Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Hanki parempia kavereita"

Lähettäjä: uuea 
Päivämäärä:   22.4.25 17:58:28

Tällainen lause oli toisessa ketjussa. Ja aika usein täällä hoetaan että pitäisi hankkia parempia kavereita.

Mutta mistä niitä parempia tai uusia kavereita saa? Aikuisten ei ole helppo saada kavereita kun ei kenenkään elämään mahdu uusia ihmisiä. Moni tulee kyllä toimeen ja osaa heittää small talkia mutta ystävyyssuhteita ei synny harrastus- tai työkavereista. Muista ihmisistä vielä vähemmän.

Ennemmin ihmiset kaikkoaa, jos heille erehtyy ehdottamaan että nähtäisiinkö vapaa-ajalla.

Tallillakin moni haluaa vain keskittyä omaan hevoseensa eikä sosiaalisuus kiinnosta. Koiraihmisiä ei kannata lähestyä koska koira vihaa kaikkia ja on vielä omistajaansakin epäsosiaalisempi.

Re: "Hanki parempia kavereita"

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.25 18:03:51

Kai ajatus on lähinnä että on parempi olla yksin kuin huonossa seurassa. Jos vaihtoehdot on ei ystäviä lainkaan tai ystävyydet joista ei saa yhtään mitään, tai joista jopa kärsii, pitäisi valinnan olla suhteellisen helppo.

Lähettäjä: pom 
Päivämäärä:   22.4.25 18:10:39

Samaa miettinyt. Parempi olla yksin kuin sellaisissa teennäisissä ihmissuhteissa. Nämäkin kyllä itsellä karsiutuneet ja suurin osa on juurikin niitä hyvän päivän tuttuja.

Lähettäjä: kiana 
Päivämäärä:   22.4.25 18:13:09

Eletään selvästi ihan ”eri maailmassa”, koska itse ainakin olen ihan näin aikuisena löytänyt paljon uusia ystäviä, työ- ja harrastusporukoissa tutustuen ja siitä osan kanssa homma syventynyt ystävyydeksi. Ja myös tallilla missä oma hevoseni on porukka on sosiaalista ja juttelee mielellään toisilleen.

Lähettäjä: Eräs 
Päivämäärä:   22.4.25 18:17:28

Minäkin kaipaisin parempia, merkityksellisempiä ihmissuhteita. Olen kai vaan tavallaan kasvanut entisistä ulos. En ole löytänyt, vaikka olen tehnyt parhaani.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   22.4.25 18:34:29

Minä ainakin kirjoitin tuon sellaiseen ketjuun, jossa aloittaja aktiivisesti kärsi "kavereistaan".

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.