Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten laskisitte lasketun ajan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.25 21:07:58

Edelliset kuukautiset alkoi 28.2., mutta positiivisen ovulaatiotestin tein vasta 21.3. Miten siis laskea laskettu aika? Ekaa neuvolaa tai mitään ei ole vielä ollut.

Re: Miten laskisitte lasketun ajan?

Päivämäärä:   22.4.25 21:15:36

Lataa esim preglife niin se laskee sulle. Taitaa laskee viimesistä kuukautisista.

Päivämäärä:   22.4.25 21:16:45

5.12

Päivämäärä:   22.4.25 21:19:57

Viimeisistä kuukautisista lasketaan ja tarvittaessa tarkennetaan ultrassa.

Päivämäärä:   22.4.25 21:21:03

Onko sulla tosi epäsäännölliset kuukautiset?

Päivämäärä:   22.4.25 21:22:06

Kerrot neuvolassa, ettet tiedä hedelmöityshetkeä, pääset varhaisultraan ilmaiseksi, koska sikiön ikä pitää nt-ultraa varten tietää.

Miksi arvailla turhaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.4.25 21:22:43

Mene varhaisultraan niin selviää

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   22.4.25 21:30:39

Se lasketaan ensin viimeisistä kuukautisista, mutta tarkennetaan tosiaan varhaisultrassa. Itsekin tikutin ovulaation paljon myöhemmäksi mitä keskimääräisellä 28pv kierrolla, joten pääsin varhaisultraan missä sitten tarkistettiin la. Kuukautisten perusteella oli rv7 kun kävin ultrassa

Ja la saattaa vielä muuttua siitäkin, itsellä muuttui muutamalla päivällä vielä ekassa varsinaisessa ultrassa, mikä on noin rv10-13 välillä.

Päivämäärä:   22.4.25 21:38:32

Eli kun mulla on eka neuvola, kannattaa kertoa epäsäännöllisistä kuukautisista? Mainitsin kyllä jo puhelussa terkkarille, että tein positiivisen ovulaatiotestin 21.3. Lopetin e-pillerit joulukuun lopulla ja kahdet menkat ehti tulla ennen raskautumista, eka kierto 34 päivää ja toinen 27 päivää eli onhan siinä eroa.

Terkkari varasi minulle jo lääkärineuvolakin ja se osuisi ilmeisesti 11+5 jos kuukautista lasketaan. En oikein tiedä tehdäänkö siellä tutkimuksia?

Päivämäärä:   22.4.25 21:42:11

Mulla on aina ollut niin pitkä kierto että viikot on laskettu tiedossa olleesta ovulaatiosta.

Päivämäärä:   22.4.25 21:51:30

Se lasketaan viimeisten kuukautisten päättymispäivästä jostain ihmeen syystä vaikka meilläkin selkeä ovulaatiotikutettu tärppipäivä oli reilun viikon päästä siitä.

"eka kierto 34 päivää ja toinen 27 päivää eli onhan siinä eroa."

Mulla kiertopäivissä on heittoa 25-35 päivän välillä ja kuulemma normaalia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.4.25 21:52:23

^niin, on normaalia että voi olla epäsäännöllinen kierto.

Päivämäärä:   22.4.25 22:01:58

Jos heittoa on 1-2 viikkoa niin mitään varhaisultraa ei tarvita eikä sellaiseen ohjata.

Lähettäjä: Kps 
Päivämäärä:   22.4.25 22:25:00

Tuossahan on vaikka mitä mahdollisuuksia, riippuen onko ollut yhdyntöjä. Tuo positiivinen ov-testi voi todellisuudessa olla myös positiivinen raskaustesti, JOS seksiä on ollut sopivasti tuolla välillä.

Päivämäärä:   23.4.25 02:23:07

"positiivisen ovulaatiotestin tein vasta 21.3"

Ovulaatiotesti näyttää myös raskauden. Eli noin viikko ovulaatiosta voi ovulaatiotesti olla jo taas positiivinen siksi että olet raskaana, ei siksi että olet ovuloinut. Ovulaatio on voinut olla esim. 10.3 jolloin ovulaatiotesti on hyvinkin näyttänyt raskauden.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   23.4.25 07:51:36

Tuo heitto kierrossa on niin merkityksetön ettei sen vuoksi tarvitse mitään varhaisultraa tehdä ja laskettuaika tarkentuu usein sitten ultrissa. Molempien lapsien kohdalla laskettu aika muuttunut siitä mikä ollut ensimmäinen arvio. Ja se laskettu aika on tosiaan vain laskettu aika. Esikoinen syntyi kuukauden etuajassa ja kuopus taas viikko lasketun ajan jälkeen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   23.4.25 07:56:04

No ei kannata mitään varhaisultraa tehdä tuon takia. Sitäpaitsi lapset syntyy kun syntyy ja laskettu aika on vaan suuntaa antava. Tietty tarpeen esim äitiyslomia hakiessa.

Lähettäjä: Lily 
Päivämäärä:   23.4.25 09:43:22

En itse päässyt mihinkään varhaisultraan vaikka sanoin että kierto on tosi epäsäännöllinen. Neuvola laski kuukautisista sen lasketun ajan ja sitten nt ultrassa se tarkastettiin ja pysyi samana.

Kävin omalla rahalla varhaisultrassa ja heidän mukaansa vastasi pienempää kuin kuukautisista laskettu mutta neuvolakin vain totesi että se varmistuu kuitenkin siellä nt ultrassa se laskettu aika.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   23.4.25 10:02:16

"Jos heittoa on 1-2 viikkoa niin mitään varhaisultraa ei tarvita eikä sellaiseen ohjata."

Minulla ohjattiin varhaisultraan, kun ovulaatio oli tikutusten perusteella reilu viikon myöhemmin kuin keskimäärin, eli näin ollen laskettu aika olisi ovulaation perusteella viikon vähemmän kuin kuukautisten alusta laskettuna.

Minulle sanottiin, että on hyvä käydä varhaisultrassa, koska tällöin voidaan sitten ajoittaa nt-ultra paremmin oikein. nt-ultran aikaväli on kuitenkin vain 3 viikkoa, eli helposti käy niin että menee liian aikaisin/myöhään jos heittoa on parikin viikkoa lasketussa ajassa. En tiedä haittaako se kuinka paljon, mutta minut lähetettiin varhaisultraan just tämän takia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.