Lähettäjä: :E
Päivämäärä: 22.4.25 20:33:34
Noh, näin itse tummaihoisena olisin lapsena tullut tuollaisesta surulliseksi ja ahdistuneeksi. Sillä ei ole väliä, oliko tarkoitus vai ei. Asia on juuri niin, että niitä apinahaukkuja sai ja pelkäsi saavansa, eikä tosiaan olisi halunnut lisämuistutusta siitä esim. tuollaisella. Halusin myös oikeastaan melkein aikuisikään asti olla näkymätön, koska se erilaisuus tuotiin aina tavalla tai toisella ilmi toisten toimesta. Eikä ollut väliä, oliko se sanojan mielestä positiivinen vai negatiivinen seikka, ahdistavaa se oli aina, koska en kokenut olevani erilainen vaan halusin olla ihan niin kuin kaikki muutkin.
Ja puhutaan tosiaan ihan päiväkoti-ikäisestä asti, muistan hyvin paljon niistä ajoista. Aikuisten lisäksi myös toiset lapset osaavat olla jo siinä iässä julmia. Ala-asteella minua kiusattiin mm. siitä, että pidin lettiä, kun minulla se oli "apinan häntä". Siihen loppui letin pito, en ole tainnut itse asiassa koskaan sen jälkeen pitää lettiä enää.
Kaikilla lapsilla ei ole (ja toivottavasti nykyisin vielä vähemmän) onneksi samoja kokemuksia, ja Aappa-kuosihan on muutoin kiva. Eli eipä tuosta aloittajan tilanteesta nyt varmaan oikeasti ollut mitään haittaa ja no "slaagin" todellisesta tasosta riippuen saattoi olla ylireagointia toiselta.
|