Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uusi suhde vaatii saada tietää exien

Lähettäjä: nimet? 
Päivämäärä:   22.4.25 16:16:34

Minusta entiset parisuhteet ei kuulu uudelle suhteelle sen tarkemmin kuin että seukattiin/asuttiin avoliitossa/oltiin naimisissa x vuotta. Miksi pitäisi riidan kanssa saada tietää koko nimi ja nähdä kuva?

Re: Uusi suhde vaatii saada tietää exien

Lähettäjä: Ida H 
Päivämäärä:   22.4.25 16:19:57

olis kyllä hyvin äkki

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.25 16:20:27

No ei kuulukaan, mä sanoisin sen uuden nimen ja näyttäisin kuvansa ja se olis sitten siinä.

Lähettäjä: Ida H 
Päivämäärä:   22.4.25 16:20:32

..olis kyllä hyvin äkkiä exä. tietäspä sitte yhen mun exän 

Päivämäärä:   22.4.25 16:21:50

Juokse.

Ei todellakaan voi vaatia. Omat entiset ovat yksityisasia eivätkä kuulu uudelle mitenkään. Niistä saa kertoa halutessaan ja saa kertoa juuri sen mitä haluaa ja pitää hyvänä, mutta mihinkään ei toisella ole oikeutta. Johan tuossa tulee myös velvollisuus exiä kohtiin nopeasti kuviin. Koen että jokainen on ns. vaitiolovelvollinen exiensä asioista eikä ole ok levitellä yksityisiä tietoja edes uudelle. Vaikka olisi eronnut ja vaikka ero olisi ollut riitaisa, voi käyttäytyä itse. Tähän en tietenkään laske esim. väkivallasta puhumista vaan muu turha juoruaminen.

Päivämäärä:   22.4.25 16:25:57

Outoa on piilotella vuosien seurustelua/avoliittoa/avioliittoa jonkun kanssa, mutta yhtä outoa on vaatia kuvia niistä toisen existä. En tiedä kumpi on oudompaa.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   22.4.25 16:26:13

Mikä ristikuulustelu siellä on meneillään? Mitä hän ajatteli niillä kuvilla tehdä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.4.25 16:29:24

Huono itsetunto voi olla yksi syy. Haluaa nähdä millaisia muut miehet on olleet ja että onko parempi kuin he. Näin omassa nykyisessä suhteessa kävi... Ei se tosin sille mielenrauhaa tuonut, yhä on epävarma itsestään. Eli älä näytä niitä kuvia, se on mun neuvo. Siitä on vaan harmia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.25 16:29:37

Minulla oli ex, joka näki irl entisen puolisoni sekä edellisen seurustelukumppanini ja molempien ulkonäöstä etsi viat, joille naureskeli vähän väliä, "sellaisen hörökorvan kanssa olet ollut hehe", "on kyllä itseään täynnä olevan näköinen ukko, sellainen lyhytkin" jne. Ihan normi ok näköisiä miehiä olivat, mutta hänellä oli jokin tarve tuntea itsensä paremmaksi tai oli mustis menneisyydestäni. Ehkä vertailunhalu on aloittajankin deitillä syynä.

Lähettäjä: nimet? 
Päivämäärä:   22.4.25 16:34:31

"Outoa on piilotella vuosien seurustelua/avoliittoa/avioliittoa jonkun kanssa, mutta yhtä outoa on vaatia kuvia niistä toisen existä. En tiedä kumpi on oudompaa."

Onko se piilottelua, jos kertoo että olen asunut opiskeluaikoina x vuotta avoliitossa ja muutaman vuoden kuluttua siitä menin naimisiin ja erosin vuonna x? Pitäisikö kertoa, että avomies oli matti meikäläinen ja aviomies tommi teikäläinen syystä että? Vai mitä tarkoitat piilottelulla? Ne nimet ja kuvat ei nyt vaan mielestäni kuulu uudelle suhteelle, ei minuakaan kiinnosta mikä hänen eksänsä nimi on ja miltä se näyttää.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   22.4.25 16:36:29

No en nyt tiedä miksi exän nimeä ei voi ääneen lausua, mutta minusta on myös outoa kuulustella edellisiä suhteita.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.25 16:43:21

Nyt on ISO punalippu.

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   22.4.25 16:45:02

"No en nyt tiedä miksi exän nimeä ei voi ääneen lausua"

En sanoisi, koska sen tivaamisesta tulee mieleen, että tivaaja haluaa ottaa yhteyttä siihen eikä missään mukavissa tunnelmissa. Kun ei sillä normaalille ihmiselle ole mitään väliä, minkä nimisen ja näköisen ihmisen kanssa toinen on seukannut ennen häntä. Itse asiassa ei sille kuulu edes se, onko seukannut ja jos on, kuinka monen kanssa. Nyt on nyt, ei se mitä on ollut ennen nykyistä liity häneen mitenkään eikä ole häneltä pois.

Päivämäärä:   22.4.25 16:46:18

Uusi suhde ei vaadi minulta yhtään mitään.

Lähettäjä: 9 
Päivämäärä:   22.4.25 16:48:40

No ihan uudelta tuttavuudelta ei menis oikein mitkään vaatimukset läpi, mutta pidemmän päälle ei menis läpi sekään ettei suostu kerromaan tarkemmin vaikka kenen kanssa on ollut naimisissa.

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   22.4.25 16:54:38

"pidemmän päälle ei menis läpi sekään ettei suostu kerromaan tarkemmin vaikka kenen kanssa on ollut naimisissa."

Edelleen ihmettelen, mitä väliä sillä on? Minä tiedän mieheni entisen monivuotisen avopuolison etunimen ja millä alalla oli työssä, en muuta. En sukunimeä, työpaikkaa, osoitetta. Ei tulisi mieleenkään alkaa vaatia, että kerrot sukunimen ja näytät kuvan. Mitä minä niillä tekisin? En koe huonommuutta vaikka olisi kuinka kaunis, en myöskään paremmuutta vaikka olisi kaamea kuvatus. Ei mies enää sen kanssa ole enkä ole entisistä mustis niin en koe tarvetta stalkata ketään.

Päivämäärä:   22.4.25 16:56:59

"No ihan uudelta tuttavuudelta ei menis oikein mitkään vaatimukset läpi, mutta pidemmän päälle ei menis läpi sekään ettei suostu kerromaan tarkemmin vaikka kenen kanssa on ollut naimisissa."

Tämä. Jos uusi suhde ei ole mikään väkivaltainen hullu joka voisi olla vaaraksi exille (ja jos on, niin pikainen ero on muutenkin ainoa ratkaisu), niin en ymmärrä miksi exien nimiä pitäisi piilotella. Normaalia on todeta, että olin Romppaisen Peran kanssa 3 vuotta avoliitossa ja Kemppaisen Penan kanssa 7 vuotta naimisissa.

Päivämäärä:   22.4.25 17:02:04

Jos aiemmissa suhteissa on ollut jotain, mikä suuresti vaikuttaa nykyiseen elämään ja/tai suhteeseen (esim. henkinen tai fyysinen väkivalta, petetyksi tuleminen, muu traumaattinen tapahtuma, leskeys tai yhteiset lapset), niin niistä näkisin aiheelliseksi kertoa. Vastuu kertomisesta on kuitenkin ihmisellä itsellään eikä kenelläkään ole mielestäni oikeutta vaatia kumppaniltaan tietoa tämän eksistä.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   22.4.25 17:14:58

"en ymmärrä miksi exien nimiä pitäisi piilotella. Normaalia on todeta, että olin Romppaisen Peran kanssa 3 vuotta avoliitossa ja Kemppaisen Penan kanssa 7 vuotta naimisissa."

Hooteenetissä aloittaja on aina väärässä, kuten nytkin :D

On normaalia todeta oma-aloitteisesti halutessaan tuo, mutta ei ole normaalia tingata koko nimiä saati kuvia sellaiselta, joka ei mainitse kuin että olin peran kanssa avossa ja penan kanssa naimisissa. Ihmettelen samaa kuin vinoviiva, mitä sellaista väliä sillä on nykyiselle, mikä oli peran ja penan sukunimi saati ulkonäkö, että niitä pitää asioikseen vaatia tietoonsa? SE ei ole normaalia.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   22.4.25 17:16:37

Juokse. Ei oo normaalia.

Päivämäärä:   22.4.25 17:20:05

"Edelleen ihmettelen, mitä väliä sillä on? Minä tiedän mieheni entisen monivuotisen avopuolison etunimen ja millä alalla oli työssä, en muuta."

Mulle taas on väliä. Pidän epäluotettavana ihmistä, joka salailee menneysyyttään ja jos ei voi esim. kertoa kenen kanssa on ollut naimisissa ja näytä vaikka sitä kuvaa, niin on todellä epäilyttävä. Mielestäni 100% normaalia kommunikaatiota puhua tällaisista.

Päivämäärä:   22.4.25 17:26:19

Aika kummia rajoja nykyään vedetään, tietty että kuulustellaan jne. Mutta kyllä mä nyt haluaisin tietää puolison nimen. Ois aika ihmeellistä olla jossain ja kun ex mainitaan niin olla ihan kujalla kenestä puhutaan.

Päivämäärä:   22.4.25 17:26:55

"Ihmettelen samaa kuin vinoviiva, mitä sellaista väliä sillä on nykyiselle, mikä oli peran ja penan sukunimi saati ulkonäkö, että niitä pitää asioikseen vaatia tietoonsa? SE ei ole normaalia."

Jos nuo Pera ja Pena asuvat samalla seudulla kuin nyxäkin, niin sitten on ihan syytäkin tietää heidän sukunimensä. Tai aika kummallista olisi jos nyxä tilaisi vaikka maalarin kotiinsa tietämättä tuon maalarin olevan puolisonsa ex aviopuoliso.

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   22.4.25 17:27:02

En todellakaan kertoisi. Jos jankkaisi ja vaatisi saada tietää niin sanoisin, että mennään käymään tai soitan sille niin mennään kahville jos sulla on siltä jotain kysyttävää. Jos on pokkaa kysellä nimeä jostakin syystä niin silloin on oltava pokkaa tavata naamakkain siitä samasta syystä. Jos ei siihen suostu niin nimen ja kuvan kyselyn syynä on ollut jokin sellainen asia, jonka vuoksi ei kannattanut kertoa ja näyttääkään. Ja suhdetta kyselijän kanssa kannattaa harkita uudelleen. Jokin syyhän kyselyyn on, mutta en osaa ajatella mitään järkevää sellaista, koska itselleni on se ja sama minkä nimisten ja näköusten naisten kanssa nykyinen mies on ollut ennen minua, koska se on ollut ENNEN MINUA. En omista kenenkään menneisyyttä.

Päivämäärä:   22.4.25 17:32:07

"Jos on pokkaa kysellä nimeä jostakin syystä niin silloin on oltava pokkaa tavata naamakkain siitä samasta syystä. "

Minulle ainakin sopisi oikein hyvin kahvittelu puolison exän kanssa, koska se millaiset välit ihmisellä on exäänsä kertoo paljon ihmisestä itsestään.

Päivämäärä:   22.4.25 17:35:01

"Edelleen ihmettelen, mitä väliä sillä on? Minä tiedän mieheni entisen monivuotisen avopuolison etunimen ja millä alalla oli työssä, en muuta."

"Mulle taas on väliä. Pidän epäluotettavana ihmistä, joka salailee menneysyyttään ja jos ei voi esim. kertoa kenen kanssa on ollut naimisissa ja näytä vaikka sitä kuvaa, niin on todellä epäilyttävä. Mielestäni 100% normaalia kommunikaatiota puhua tällaisista."

Onko se menneisyyden salailua, jos kuitenkin mainitsee joskus eksän etunimeltä sivulauseessa muuten historiastaan kertoessaan? Miksi tarvitset eksän sukunimen, kuvan ja mahdollisesti muutakin tietoa pitääksesi kumppaniasi luotettavana? Vaikkei kumppani lähtisi perkaamaan tarkemmin eksiään ja entisiä suhteitaan sinulle, niin kyllähän hän silti voi olla avoin historiastaan, esimerkkinä vaikkapa entisistä asuinpaikoistaan. En ymmärrä minäkään, että miksi nykyisen suhteen kannalta olisi tärkeää kaivella esiin tarkempaa yksityistietoa eksistä.

Päivämäärä:   22.4.25 17:37:25

Miksi ei olisi pokkaa kahvitella kumppanin exän kanssa? Olen tavannut useitakin, samoin kumppanini on tavannut joitain mun exiä. Kirjaimallisesti joidenkin kanssa myös kahviteltu. Nykyinen kumppani on nyös ihan kahden kesken hoitanut asioita mun exän kanssa. Mitä ihmeellistä tässä on?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   22.4.25 17:40:37

Etunimet tulee kyllä sanottua, vai numeroitako existä pitäisi käyttää.

Ei muuten ole yhdenkään exän kuvaa tallella. Netistä nyx saisi hakea kuvia, jos tekee mieli exiäni katsella.

Päivämäärä:   22.4.25 17:44:31

"kun ex mainitaan niin olla ihan kujalla kenestä puhutaan."

Sinulle ei riitä etunimi vaan tarvitset myös sukunimen ja kuvan, jotta tiedät kenestä puhutaan?

"Jos nuo Pera ja Pena asuvat samalla seudulla kuin nyxäkin, niin sitten on ihan syytäkin tietää heidän sukunimensä."

Miksi? Pitääkö heihin suhtautua jotenkin eri tavalla kun he ovat ex-miehiä ja heilläkin on jo omat uudet elämänsä? Tai jos pena on vaaliehdokkaana, pitää tietää että se on just SE pena, ettei vaan vahingossakaan äänestä moista kelvotonta miestä, joka on kehdannut olla parisuhteessa nykyisen naiseystävän/vaimon kanssa? Jos penasta teke huonon se, että se on ollut nykyisen naisen kanssa suhteessa, niin silloinhan tivaajakin on huono kun sekin on saman naisen kanssa.

"Tai aika kummallista olisi jos nyxä tilaisi vaikka maalarin kotiinsa tietämättä tuon maalarin olevan puolisonsa ex aviopuoliso."

Jos minun ex-puoliso olisi maalari, suhteestamme olisi jo aikaa eikä meillä todellakaan olisi mitään mielenkiintoa toisiimme, miksi en voisi maalauttaa hänellä jotakin kuten kenellä tahansa maalarilla ilman että erikseen kertoisin nykyiselle miehelleni, että niin siis tämä maalari on mun ex 10 vuoden takaa? Loukkaisiko se jollakin oudolla logiikalla nykyistä puolisoani? Ei maalari mitään sylitanssia olisi minulle tarjoamassa vaan maalaamassa työnsä puolesta. Ajattelitko, että parisuhteessa pitää kysyä lupa puolisolta joka asiaan? Ja että niin mustasukkaisen ja omistushaluisen kanssa kannattaisi olla lupia kyselemässä ja tottelemassa, joka kiukuttelee menneisyydestä ennen häntä?

Päivämäärä:   22.4.25 17:45:08

"Vaikkei kumppani lähtisi perkaamaan tarkemmin eksiään ja entisiä suhteitaan sinulle, niin kyllähän hän silti voi olla avoin historiastaan, esimerkkinä vaikkapa entisistä asuinpaikoistaan. En ymmärrä minäkään, että miksi nykyisen suhteen kannalta olisi tärkeää kaivella esiin tarkempaa yksityistietoa eksistä."

Tähän lisätäkseni: Hyvin voi myös kertoa vaikka sen, mitä on oppinut itsestään tai parisuhteistaan edellisissä suhteissa ilman, että lähtee avaamaan tarkempia tietoja eksistään. Vaikka parisuhteessa ollaan tiimi, niin kyse on kuitenkin aina viime kädessä kahdesta erillisestä ihmisestä. Itsestäni voin jakaa mitä haluan ihmisten kanssa, mutten koe oikeudekseni jakaa eksistä henkilökohtaisempaa tietoa kenellekään (edes nykyiselle kumppanille) ainakaan ilman henkilön itsensä suostumusta.

Päivämäärä:   22.4.25 17:46:15

Sama siis myös niinpäin, että jos nykyinen mies tilaisi maalamaan exäni, joka olisi maalari, eikä tietäisi tätä exäkseni. Miksi mainitsisin hänelle, että hän on btw exäni, jos hän olisi hyvä maalari ja hinta sopiva ja suhteemme olisi muinaista aikaa? Perustelut samat kuin edellä.

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   22.4.25 17:51:25

No onhan se outoa olla esim. sukujuhlissa, jossa joku puolison serkku alkaa kertoa ”Näin Janin tässä yksi päivä, työnteli vaunuja. On pari kuukautta sitten saanut tyttövauvan.” eikä itsellä olisi mitään tietoa siitä, että puoliso on ollut 5 vuotta naimisissa tämän Janin kanssa.

Päivämäärä:   22.4.25 18:00:42

"Lähettäjä: sivusta
Päivämäärä: 22.4.25 17:44:31

"kun ex mainitaan niin olla ihan kujalla kenestä puhutaan."

Sinulle ei riitä etunimi vaan tarvitset myös sukunimen ja kuvan, jotta tiedät kenestä puhutaan?"

Miten niin, ihan etunimi Pekka riittää. Mutta hötölässähän ladyt ei kerro mitään mutta palkkaavat etsivän selvittämään uuden kumppanin entistä elämää .

Päivämäärä:   22.4.25 18:01:31

Niin, edelleen pelkkä Janiko ei riitä kertomaan ja ymmärtämään, kenestä puhutaan vaan tarvitaan sukunimi ja kuva? Jolloin puolison serkulta tarkennetaan, että niin tarkoitatko nyt sitä pitkää tummahiuksista Jani Jokamiestä, joka oli joskus muinoin mun muijan kanssa?

Toisekseen, miksi minua liikuttaisi jos miehen entinen kumppani olisi saanut lapsen ja hänen serkkunsa olisi tavannut heidät? Siis että minun pitäisi tietää, että Jonna jonka serkku kertoo nähnensä, on juu SE Jonna Jokanainen, jonka kuvakin on minulle pitänyt näyttää jostakin oudosta syystä? Edelleen, Jonnahan on miehen historiaa ja jos lapsi ei ole mieheni, niin miksi minun pitäisi saada tietää, että puheena ollut lapsen saanut Jonna on juuri hänen exänsä?

Selittäkää nyt tätä logiikkaanne kun minusta tuo on vain jotakin omituista mustasukkaisuutta entisistä asioista, vertailua ja kyttäämistä.

Päivämäärä:   22.4.25 18:03:25

"No onhan se outoa olla esim. sukujuhlissa, jossa joku puolison serkku alkaa kertoa ”Näin Janin tässä yksi päivä, työnteli vaunuja. On pari kuukautta sitten saanut tyttövauvan.” eikä itsellä olisi mitään tietoa siitä, että puoliso on ollut 5 vuotta naimisissa tämän Janin kanssa."

Entä jos Jani olisikin kumppanisi etäinen pikkuserkku, perhetuttu, lapsuuden kaveri tms.? Olisiko sitten vähemmän outoa, yhtä outoa vai oudompaa? Miksi tässäkään esimerkissä se entinen parisuhde olisi jotenkin olennaisempaa, jos ei kuitenkaan ole pidetty mitään yhteyttä vuosiin?

Aloituksen esimerkissä ei myöskään mielestäni viitata totaaliseen salailuun, vaan koko nimen ja kuvan esittämiseen sitä vaativalle. Jos kumppani olisi joskus maininnut eksänsä etunimeksi Janin, niin sukujuhlien keskustelussa pysyisi kyllä varmasti kärryillä (tai voisi jopa kysyä puolisolta mahtoiko serkkusi puhua eksästäsi). :D

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   22.4.25 18:16:37

En keksi yhtäkään syytä, miksi minun pitäisi saada tietää nykyisen mieheni entisten pitkäaikaisten kumppanien koko nimet, siis sukunimi ja nähdä kuva. En yhtäkään. Sama se on jos mies sanoisi ja näyttäisi, ei se haittaisikaan, mutta että minun pitäisi vaatimalla vaatia nämä tietooni, jonakin todisteena miehen "luotettavuudesta".

Tuollaista vaativa ja tinkaava henkilö on se, joka vaikuttaa todella epäluotettavalta ja oudolta stalkkerilta.

Lähettäjä: just näin 
Päivämäärä:   22.4.25 18:18:24

Se haluaa stalkkeroida sun exät ja selvittää vieläkö teidän välillä on jotain sutinaa ja aiheuttaa kitkaa

Lähettäjä: Avoimet kortit 
Päivämäärä:   22.4.25 18:29:20

Itse näen asian toisin.
Jos nyksä kysyy exäni tietoja, niin hän saa ne. Minulla ei ole mitään salattavaa.
Mielelläni kertoisin myös exän uudelle naisystävälle, kuinka ex-mies petti minua.
Eipä tulisi sitten yllätyksenä, tälle uudelle naisystävlle mahdolliset tulevat pettämiset.

Päivämäärä:   22.4.25 18:41:06

Elääkö nää ihmiset nyksiensä menneisyyttä vai nyksiensä kanssa heidän omaa elämäänsä, eikö se nykyinen ole hyvää, tulee mieleen, kun näitä lukee.

Päivämäärä:   22.4.25 18:43:36

Niin monimutkaiselta kuin asia saadaan tässä topicissa kuulostamaankin, niin reaalimaailmassa ei ole koskaan ollut ongelmaa puhua existä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   22.4.25 19:15:14

Outo koko keskustelu.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   22.4.25 19:47:23

Kyllä me edellisen suhteen alussa puhuttiin myös eksistä kun lapsia oli kummallakin. Ihan normaalia keskustelua menneestä, minkälaisia suhteita on takana.

Lähettäjä: nina 
Päivämäärä:   22.4.25 19:51:47

Me ollaan puhuttu elämän vaiheet läpi (suhteiden osalta) mut sillai luonnollisesti eikä sillai et toinen tivaa

Lähettäjä: gg 
Päivämäärä:   22.4.25 20:12:46

Tämä uusi kannattaa liittää välittömästä exien joukkoon ennen kuin ehtii mennä pahemmaksi. Toki muutama pitkäaikainen parisuhde on yleensä sen verran julkista tietoa, että ihan sama, kertooko ne vai ei.

Lähettäjä: Dementia 
Päivämäärä:   22.4.25 20:16:19

Onko sitä kaikkien panojen nimiä edes kysytty ja muistaakoniitä kaikkia kännipanoja. Niillä ei niin merkitystä olekkaan vaan sellaisilla oikeilla suhteilla.

Lähettäjä: Mjgf 
Päivämäärä:   22.4.25 21:07:30

Ei nyt ehkä riidassa ja kuvien kera mutta olisi kyllä tosi outoa jos joku ei kertoisi avo-avioliitoistaan.
Ei niistä nyt yksityiskohtia tarvii mutta ylipäätään kuuluu kertoa.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   22.4.25 21:34:14

Täällä on kyllä luetunymmärtäminen ihan omaa tasoa. Ihmiset jankkaa, että on outoa jos ei entisistä suhteista voi kertoa ja kuuluu kertoa. Siitähän ei aloituksessa ollut kyse ettei kertoisi mitään vaan siitä, että ei riitä jos kertoo olleensa penan kanssa avoliitossa 6 vuotta, vaan nykyisen pitäisi saada tietää penan sukunimikin ja nähdä kuva. En minä ainakaan ole kertonut exien nimiä saati näytellyt kuvia kenellekään ja jos nykyinen alkaisi vaatia sellaisia, en todellakaan kertoisi. Jos homma olisi siitä kiinni niin ihan sama, kontrolloivat ja omistushaluiset parisuhteet eivät ole normaaleja ja tämäntyyliset urkinnat ovat juuri sitä.

Päivämäärä:   22.4.25 21:54:57

Kylä ymmärrys kyselyihin kasvaa kun olet kerran muuttanut yhteen uuden kumppanin kanssa ja käy selville että on naimisissa.

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   22.4.25 22:52:32

Yhdyn edelliseen kirjoittajaan, kannattaa selustansa turvata ettei tule yllätyksiä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.4.25 22:59:14

"kannattaa selustansa turvata ettei tule yllätyksiä."

Miten se jos kumppani kertoo eksiensä etu- ja sukunimet ja näyttää kuvat, estää sen ettei tämä voisi olla naimisissa, varattu pettäjä tai muuten vaan m-lkero? Mikä estää kertomasta mitä tahansa nimeä ja näyttämästä vaikka serkkunsa vaimon kuvaa? Tai kertomasta valikoiden? Tyyliin jos mies sanoo maiilman kauneimmaksi, se on sitten totta kun_se_sanoo_niin? Kaikki sanottu on ehdottomasti totta?

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   22.4.25 23:14:54

Suhteelle pitää riittää, että jaskan kanssa oltiin naimisissa 10 vuotta ja sitten seukattiin jukkiksen kanssa 6 vuotta. Jaskan ja jukkiksen sukunimet ja naamat ei kuulu sille kun ei ne meidän kanssa tekemisissä ole, entiset ukot joiden aikana nyksän kanssa ei oltu edes tavattu.

Päivämäärä:   22.4.25 23:20:44

"jos nykyinen mies tilaisi maalamaan exäni, joka olisi maalari, eikä tietäisi tätä exäkseni."

Etkö todellakaan pitäisi yhtään epäkohteliaana, että ex puolisosi ilmestyisi maalaamaan nyxäsi tilauksesta teidän kotianne, eikä nyxälläsi olisi hajuakaan että tuo taloon ilmestynyt maalari on ex avo/aviopuolisosi? Minun mielestäni tuo olisi äärimmäisen loukkaavaa sille exälle, joka on ilmeisesti niin vähäpätöinen osa mennyttä elämääsi ettei sinua ole kiinnostanut edes mainita hänestä nyxälle ja samoin loukkaavaa sitä nyxää kohtaan, joka ei saa avoimesti valita haluaako kotiinsa puolisonsa exän maalaamaan ja nurkkia ihmettelemään, vai jonkun ulkopuolisen.

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   22.4.25 23:33:51

"loukkaavaa sitä nyxää kohtaan, joka ei saa avoimesti valita haluaako kotiinsa puolisonsa exän maalaamaan ja nurkkia ihmettelemään, vai jonkun ulkopuolisen."

Mitä järkeä on olla mustasukkainen puolison entisestä suhteesta? Ja mitä jos maalattavan kohteen omistaa se, jonka exä on maalari? Ei minulle ainakaan ei-omistava osapuoli sanelisi, kuka maalaa minun omaisuuttani=asuntoani. Eri asia jos asunto olisi nyxäni, mutta enhän minä silloin tietenkään toisen omistamaan asuntoon mitään maalareita tilaisikaan tai remontteja edes vaatisi.

Haluaisitteko te kumppanin, jolla ei ole ollut aikaisemmin suhteita niin ei tarvitse olla mustasukkainen menneisyydestä? On kyllä varmasti rankkaa olla tuollaisen kanssa suhteessa. Jos ei max. parikymppinen ole niin hankalaa on, mutta toki jokainen määrittelee itse rimansa, joillakin se on lattialla ja joillakin katossa.

Päivämäärä:   22.4.25 23:39:06

Mistä te tuon mustasukkaisuuden jatkuvasti kaivatte? Eihän se liity asiaan mitenkään, ainakaan yleensä. Miesten kohdalla varmaan suurin kompastuskivi olisi sivusta huutelijat, jotka tietämättömälle nyxälle veetuilisivat, että vieläkin se joutuu Pera tulla taloa maalaamaan vaikkei enää edes talossa asu...

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   22.4.25 23:43:49

"Miesten kohdalla varmaan suurin kompastuskivi olisi sivusta huutelijat, jotka tietämättömälle nyxälle veetuilisivat, että vieläkin se joutuu Pera tulla taloa maalaamaan vaikkei enää edes talossa asu..."

Kaikki eivät asu jossakin takahikiällä, jossa kaikki tuntevat kaikki ja tietävät toisten asiat paremmin kuin omansa.

Päivämäärä:   22.4.25 23:47:25

Onpa outoa salailla exiä ettei voi etunimeä tai suhteen kestoa kertoa. Tämmönen salailija ei menisi minulla jatkoon.

Päivämäärä:   22.4.25 23:48:37

"Kaikki eivät asu jossakin takahikiällä, jossa kaikki tuntevat kaikki ja tietävät toisten asiat paremmin kuin omansa."

Eivät niin ja voihan se sitten olla yllätys, että puoliso on eronnut Perasta aikoinaan tosi riitaisasti ja Pera on tehnyt kaikkensa kiusatakseen ja häiritäkseen exäänsä pitkään. Nyt Peralla onkin sitten vapaa kulku ihan taloon sisään, kun tietämätön nyxä tilasi urakan.

Päivämäärä:   22.4.25 23:57:05

"Onpa outoa salailla exiä ettei voi etunimeä tai suhteen kestoa kertoa. Tämmönen salailija ei menisi minulla jatkoon."

Kun joko et ole lukenut keskustelua tai ymmärtänyt, niin nimenomaan etunimi ja suhteen kesto voidaan kertoa, sukunimi ja kuva taas ei useimpien normaalien ihmisten mielestä kuulu nyksälle.

Päivämäärä:   23.4.25 00:23:24

Mitä nyksälle voi kertoa? Mitä pahaa on jos nyksä saa tietää sukunimen? Onko nyksä siis vaarallinen eksälle? Se olisi ainut järkevä syy olla kertomatta. Tosin kukaan järkevä ei sellaisen ihmisen kanssa olisi suhteessa.

Päivämäärä:   23.4.25 00:31:02

Hötöleidien nyxät on linnakundeja, jotka tappavat nyxiensä entiset parittelukumppanit. Siksi ei voi kertoa, että Esko, Jaska ja Peku säilyvät hengissä.

Päivämäärä:   23.4.25 00:43:37

"Mitä nyksälle voi kertoa?"

Johan se on moneen kertaan sanottu, etunimi ja suhteen kesto/laatu riittää. Mitä merkitystä eksän sukunimellä on ja mitä sinä sillä tiedolla teet? Tai kuvalla. Otat yhteyttä eksään (jollaiselle ihmiselle ei todellakaan kannata kertoa edes etunimeä) syystä että? Mihin tarvitset kuvaa? Vertaillaksesi? Voihan olla että eksä on paljon hoikempi ja kauniimpi, joten ei päässyt olemaan "parempi".

Päivämäärä:   23.4.25 00:49:21

Eli nyxäsi on väkivaltainen kun et uskalla kertoa exän sukunimeä?

Tai yksi syy tämmöselle salailulle on häpeä.

"Mikä estää kertomasta mitä tahansa nimeä ja näyttämästä vaikka serkkunsa vaimon kuvaa? Tai kertomasta valikoiden?"

Kyllä tämmönen toiminta kertoo aika suuresta luottamuspulasta nykyisessä suhteessa. Miksi olla suhteessa, jossa pitää valehdella?

Päivämäärä:   23.4.25 01:01:30

"Mikä estää kertomasta mitä tahansa nimeä ja näyttämästä vaikka serkkunsa vaimon kuvaa? Tai kertomasta valikoiden?"

Kyllä tämmönen toiminta kertoo aika suuresta luottamuspulasta nykyisessä suhteessa. Miksi olla suhteessa, jossa pitää valehdella?"

Väännetään nyt sitten rautalangasta. Uskotko aina kaiken mitä sinulle sanotaan? Mikä estää sinun kumppaniasi kertomasta sinulle mitä tahansa nimeä ja näyttämästä kenen tahansa kuvaa, kun tivaat? Kommenttini liittyi siihen, että kysymällä varmistaa selustansa. Ei varmista jos vastaaja valehtelee. Tivaaminen ja vastauksen saaminen ei vielä tarkoita, että vastaus on fakta.

Lähettäjä: 85 
Päivämäärä:   23.4.25 01:05:16

Hyväksyttekö jos nyxä ei luovu suhteestaan exään? Oon nyt vuoden kattonu kun exä ramppaa nykyisen töissä ja talossa. Lainailee tavaroita..Vahtii kaikki minun ja puolison tekemiset. Mainitsin asiasta, olin hullu ja mustasukkainen.. käyvät dokaamassa yhdessä..Exä soittelee jatkuvasti. En ole vielä törmännyt tämän tyyppiseen. Itse en juo, joten en ole pyrkimässä rientoihin. Olin 20 vuotta naimisissa ja nyt kokeilen uutta tapailu suhdetta..En vain ymmärrä entistä tyttöystävää, miksi pitää roikkua!

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   23.4.25 01:21:15

"En vain ymmärrä entistä tyttöystävää, miksi pitää roikkua!"

Niin, tietenkin se on se entinen NAINEN, joka roikkuu, mies vastentahtoisesti on tekemisissä vaikka vässykkä ei lainkaan haluaisi. Vähän sama kuin jos mies pettää, se on se vieras nainen baarissa joka vokottelee, mies siinä vaan ajautuu tilanteeseen kun ei muutakaan voi.

Päivämäärä:   23.4.25 02:53:49

"Uskotko aina kaiken mitä sinulle sanotaan? Mikä estää sinun kumppaniasi kertomasta sinulle mitä tahansa nimeä ja näyttämästä kenen tahansa kuvaa, kun tivaat?"

Eli mikä pakottaa olla huonossa, epärehellisessä suhteessa? Onko teillä tapana paljonkin huijata ja valehdella uudelle kumppanille itsestänne ja elämästänne?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   23.4.25 05:59:20

85 en kattelis

Lähettäjä: Kiulu 
Päivämäärä:   23.4.25 07:00:37

Omituinen keskustelu. Osalla varmasti taustalla väkivaltaa tai muita syitä, jolloin ei menneisyydestä halua puhua. Mutta esim. nimimerkin o mielestä eksän sukunimi ja kuva "ei useimpien normaalien ihmisten mielestä kuulu nyksälle".

Me tehdään eksän kanssa töitäkin viikoittain yhdessä ja välillä vietetään vapaa-aikaa porukalla molempien uusien kumppaneiden kanssa. Ei ongelmaa. Hyviä tyyppejä kaikki.

Päivämäärä:   23.4.25 07:02:39

Ei todellakaan voi vaatia. Omat entiset ovat yksityisasia eivätkä kuulu uudelle mitenkään. Niistä saa kertoa halutessaan ja saa kertoa juuri sen mitä haluaa ja pitää hyvänä, mutta mihinkään ei toisella ole oikeutta.

Lähettäjä: Ei normaalia 
Päivämäärä:   23.4.25 07:33:42

Kiulu//Minusta on ihan eri asia olla hyvissä väleissä eksän kanssa ja sitä kautta tuntea tämä eksä kuin se, että minä tai kumppanini näyttäisi eksistä valokuvia ja kertoisi tämän nyt olevan se Mirjami Meikäläinen jonka kanssa seurusteli 2 vuotta ja tämä on nytten sitten x jne. En minä eikä kumppanini tee tuollaisella tiedolla yhtään mitään. Sitten jos lapsia on kuvioissa niin on ihan normaalia tietää eksä, koska kyllähän siinä jossakin välissä on myös sen eksän kanssa tekemisissä.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   23.4.25 07:46:58

Kirjoittaisin paperilapulle nyxän nimen, ojentaisin sen sille ja sanoisin, että nytpä tiedät mun exän nimen.

Lähettäjä: Veli-Matti 
Päivämäärä:   23.4.25 07:59:20

Joskus puhuttiin samasta aiheesta poikien saunaillassa ja kaikilla oli huonoja kokemuksia kun vaimo/avovaimo/naisystävä oli tentannut mustasukkaisena menneisyyttä. Kaikki ei vaan tajua sitä, että suurin osa meistä on "jonkun exä". Kyllä ihmisellä saa menneisyys olla.

Päivämäärä:   23.4.25 09:31:33

En kertoisi vaan eroaisin. (Jos nykyinen vaatisi listaa eksistä kuvien kera) Normaalin keskustelun yhteydessä voin mainita eksäni nimeltä, kuvia mulla ei taida olla kenestäkään tallessa. En siis mitenkään salaile mutta tuollaista tenttaamista en katselisi.
Rupesin oikein miettimään mieheni eksiä. Muistan vain yhden koska heillä on yhteinen jo täysi-ikäinen lapsi. Muistan että mies on joskus maininnut jonkun muunkin eksänsä nimen mutta ei mitään muistikuvia nimestä ja kuvaakaan en vaatinut nähtäväksi. Samoin olen joskus maininnut omista eksistäni miehelle eikä hän tietenkään vaatinut listaa kuvien kera.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   23.4.25 09:35:08

Ei mikään nimien tivaaminen tietenkään ole OK - tai minkään mukaan tiedon "vaatiminen". Mitä sillä nimellä edes tekee, jos siis puoliso ei ole eksänsä kanssa enää tekemisissä? Jos on, niin silloin on toki aiheellista tietää tästä eksästä edes jotain.

Mutta paljon enemmän kiinnostaa, onko toisella esim. jotain traumoja edellisestä suhteesta, jotka voivat vaikuttaa nykyiseen suhteeseen. Omassa suhteessani ollaan ainakin puhuttu eksistä ja nimenomaan siitä, että mitä näistä suhteista on opittu ja myös siitä, mikä niissä meni vikaan. Ihan normaalia juttelua mielestäni ja toiseen tutustumista. Olisi tosi hassua, jos ei tietäisi oman puolisonsa menneestä elämästä yhtään mitään :D Jos mitään piiloteltavaa ei ole, niin miksi se menneisyys olisi joku salaisuus? Aikuinen ihminen ymmärtää, että toisella on todennäköisesti niitä eksiä etkä sinä ole hänen ensimmäisensä.

Päivämäärä:   23.4.25 09:44:57

"Olisi tosi hassua, jos ei tietäisi oman puolisonsa menneestä elämästä yhtään mitään :D Jos mitään piiloteltavaa ei ole, niin miksi se menneisyys olisi joku salaisuus? Aikuinen ihminen ymmärtää, että toisella on todennäköisesti niitä eksiä etkä sinä ole hänen ensimmäisensä. "

Tämä

Päivämäärä:   23.4.25 10:12:10

"Mitä pahaa on jos nyksä saa tietää sukunimen? Onko nyksä siis vaarallinen eksälle? "

Yleensä tämä on enemmänkin itsetuhoista toimintaa, jolla pilaa suhdettakin. Alkaa esim. verrata itseään exään, yliajattelee, kokee huonommuutta, vetäytyy jne. Monella ihan fiksullakin on ajoittain huonoja hetkiä. Se, että ei kaikkea kerro on sitä ettei kaada bensaa liekkeihin. Eli nyxä ajattelee ettei riitä ja haluaa mielessään sille todisteita, kuten sen että exä on ollut eri näköinen. Saattaa myös käyttää tätä myöhemmin riidassa. Toki korostuessaan nämä ominaisuudet ovat syy eroon, mutta kohtuullisissa määrin normaalia.

Päivämäärä:   23.4.25 10:14:33

Seurusteleeko kaikki järjestään huono itsetuntosten kanssa, joilla on ilmeisesti pakkomielle verrata itseään exään ja siksi suojelette nyxäänne exältä?

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   23.4.25 10:16:23

Kerran kun kertoo kaiken exästä, niin se on sitten siinä. Ei kysele sen jälkeen.
Juu, kyllä selvitän myös miksi hänestä tuli exä. Pettäjä tietysti.

Päivämäärä:   23.4.25 11:12:48

--//Ei kai kukaan ole täällä sanonut ettei menneisyydestä saa puhua vaan se, että toinen vaatii nähdä eksän kuvan ja tietää koko nimen ei liity yhtään mitenkään siihen mitenkä edellinen suhde päättyi ja kuinka se on kasvattanut ihmisenä.

Mutta samahan pätee myös ihan kaikkiin ihmissuhteisiin eikä vain pelkästään seurustelusuhteisiin eli ne ilmentävät ihmistä, jokainen tekee virheitä ja virheistä voi ottaa opiksi. Vaativatko siis nämä nimien, kuvien ja koko menneisyyden tietäjät myös yksityiskohtaista selitystä ihan jokaisesta ihmissuhteesta nimien ja kuvien kera. Jos ei niin mitenkä se eksä nyt on niin suuri poikkeus verrattuna vaikka vanhaan kaveripiiriin.

Juu ja kaikilla ei myöskään ole mitään traumoja edellisistä suhteista, hulluja eksiä yms. Joten jos sanoo että edellinen suhde päättyi yhteisymmärrykseksä sen vuoksi, että huomattiin ettei vaan enää sovittu yhteen niin sen pitäisi myöskin riittää ihan vastukseksi suurempia tivaamisia. Jos edellisestä suhteesta ei ole mitään kerrottavaa ja koe sen vaikuttavan mitenkään niin miksi siitä pitäisi kovasti keskustella. Tämä hetki kuitenkin määrittelee ihmistä enemmän kuin menneisyys.

Lähettäjä: Nippeli 
Päivämäärä:   23.4.25 12:50:01

Mua ei sillee kiinnostanut enkä vaatinut, mutta äskettäin näin eksien kuvia sattumalta ja se oli vähän outoa jopa. Olemme kaikki nimittäin ihan samasta muotista tehtyjä. Ei sillee, että vähän yhdennäköisyyttä, vaan kolme naista, joilla samanlainen kehotyyppi, kasvonpiirteet ja hitto vie koko olemus! Kuin olisi peiliin katsonut.

Lähettäjä: Kokemus 
Päivämäärä:   23.4.25 13:05:48

Mitäs sitä peittelemään, jos exä oli puhumaton mörökölli niin sille en voinut mitään.
Siksi kait on exä nykyään.

Päivämäärä:   23.4.25 14:52:11

"LähettäjäNippeli

Päivämäärä23.4.25 12:50:01

Mua ei sillee kiinnostanut enkä vaatinut, mutta äskettäin näin eksien kuvia sattumalta ja se oli vähän outoa jopa. Olemme kaikki nimittäin ihan samasta muotista tehtyjä. Ei sillee, että vähän yhdennäköisyyttä, vaan kolme naista, joilla samanlainen kehotyyppi, kasvonpiirteet ja hitto vie koko olemus! Kuin olisi peiliin katsonut."

Mä oon aina miettinyt miltä näistä ihmisistä tuntuu, joiden klooneja kävelee vastaan harva se päivä.

Lähettäjä: Tosisennu 
Päivämäärä:   23.4.25 15:19:16

Etkö oikeasti ymmärrä vai trollaatko tahallasi?

"Uskotko aina kaiken mitä sinulle sanotaan? Mikä estää sinun kumppaniasi kertomasta sinulle mitä tahansa nimeä ja näyttämästä kenen tahansa kuvaa, kun tivaat?"

Eli mikä pakottaa olla huonossa, epärehellisessä suhteessa? Onko teillä tapana paljonkin huijata ja valehdella uudelle kumppanille itsestänne ja elämästänne?"

Jos et tunne ja tiedä nyksäsi entisistä mitään - niin kuin silloin et tiedä, kun kyselet nimiä ja kuvia - mistä voit tietää onko nyksäsi sinulle rehellinen näyttäessään jotakin kuvaa, että tässä on jaana joku ja toista kuvaa, että tässä on tiina tämä? Ja ennenkaikkea, mitä merkitystä sillä on, keitä ja minkä näköisiä ne eksät on? Mitä sillä tiedolla teet ja mitä sillä on väliä sanooko ja näyttääkö kumppani oikeat vai väärät - varsinkin kun et voi tietää ovatko ne oikeat, koska et tiedä kun kerran kyselet? Vai alatko tarkistella jälkeenpäin (ja jos niin miksi)? Minulle on ainakin se ja sama, mikä miehen eksän nimi on tai minkä näköinen se on. Enhän minä sen kanssa ole eikä kaikesta päätellen mieskään enää, niin miksi hänen (tai minun eksäni) tarvitsisi olla tuollaisella tarkkuudella mukana meidän parisuhteessa nyt? Mitä lisäarvoa se tuo, jos sanon miehelle eksäni olleen nimeltään eki esimerkki ja näytän kuvan, verrattuna siihen, että hän tietää minun olleen x vuotta kestäneessä liitossa ekin kanssa, suhteemme oli muuten hyvä paitsi asia x, jonka vuoksi erosimme? Jos tuo ei riitä niin todellakaan ei ole pakko olla sellaisessa suhteessa, eikä edes kannata. Mustasukkaisuus ei useimpia ihmisiä viehätä ja sitä turha tivaaminen on.

Oletko tosi nuori, vähän parisuhdekokemusta ja jotenkin epävarma ja haluat selvittää mahdollisimman paljon eksistä, että oletko heitä "parempi"? Vai mikä tuossa nimien ja kuvien vaatimisen puolusteluvimmassa on syynä? Todellisuudessa ihmiset eivät aina vaihda "parempaan", ne voivat vaihtaa myös "huonompaan", jolloin eksä voikin paljastua kauniimmaksi, hoikemmaksi, koulutetummaksi ja paremmassa työssä olevaksi (joka huonoitsetuntoiselle nimien ja kuvien vaatija-vertailijalle voi olla epämieluinen urkinnan tulos, jos tarkoitus oli saada nähdä "huonompi" eksä), koska tällaisia asioitahan nimillä ja kuvilla saa selville. Luonne taas ei kuvista ja somesta selviä ja se voikin olla parempi sillä "huonommalla", vaikka eksä olisi missitasoinen menestyjä muuten.

Päivämäärä:   23.4.25 15:23:45

Kysymys oli että valehteletteko useinkin uusille kumppaneille. Eli valehteletteko ihan kaikesta? Kerran on tuommonen ajatusperä olemassa ettei ihmiset puhu totta. Mikä ajaa olemaan suhteessa patologisen valehtelijan kanssa?

Lähettäjä: o_o 
Päivämäärä:   23.4.25 15:29:12

"Seurusteleeko kaikki järjestään huono itsetuntosten kanssa, joilla on ilmeisesti pakkomielle verrata itseään exään ja siksi suojelette nyxäänne exältä?"

Tuossa voi olla myös syy. Ajattele itse, jos nykyinen nainen on kasvoistaan mitäänsanomattoman näköinen pottunenä, huonovartaloinen ja ylipainoinen kun ex on puolestaan kauniskasvoinen, upeavartaloinen ja hoikka salimuija. Tai nykyinen mies hintelä lyhyt pätkätyöläinen amis kun ex on ison firman johtotehtävissä oleva roteva laatikkoleukahunksi. Väitän, että moni jättäisi jälkikäteen ajatellen kyselemättä :D

Päivämäärä:   23.4.25 15:30:50

"Kysymys oli että valehteletteko useinkin uusille kumppaneille. Eli valehteletteko ihan kaikesta? Kerran on tuommonen ajatusperä olemassa ettei ihmiset puhu totta. Mikä ajaa olemaan suhteessa patologisen valehtelijan kanssa"

No en ihmettele yhtään, että ajatus lähtee laukalle, kun aloittajan tilanne on täysin absurdi eikä mielestäni kukaan normaali järkinen harrasta tuollaista eli tivaa eksien koko nimiä ja kuvia.

Lähettäjä: Tosisennu 
Päivämäärä:   23.4.25 15:38:17

Sinä et siis oikeasti ymmärrä.

"Kysymys oli että valehteletteko useinkin uusille kumppaneille."

Et voi tietää muiden rehellisyydestä, vain omastasi. Et voi tietää muiden uskollisuudestakaan, vain omastasi. Voit olettaa ja uskoa, mutta et voi tietää muusta kuin itsestäsi. Et voit tietää, oletko suhteessa valehtelijan kanssa, ellet saa valheesta kiinni - jokainen pettäjäkin on "uskollinen" niin kauan kuin ei jää kiinni. Nämä on ihan vaan faktoja. Nyt oli kyse kumppanista, jolta utelet.

Jos et tiedä, että exän nimi oli jaana joku ja ole nähnyt jaanaa tai hänen kuvaansa, jaana joku voi olla nyksäsi exä tai olla olematta. Eikä sillä pitäisi edes olla mitään väliä, onko vai ei, koska oudointa tässä on se, miksi sinulle pitäisi kertoa exien koko nimet ja näyttää kuvat? Jos ei parisuhteessa valehtelu ole ok niin ei tuokaan mitenkään normaali vaatimus ole. Jos toisen menneisyys on ongelma ja siksi pitää saada tietää kaikki, ei kannata ryhtyä suhteeseen ihmisten kanssa, joilla on entisiä suhteita ja ne kokee uhaksi.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   23.4.25 15:46:39

Piti myös kirjoittaa, että aika moni on ollut suhteessa valehtelijan kanssa kun on erottu uskottomuuden tai rahojen hassaamisen takia. Aika moni on nytkin tietämättään, tiedä vaikka itsekin ja useampi kirjoittajakin.

Päivämäärä:   23.4.25 15:49:23

Miten päädytte olemaan jatkuvasti patologisten valehtelijoiden kanssa suhteessa? Eikö ole suodatinta tutustumis-/tapailuvaiheessa?

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   23.4.25 16:11:27

Mistä sinä tiedät, että joku ihminen ei ole valehtelija? Että voit olla aina 100% varma, että hän ei koskaan ole valehdellut tai valehtele nytkin? Ja miten määrittelet valehtelun?

Jos et halua kuulla mitään epätosia asioita = valehtelua, sinulle saa rehellinen miehesi sanoa ongelmitta, että olisipa hänelläkin yhtä kaunis vaimo kuin veljellään jos se on totta että hän niin ajattelee. Tai kun kysyt, mitä hän pitää mekostasi, sinulle ei ole ongelma jos miehesi sanoo, että ihan kiva mekko mutta pitäisi olla paljon hoikempi tai muodokkaampi tai mitä onkaan että se näyttäisi sinulla hyvältä. Ihmettelet, miksi mies ei anna sinun ajaa mökille, niin hän voi rehellisesti sanoa, että koska olet niin huono kuski etkä osaa ajaa motaria kummemmissa paikoissa. Koska sinähän et halua valehtelijan kanssa olla.

Päivämäärä:   23.4.25 16:21:17

Varmistaako ja tarkistaako piste aina kaikki puolisonsa sanomiset ja tekemiset kun voi olla varma, että se ei koskaan sano mitään mikä ei ole ihan totta? Siksikö piste haluaa ne koko nimet ja kuvat, että se selvittää kaiken entisistä?

Kyllä minä mieluummin olen tietämättäni valehtelijan kanssa mielestäni onnellisessa suhteessa kuin suhteessa, jossa pitää saada tietää kaikki, tarkistaa kaikki ja kuvitella saavansa tällä kaikella kontrolloinnilla jokin varmuus jostakin. Koskaan ei voi olla varma toisesta, se voi vaikka jättää koska tahansa vaikka kuinka kyselisi, vaatisi ja kyttäisi, ja todennäköisesti varsinkin silloin. Kyllä me ollaan kuitenkin edelleen kaksi erillistä ihmistä, joilla on oma tahto ja ennenkaikkea vapaus.

Lähettäjä: jooei 
Päivämäärä:   23.4.25 16:31:42

Tuo kuvan vaatiminen on kaikkein oudointa. Haluaa verrata itseensä? Entä jos onkin itse rumempi kun niinkin voi olla? Muutenkaan en ymmärrä näitä jotka on kovin kiinnostuneita puolison eksistä yksityiskohtaisesti. Se riittää, että joo olin naimisissa niin ja niin kauan, sitten avoliitossa x vuotta ja seukkasin pari vuotta ja olin sinkku vuoden ennen sua tmv. En tarvitse tietoa, että vaimo oli anne, avokki jenna ja seukkausnainen minna. Jos annen kanssa on lapsia niin nimi tulee selväksi siinä yhteydenpidossa, mutta muuten en tarvitse kaikkien eksien edes etunimiä saati kuvia, ei edes kiinnosta. Aikuisilla ihmisillä eksiä useimmiten on, jos ei keski-iässä ole yhtäkään niin se on jo vähän outoa.

Lähettäjä: 50+ 
Päivämäärä:   23.4.25 22:48:06

"Aikuisilla ihmisillä eksiä useimmiten on, jos ei keski-iässä ole yhtäkään niin se on jo vähän outoa."

Tämä juuri tekee tämän keskustelun niin oudoksi tällaisesta keski-ikäisestä näkökulmasta. Meillä vanhemmilla aikuisilla kun suhteet pakkaa yleensä olemaan vuosikymmenen tai vuosikymmenten pituisia, niin jo ihmettelisin suuresti jos ei uusi puoliso tietäisi juuri mitään tuosta ajanjaksosta. Näin vanhemmiten kun ei olla niin mustasukkaisiakaan kuin nuoret tapaavat olla ja elettyä elämää on jokaisella, niin ei sitä puheitaan tarvitse niin tarkasti vahtia etteikö se edellinen Matti tai Minna tule jollain asteella tutuksi jo ihan sivulauseissa kuultujen juttujen perusteella.

Tässä keskustelussa vaan taitaa olla aika nuorta väkeä, joilla suhteet vaihtuu tiuhaan ja ilmeisesti aika monella on ollut ja on hyvin vaikeita ihmissuhteita.

Päivämäärä:   23.4.25 23:04:21

50+//Olen 35 v ja olen ollut 8 vuotta naimisissa, kaksi lasta ja jos nyt ero tulisi ja tapaisin uuden miehen niin en minä osaisi tästä avioliitosta mitää ihmeellistä sanoa. Sama koskee eksää jonka kanssa olin yhdessä 3 vuotta. Juu eksän kanssa erottiin, kun huomattiin meidän haluavan eri asioita. Jos nykyisestä ero tulisi niin saisi olla todella dramaattinen asia, että kokisin eron syyn joten niin ihmeelliseksi, että sitä pitäis nykyisen kanssa kovastikin puida. Ei ole tarvetta peitellä menneisyyttä ja eksiä, mutta en minä kyllä ala niistä mitään esitelmää kuvienkaan kera pitämään ja jos joku niin vaatisi niin aika äkkiä jäisi tapailu siihen.

Päivämäärä:   23.4.25 23:23:14

"Varmistaako ja tarkistaako piste aina kaikki puolisonsa sanomiset ja tekemiset kun voi olla varma, että se ei koskaan sano mitään mikä ei ole ihan totta? Siksikö piste haluaa ne koko nimet ja kuvat, että se selvittää kaiken entisistä?"

En tarkista. En myöskään epäile kumppaniani patologiseksi valehtelijaksi, kuten useimmat täällä tekevät. Minulla ei ole tarvetta epäillä kumppaniani valehtelijaksi. Ikävää jos hötöoadyilla on huono tuuri jatkuvasti näiden asioiden kanssa.

Mitä exiin tulee, niin edelliset suhteet ollaan käyty avoimen keskustelun kautta. Ja ihan hui kauheeta, ne nimetkin on sanottu ääneen toisillemme. Meillä on tapana keskustella, niin ei tarvitse toisen tivata ja tentata. Ihmekään kun täällä on jatkuvasti parisuhdeongelmista aloituksia, kun tavallinen keskustelu asioista kuin asioista kumppanin kanssa on vaikeaa.

Päivämäärä:   23.4.25 23:24:34

Mutta suomalaiset ovat tunnetusti tuppisuista kansaa. Ettei tuo "en puhu mittään"-asenne yllätä.

Päivämäärä:   24.4.25 06:03:04

Nyt on taas outo keskustelu.
Mitä se ukko niillä tiedoilla tekee ja miksi täällä on näin paljon ihmisiä, joiden mielestä tuollainen on ok?
Hyi hitto.

Päivämäärä:   24.4.25 09:45:56

Tuo "kertoisin hänen oman nimensä ja näyttäisin kuvan" oli paras :D.

Ei exissä ole mitään salattavaa. Joku lukiopoikaystävä (jos on ollut lyhyt suhde) on aivan se ja sama, ei sellaisen nimeä tarvitse kertoa. Kaupungilla tervehtiessä voi vain todeta puolisolleen, että tuo oli lukion ekalla mun poikkis. Joku aviomies on eri juttu. Se on kuitenkin jo isompi osa elämää. Olisi outoa, jos puolisolle ei voisi kertoa, että Matin isä kuoli, täytyy laittaa adressi. Tai että näin Mattia lentokentällä, ovat saaneet vauvan. Tai että minulla oli aviomies, Pertti Kotkonen, joka oli väkivaltainen minua kohtaan.

Päivämäärä:   24.4.25 09:48:15

"Mutta suomalaiset ovat tunnetusti tuppisuista kansaa. Ettei tuo "en puhu mittään"-asenne yllätä." Muutos lähtee itsestäsi. Tsemppiä!

Päivämäärä:   24.4.25 10:58:59

Onneksi meillä osataan keskustella parisuhteessa niin en tarvitse tsemppejä siihen. Enemmän tuntuu olevan monien muiden palstalaisten ongelma :)

Päivämäärä:   24.4.25 11:06:27

Hyvää suomea osaat kyllä kirjoittaa erimaalaiseksi.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.