Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  What's app -kysymyksiä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.4.25 17:59:37

Voiko What's appissa oletusarvoisesti estää kaikki ja sallia vain tiettyjen yhteystietojen yhteydenotot? Voiko itsensä piilottaa niin, etteivät toiset (noita erikseen sallittuja lukuunottamatta) näe, että olen sovelluksen asentanut ja ottanut käyttöön?

Re: What's app -kysymyksiä

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   21.4.25 18:02:18

Voit estää kaikki haluamasi, mutta jos kuulut wa-ryhmiin, joissa estetty on, niin näet hänen viestinsä ja sinä hänen. Jälkimmäisestä sanoisin, että näyt kyllä.

Päivämäärä:   21.4.25 18:24:41

Kaikki haluamani, vai oletusarvoisesti ihan kaikki, pois lukien pari poikkeusta?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   21.4.25 18:26:07

Siis ihan jokaisen wa:n yhteystiedon voit halutessasi estää ja haluamasi jättää estämättä.

Päivämäärä:   21.4.25 18:29:10

Niin, se on melko todennäköistä. Mutta voinko estää yhteydenotot kaikilta, siis yhdellä määrityksellä ihan jokaikisestä maailman mahdollisesta ja mahdottomasta numerosta ja sitten tehdä poikkeuksen, jolla sallin yhteydenoton yhdestä tietystä numerosta?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.4.25 19:06:55

Ei pysty

Päivämäärä:   21.4.25 19:10:10

Niin arvelinkin. Jääköön siis vastakin asentamatta.

Lähettäjä: Melinda 
Päivämäärä:   21.4.25 21:49:17

Mullakin olis kysymys.
Kun tulee viesti Whatsappiin ja jos katon sen vaan tosta alasvetovalikosta, niin näkyykö se lähettäjälle luettuna sinisillä väkäsillä?
Eli en mee avaamaan sitä siellä sovelluksessa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.25 22:33:53

Melinda/ ei näy

Lähettäjä: Ylva 
Päivämäärä:   21.4.25 22:54:44

Melinda, muuttuu siniseksi vasta jos avaat sovelluksen tai vastaat viestiin sen esikatselu kautta. Pelkkä viestin lukeminen alasvetovalikosta ei muuta täppää siniseksi. Just testattiin, kun asia on mietityttänyt minuakin.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   21.4.25 23:31:43

Miten on, kun what app keskustelussa on nimen lisäksi milloin viimeksi "paikalla" ja klo aika. Niin jos käy klikkaamassa tätä henkilöä, mutta ei kirjoita mitään, niin näkeekö hän, että olen käynyt klikkaamassa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   22.4.25 00:10:28

Mikä @!#$ on what's app?! :"DD

Lähettäjä: mikä vika 
Päivämäärä:   22.4.25 00:31:24

https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000009340308.html

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   22.4.25 03:52:13

En ikinä koskaan opi ymmärtämään, että MINKÄ TAKIA on niin hemmetin vaikeaa kirjoittaa Whatsapp??!?!????

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   22.4.25 05:09:09

''En ikinä koskaan opi ymmärtämään, että MINKÄ TAKIA on niin hemmetin vaikeaa kirjoittaa Whatsapp??!?!????''

Tämä!!! Aina näkee että kirjoitetaan Whatsupp, whats up, what's app tai jotain muuta. Hitto kattokaa siitä sovelluksen nimestä: ihan vaan Whatsapp.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   22.4.25 07:34:01

"Miten on, kun what app keskustelussa on nimen lisäksi milloin viimeksi "paikalla" ja klo aika. Niin jos käy klikkaamassa tätä henkilöä, mutta ei kirjoita mitään, niin näkeekö hän, että olen käynyt klikkaamassa."

Jos olet avannut whatsappin, olet ollut paikalla ja tämä aika näkyy kaikille. Ei sillä ole merkitystä paikallaoloon klikkailetko jotain henkilöitä, eivätkä nämä klikkauksistasi tiedä.

Päivämäärä:   22.4.25 08:23:41

! KIITOS. Eli jos klikkaan, niin ei näe, että olen klikannut. Ymmärsinkö oikein?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   22.4.25 08:27:09

Viisastelijoille omaa lääkettä eli lisäviisastelua: se on muuten WhatsApp. Isoilla ja pienillä kirjaimilla on väliä.

Päivämäärä:   22.4.25 08:55:44

"! KIITOS. Eli jos klikkaan, niin ei näe, että olen klikannut. Ymmärsinkö oikein?"

Mitä tarkoitat? Jos tältä henkilöltä on tullut viesti, muuttuu se luetuksi (siniset väkäset), jos klikkaat keskustelun auki. Pelkkä klikkaus näy mitenkään, jos ei lukemattomia viestejä ole. Paikallaolosi ajankohta on päivittynyt tälle henkilölle ja muille jo sillä, että olet avannut whatsappin, klikkaus ei vaikuta mihinkään enää. Voit siis ihan vapaasti availla ketjuja ja yhteystietoja.

Päivämäärä:   22.4.25 09:05:46

! Tuota juuri mietin, että kun esim. yöllä herään ja käyn klikkaamassa whatsappin auki ja sitten klikkaan jokaista katsoen milloin kukin on ollut paikalla, niin näkeekö ne, että olen ollut yöllä paikalla ja että olen klikannut heitä. Kiitos etukäteen vastauksesta.

Päivämäärä:   22.4.25 10:43:00

Näkevät, että olet ollut yöllä paikalla, mutta eivät näe, että olet heitä klikannut.

Vain sellaiset ihmiset, joiden paikallaolotietoa et itse heidän tiedoistaan näe ollenkaan, eivät näe myöskään sinun. Jos piilottaa oman paikallaolotietonsa muilta, ei vastaavasti näe muidenkaan. Sellainen muutos tuli myös jokin aika sitten, että jos ei koskaan viestitellyt jonkun yhteystietonsa kanssa tai edellisestä viestiitelystä on hyvin kauan, ei paikallaoloa enää näy.

Huomioi myös, että vain viimeisin paikallaolo näkyy. Jos avaat sitten yöllisten katselujesi jälkeen aamulla whatsappin, niin sitten muille näkyy että olet ollut aamulla paikalla, eikä kukaan näe enää sitä, että olit ollut myös yöllä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.25 10:50:13

"Eli jos klikkaan, niin ei näe, että olen klikannut. Ymmärsinkö oikein?"

Kun tutkiskelet sitä omaa whatsappiasi niin missä ajattelit klikkaamisen näkyvän? Mistä näkisit itse ketkä ovat sinua klikanneet?

Päivämäärä:   22.4.25 12:05:56

! Kiitos ja mukavaa kesän odotusta.

Lähettäjä: Melinda 
Päivämäärä:   22.4.25 18:21:01

Kiitos vastauksista

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.