kunhan koen varmaan muutaman harmin vielä. 25v. tätä onkin kestänyt...

Päivämäärä:   24.4.25 16:35:31

Mä en usko enää karmaan, kun putte ja trumpski vaan porskuttaa eteenpäin.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   24.4.25 17:25:05

Siis samala täällä! En edes jaksa kirjoittaa tähän mitä kaikkea, mutta siis välillä ihan sellaista, mitä ei tapahdu kuin elokuvissa. Aivan totaalisen huonoa tuuria, tyyliin joku ihminen jättänyt tehtävänsä hoitamatta just mun kohdalla ja seuraukset tulee mulle. Ette usko miten monta kertaa olen viime vuosina kuullut "tällaista ei ole koskaan ennemmin tapahtunut kenellekään". NO @!#$ SHERLOCK.

Ihan oikeasti alkaa usko horjua siihen, että mikään positiivinen asia oikeasti kohdalle osuu ja jos osuu, se ei mene jotenkin pieleen. Tosiaan, voisi asiat olla vielä paljon huonomminkin, mutta onhan tämäkin rankkaa.

Olen alkanut miettiä vakavissani, onko joku kironnut mut vai mistä tämä johtuu. Mulla olisi ollut syytä kirota aika monta ihmistä elämäni aikana, mutta toisin päin en ihan hirveästi keksi. En tiedä mihin meediolle tässä pitäisi suunnistaa, eipä näitä terapiassakaan jaksa vatvoa ja terapeutti alkoi itsekin kerran itkemään. Eikä hän ole edes kuullut uusimpia käänteitä viime vuosilta xD Ei sillä, että itsellä olisi koskaan helppoa ollut, mutta nämä viime vuodet on olleet aikamoisia.

Tsemppiä kaikille muillekin jotka tämmöisen asian kanssa painii.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   24.4.25 18:14:28

Samaistun!

Mä myös näköjään tartutan tuota huonoa osumaa, esim kerran kävin kahden viikon sisään hammaslääkärissä, kampaajalla, kasvohoidossa ja lääkärillä ja kaikilla heillä hajosi joku hoitovempele just mun käynnillä :"D :"(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.25 19:16:09

Entisissä elämissä kertynyt karma pitää jossain vaiheessa maksaa. Mutta eläimet ei kyllä maksa sun karmaa niin koirien menehtymiset on olleet surullinen sattuma.

Lähettäjä: Veev 
Päivämäärä:   24.4.25 20:13:55

Minä olen jo tullut siihen tulokseen että toivottavasti mitään hyvää ei enää edes tapahdu. Se pudotus takaisin paskaan on vaan liian rankkaa. Parempi vaan laittaa leuka rintaan ja marssia katastrofista toiseen, niin ei enää osaa muuta kuin nauraa edes sillekkään, että vihdoin ja viimein muutaman vuoden hakemisen jälkeen kun saat töitä, niin parin kk jälkeen tulee ilmoitus, että menee koko puulaaki kiinni ja kaikille kenkää.

Päivämäärä:   24.4.25 20:41:47

Voisi olla mun kirjoittama.
Ja tuo, että kun joku pieni onnen kantamoinen joskus osuu kohdalle, oikein pelottaa että mitä nyt käy seuraavaksi.
Ap, et ole yksin tässä epäonnen suossa, meitä on täällä muitakin!

Lähettäjä: Okei 
Päivämäärä:   24.4.25 20:46:54

Muuta niitä rutiinejasi ja teet joskus jotain mitä et ole ajatellut tehdä. Poikkeat tekemisissäsi ja ajatuksissasi entisestä sivuun ja katot miten käy.

Päivämäärä:   24.4.25 21:46:50

Ajattelemalla että ansaitsee hyviä asioita elämäänsä.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   24.4.25 21:57:38

Tekevälke sattuu? Mulla ei oo koskaan kuollut koira kun en ole sellaista koskaan hankkinut.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   25.4.25 08:50:41

Joo toki, jos ei omista lemmikkejä, eivät ne voi kuolla. Jos ei pidä yhteyttä lähisukuun, ei voi kokea menetyksiä. Oma terveys voi kyllä mennä vaikka eläisi miten.

Tässä varmaan oli pointtina, että aloittajakaan ei elä mitään erityisen extreme-elämää ja silti arkisissakin jutuissa tulee koko ajan lunta tupaan. Tottakai esim. lwmmikin ottamisesaa on riskinsä, mutta jos koira toisensa perään kuolee nuorena, niin ei se tosiaan ole ihan "perus elämää".

Lähettäjä: —11 
Päivämäärä:   25.4.25 08:52:07

Täällä mietin lantalan tyhjennystä ja luulin että kysyt miten pääset kakasta eroon Tuurissa.

Lähettäjä: 88 
Päivämäärä:   25.4.25 10:02:25

Mulla alkoi alamäki 2016 ja jatkuu yhä. Olen menettänyt työkykyni, mulla on mielenterveysongelmia ja kroppa hajalla joka tuonut tullessaan ylipainoa, oma talous päin h-vettiä, asuntovelkaa yli kahden vuosipalkan verran ja rahat ei riitä laskujen jälkeen, menttänyt rakkaita läheisiä viime vuosina, rakas lemmikki syöpään muutama kk sitten, auto hajoamaisillaan eikä varaa viedä huoltoon, puoliso sairaalassa aivoinfarktin jälkeen eikä todennäköisesti palaa entiselleen eli hoitokoti häämöttää mikä taas lisää taloudellista ahdinkoa ja pisteenä iin päällä loukkasin selkäni kunnolla pääsiäisenä mikä nyt rajoittaa liikkumista vahvoista kipulääkkeistä huolimatta. Että silleen.

Pää pystyyn ja tsempit myös kaikille muille pahan ilman linnuille ;D

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   25.4.25 10:21:16

Jos lemmikit eivät kuole kaikki samasta syystä, kyllä huonolla tuurilla voi mennä monta. Ajatelkaa, että vielä parisataa vuotta sitten noin saattoivat mennä perheen lapset. Nämä ovat kuitenkin vain lemmikkejä (joo tiedän, että joku huomauttaa pian, että lemmikki voi olla yhtä tärkeä kuin lapsi).

Oletteko te mielestänne huono-onniset ja kirotut kokeilleet mitään taikoja tai rituaaleja, joilla tilanne paranisi (varmaan ette ainakaan hyvällä menestyksellä)? Vai ajatteletteko, että olette ansainneet huonon karmanne? Vai että kun nyt on paljon kärsimystä, jonakin päivänä onnenne kumminkin kääntyy, ja siksi oikeastaan kannattaakin kärsiä nyt?

Päivämäärä:   25.4.25 11:02:07

Manifestointi!

Päivämäärä:   25.4.25 11:04:37

Elämää kun katsoo taaksepäin, niin toisissa asioissa on ollut huono tuuri jo 15 vuotta. Onneksi on tapahtunut hyviäkin asioita. Positiivisia ajatuksia ja koittaa tehdä pieniä asioita jotka onnistuvat. Onnistumiset ruokkivat onnistumisia.

Lähettäjä: Justiina 
Päivämäärä:   25.4.25 13:05:50

Joo... jotain hyviäkin tapahtuu, mutta viime vuosien aikana sain vaivalla säästettyä asuntoon ja autoon.
No auto oli alle 10 000e mut kuiten eniten mitä oon ikinä autosta maksanut.. siinä on vika joka ilmenee joka kevät, kun ilmat lämpenee. En viitsi tonneilla pahimmillaan etsiä/ korjauttaa vikaa....
Asunnon ostin vihdoin ja viimein eikä ole viikkoakaan mennyt ettenkö olisi miettinyt että osto oli virhe. Koska naapurien äänet kuuluu todella häiritsevästi.
Aika kuluttavaa on miettiä jatkuvasti yrittääkö myydä vai vielä asua.
Hevonen oli joskus, liki heti kun se siirtyi ylläpidosta omiin nimiini alkoi sairastelu ja meni kuoppaan sanana vuonna.
Kaikki, mihin olen yhtään pistänyt rahaa kiinni, kosahtaa. Olen loppu. Enkä jaksa alkaa luetella asioita mitä on elämän varrella sattunut mutta useita juttuja joita suurimmalle osalle ei käy koskaan.
No nyt ei oo vuosiin kukaan kuollut, että huonomminkin vois olla....Ja olen tietääkseni terve. Vielä.
Ikäänkuin joku olisi puolestani päättänyt että teen aina väärät valinnat.
Olen alkanut haaveilla taas hevosesta, mutta on liki varmaa että jos on 10 potentiaalista hevosta, niin saan siitä joukosta sen Risan.
Miksi? :(

Päivämäärä:   25.4.25 19:54:34

Mä pystyn samaistumaan. Sitkeästi olen yrittänyt eteenpäin, mutta saa nähdä kauanko tässä jaksaa. Enkä tiedä uskallanko enää ottaa lemmikkejä sitten kun näistä nykyisistä aika jättää. Toisaalta mä olisin ihan hiton yksinäinen ilman niitä.

Tän kaiken muun lisäksi mun sisaret yrittää jatkuvasti tehdä kiusaa, mä en pysty ymmärtämään miksi. Muilla on ihanat perheet ja mun kohdalle on osunut siinäkin tämmöinen maanantaikappale, jossa ei pidetä yhtä vaan tuijotetaan vaan omaa napaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.