Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pääsylippujen maksaminen treffeillä

Lähettäjä: Kaksoistandardi? 
Päivämäärä:   22.4.25 22:47:17

Treffikumppani (mies) on sitä mieltä, että elokuvaliput ja tapahtumaliput maksetaan kumpikin itse. Tämä ok. En erityisesti ole kiinnostunut hänen harrastuksestaan, mutta menin kuitenkin pääsymaksulliseen tapahtumaan kun hän ehdotti ja maksoin pääsymaksuni itse. Vieläkin ok. Kun myöhemmin ehdotin minun harrastustapahtumaani menemistä, mies suostui, mutta paikan päällä oli sitä mieltä että minun pitää maksaa hänenkin pääsymaksunsa "koska tää on niinku sun juttu eikä mun niin sun kuuluisi maksaa minunkin lippu kun ei tää mua silleen kiinnosta että haluaisin maksaa". En tietenkään maksanut, koska olin maksanut kalliimman lipun hänen tapahtumaansa eikä hän silloin ollut maksamassa kun oli hänen juttunsa.

Meneekö tää nyt ihan oikein vai mitä en ymmärrä?

Re: Pääsylippujen maksaminen treffeillä

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   22.4.25 22:52:59

No eihän se mene, sama käytäntö pitäisi olla molemmin päin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.4.25 22:57:52

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Asia oli jo sovittu siinä kohtaa, kun hän ehdotti kummankin maksavan omat lippunsa ja sinä siihen suostuit. Hän ei voi enää muuttaa sääntöjä, kun ne eivät sovikaan hänen tilanteeseensa.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   22.4.25 23:03:27

Tuollainen pihistely ei parane.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.25 23:10:54

Olen seukannut samantyylisen miehen kanssa, joka ilmoitti jo alussa, että kahvilat, ruokaravintolat ja tapahtumat maksetaan kumpikin itse että hän ei tarjoa. Käytiin shoppailemassa, reissussa ollessa, tapahtumissa jne usein kahvilla ja toki sovitusti maksoin omani ja vain omani. Jonkin ajan kuluttua mies alkoi olla kahvilapöydässä oudon äreä ja kerran sitten ilmoittikin, että häiritsee kun käyttäydyn kuin emme olisi pariskunta kun en koskaan voi maksaa myös hänen kahviaan vaikka hän on siinä vieressä jonossa. Että on se mulla tosi tarkkaa ettei euroakaan kulu toiseen. Jep jep :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.25 23:18:42

Onneksi olkoon. Olet tavannut sigmamiehen. Älä vaan päästä irti.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.4.25 23:45:16

Niin että mies ei tarjoa, mutta naisen pitäisi? Sellainen lokki siellä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.4.25 00:07:01

Ehkä hoitona voi pitää jotain joka ei tarjoa mutta ei vakavaan suhteeseen. Nainen aina tekee enemmän kodin ja perheen wteen, ellei mies ole luonnostaan antelias ja huolehtivainen niin nainen kyllä tekee yodellisen tollon työn sellaiseen sitoutuessaan.

Anna olla ja mennä itseään kiinnostaviin juttuihin ihan keskenään. Vttubmikä vähä-älyinen nillittäjä, köyhä ja hyväksikäyttäjä.

Naiselle puolison valinta on isompi riski kuin miehelle, jos erehtyy tekemään lapsen jollekin häviäjälle niin siinä se elämä sitten pilaantui. Jääkööt pihit köyhät ukkelit lapsettomiksi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.25 00:28:16

Ihanaa kuulla ettet maksanut! Jos on itse tuollaisia sääntöjä asettanut niin kyllä niistä täytyy pitää kiinni silloinkin kun joutuu itse maksumieheksi. Toivottavasti sanot ukkelille hyvästit, tuo ei nimittäin parane vaan pahenee vain. Seuraavaksi kun vierailette toistenne luona niin saat maksaa ja viedä omat ruoat hänen luokseen, siivota ja kokata hänen luonaan samalla kun hän tulee sinun kotiin loisimaan ja syömään ostamiasi ruokia.

Komppaan ylempää kaksoispistettä ihan täysillä. Ei tuollaisesta ole perheen elättäjäksi, jos sellaisesta haaveilet. Huomaat sitten että lapset on sinun oma projekti, synnytät, hoidat ja kasvatat, hoidat kodin, ruokit miehen ja vielä maksat kaiken ja kärsit pienestä eläkkeestä. Samalla kun mies elää mukavaa ja helppoa elämää, on se hauska vanhempi joka saa ihasteluja muilta kun joka toinen kuukausi käy lapsensa kanssa jossain ja kerryttää sitä eläkettä. Jos oikein hyvä tuuri käy niin vielä pettääkin.

Ja ei ole minulle tapahtunutta, mutta aika yleinen tarina.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   23.4.25 00:54:50

Täällähän on ollut tarjoamiskeskusteluja, joissa naiset pitää ihan normaalina, että kun mies haluaa naisen viikonloppukylään luokseen niin nainen vie omat aamiaistarvikkeet ja muut ruoat mukanaan. Kun mennään jonnekin yhdessä miehen autolla niin naisen kuuluu maksaa miehelle polttoainekuluista puolet, mutta kun nainen menee miehen luo omalla autollaan nainen maksaa ne polttoaineet kokonaan itse. Nainen on lokki jos haluaa miehen tarjoavan edes kahvit treffeillä, mutta nainen tarjoaa miehelle ettei mies vain pidä lokkina ja koska tasa-arvo.

Onko sitten ihme että naiset saa just sitä mitä tilaavatkin. Naiset eivät missään tapauksessa halua olla ole sellaisia kamalia hyödyntäviä lompakkoloisia, mutta ovat itse hyödynnettäviä ja sanovat polleina tätä tasa-arvoksi.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   23.4.25 01:00:59

:D

Kaksoisstandardi, ei todellakaan mene oikein, tuo mies on loinen. Ansaitset parempaa, jätä lokki rypemään keskenään.

Lähettäjä: Helmu 
Päivämäärä:   23.4.25 08:05:46

Kamala mies.

Itse olisin todennut jo heti alkuun, että olen ymmärtänyt väärin ja luulin olevamme treffeillä, mutta toki voin maksaa itsekin ja ainahan elämään kavereita mahtuu.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   23.4.25 08:44:30

Testaa rajojasi, ei jatkoon.
Itse nuorena ja kilttinä suostuin tuollaisiin ja päädyinkin sitten parisuhteeseen ehdan narsistin kanssa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   23.4.25 08:47:46

Kannattaa ensi treffeillä olla hiukan vanhanaikainen, ja antaa miehen maksaa ruoat, juomat ja leffaliput. Jos mies puolustaa alussa ensisijaisesti omaa kukkaroaan, tekee sitä varmasti jatkossakin. Siinä on vähän vaikea olla naisena, jos yhtään miettii perhettä.

Tietysti jos naisella on pinkka kunnossa, voihan siinä ottaa talouteensa virolaisen runoilijan tai afrikkalaisen kuvataiteilijan, eikä puolin tai toisin ihmetellä, että miehen lompakko on säännöllisesti unohtunut kotiin, kun pitäisi maksaa kahvit.

Jos työssä käyvä suomalainen mies haluaa, että maksat kaiken omasi ja vähän hänenkin juttujaan, hän on joko sairaalloisen pihi, tai sitten vain 'not that much into you'.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.4.25 08:54:05

olen 40v nainen ja siinä mielessä vanhanaikainen että

-odotan että mies tekee aloitteen treffeille, kutsuu minut ulos ja on suunnitellut eikä kysele minulta että mitä haluan tehdä, joko hän itsevarmasti vie minut sinne mihin haluaa tai on sivulauseissa saanut selville mistä pidän ja vie sellaiseen paikkaan

-odotan että treffeille ktusuja (eli tässä tapauksessa mies) maksaa kaiken ekatreffeillä, tässä tapauksessa mies vie minut sellaisille treffeille jotka kestävät hänen kukkaronsa. Tämä siksi, että eihän mies tiedä minun taloudellista tilannettani ja jos minä veisin itse treffeille niin saattaisin tehdä eväät ja menisimme luontoon patikoimaan kun hän haluaa viedä michelin-ravintolaan pitkän kaavan mukaan.

Jos nämä kaksi asiaa toteutuu, järjestän (ja maksan) ilomielin seuraavat treffit.

Nykyisessä suhteessani viemme toisiamme "treffeille" vuorotellen oman taloudellisen tilanteemme huomioiden. Miehellä on paremmat tulot, joten hän vie meidät usein vähän parempaan ravintolaan kun itse suosin etnisiä ja ilmaistapahtumia ja molemmat ovat silti oikein tyytyväisiä.

pidemmillä reissuilla jaetaan kulut suunnilleen tasan, eli hotelli, bensat ja ruuat ym.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.25 09:48:40

Jos et halua lapsia eikä sinua ärsytä laskea joka euroa niin jatka ihmeessä deittailua. Jos teet ko miestyypin kanssa lapsen niin maksat edelleen 50/50 kaiken jopa ollessasi äitiyslomalla ja kotitöistäkin teet suurimman osan kun "olet kokopäivän kotona". Alusta asti kannattaa kiinnittää huomiota näihin asioihin, koska asiat yleensä pahenee eikä parane ajankuluessa.

Itse en jatka yhdenkään miehen deittailua jos mies ei kykene edes tarjoamaan minulle kahvia. Kyse ei ole niinkään rahasta, vaan panostamisesta ja eleestä. Jos minulle olisi kitisty tuosta pääsylipusta niin se olisi ollut kyllä viimeinen naula arkkuun jos noin pitkälle olisi edes päästy.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.