Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millaisia oireita homeesta?

Lähettäjä: Malla 
Päivämäärä:   23.4.25 17:22:17

Mulla on ollut nyt jo 3vk ajan kurkku karhea, nenä vuotanut ja limaa irronnut hengitysteistä. Tänään iski lisäksi kauhea väsymys ja nukuin 2h keskellä päivää. Yleensä en koskaan nuku päivisin, en vain saa unta vaikka olisin miten väsynyt ja nukkunut huonosti.

Olen jo lähemmäs viisikymppinen, ei allergioita. Parina päivänä olen ottanut levosetiritsiiniä, kun ajattelin että jos tuo katu- ja siitepöly tätä tekee. Muttei siitä ole ollut mitään apua. Kauhistuttaa, että mitäs jos talossani onkin kosteusvaurio ja sen vuoksi oireilen? Millaisia oireita home/kosteusvaurio voi aiheuttaa?

Re: Millaisia oireita homeesta?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   23.4.25 17:24:19

No mä saan siitä jokseenkin välittömän astmakohtauksen. Sulla on todennäköisesti vaan joku flunssa, kaikenlaista pöpöä on liikenteessä ja osa niistä aiheuttaa kuukausien taudin.

Lähettäjä: Ruska 
Päivämäärä:   23.4.25 17:39:52

Kurkun kuristus, äänen lähtö, päänsärky, sekava/unelias/lämpöinen olo. Kurkun kuristus ja ahdistus on usein ensimmäinen ja epämukavin. Joskus oikein paha home-ongelma on nostattanut kuumeen. Mutta homeiden aiheuttamat oireet ovat lähestulkoon yhtä pitkä kuin stressin, eli saattaa olla todella moninaista oireilua.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   23.4.25 18:51:13

Minulle tuli ihan ihme oireita. Eräässä vanhassa tehtaassa työntekijöiden keittiö oli tällaisessa kellarissa. Aina kun menin tuonne kellariin, kasvot muuttuivat punaiseksi ja niitä alkoi kihelmöimään ja kirvelemään. Ja olen normaalisti ihan vaalean värinen. Työpäivien jälkeen olin aivan loppu, vaikka työ itsessään ei ollut rankkaa. En jaksanut tehdä mitään muuta työpäivän jälkeen.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   23.4.25 19:48:08

Iho-oireita, korva- ja silmätulehduksia, kasvojen punoitusta ja kihelmöintiä, ihon kuivumista, raskas tunne rintakehällä ja hengittäessä, limakalvojen haavautumia.
Ota oireet tosissasi!

Lähettäjä: Crea 
Päivämäärä:   23.4.25 20:47:25

Päänsärkyä, kurkkukipua, aknea, jatkuvia virtsatieinfektioita, ja astma puhkesi. Voi olla mitä moninaisimpia oireita riippuen lajista.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.4.25 20:53:25

Minulla:

-Nenän kutina tulee perus homekasvustosta, esim. biojätteessä, suihkuverhossa tmv.

-Jotkin vakavammat ainakin kellarillisessa 60-luvun rakennuskannassa viihtyvät lajikkeet aiheuttaa sen että hengitys tuntuu raskaalta, jos sisällä on pitkään.

-Todella vakavat vahvan hajuiset ja ilmeiset kosteusvauriokohteet pahimmillaan nostaa korkean kuumeen nopeasti ilman mitään muita flunssan oireita.

Lähettäjä: rainbow_87 
Päivämäärä:   24.4.25 15:57:14

Kurkun ja silmien kutinaa, hengenahdistusta tulee mulle huoneesta.
Jos johtuukin allergiasta, Lima on kirkasta, silmät vuotaa vettä ym. Allergialääke pitää aloittaa hyvissä ajoin, ennen kuin allrrgianaiheuttaja alkaa kukkia. Lisäksi sitä pitää syödä jatkuvasti ja säännöllisesti.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   24.4.25 16:29:33

Jouduin työskentelemään vuosia homeisissa ja sisäilmaongelmaisissa tiloissa.

Oireina silmien kirvely, pääkipu, kurkun kutina ja tarve aukoa kurkkua, nenän tukkoisuus ja kutina, valtava kaatava väsy, aivosumu ja huimaus. Viimeisimpänä oireina alkoi nivelsäryt ja ihon punoitus.

Homeen kanssa ei ole leikkimistä

Lähettäjä: eeliö 
Päivämäärä:   24.4.25 19:22:25

Homeallergikkona olen joutunut työskentelemään homekohteissa ja oireiden kirjo on ollut kaikkea mahdollista silmien kutinasta ja punoituksesta iho-oireisiin, kutinaa, käsiin tullut paukamia, nuhaoireita, tukkoisuutta. Kuumekin on noussut monesti ja veto on sitten poissa. Kurkkukipua/ karheutta... Aivan kaikkea siis lähestulkoon.

Ja työnantaja(t) vielä vähättelee tätäkin allergiaa!

Homeallergia vielä sellainen, että herkistää allergisoitumaan kaikelle muullekin ajan oloon. Koivu alkanut aiheuttamaan itselleni oireilua voimakkaasti viime vuosina. Jopa mahlanjuonti aiheuttaa oiretta, huulet alkaa kihelmöimään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.4.25 19:51:44

Reagoin herkästi homeelle mutta oireet poikkeaa toisistaan eri paikoissa. Yleisimmin ensin lähtee ääni. Joskus voi olla väsymystä, kasvojen kuumottamista, päänsärkyä, astmakohtaus, lämmln nousua, silmien kutinaa tai nenän vuotamista yhdessä/erikseen. Joskus ei mitään noista mutta maha vetää ihan totaalisekaisin; ripulia, oksentelua ja aivan hirveää vatsakipua.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.25 20:03:21

Onko kukaan niistänyt jatkuvasti verta?
Poika niisti ja oli nuhainen koko armeijan ajan.
Syyksi epäilen varuskuntien sisäilmaongelmia.
Saa siinä ihmetellä cooperin testin alamäkeä..

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.4.25 20:26:54

Veri niistäessä on aika tavallista pitkässä nuhaisuudessa ja niistämisen tai ilmastoinnin aiheuttamasta limakalvojen kuivumisesta, ei niinkään suora seuraus juuri homeesta.

Lähettäjä: Uukku 
Päivämäärä:   24.4.25 21:14:30

No entäs kun lapsiperhe asuu hometalossa? 3 lasta ja vanhemmat. Hänen haisee naapuriin saakka, mutta perheellä ei ole varaa muuttaa pois.
Voiko tälle asialle tehdä jotain?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.25 21:55:49

Painetta poskionteloissa ja hengenahdistusta. Samassa työpaikassa yhdelle tuli urtikariaa ja toiselle poskiontelontulehduksia.

Lähettäjä: Sairas 
Päivämäärä:   25.4.25 00:42:07

Sairastuin lopulta niin pahasti etten ole lähes 8v nähnyt kunnon tervettä päivää.

-Yksi phimmista on nielun ja suun oireilu (nykyään henki haisee usein näiden jatkuvien tulehdusten takia niin kamalalta että olen eristäytynyt kun ihmiset ei kestä hajua)
Nielu on kuiva vaikka sylven eritys normaali ja siellä pahanhajuista eritettä.
En kestä myöskään liian kuivaa sisäilmaa.

-Voimakas väsymys. Jos altistun huonolle sisäilmalle niin nukun seuraavat viikot. En meinaa jaksaa käydä edes syömässä tai suihkussa.

-kuumeista päänsärkyä sisäilma ongelmista ja rasituksesta

-Nenän ongelmat (Ärtynyt ja kuiva. Verenvuoto usein voimakasta.)

- joskus kutinat eripuolella kehoa ja ihottumat (ihottuma sellaista että paljon verenpurkaumia isolla alueella) Myös kasvojen lehahdus punaiseksi ja kuumottavaksi välittömästi huonossa sisäilmassa.

-aivosumu

-puutumiset

-tasapainovaikeudet, huimas ja välillä hetkeksi näönmenetys ja nämäkin altistuksen aikaan tai sen jälkeen seuraavina viikkoina

-virtsatieinfektion tuntuiset kirvelyt olematta virtsatieinfektio (katpalotabletit auttaa)

-bakteerivaginoosit

-ripuli/oksentaminen (altistuksessa tai sen jälkeen)

-hiiva ongelmaa kokokehossa

- kolotukset

-huonovointisuutta ja voimakasta matkapahpinvointia jos olen ollut huonossa siäilmassa

- silmien kirvelykohtauksia niin ettei näe mitään (vaarallista liikenteessä)

-flunssat menee helposti syvemmälle hengitysteihin ja lähes aina jälkitautina keuhkoputkentulehdus, korvatulehdus, näerittävä nenätulehdus, poskiontelotulehdus...

Lähettäjä: fuzzy 
Päivämäärä:   25.4.25 05:53:17

Minulle aiheutuu voimakasta väsymystä, ihmeellistä jatkuvaa pientä päänsärkyä, kurkun kuivuutta ja myös puheääneni muuttuu erilaiseksi, tavallaan kuulostan kipeältä vaikka en ole flunssassa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.