Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  HUS, typerä kysymys terveysasemista.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   23.4.25 23:58:36

Olen ollut luulosta, että terveyskeskus vaihtuu, kun muuttaa. Nyt tilanne on se, että muutin Espoosta Helsinkiin jo yli puoli vuotta sitten. Luulin, että terveyskeskuksesksi päivittyy automaattisesti lähin terveyskeskus.

Pistin juuri reseptin uusinnan menemään ja oli suuri yllätys, kun sen olikin vahvistanut edellinen terveyskeskukseni Espoossa eikä nykyinen Helsingissä. En ole koskaan erikseen valinnut terveyskeskustani, vaan käynyt aina lähimmässä.

Miten tätä voi vaihtaa Kannan/Maisan kautta? Erikoista, ettei automaattisesti päivity.

Re: HUS, typerä kysymys terveysasemista.

Lähettäjä: kokkeile iha ite 
Päivämäärä:   24.4.25 01:57:41

En oikeasti tiedä, mutta jospa päivittäisit tietosi sinne omakantaan.

Päivämäärä:   24.4.25 02:43:16

Miksi vastaat, kun et tiedä vastausta?

Päivämäärä:   24.4.25 02:58:03

Edelleen, mistä kohdasta se näkyy? Olen ehkä sokea, mutta en keksi Maisasta enkä Kannasta paikkaa, missä terveyskeskus vaihdetaan.
Kerropa tyhmälle fiksumpana.
Et muuten edelleenkään vastannut kysymykseen, vittuilet vaan. Sivistä, niin voit tuntea olosi paremmaksi ihmiseksi, nyt et sitä ole.

Päivämäärä:   24.4.25 03:11:20

Luulisi siellä olevan kohta, jossa lukee "nykyinen terveyskeskus". En ole moista löytänyt ja juuri siksi kysyin apua, mutta pelkkää skeidaa saa niskaan, vaikka toinenkaan ei tiedä vastausta. Valoja päälle vähän, kiitos.

Olisiko joku alalla oleva linjoilla? Koetin etsiä ja löytyi vain edelliset yhteydenotot ja hoitotiimit, ei nykyistä. Haluaisin varmistaa, että asiat menee oikein. Kiitos heille, jotka osaavat vastata!

Päivämäärä:   24.4.25 03:27:12

Niin, minähän en tiedä kirjoituksisi perusteella sitä oletko/onko osoitteesi vaihdettu sinne tietoihin.
Jos kysymys olisi vaikkapa puhelinnumerosta tai sähköpostiosoitteesta ja se/ne vaihtuisi sinulla, niin sinun pitää olla itse aktiivinen ja vaihtaa se uusi numero tietoihin.
En tiedä ottavatko tai saavatko he sinun osoitteesi automaattisesti henkilörekisteristä?

Voitko käydä katsomassa ovatko tietosi ajan tasalla OmaKelassa?

Katso sieltä perustiedot.

Oletko tehnyt muuttoilmoituksen?

Myönnän etten ole vielä löytänyt omakannasta kohtaa josta tietoja voisi muuttaa, joten luulen niiden saavan tietonsa jostain muualta.

Päivämäärä:   24.4.25 03:29:22

Tuota maisaa en edes tiennyt, kun asun maaseudulla.

Päivämäärä:   24.4.25 03:35:53

"Perustiedot
Kela on saanut osoitetiedot väestötietojärjestelmästä. Jos osoitteesi on muuttunut, tee osoitteenmuutos Digi- ja väestötietovirastoon(avautuu uuteen ikkunaan)"

Kelaan voi itse vaihtaa puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen, mutta osoitteen he saavat tuosta digi- ja väestötietovirastosta.

Luulen, vain, että sillä omakannalla on samat tiedot kuin Kelalla.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   24.4.25 03:36:02

Osoite näkyy oikein.

Päivämäärä:   24.4.25 03:36:58

Ja kyllä, muuttoilmoitus tehty jo silloin viime vuonna.

Päivämäärä:   24.4.25 03:53:41

Mä en keksi enää mitään. Mä teen itse niin, kun tolkku loppuu, niin mä soitan sitten johonkin numeroon josta joku auttaa ettenpäin. Jos teidän alueella on takaisinsoittopalvelu, niin kannattaa käyttää sitä ennemmin kuin jonottaa kalliilla minuuttitaksalla.

Päätän raporttini tähän.

Päivämäärä:   24.4.25 04:11:18

Kiitos lopulta ihan asiallisista kommenteista. En tosiaan löytänyt kohtaa vaihtaa tuota,ehkä joku keksii. En olisi kysynyt, ellen olisi katsonut ensin. Hyvää yötä.

Lähettäjä: 8 
Päivämäärä:   24.4.25 04:41:29

Voit laittaa Maisa-viestin, valitse valikosta muu kiireellinen tms, ei siis lääkkeisiin tai ajanvaraukseen liittyvää. Kirjoitat siihen, että haluat omatiimisi tietoihin sen terveysaseman mitä nyt toivotkin, valinnanvapaushan jokaisella on. Sama hammashuollon kanssa, se määräytyy sen mukaan mitä valitset.

Vei muistaakseni pari arkipäivää ja asia korjaantui minulla. Käytän itse siis valinnanvapautta mutta se ei tässä ole nyt se oleellinen asia vaan kunhan löydät kohdan viestimiseen.

https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/terveydenhoito/terveysasemat

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   24.4.25 06:18:23

Mitä väliä sillä on kuka reseptin uusii? Kun käynnit lähiasemalla kumminkin onnistuneet?
Helsingin ja Espoon terveysasemat eivät näe toistensa tekstejä koska käyttävät eri potilastietojärjestelmää, HUS ei pyöritä terveysasemia. Enivei joku tekninen vika tuo, mutta tosissani ihmettelen, mitä väliä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.25 06:59:52

Soita siihen terveyskeskukseen, jossa haluat asioida. Sitten he voivat asettaa sen sun valitsemaksi tervariksi maisassa ja voit lähettää viestejä ”omalle tiimille”. Helsinkiläisenä sun pitäis pystyä asioimaan monella tavalla sähköisestikin, mutta soittaakin voi.

Olen espoolainen ja valinnut tk:n helsingistä.

Lähettäjä: Guugel 
Päivämäärä:   24.4.25 08:05:11

Vinkkinä sanoisin, että kannattaa kirjoittaa Googlen hakukenttään "terveyskeskuksen valinta"

Sieltä tulee hakutuloksena mm. tämä (jonka jaoin usealle riville, linkki liian pitkä tänne):

https://www.suomi.fi/kansalaiselle/
terveys-ja-sairaanhoito/sairastaminen/opas/
hoitopaikan-valinta/sosiaali-ja-terveyskeskuksen-valinta

Tuolla lukee esim. "Jokaisella on oma sosiaali- ja terveyskeskus hyvinvointialueellaan. Julkisen terveydenhuollon asiakkaana voit myös valita, minkä sosiaali- ja terveyskeskuksen palveluja haluat käyttää. Kiireettömän hoidon hoitopaikan voit valita hyvinvointialueesi sosiaali- ja terveyskeskuksista ja myös koko Suomen alueelta. Voit olla kerrallaan yhden sosiaali- ja terveyskeskuksen asiakkaana. Saat sosiaali- ja terveyskeskuksestasi kaikki perusterveydenhuollon palvelut, kuten lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanoton, hammashoidon ja kuntoutuspalvelut."

Ja sitten siellä on ohjeet, miten voit valita terveyskeskuksen, jossa haluat asioida. Huomaa tämä: "Voit vaihtaa sosiaali- ja terveyskeskusta enintään kerran vuodessa."

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.4.25 12:24:06

googleta terveyskeskuksen vaihto,sitä kautta itse vaihdoin aikoinaan

Päivämäärä:   24.4.25 12:24:19

Osaan kyllä googlata. Kysyin, voiko sitä terveyskeskusta vaihtaa Maisan/Kannan kautta. Meillä ei ole työterveyshuoltoa ja sairaana on todellakin väliä, menenkö naapuriin lääkärintodistuksen vuoksi vai 20:n kilometrin päähän, kun autoakaan ei ole.

Päivämäärä:   24.4.25 13:56:24

Olen pahoillani v*ttuilevasta asenteestani, mutta usein tulee mieleen kvg ja toivon hieman enemmän kunkin omaa yritystä.
Tämä ei ole nyt sama asia, mutta jos joku kysyy esim. miten keitän perunat, niin näen punaista.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.4.25 14:00:12

kokkeile iha ite,
ymmärrän asenteen - mua ärsyttää myös, jos ei edes viitsitä katsoa jotain normaaliasiaa, vaan kirjoitetaan kysymys hötölään, vaikka saman googlaisi sekunnissa. Yritin yöllä selailla noita aloittajaa auttaakseni ja on kyllä sekavat sivut - ei löytynyt tietoa ainakaan ihan heti.

Aloittaja, soita sinne!

Päivämäärä:   24.4.25 14:04:30

Mulla vaihtunut aina automaattisesti kun oon Helsingin sisällä muuttanut. Mutta joskus en ollut varma asiasta ja oli kyllä vaivalloista yrittää selvittää että onko se vaihtunut vai ei. Todella vaikeasti löydettävä tieto, eikä mistään nurmeroistakaan vastattu

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.4.25 14:06:10

Joo, luulisi että tuo olisi jossain profiilitiedoissa tms ensimmäisten joukossa, ei ollut.

Päivämäärä:   24.4.25 14:44:54

Aikaisemmin tuo onnistui kannan kautta, itse olen kerran vaihtanut terveyskeskusta omakannan kautta. Nyt ainakin oman hva:n sivuilla lukee, ettei valintaa voi tehdä netissä vaan täytyy täytellä joku lomake ja palauttaa terveyskeskukseen.

En toki ole Helsingissä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.