Lähettäjä: Mä
Päivämäärä: 22.4.25 08:22:49
Ei tietenkään, narsismia on myös eri asteista/ narsistisia piirteitä voi olla eri määrä.
"Oma" narsistini on kerran kosinut minua: röhnötti epäsiistinä nojatuolissa ja kysyi pitäisikö mennä naimisiin (hänen viisikymppiset lähestyivät ja luuli, että leskeneläkettä varten molempien pitää olla alle 50). Ilmoitin, että en voi tuollaiseen kosintaan vastata mitenkään myöntävästi -vähän yritystä pitäisi olla. Vähän ajan päästä kertoi, että ei ole koskaan halunnut kanssani naimisiin, koska henkeni kuulemma haisee :D (No ei haise, halusi vain loukata kun en suostunut "kosintaan". On sitä tyyppiä, että ei todellakaan jättäisi mainitsematta mistään toisen hajusta tms.).
Yhteiselo narsistin kanssa onkin sitten oma juttunsa. Aina riidoissa on heittämässä minua pihalle, yrittää loukata kaikin mahdollisin eri tavoin jne. Yrittää kouluttaa minusta täydellistä kotiorjaa ja kontrolloi. Häiritsee unta, lepoa jne. Eli en voi suositella. Jos narsisti ei ole pyytänyt sinua asumaan kanssaan, niin ajattele se pelastumisena.
Nyt kun olen itse ymmärtänyt, minkä kanssa olen tekemisissä, niin säästän salaa rahaa (narsistihan omistaisi mielestään puolisonsakin rahat), että pystyn eroamaan.
|