Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hva.n yt.t pelottaa

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   23.4.25 12:50:32

Hitsi että pelottaa saako potkut, lomautuksen tms. Kesäkuussa lopullinen tieto. Ikääkin jo 62.v joten uutta duunia vaikea saada, varsinkin jos/kun potkittuja tulee paljon. Kiitos hoitajille..ps. missä se hoitajapula oikein on?

Re: Hva.n yt.t pelottaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.25 12:53:41

Tsemppiä!

Ajat on hurjat. Ei ole enää hoitajillekaan töitä. Mäkin 35v hain vakituista työtä niin en tullut terveenä, kokeneena edes valituksi haastatteluun. Kymmeniä hakijoita ja 1 sh paikka. Meni sitä pitkään sijaisena tehneelle.

Lähettäjä: jyskä 
Päivämäärä:   23.4.25 13:31:36

O, ei kai 62v. ole mitään hätää.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   23.4.25 13:35:36

Nauti liiton rahoista, tuossa iässä on kuitenkin jo asuntolaina maksettu niin pärjää vähemmälläkin.

Päivämäärä:   23.4.25 13:38:26

Valitettavasti ei ole maksettu vielä. Asumiseen menee tonni.. myyntiin menee jos töitä ei ole

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.25 14:08:12

Pula on, mutta myös rahat loppu.

Lähettäjä: Aila 
Päivämäärä:   23.4.25 14:20:31

Itse olen 63 v. ja viime keväänä oli yt:t ja lähtö tuli, en ollut sote-alalla.
Kaksi viikkoa meni ja sain syksyksi määräaikaisen työn.
Nyt taas haen syksyksi töitä. Tiedän että minulla on hyvät paperit.
Viime haussa oli 63 hakijaa, pääsin neljän joukkoon haastatteluun.
Lopputuloksena jäin kakkostilalle, työnantaja soitti.

En koe taloudellisesti olevani tiukalla, vaikka ei sitä rahaa nyt ylen määrin ole.
Haluaisin vielä pari vuotta tehdä töitä.
500 päivää ansiosidonnaista, se on hyvä.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   23.4.25 16:15:52

Joo hyvinvointi alueet on inhottavassa tilanteessa. Henkilökuntaa ja hoidettavia on riittävästi on mut rahat ovat vähissä.
Ei käy kateeksi hyvinvointialueen johtajaa joka joutuu sopeuttamaan hyvinvointi alueen menot rahatilanteen mukaiseksi, eli vähentämään ihmisiä.

Lähettäjä: Ohhoh 
Päivämäärä:   23.4.25 16:33:59

Väheneekö potilaat?

Lähettäjä: Työeläke 
Päivämäärä:   23.4.25 18:02:53

50% työeläkkeelle ja ansiosidonnaiselle. Siten minä hoitelin viimeiset vuodet ennen eläkettä kun päätin että on aika eriytyä teknologia teollisuudesta. Ajanvietteenä käytin TE-keskuksen kiusaa kerran kuussa yrityksiä peliä. Hain huippu asintuntijaksi eri projekteihin.
Vinkki: ansiosidonnaista saa 1kk yli 65v iän. Eli siirry täydelle eläkkeelle vasta tuon 1kk jälkeen 65v. Muuten maksat takaisin ne päivät jolloin olet yhtäaikaa työttömyyskassan ja eläkeyhtiön täyspäiväisenä elättinä.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   23.4.25 18:09:00

Mun mielestä on hauskaa kun sotealan paikkoihin on hakijoita "kymmeniä" ja se on muka huono juttu. Muille aloille hakijoita on tuhansia tai useita satoja. Olin ennen hoitoalalla ja jotkut hoitajat oli tottuneita siihen, että saavat aina muualta töitä ja käyttäytyivät siksi töissä asiattomasti. Ihan hyvä vaan, että tilanne on normalisoitunut.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   23.4.25 21:45:24

Kenkää tulee nyt useille hoitajille kun esim päivätoiminta lopetetaan . Huono homma kyllä.

Päivämäärä:   25.4.25 17:24:13

280 saa kenkää. Jussiviikolla selviää napsahtaako itelle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.