Lähettäjä: å
Päivämäärä: 21.4.25 23:15:06
Hanavesi: Pk-seudusta kyse, sekä Tammistossa, että Espoon eläinsairaalassa ollaan käyty. Tuo kyyn pureman epäily tapahtui arki-iltana, eli ei kalleinta mahdollista päivystysaikaa. Muitakin päivystyksiä täällä olisi ollut, mutta mentiin tuonne koska siellä oli vastamyrkkyä.
Tammistoon kiikutin kerran yhden koirani joka oli törmännyt toisen koiran kanssa kovasta vauhdista. Koira oli shokissa ja valitti. Päivystys oli oikeastaan suljettu koska oli niin ruuhkautunut, mutta olivat tosi ystävällisiä ja ottivat meidät kuitenkin koska oli paha akuutti tilanne mikä piti tarkastaa. Ell tuli nopeasti paikalle kiireestä huolimatta ja katsoi koiran läpi. Lääkäri kävi kanssani läpi vaihtoehdot, mitä voitaisiin tutkia ja mitä maksaisi. Itsellä oli suurin pelko sisäisistä verenvuodoista, koska ell oli sulkenut pois isot luun murtumat. Päädyimme siihen, että koira jää tarkkailuun nesteytykseen ja ell ultralla katsoo mitä pystyy.
Varoittivat kyllä että kiireestä johtuen voi kestää ennenkuin ehtivät minun koiraa enemmän tutkia, mutta turvallisempaa oli se kuitenkin sinne jättää. Heillä oli silloin useita kriittisiä tilanteita päällä ja joku hätäleikkauskin. Olin todella kiitollinen, että silti ottivat meidätkin. Selvittiin onneksi säikähdyksellä, eikä koiralla mennyt mitään rikki. Kylkiluissa taisi olla hiusmurtumia kun kylkiin tuli viiveellä mustelmaa. Koira oli tietysti kipeä kovasta tällistä muutenkin.
Tämäkin oli arki-iltana, koira kotiutui ennen puolta yötä, olisiko maksanut n.700€. Päivystyksessä nyt vaan aina menee rahaa, mutta kyllä minulle on aina kerrottu selkeästi hinnoista ja eri vaihtoehdoista. Jostain syystä tosiaan nämä tapaturmat ym. tapahtuvat aina niin, että pitää mennä päivystykseen... Pk-seudulla onneksi on vaihtoehtoja niin ihan jossain ripulissa ei tarvitse sitä Evidensiaa valita.
Viikin hintatasosta ei minulla ole mitään käryä, mutta sinnekin tietysti voisi mennä. Joskus vuosia sitten olen siellä pari kertaa käynyt, mutta siellä on tympeää henkilökuntaa ja jotenkin on myös jäänyt mielikuva, että siellä on aina järkyttävä jono ja käännyttävät osan pois jo ilmoittautuessa.
|