Lähettäjä: herttinen
Päivämäärä: 27.4.25 11:08:47
Traumaterapia ja EMDR auttanut jonkin verran, traumaattisesta tapahtumasta tulee kesällä kuluneeksi vuosi. Mielialalääkityksen aloittaisin jos voisin, mutta se ei ole mahdollista toistaiseksi. Olen pakottanut itseni elämään tekemällä erilaisia suunnitelmia jne, että olisi aina edes jotain kiintopisteitä tulevaisuudessa.
Töihinkin palasin, mutta se tuntuu ihan yhdentekevältä ja töissä on aika stressaavaa, joka aiheuttaa sen, että keho menee siihen hälytystilaan ja on alkanut tulla voimakkaita takaumia traumaattisesta tapahtumasta. Yritän hyväksyä, ettei minusta tule enää samaa ihmistä kuin ennen traumaa ja oma "suorituskykyni" on pysyvästi laskenut. Perusturvallisuuden tunne on täysin kadonnut ja samaan aikaan kun toivon kuolemaa, pelkään kuolemaa myös todella paljon. On sellanen olo, että hetkenä minä hyvänsä minä tai joku läheinen saattaa kuolla ja elämä romahtaa taas.
Traumasta selviää varmaan niin, että jotenkin vaan pakottaa itsensä selviytymään yksi päivä kerrallaan eteenpäin, kun ei muitakaan vaihtoehtoja ole. Ja ottaa tarjotun avun vastaan.
|