Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Luokkakokous, kokemuksia

Lähettäjä: Hymytyttöpatsas 
Päivämäärä:   23.4.25 00:38:53

No niin, kertokaa millaisia kokemuksia teillä on luokkakokouksista? Mikä luokka tapasi ja paljonko oli kulunut aikaa välissä? Oliko ihmiset edelleen samanlaisia, ja kuka oli muuttunut eniten? Kuka yllätti, kenestä näki jo yläasteella tulevaisuuden? Miten itsellänne meni?

En ole itse koskaan ollut, mutta kesällä on ensimmäinen luokkakokous. Aikaa mennyt välissä 25 vuotta, enkä ole pitänyt mitään yhteyttä kehenkään. Jännä nähdä kuinka ketäkin on elämä vienyt :).

Re: Luokkakokous, kokemuksia

Lähettäjä: pirouette 
Päivämäärä:   23.4.25 01:52:15

Meillä oli aivan vasta luokkakokous peruskoulun ysiluokan porukan kanssa. Aikaa välitä kulunut ”vain” 10 vuotta. Oli todella hauska ilta! Oli hauska päivittää kuulumisia, ihana nähdä nuoruuden ystäviä, silloinen poikaystävä ja monia luokkakavereita sekä tietenkin muistella vanhoja. Yllätti ja ilahdutti kovasti se, kuinka moni pääsi paikalle! Ei minulla ollut juuri ennakko-odotuksia siitä millaiseksi aikuisiksi kukin on kasvanut, mutta silti täytyy myöntää että joidenkin elämänkäänteet oli aika erikoisia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.25 02:13:02

En menisi jos kutsu tulisi. Näin aikuisen perspektiivistä kukaan ei ollut niin kiva tai mukava minulle kouluaikoina, että haluaisin käyttää aikaa heidän jälleennäkemiseensä.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   23.4.25 07:51:35

50-vuotiskesänä oli lukion luokkakokous, ele yli 30 vuotta väliä. En ollut juuri kenenkään kanssa ollut siinä välissä tekemisissä, enkä ollut lukioaikaan läheinen muiden kuin parhaan javerini kanssa, joka nytkin oli mukana. Ihan kiva oli jutella muutamien kanssa. Ensimmäinen reaktio sisään mennessä oli että jumaliste miten vanhaa ja harmaantunutta porukkaa, rollaattorit vaan puuttuu :D Lähempi tarkastelu osoitti, että 1 tyttö ja 1 poika olivat aika lailla saman näköisiä kuin lukiossa, eivät olleet muuttuneet juuri miksikään. Jotkut muut taas lähes tunnistamattomia.

Luokan nero oli nykyään joku ylilääkäri ja tärkeässä vastuullisessa tehtävässä, kuten voi odottaakin. Jotain 30-40 % porukasta ei päässyt tai halunnut paikalle. Heidän kuulumisensa käytiin läpi laittamiensa viestien perusteella, jos siis olivat laittaneet.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   23.4.25 07:52:40

Sorry kirjoitusvirheet. Eli. Kaverini.

Lähettäjä: Xlxö 
Päivämäärä:   25.4.25 17:41:49

Olen 40 v, täytän tänä vuonna 41. Jos kutsu tulisi, niin en menisi.

Minua kiusattiin pahasti koko peruskoulun ajan. Muutama pääkiusaaja luokassa, paljon oeesaajia ja jokunen neutraali, joka ei puuttunut. Kukaan ei puolustanut koskaan. Koko peruskoulu oli ihan h3lvettiä.

En ole ollut juuri kenenkään kanssa tekemisissä peruskoulun jälkeen. Ne, joiden kanssa olen satunnaisesti jostain syystä ollut tekemisissä, tietävät elämästäni ihan riittävästi. Muiden ei tarvitse tietää. Eikä minua kiinnosta nähdä ketään, kun en ole kenenkään kaveri.

En edes tiedä, miksi kaikki kiusasivat minua eikä minulla ollut yhtään kaveria samalta luokalta peruskoulussa. Rinnakkaisluokalta oli, ja sitten nuoremmista ja vanhemmista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.25 19:06:43

En menisi jos kutsu tulisi. Näin aikuisen perspektiivistä kukaan ei ollut niin kiva tai mukava minulle kouluaikoina, että haluaisin käyttää aikaa heidän jälleennäkemiseensä.

Sama. Tosin näin äskettäin yhtä entistä koulukaveria 35 vuoden takaa ja menin juttusille mutta tämä ihminen olikin aikoinaan ystävällinen sekä asiallinen minua kohtaan.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   25.4.25 23:05:35

Käyn toisinaan ala-asteen luokkakokouksissa. Aina kun haluan olla yksin. Olin ainoa luokallani. Yläasteen aikaiset luokkakaverit kai piti jotain kokousta joskus mutta en mennyt sinne.

Lähettäjä: rainbow_87 
Päivämäärä:   26.4.25 18:45:49

En mennyt luokkakokoukseen, vaikka kutsuttiin.

Lähettäjä: r 
Päivämäärä:   27.4.25 21:48:32

En saanut kutsua. Myöhemmin huomasin paikallislehdestä uutisen, että oli ollut luokkakokous (ylitti uutiskynnyksen, koska useat ryhmät kokoontuivat yhtä aikaa ja koululla oli yhteistäkin ohjelmaa). En tiedä, oliko henkilökohtaista vai eikö minua tavoitettu (en ole Facebookissa ja sukunimi vaihtunut).

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.