Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Autolla retkeilystä

Lähettäjä: Näppylä 
Päivämäärä:   22.4.25 11:34:03

Ensiksikin millä autolla mielestäsi paras retkeillä? Miksi? Oletko rakentanut itse kodin vai yövytkö henkilöautossa? Teetkö pitkiä reissuja? Hyviä blogeja?
Tekisi mieli rakentaa reissupaku, mutta olen pitkä ja haluan seisoa suorassa, niin vaihtoehdot ovat kalliit ja isot. Eikä ole paikkaa tai taitoa :D

Re: Autolla retkeilystä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.4.25 12:13:10

Mun ensimmäinen auto oli Lite-ace, ihan lyömätön reissuauto. Mahtui mihin vain, kääntösäde ehkä maailman pienin, maavaraa vaikka kuinka. Petikamppeet vain kyytiin niin pystyi nukkumaan missä vain. Sillä harrastettiin monta vuotta autosuunnistusta Itä-Suomessa ja Lapissa.
Ei siinä seisomaan mahtunut mutta miksi ihmeessä pitäisikään?

Lähettäjä: pipsa 
Päivämäärä:   22.4.25 12:37:32

Mulla on suunnitelmissa ostaa Volkswagen Caddy. Suurin osa ajoista on kuitenkin koti-työ mutta teen paljon road trippejä ympäri Suomen ja haluan yöpyä autossa.

Caddy on pieni, mutta mä olen itsekin lyhyt. Meinaan sinne sovittaa retkisängyn. Tällä hetkellä mulla on Toyota Yaris, jolla päästä menemään Lappiin etelä-Suomesta ja käyn kaikissa kiinnostavissa luontokohteissa matkan varrella. Olen yöpynyt tähän mennessä riippumatossa tai teltassa, tosi huonolla ilmalla tai vaarallisessa paikassa, nukun autossa etupenkillä. Mutta onhan toi kauppakassi ahdas :D :D

Nyt suunnitelmissa on toukokuussa ajaa rannikolle eli Vaasa, pietarsaari, Oulu. Elokuussa meen Saariselälle, Savukoskelle ja Sodankylään. Ihana vapaus reissata näin ja tietenkin yksin!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.25 13:31:37

Mulla on ihan tavan farmari josta on takapenkit kaadettu. Patja sisään ja verhot ikkunoihin, ihmiset ihan häpeilemättä kurkistelee toisten autoihin sisään parkkipaikoilla, etenkin jos auto näyttää vähänkin "epänormaalilta" kuten omani ilmeisesti näyttää. Kiva siellä sitten olla suorittamassa jotain vaatteidenvaihtoa kun ilmestyy vieraan ihmisen naama ikkunaan :'D joten tiiviit verhot on oltava jos yksityisyyttä haluaa.

Haaveilen reissupakusta, mutta toisaalta en minä reissuilla autoa käytä kuin liikkumiseen ja nukkumiseen niin en viitsi sellaiseen tässä tilanteessa rahaa laittaa. Ehkä joskus. Asuntoautolla tuli aikanaan reissattua ja olihan siinä mukavuuksia tuohon farkkuun verrattuna, mutta harvemmin niitä kaipaa. Ruoat teen ulkona retkikeittimellä, jos sataa niin avaan takaluukun ja kokkaan sen katon alla. Patterikäyttöinen retkivalo on auton katossa, niin näkee pimeinäkin iltoina vaikka lukea.

Tämä on oikeastaan vain ratkaisu siihen, että kyllästyin kantamaan telttaa ja monen päivän varusteita retkillä mukana :D kun ei ole rikas niin eivät varusteetkaan ole sieltä kevyimmästä päästä. Kunhan säästöjä kertyy lisää niin pitää päättää ostaako sitä retkipakun vai varusteet joita on kevyt kantaa mukana.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.