Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jatkuva ahdistus

Lähettäjä: Uu 
Päivämäärä:   21.4.25 14:59:38

Jatkuva ahdistus, ruokahaluttomuus jne on vaivannut jo pitkään. Elämä tuntuu menevän alamäkeen kokoajan ja mistään ei saa otetta. Töistä suoriudun ja pakollisista askareista, en halua töistä sairaslomaa. Miten lähteä hoitamaan tätä? Työterveyttä ei ole kuin pakollinen. Julkisen kautta, miten? En ole ikinä mielen asioissa pyytänyt apua mutta nyt jatkuvasti semmonen olo että tekisi mieli ajaa autolla johonkin seinään.

Re: Jatkuva ahdistus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.25 15:03:34

Yksityiselle kannattaa mennä, jos siihen on varaa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   21.4.25 15:30:46

Samaa suosittelen kuin edellinen, yksityiselle.

Vielä jos löytyisi joku ystävä joka jaksaisi oikeasti kuunnella koko pitkän vuodatuksen, niin sekin auttaa monesti. Jos sanoisi että lähdetään pitkälle kävelylle, olisi paljon kertomista.

Päivämäärä:   21.4.25 15:47:58

Ei ole varaa yksityiselle ellei kuulu sairaskuluvakuutukseen.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   21.4.25 17:40:43

Suomen mielenterveys ry, Mieli. Niillä ainakin on puhelinnumero johon voi soittaa kuka vain, milloin vain. Sinne voi purkaa huolia ja osaavat varmaan neuvoa eteenpäin. Tuolta varmaan itse aloittaisin jos ei löydy omaa tuttua josta olisi kuuntelijaksi.

Itsellä auttaa pahimman yli kun vaikka kirjoitan listan mitkä kaikki v...ttaa sillä hetkellä. Listalla saan ajatukset jotenkin ulos ja järjestykseen. Sitten yritän tehdä jotain kivaa vaikka väkisin. Käyn kävelyllä, soitan kaverille, katson hauskoja kotivideoita. Ei nämä kaikkia auta eikä nämä minultakaan vie ahdistusta kokonaan pois. Mutta näillä pääsee aina pätkän eteenpäin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.4.25 17:47:08

Paha olo pitää päästää ulos. Tässä ketjussa tullut monta hyvää keinoa.

Itsellä esimerkiksi nyt iltapäivällä iski jälleen todella ikävä olo, kun ajattelin minkälaisia idiootteja olen sietänyt monta vuotta, ja millaiset seuraukset sillä olivat. Ja tämä kaikki vain siksi, että olen ollut liian kunnollinen kuspäitä kohtaan. Joten hyvä että tuli kirjoitettua tähän. Helpotti hieman.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   21.4.25 17:54:33

Selvitä onko sun kunnassa mielenterveys- ja päihdepalvelut (ovat usein samaa yksikköä) ja oisko siellä esim akuuttivastaanottoa johon voi mennä jonottamatta niin pääsisit nopeasti alkuun. Tai jos ei ole niin soita sinne ja pyydä aika. Vaikka menisi hetki saada aika niin se on kuitenki parempi kuin ettei kokeile kunnan palvelua ollenkaan, varsinkin kun olet vielä työkuntoinen niin ehdit odotella. Mutta siis esim meillä etelä-Suomessa akuuttiin pääsee samana päivänä jonottamalla paikan päällä ja siellä tehdään hoidon tarpeen arvio ja hoidon toteutussuunnitelma.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   21.4.25 17:56:15

Tossa alussa piti siis lukea jonottamalla (paikan päällä) eikä jonottamatta

Lähettäjä: Tiivitaavi 
Päivämäärä:   21.4.25 18:08:43

Kannattaa selvittää onko sun paikkakunnalla ns akuuttityöryhmää. Itse pääsin sellaiseen n 1.5 v sitten terveyskeskuksen kautta. Lääkäri laittoi kiireellisen lähetteen, ja ensimmäisen ajan työryhmään sain parin päivän päähän. Olin valvonut ahdistuksen takia lähes kolme vuorokautta, ja ilmoitin lääkärille että jos en nyt saa apua niin tää päättyy huonosti.

Toki voit myös jäädä ns normaalisti jonoon psykiatrian puolelle, mutta valitettavasti jonot on kaikkialla Suomessa pitkiä. Tärkeintä on että haet itsellesi apua, tuo ahdistus on tunne joka loppujen lopuksi murtaa ihmisen kokonaan.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   21.4.25 18:37:20

” Tärkeintä on että haet itsellesi apua, tuo ahdistus on tunne joka loppujen lopuksi murtaa ihmisen kokonaan.”

Tämä! Tsemppiä aloittaja <3

Päivämäärä:   21.4.25 20:33:45

Kiitos tsempeistä. Minulla vielä päihdetaustaa ja vaikka ne hommat lopetin niin nyt on sellanen tilanne että tekisi mieli vetää pää lääkkeillä ja viinalla täyteen.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   21.4.25 20:56:26

Mistä tuo sun ahdistus kumpuaa. Viina ja kalja ja lääkkeet ei korjaa vaan siirtää ongelmaa ja ahdistut kahta kauheemmin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.