Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehen pömelit eron jälkeen

Lähettäjä: Uskomatonta 
Päivämäärä:   22.4.25 06:03:02

Minulla oli talven kestänyt seurustelusuhde miehen kanssa, joka oli maailman empaattisin ja kiltein tyyppi. Itse en lopulta ollut valmis suhteeseen aiemman pitkän, satuttavan suhteen jäljiltä ja ihastusvaiheen mentyä ohi itsestä tuntui että ei vaan ole kemiaa. Aluksi sovittiin että pysytään kavereina ja meidän muksut saa säilyä ystävinä. Mies on ollut odottavalla kannalla että meidän välit voisi ehkä vielä myöhemmin lähentyä. Tämä alkoi itsellä ahdistaa että eihän toinen voi olla tuolla tavalla löysässä hirressä kun itsestä se jatko ei tunnu mahdolliselta. Tästä suivaantuneena mies sai sitten tingattua onko mulla jo joku eron jälkeen ollut ja myönsin irtosuhteen ja tästähän se kauhistui.
No, samaan syssyyn äijä myönsi että hälläkin oli joku, mutta vain siitä syystä ettei jäisi toiseksi jos meidän välit lämpenee! Herja sitten vain jatkui ja olin jo pettänytkin häntä ristiin rastiin ja hänellä on kuvamateriaalia minun tyttöjen illoista, ja en tosiaan häntä ole pettänyt. Mulla on miespuolisia ystäviä joiden kanssa viestittelen ja nämäkin on nyt vissiin housuihini päässeet. Lopputulemana olen pettävä huora joka jakelee kaikille pitkin kyliä, joka ei välitä omista lapsistaan ja hän ei omiaan halua tämmösten naisten lähelle.

Herkkä, epävarma, ei itsetuntoa miehellä mutta tulikohan nyt sitten varmasti hyvä mieli kun koko eilisen päivän ja viime yön luin noita herjauksia? Laitoin estoon.. Oon aivan ihmeissään että mitä tässä niinku tapahtui ja mihin se mun tuntema ihminen katosi?

Re: Miehen pömelit eron jälkeen

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   22.4.25 06:21:42

Miten niin mitä tapahtui? Mies tykkäsi sinusta, ilmeisesti ihan tosissaan, ja oli valmis antamaan sinulle aikaa ja tilaa.

Ja sai kuulla että sinulla olikin ollut joku säätö siinä välissä.

Vaikka ette siinä kohtaa olleetkaan yhdessä hänestä saattoi silti tuntua pahalta se, että olit mennyt toisen syliin, vaikka vain hetkeksikin. Jos mies oli vakavissaan sinun suhteesi hän varmaankin odotti sinun pysyvän "uskollisena" häntä kohtaan - siltikin, että omien sanojensa mukaan hänelläkin oli ollut joku petikumppani sillä aikaa kun sinä mietit mitä haluat vai haluatko mitään. Vaan oliko ollut, vai sanoiko hän vain niin loukatakseen sinua pahan olon hetkellä?

Paha olo ei oiketa loukkaamaan toista, mutta ihmiset harvemmin ajattelevat sellaisia asioita ollessaan vihaisia.

Lyhyesti saotuna mies elätteli toiveita siitä että teistä voisi vielä tulla jotakin, ja sai kuulla ettei ole mahdollista. Pettyi siitä ja se näkyi käyttäytymisessä.

Tämä toki vain yksi mahdollisuus, mutta tulipahan mieleen.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   22.4.25 06:31:28

Pidit siis miestä löysässä hirressä, säädit toisen kanssa ja ihmettelet, mistä suuttui?

Lähettäjä: Potts 
Päivämäärä:   22.4.25 06:41:27

Suuttumisen nyt vielä ymmärtäisi vaikka ei toisaalta sitäkään, koska olitte eronneet jne mutta siis eihän tuo yllä oleva käyttäytyminen ole _millään tapaa_ normaalia ja hyvä kun selvisi nyt! Olisi kyllä tullut ilmi ennenpitkää, pahimmillaan vasta sitten kun olisitte muuttaneet yhteen jne.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   22.4.25 07:19:25

Ei, vaan erottiin hetken tuskailtuani ja mies halusi jättää mahdollisuuden uudelle lämpenemiselle. Tästä ei mennyt viikkoakaan kun sanoin suoraan että en näe tälle mahdollisuutta. Juuri siksi ettei jäisi enää roikkumaan vaan pystyisi suremaan eron ja jatkamaan eteenpäin. Ja tuo oma säätö toisen kanssa oli vasta sen jälkeen kun olin sanonut, että en halua jatkoa suhteelle.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   22.4.25 07:20:00

Ero ei tullut miehelle myöskään yllätyksenä, niin kauan sitä vatvoin ääneen.

Lähettäjä: Lippe 
Päivämäärä:   22.4.25 07:21:49

Pidit siis miestä löysässä hirressä, säädit toisen kanssa ja ihmettelet, mistä suuttui?

Nyt vähän lukutaitoa kehiin, kiitos!

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   22.4.25 07:29:55

"Minulla oli talven kestänyt seurustelusuhde miehen kanssa, joka oli maailman empaattisin ja kiltein tyyppi."

Kuitenkin jälkimmäinen osa kirjoituksestasi paljastaa, ettei ollutkaan. Mies näytti todelliset karvansa, hyvä niin, väistit luodin. Kyllähän nämä empaattisuus- ja kiltteysasteet mitataan vasta vastoinkäymisten kautta eikä siinä vaiheessa, kun on vielä ruusunpunaiset lasit silmillä. Ei sitä sun "tuntemaa" ihmistä koskaan ollutkaan. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että juuri tämän takia lapsia ei pitäisi sotkea tuoreisiin seurustelukumppaneihin. Nyt hekin joutuvat tahtomattaan aikuisten draaman keskelle.

Lähettäjä: Jelly 
Päivämäärä:   22.4.25 11:20:40

"Pidit siis miestä löysässä hirressä, säädit toisen kanssa ja ihmettelet, mistä suuttui?"

Koska eihän nyt reppana mies voi ymmärtää, kun sanotaan, että haluan olla vain kavereita, että nyt sitten ollaan kavereita. Ei voi itse lopettaa yhteydenpitoa, jos ei kaveruuteen pysty...

Hyvä että miehen oikea luonto tuli esiin. Älä avaa sitä estoa, selityksiä tai lisää haukkumista ei kannata kuunnella.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   22.4.25 15:26:53

Pömelit??

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.25 15:32:05

Mies taisi ihan itse pitää itseään hirressä.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   22.4.25 15:33:00

Minusta et tehnyt mitään väärää. Olit sanonut jo miehelle, ettet halua seurustella hänen kanssaan, ja kun hän jäi silti toiveikkaana odottelemaan, teit kantasi vielä uudelleen selväksi. Mies on kypsymätön, mustasukkainen ja selvästi kuvitteli, että palaisitte vielä yhteen. Hyvä että estit.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.25 15:33:35

"maailman empaattisin ja kiltein tyyppi"

Tämän takia sitä haluaa pysyä miehistä erossa.
Uskomattoman hyvin näyttelijänlahjoin pystyvät esittämään sellaista mitä eivät ole.

Päivämäärä:   22.4.25 16:33:08

Joo ilmeisesti oli tosiaan siis sairaalloisen mustasukkainen, mutta osasi sen kohtuullisen hyvin piilottaa.. kuulosti jo illalla/yöllä siltä että hän suolsi mitä vaan suustaan että saisi mulle mahdollisimman pahan olon. Mahtaa olla kiva olo hällä sitten jälkikäteen. Mutta tuo oli kyllä paras, kun hänen hoito oli oikeutettu siksi että se oli huono ja ajatteli vaan mua ja teki sen meidän kautta ajateltuna, mutta jos nainen panee ilman tunteita niin sehän on huora sitten.. jäi vielä tinkaamaan millainen mies tuo irtosuhde oli, en kehdannut sanoa että kyllä, sain elämäni kyydit komealta ja itsevarmalta mieheltä.
On siinä varmaan hampaita pureksittu muutama kuukausi hysteerisenä jos epäilee jokaista liikettä että nyt se varmaan pettää.. Hyi olkoon

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   22.4.25 16:44:07

Mun exä on sitä mieltä että petin häntä. Hän jätti minut, pari vuotta myöhemmin nähtiin pari kertaa mutta ei mitään kovin syvällisiä edes puhuttu, kunhan vaihdettiin kuulumisia. Hän sitten siitä päätteli että nyt seurustelemme? :D Ja kun löysin kunnollisen miesystävän niin kamalat raivot siitä kuinka petin häntä. On nyxälleenkin valittanut siitä kuinka petollisia exiä hänellä on, minä muka petin ja exänsä ennen minua on kuulemma myös pettänyt häntä. En tiedä uskonko sitäkään enää, jos pettämistä on se että löytää uuden kumppanin useampi vuosi eron jälkeen :D

Jos joskus löydätte miehen joka valittaa useammasta pettäneestä exästä niin se saattaa olla tuo minun exäni sitten. Eiköhän tuo nykyinenkin joskus häntä "petä".

Päivämäärä:   24.4.25 16:04:33

Meni todella hurjaksi miehen puheet aina eiliseen aamuun asti, ja parissa tunnissa kelkka kääntyi täysin. Hän on pyydellyt anteeksi ja ettei tarkoittanut mitään sanomisiaan, ja toivoo että voisin vielä joskus olla hänen ystävänsä. Melko paljon vaadittu. En haluaisi koskaan enää kuullakaan tyypistä, jos ei meidän pojat ois keskenään kavereita..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.25 17:25:13

"meidän muksut saa säilyä ystävinä."

Talven kestänyt suhde ja lapsetkin tavanneet toisensa? Mies paljasti lopulta todellisen luonteensa. Vaikka kuinka olisi vihainen ja pettynyt ei ole silti oikein alkaa haukkumaan. Juuri tällaisen takia niitä lapsia ei kannata ottaa uuteen suhteeseen mukaan liian pian.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.25 18:40:28

Maailman kiltein ja empaattisinkin voi saada hepulit, kukaan ei oo kone kun pettymys ym tunne kuohuu. Hän taisi tuntea sinua kohtaan suuria tunteita.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   24.4.25 18:44:42

"Mies tykkäsi sinusta, ilmeisesti ihan tosissaan"

Tuo miehen harjoittama henkinen väkivalta ei todellakaan tarkoita, että mies tykkäisi tosissaan...

Noin omistushaluiset ja törkyturpaiset miehet ovat usein paljon vaarallisempia kuin mitä kohteena oleva nainen osaa edes kuvitella.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   24.4.25 18:48:02

"En haluaisi koskaan enää kuullakaan tyypistä, jos ei meidän pojat ois keskenään kavereita."

Eli jätät kuitenkin takaportin auki??

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   24.4.25 19:48:05

Noin epävakaan tyypin lähelle ei kannata lapsiaan päästää. Ties miten keksii käyttää lapsiasi sinun manipuloimiseesi.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   24.4.25 20:19:25

Mies ei tosiaan ollut sisäistänyt sitä, että teidän suhde oikeasti on ohi. No nyt sitten sisäisti. Erotilanteessahan tuommoinen vuodatus olisi ihan tavallinen.

Lähettäjä: Kyllä vain 
Päivämäärä:   25.4.25 14:53:38

Kuulostaa tutulta. Itsellä eron jälkeen vainoamista miehen puolelta ja kymmenittäin puheluita aina eri numerosta sitä mukaa kun estin. Kielsin lähestymästä millään tavalla ym. Eräs aamu heräsin kun seisoi sängyn vierellä ja tuijotti, oli vara avaimella tullut yöllä sisään 3 "rakastavana" alkoi kertomaan miten on ikävä ja olisi halunnut viereen, mutta ei voinut tulla kun olen kieltänyt ja hän haluaa kunnioittaa asettamiani rajoja.. ajoin hänet tiehensä aika voimakas sanaisesti, jälkeenpäin kuulin miten oli kertoillut tapauksesta että minä saan selittämättömiä raivo kohtauksia. Mustamaalaus ralli oli muutenkin raju ja henkisesti todella raskas, nuo "raivokohtaukset" olivat keveimmästä päästä tässä mustamaalauksessa. Itse olen tyytyväinen kun moisesta pääsi lopulta eroon usean kuukauden vainoamisen jälkeen ja tällaiset hyvin kyseenalaiset käytösmallit paljastuivat tavallaan hyvissä ajoin.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   25.4.25 14:56:14

Mikä on pömeli?

Lähettäjä: Pömeli? 
Päivämäärä:   25.4.25 16:17:15

En minäkään ole ennen kuullut, kenties murresana.

Mutta jo aloituksesta ymmärsin että mitä ne pömelit on.

Päivämäärä:   26.4.25 08:53:58

Joo taisin tosiaan väistää luodin. Olihan sitä viitteitä näin jälkikäteen, et mies kokee aika vahvasti jotain arvottomuuden tunteita ja jotenkin nojas onnensa aika vahvasti minuun, joka varmaan sai omat niskakarvat pystyyn ja otin etäisyyttä.. nyt kuulostaa niin vahvasti masentuneelta kun olla ja saattaa. Hyvä isä on ja lastensa puolesta tekee kaikkensa mutta muuten taitaisi olla vielä pääkopan kanssa aika paljon tekemistä.. ja joo, mies oli ihan korviaan myöten rakastunut ja omat tunteet oli alusta asti jotenkin laimeat kun alkuihastus sammui melko nopeasti.. siihen näytti olevan ihan hyvä syy, miksi joku peikko mun olkapäätä jatkuvasti koputteli 

Lähettäjä: zc 
Päivämäärä:   26.4.25 10:41:35

"Erotilanteessahan tuommoinen vuodatus olisi ihan tavallinen."

En tiedä, kuinka tavallinen, mutta ei tuollainen käytös ainakaan osoita kiintymyksen tunteita eikä kypsyyttä. Pikemminkin omistushaluisuutta ja pakkomielteisyyttä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.