Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uusi mies, ahdistus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.25 19:47:07

Ovatko nämä tuntemukset normaaleja? Tapasin miehen, ihastuttiin, tutustuttiin, viestiteltiin, perhosia vatsassa, söpöilyä, tutustutaan edelleen. Ei vielä seurustella. Kuitenkin välillä tunnen pientä ahdistusta enkä osaa sanoa miksi ja minkä suhteen. Tiedän että mies on hyvä ihminen eikä tekisi minulle pahaa. On kokematon naisten kanssa joten en usko pettämiseenkään. Sitoutumiskammo? Edelliset omat suhteet olleet lyhyitä, pisin 1,5v. Pari kertaa käynyt turvallisuuden tunteeseen vaikuttavia negatiivisia asioita, oisko peruja sieltä? Joku tunnelukko? Pitäisikö hakeutua terapiaan?

Re: Uusi mies, ahdistus

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   23.4.25 19:50:16

Joko sun oma sitoutumiskammo tai sitten intuitio varoittelee.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.25 19:51:21

Terapeutti voisi auttaa kyllä selvittämään mikä sinua tarkalleen ahdistaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.4.25 19:56:03

Ehdottaisin kiintymyssuhdetyyleihin perehtymistä, mutta jos sinulla ei ole ollut aiemmissa suhteissa vastaavaa, ei ehkä kyse ole siitä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   23.4.25 19:57:34

Yritä hieman tarkentaa, mikä miehessä ahdistaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.25 20:04:38

Olet tekemisissä vieraan ihmisen kanssa
Olet tekemisissä miehen kanssa

Ihan nää kaksi asiaa on naiselle merkki siitä, että OLE VARUILLASI.

Eli tässä sulla nyt on taustalla koko ihmiskunnan historian kaikkien naisten geneettinen ymmärrys siitä että edessä on potentiaalinen uhka. Sun kuuluukin olla varuillasi.

Lähettäjä: lapikas 
Päivämäärä:   23.4.25 21:52:33

Naisen vaisto se siellä varoittelee. Miehessä on jotain vikaa, jota tietoinen mielesi ei vielä osaa jäsentää muuten kuin että siellä se on. Suositellaan siirtymistä seuraavaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.4.25 23:45:50

Minä rakastuin elämässäni ensimmäistä kertaa kunnolla reilu puoli vuotta sitten ja ahdistus on helpottanut nyt parin kuukauden sisällä. Tiesin, että se on vain jotain minkä läpi pitää puskea ja mikä pitää käsitellä.

Eikä puhuta mistään pienestä ahdistuksesta, vaan sain elämäni ensimmäiset paniikkikohtaukset, jalat ja kädet olivat melkein koko ajan tunnottomia, en pystynyt syömään, pelkkä miehen kuvan katselu sai kauhun tunteen kehon läpi, rintaa poltti ja puristi niin, että fyysinen kipu oli kauhea. Tiedän, ei ole ihan tervettä :D

Nyt ollaan tunnettu 8 kk ja edelleen tulee pientä ahdistusta välillä, mutta 95 % ajasta olen onneni kukkuloilla ja täysin rakastunut. Mies on kaikin puolin jotain mitä tulee vastaan kerran elämässä, jos silloinkaan.

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   24.4.25 00:55:41

Jotain omaa psyykkistä ongelmaa? Joku paha kokemus menneisyydestä, jotain pelkoa ettei olekaan se "ainoa oikea"? Tai otain muuta? Joku voi kokea menettämisen pelkoakin etukäteen... Että "jos tää menee pieleen, ni kuka mut sit on hyvä"

Lähettäjä: Tuttua 
Päivämäärä:   24.4.25 08:02:06

Minulla ahdistus on ihan normaali reaktio silloin, kun tunteet alkavat heräilemään ja sen vuoksi inhoan tuota alku vaihetta. Se on samalla niin ihanaa, mutta kamalaa. Miehet jotka eivät ole lopulta sytyttäneet ja tunteet kehittyneet eivät ole aiheuttaneet samanlaisia tunteita.

Tunnemyllerrys on itsellä mennyt ajan kanssa ohi enkä ole antanut sen hallita elämääni.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.4.25 08:55:26

Juuri tuo "ei seurustella vielä" aika on melkoista epävarmuutta kun itse tuntee vahvasti jo.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.