Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Evidensia

Lähettäjä: Tiivitaavi 
Päivämäärä:   21.4.25 19:22:26

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011139189.html

Minkälaisia kokemuksia täällä on Evidensiasta? Minkälaisissa vaivoissa olette siellä käyneet lemmikkinne kanssa ja paljonko maksoi?

Re: Evidensia

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   21.4.25 19:34:29

Ihan hyviä. Koiralla iho-ongelmia ja viimeksi käytiin nyt talvella. Tutkimuksien ja lääkeshampoon tms kanssa joku 700e. Apteekissa käynti oli sitten toinen kallis reissu..

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.4.25 19:35:58

Leikkautin nartun. Kävin läpi alueen klinikat ja halvin oli Evidensia. Hoiton on muulloinkin ollut erinomaista ja kohtuuhintaista kun olen käynyt. Ikinä minulle ei siellä ole ehdotettu tarpeetonta toimenpidettä toisin kuin eräällä pikkuklinkalla.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   21.4.25 19:36:59

Samaa hintaluokkaa kuin yksityinen klinikka jota nykyään käytän. Aina olen saanut asiallista palvelua ja eläimet on hoidettu hyvin. Useamman kerran ovat myös pelastaneet eläimeni hengen. Ei mitään valitettavaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.25 19:37:42

Ainoastaan positiivisia kokemuksia kolmen koiran ja yhden kanin kanssa viimevuosien varrelta. Kaikki asiat on hoidettu hyvin ja niinkuin toivoin. Hintataso aikalailla samaa tasoa kuin muillakin isommilla klinikoilla. Ja mieluummin maksan että eläin tulee hyvin hoidetuksi kuin pihistelen hinnasta ja samalla hoidon laadusta/tasosta.

Päivämäärä:   21.4.25 19:40:35

Ja minullekaan ei ole mitään hoitoja pakko myyty. On kerrottu vaiva ja hoitovaihtoehdot ja omalla päätöksellä jatkot. Kerran jopa sanoivat etteivät yhtä röngeniä ottaisi nivelrikkokoiralta, kun edellisiä kuvia eivät ole nähneet niin ei ole vertailukohtaa (muutin muualta paikkakunnalle), mutta ottivat kun halusin.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   21.4.25 19:51:55

Käytin koiraa siellä mahavaivojen takia. Saatiin ensiluokkaista hoitoa, eikä hinta ollut sen kalliimpi kuin kilpailevallakaan klinikalla. Ajan sai samalle päivälle, kun tuli akuutti tarve. Ei tehty ylimääräisiä tutkimuksia rahastusmielessä. Aloin myös syöttää koiralle Evidensian klinikalta saatavaa erikoisruokaa, mikä oli yllättävänkin edullista, eli samaa hintaluokkaa kuin eläinkaupan laadukas nappula. Käytän mielelläni heidän palveluitaan jatkossakin. Paikkakunta Raisio.

Päivämäärä:   21.4.25 19:54:33

Oulun evidensiasta kans hyviä kokemuksia. Kissaa käytin, dg munuaisten liikatoiminta. Mitään eivät kaupanneet, kertoivat vaihtoehdot.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.4.25 19:57:11

Päivystyksessä olen joutunut käyttämään, kun ei vaihtoehtoja ilta-aikaan ollut. Verikokeita ja ultra, hinta oli jotain reilu 700 euroa. Hoito oli kyllä minusta ihan hyvää. Eläinlääkärit ovat kalliita kaikkialla. Itse tosin suosin pieniä klinikoita, mutta eihän niissä aina ole kaikkia tarvittavia laitteita ja osaamista.

Päivämäärä:   21.4.25 20:00:32

Hyviä kokemuksia minullakin eikä koskaan ole tehty mitään turhia tutkimuksia/toimenpiteitä. On kerrottu vaihtoehdot ja niiden pohjalta olen päättänyt mitä tehdään.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   21.4.25 20:03:16

"Eräs lukija näyttää kuittinsa, joista käy ilmi Evidensian ja yrittäjävetoisen aseman klinikkamaksut, tassuröntgenit, rauhoitukset ja toimenpiteet. Suoraan vertailukelpoisina niitä ei voi pitää, mutta ero näyttää silmiinpistävältä. Evidensiassa tassun tutkimus maksoi noin 1 300 euroa, toisaalla samantyyppinen tassututkimus 340 euroa.

Evidensian laskuun ei kuulunut operointia, toisella asemalla sisältyi. Evidensian käynnit olivat vuodelta 2023, yksityisen tämän vuoden alussa."

Vähän ilmaa hinnoissa...

"– Ja koska Evidensia on nostanut hintoja, totta kai asiakkaat ovat sitten välillä todella tympääntyneitä, ja me työntekijät saamme uskomattoman määrän paskaa niskaan. Minua on huoriteltukin.

Evidensialla työskentelevä nainen ymmärtää hyvin, että hädän hetkellä lemmikkien omistajien hermot ovat koetuksella, mutta asiakkaiden käytös on joskus todella kuormittavaa. Huonot asiakaskokemukset ovat yleistyneet, hän kertoo.

Hän moittii myös Evidensian työilmapiiriä."

Saa olla lehmän hermot, jos meinaa olla tuolla kassalla töissä.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   21.4.25 20:11:43

Evidensia Urheilukoiraklinikalla ollaan aina saatu erinomaista palvelua, aivan ihana ja osaava henkilökunta. Ortopedikäynnit ovat kalliita paikasta riippumatta.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   21.4.25 20:15:32

Jos haluaa maksaa tuplat, niin Evidensia on ihan ok. Nulla loppui käyttö siihen, kun saman asian vuoksi käynti maksoi toisaalla 80 e, Evidensialla 190 e. Kyseessä 10 minuutin käynti, jossa todettiin tuodusta näytteestä virtsatieinfektio.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.4.25 20:22:12

Koiralla oli pitkään ollut vaivana, että peräpäästä valui hiljalleen limaa, jossa oli mukana vähän anaalirauhasnestettä. Toisella (hyvällä) klinikalla eivät löytäneet syytä, useasti selviteltiin. Evidensian dermatologi hoksasi heti pienellä käsikopelolla, että koiran suolen rakenne peräaukon vieressä on poikkeava ja liman kertyminen ja valuminen johtuu siitä. Sain ohjeeksi hankkia koiratarvikeliikkeestä ihonpuhdistusvaahtoa ja pyyhkäistä sillä kolmesti viikossa ja muuten huuhtaista vedellä, jotta peräaukon iho pysyy siistinä. Siitä on nyt yli vuosi ja tällä hoidolla vaiva on pysynyt hienosti kurissa ja iho voi hyvin. En muista hintaa, ei nyt mikään halpa ollut, mutta ei sikakalliskaan ja eritoten koira sai asiantuntevaa hoitoa eikä mitään ylimääräistä tyrkytetty tai määrätty. Ihan samoja ihmisiä Evidensiassakin varmasti on kuin muualla, ketjun hinnat toki ovat kalliit.

Päivämäärä:   21.4.25 20:25:50

On ollut ihan ok, ei ole teetetty turhia juttuja. Turhauttavaa oli kissan kanssa enemmänkin kun ei tutkittu kunnolla, 4 kertaa ravattiin virtsavaivojen kanssa kunnes tutkittiin tarkemmin, että syöpähän se on.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   21.4.25 20:26:13

Veter Evidensiadta ihan hyviä kokemuksia. Se on ollut meidän koirien vakihoiropaikka jo vuosia. Kauan ennen kuin siitä tuli Evidensia.

Sitten taas biisi vuotta sitten jouduimme viemään koiran Hyvinkään Evidensiaan, koska ainakaan silloin Veterissä ei pystytty kuvaamaan yli 60 kiloisia koiria.
Koiralta löytyi keuhkosyöpä, mihin suosittelivat sytostaatteja ja sädehoitoja. Hoidon kesto 6-10 kk.
No emme todellakaan suostuneet.
Hyvin syyllistävästi ell sanoi, että ei pitäisi säästellä perheenjäsenen hoidossa.

@!#$, ei se ollut mitään säästelyä, vaan eläimen kärsimysten lopettamista. Ei eläin ymmärrä miksi sitä kidutetaan sädehoidoilla. Ei se ymmärrä, että vuoden päästä SAATTAA helpottaa.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   21.4.25 20:33:17

Muutaman kerran käynyt, lähinnä päivystyksessä. Tyyristä joo, mutta niin ekson kanssa on joka paikassa... Hoidon laadussa ei pahemmin moittimista, ja ell toi myös hyvin selvästi esiin sen, että jos asiat x ja y ei auta, on turhaa eläimen kiusaamista jatkaa enää kokeiluja.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.4.25 20:36:01

Ei valitettavaa. Hoidettu koiran vatsavaivoja (useamman kk hoitosuhde), pari silmätulehdusta, yks hotspot + rokotuksia

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   21.4.25 20:39:40

Hyvä ja kallis.

Lähettäjä: å 
Päivämäärä:   21.4.25 20:42:58

Päivystyksessä Evidensiassa olemme saaneet hyvää hoitoa mm. kyyn puremaan ja silmävaivaan. Kyyn puremasta oli vain epäily, koska jalassa ulkoilun jälkeen hurja turvotus mutta vain yksi reikä. Ensin otettiin verikokeet, joista purema varmistui. Sitten kerrottiin vaihtoehdot hoitoon hintoineen. Reilun tonnin tuli maksamaan, tuosta hoidon lisäksi hintaa nosti se, että annettiin vastamyrkkyä joka oli muistaakseni n.400€. Tämän lisäksi koira sain kipulääkkeet ja muutaman tunnin nesteytystä ja kontrollilabrat ennen kotiutusta yöllä. Erikseen käytiin vielä tavallisella vastaanotolla kontrollikäynnillä muutaman päivän päästä.
Silmän hoito maksoi alle 200€ iltapäivystyksessä. Ilmeisesti pentu oli osunut aikuista silmään ja silmä vaikutti kipeältä eikä pysynyt auki. Silmä tutkittiin ja saimme silmätipat ja kipulääkkeet mukaan, oli yllättävän halpaa.
Urheilukoiraklinikka on kallis, mutta siellä on kyllä paljon osaamista ja käytämme tarvittaessa.
Rokotuksiin ja muihin kiireettömiin käynteihin käytämme pientä yksityistä klinikkaa, joka on huomattavasti halvempi.

Päivämäärä:   21.4.25 20:45:22

Sekä huonoja, neutraaleja että todella hyviä. Eräs ortopedi sössi koiran polvileikkaukset, myöhemmin selvisi, että eräs toinen Evidensiasta muualle lähtenyt ortopedi oli paikkaillut tämän toisen virheitä usein. Tämä toinen ortopedi muualla sai onneksi pelastettua polvet ja koira pärjäsi niillä hyvin lähes 14 vuotta.

Lahdessa Lambergin Seppo oli omaa luokkaansa ja todellinen hyväntekijä. Ei ikinä hoitanut turhaan, opetti hoitamaan monet akuutitkin jutut itse kotona ja pelasti koirani hengen, olosi elänyt puolet vähemmän aikaa ilman Seppoa. Itketti, kun viimeisellä käynnillä ennen Sepon jääntiä eläkkeelle kiitin ja hän sanoi koirani olleen yksi niistä menestystarinoista, joiden vuoksi työtä kannatti tehdä <3

Myöhemmin samassa paikassa toinen lääkäri tuputti lähes 14-vuotiaalle koiralle syöpähoitoja maksan usean lohkon kasvaimiin. Kieltäydyin.

Päivämäärä:   21.4.25 20:45:29

Hyvä. Yhden kerran olen käyttänyt. Oli vielä vähän halvempi kuin saman paikkakunnan yksityinen.

Lähettäjä: hanavesi 
Päivämäärä:   21.4.25 20:53:23

å, minkä alueen sairaalasta puhut?

Lähettäjä: hanavesi 
Päivämäärä:   21.4.25 20:53:51

entäs . , mikä alue ortop.koskien?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   21.4.25 21:06:25

Kaikki isommat ja laajempaa kalustoa vaativat tutkimukset ja hoidot on hoidettu Evidensiassa. Ei valittamista, kaikki on hoidettu hienosti ja asiantuntevasti.

Päivämäärä:   21.4.25 21:16:34

Hanavesi: Lahti myös, mutta kyseinen lääkäri on jo eläkkeellä.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   21.4.25 21:53:58

Päivystyksessä toki kallista, mutta oksentava ja ripuloiva koira lääkitty ja nesteytetty. Meidän koiralla on taipumus sairastua juhlapyhinä: viimeksi toissa tapaninpäivä, nyt pääsiäisyö. Jatkotutkimuksista kysyttiin ja sain päättää itse.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   21.4.25 21:54:51

Nuo päivystyskeikat siis 800 euron luokkaa sisältäen ultran, labrat, nesteytyksen ja lääkkeet.

Lähettäjä: Piippola 
Päivämäärä:   21.4.25 22:03:54

Hyvää ja osaavaa hoitoa ollaan saatu. Kaikki meni hyvin. Tehtiin tarvittava, toki pari kertaa jouduttiin käymään kun syytä selviteltiin, mutta se nyt kuuluu asiaan. Mennään toistekin jos tarvis. Henkilökunta ystävällistä.

(p.S. Suomessa ei ole eläinten sädehoitoja.)

Lähettäjä: å 
Päivämäärä:   21.4.25 23:15:06

Hanavesi: Pk-seudusta kyse, sekä Tammistossa, että Espoon eläinsairaalassa ollaan käyty. Tuo kyyn pureman epäily tapahtui arki-iltana, eli ei kalleinta mahdollista päivystysaikaa. Muitakin päivystyksiä täällä olisi ollut, mutta mentiin tuonne koska siellä oli vastamyrkkyä.

Tammistoon kiikutin kerran yhden koirani joka oli törmännyt toisen koiran kanssa kovasta vauhdista. Koira oli shokissa ja valitti. Päivystys oli oikeastaan suljettu koska oli niin ruuhkautunut, mutta olivat tosi ystävällisiä ja ottivat meidät kuitenkin koska oli paha akuutti tilanne mikä piti tarkastaa. Ell tuli nopeasti paikalle kiireestä huolimatta ja katsoi koiran läpi. Lääkäri kävi kanssani läpi vaihtoehdot, mitä voitaisiin tutkia ja mitä maksaisi. Itsellä oli suurin pelko sisäisistä verenvuodoista, koska ell oli sulkenut pois isot luun murtumat. Päädyimme siihen, että koira jää tarkkailuun nesteytykseen ja ell ultralla katsoo mitä pystyy.

Varoittivat kyllä että kiireestä johtuen voi kestää ennenkuin ehtivät minun koiraa enemmän tutkia, mutta turvallisempaa oli se kuitenkin sinne jättää. Heillä oli silloin useita kriittisiä tilanteita päällä ja joku hätäleikkauskin. Olin todella kiitollinen, että silti ottivat meidätkin. Selvittiin onneksi säikähdyksellä, eikä koiralla mennyt mitään rikki. Kylkiluissa taisi olla hiusmurtumia kun kylkiin tuli viiveellä mustelmaa. Koira oli tietysti kipeä kovasta tällistä muutenkin.

Tämäkin oli arki-iltana, koira kotiutui ennen puolta yötä, olisiko maksanut n.700€. Päivystyksessä nyt vaan aina menee rahaa, mutta kyllä minulle on aina kerrottu selkeästi hinnoista ja eri vaihtoehdoista. Jostain syystä tosiaan nämä tapaturmat ym. tapahtuvat aina niin, että pitää mennä päivystykseen... Pk-seudulla onneksi on vaihtoehtoja niin ihan jossain ripulissa ei tarvitse sitä Evidensiaa valita.

Viikin hintatasosta ei minulla ole mitään käryä, mutta sinnekin tietysti voisi mennä. Joskus vuosia sitten olen siellä pari kertaa käynyt, mutta siellä on tympeää henkilökuntaa ja jotenkin on myös jäänyt mielikuva, että siellä on aina järkyttävä jono ja käännyttävät osan pois jo ilmoittautuessa.

Päivämäärä:   21.4.25 23:38:44

"Hyvin syyllistävästi ell sanoi, että ei pitäisi säästellä perheenjäsenen hoidossa."

Kannattaa muistaa että yksittäisen ihmisen periaatteet ei liity ketjuun mitenkään. Itse vein sydänsairaan koiran lopetukselle evidensiaan, tilanteessa jossa moni olisi tuutannut surutta lääkkeitä naamaan jotta saisivat vähän lisäaikaa. Minulta kysyttiin vain kysymys että onko päätös lopullinen. Saman kysymyksen kysyy myös kunnalliset.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   22.4.25 00:34:47

Kahdesti olen käynyt, kummallakin kerralla kilpikonnan kanssa. Yllätyin kuinka edullinen tutkimus lopulta oli.

Noita eksoottisiin eläimiin erikoistuneita lääkäreitä ei oikein ole. Oma kun on vielä kilpikonnistakin se harvinaisempaan ryhmään kuuluva suokonna.

Päivämäärä:   22.4.25 12:21:21

Mä menen mieluummin suoraan Evidensiaan kuin ensin johonkin pieneen, jossa ei ole mitään laitteita, maksan sinne, lähettävät muualle, lähden muualla, ja maksan sinne. Aikaa menee tuplasti ja maksan kahden paikan laskut. Siinä sitä laskua vasta tuleekin.

Päivämäärä:   22.4.25 14:00:13

” Nuo päivystyskeikat siis 800 euron luokkaa sisältäen ultran, labrat, nesteytyksen ja lääkkeet.”

Mun mielestä tämä ei kuulosta edes kalliilta, kun oon koirani käyttänyt ”ei-päivystysaikaan” eläinlääkärissä ja lasku oli 700e. Sisäelinultra, laajat verikokeet ja paskanäyte. Eikä tämä firma ollut Evidensia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.