Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Halpa ja hyvä pikkuauto

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   21.4.25 09:46:41

Etsin halpaa käytettyä pikkuautoa. Mitä merkkiä suosittelet? Kävin katsomassa pari Toyota Yarista, joista en pitänyt. Entä miten esim. Nissan Micra tai Hyundai Getz? Auto tulisi työmatka-ajoon ja mitään hienouksia ei tarvitse olla. Perus karvalakki malli riittää.

Re: Halpa ja hyvä pikkuauto

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   21.4.25 09:53:50

Minulla on Toyota Aygo X. Tuntuu ajaessa kokoaan isommalta, ehkä isojen pyörien ja korkemmalka olevan penkin takia. En ole koskaan ajanut Yariksella, niin en tiedä kuinka erilainen. Huonoja puolia melko kova äänitaso, pieni bensatankki ja pienet takaovet.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   21.4.25 09:57:26

Kia Rio on myös kiva pikkuauto, tykkäsin enemmän kun yariksesta. Toki yaris pitää käsittämättömän hyvin arvonsa, on haluttu kauppakassi.

Lähettäjä: Snipper 
Päivämäärä:   21.4.25 20:37:38

Yaris on oikeasti hyvä. Jämäkkä, kestävä ja pystyy ajamaan 120 ja ohittamaan ilman että ratti vatkaa kädessä ja koko koppi tuntuu lähtevän minne sattuu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.4.25 20:53:46

Vw golf tai jos pienempi pitää olla niin polo.

Lähettäjä: Zxc 
Päivämäärä:   21.4.25 21:05:33

Kuka mistäkin tykkää ja varmaan hieman autokohtaista. Itse olen yhdellä Yariksella joutunut ajamaan ja se on todella epämiellyttävä erityisesti talvella. Vw golffille ääni täältä. Volkkareissa toki omat pikku vaivat, mutta niiden kanssa pärjää...

Lähettäjä: Dacia duster 
Päivämäärä:   21.4.25 21:37:05

vw golf ei toimi, hermot menee varsinkin talvella. Toyotat luotettavia myös yraikset. Pikkuautoilla kun ajaa kyseessä on ehkä asenne.

Lähettäjä: Sw 
Päivämäärä:   21.4.25 21:39:40

Suzuki swift löytyy etuvetona tai 4vetona

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   21.4.25 21:42:19

Vanhat Micrat ovat todella hyviä ja mukavia autoja, mahtuu tarvittaessa hurjasti tavaraa, mutta kääntyy missä vain ja mahtuu aina parkkiin. Siis ennen viime faceliftiä, jolloin autosta tehtiin ihan eri näköinen ja hurjan paljon isompi. Pitävät myös arvonsa hyvin. Turboversio automaattina ja vakkarilla oli todella kiva ajella niin maantiellä kuin kaupungissakin. Olisin viimeksi ostanut jälleen vain uuden jos niitä olisi vielä saanut.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   21.4.25 22:00:26

Volkkarit tahtoo olla todella työläitä.
Eli jos et itse osaa korjata joka vuosi, niin ei missään nimessä Volkkaria.
Suzukin Swift on jo parempi.
Toyota on myös aika varma valinta.

Lähettäjä: Huoooh 
Päivämäärä:   21.4.25 22:01:34

Kyllä mä noista ottaisin Toyotan. Mulla tosin Golf ja muuten ihan ok, mutta kyllä lukkojen jäätyminen jne. Ovat ärsyttäviä ominaisuuksia. Mut tommosesta klassikosta ei voi enää luopua :)

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   21.4.25 22:03:25

Nissan tai vielä mieluummin Toyota. Toyota on hiukan kalliimpi ostohinnaltaan, mutta on helpppo ja halpa pitää. Nissankaan ei ole pöllömpi. Sen neuvon annan, että ranskalaisiin älä sekaannu!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.25 22:09:10

Fiesta, sen verran vanhempi ettei ole ecoboost-koneella.

Yaris on ollut joskus työautona ja aivan kamala ajaa varsinkin talvikäytössä.

Lähettäjä: Mummotamma 
Päivämäärä:   21.4.25 22:28:25

Minulla ollut micra viimeiset 20 vuotta kakkosautona! Vaihdan vaan välillä uudenpaan malliin.
Halpa, helppo, kestävä ja pieniruokainen, ihan paras pikkuauto.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   21.4.25 22:55:12

Audi A3 1.6 bensamoottorilla ajelee edullisesti auringonlaskuun. Niitä ei enää kovin runsaasti ole mutta jos sattuu löytymään!

Lähettäjä: .-.-. 
Päivämäärä:   21.4.25 23:23:24

Fiat Punto!
Ne ovat (ainakin meille osuneet yksilöt) olleet kestäviä, toimivia, ajelee hyvin 120km/h vauhdilla myös, ja yllättävän tilavia kokoonsa nähden

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   22.4.25 00:39:17

Ja sit oon mie, joka joka kerta Toyotan kanssa lyö päätä mäntyyn, mutta uskolliset VW Golfit pelittää aina!

Lähettäjä: Asentaja 
Päivämäärä:   22.4.25 05:44:50

Vanhan K11-korimallin Micran (vaikka faceliftin mistä löytyy jo ABS-jarrua ja airbagia jos turvallisuus huolettaa) joka ei ole koriltaan mätä jos löydät niin on aika luottopeli, 7 vuotta toimittanut itselläni ihan käyttöauton virkaa vaikka piti olla väliaikainen ajoneuvo :D. Ei ole ikinä jättänyt tien päälle, kuluvien osien vaihtoa ja huoltoa lähinnä. Liikennevakuutus alle 200 euroa vuodessa täysillä bonuksilla.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   22.4.25 06:13:37

Vw golf tai polo. Erinomaisia olleet kaikki 4 mitä itsellä ollut.

Lähettäjä: sometar 
Päivämäärä:   22.4.25 07:03:25

Ai Yarikset ovat halventuneet! Ja Golfit. Ennen ne olivat aina vuosimalliin nähden huomattavan kalliita.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.4.25 07:24:53

Corollassa ei oo koskaan ollut vikaa (nyt koputan puuta :D). + Kuluttaa vähän ja halvat verot.

Lähettäjä: Kura 
Päivämäärä:   22.4.25 07:55:02

Onkos Seatista kokemuksia?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.4.25 08:06:34

Kaverilla micra ja paskempaa autoa en ole nähnyt. Vikavalot välkkyy kuin joulukuusessa ja joka kuukausi saa olla jotain pientä korjaamassa. Vaikka korjauskulut kerrallaan suht pieniä, niin niistäkin "halvoista" korjauskuluista kertyy muutamassa vuodessa jo sellainen summa, että en ole kahteen yarikseeni edes yhteensä käyttänyt niin paljon (siis ostin vanhan yariksen tilalle uuden, ei sentäs kahta yarista ole samanaikaisesti). Lisäksi micra tuntuu leluautolta yarikseen verrattuna. Rattikin on kuin jossain mikroautossa :D

Lähettäjä: Rio 
Päivämäärä:   22.4.25 08:19:02

Kia Rio on edukas ja ajaa asiansa oikein hyvin kauppakassina. Yarikset ovat haluttua tavaraa, joten niillä tuntuu hinta vähän karanneen käsistä, yli 10v vanhastakin pyydetään kymppitonnia.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   22.4.25 08:26:27

Minulla oli ennen vetoauton tarvetta kolmepyttyinen ja kolmiovinen uudehko VW Polo. 1.3-litrainen dieselmoottori liikutti pikkupurkkia aivan riittävästi myös motarilla ja kulutti maantieajossa 3 litraa satasella. Sisältä tuntui kokoaan isommalta, oli hyvä ja vakaa ajaa ja kuskasin sillä itseäni kamoineni, kahta koiraa ja sähköpyörää vaivatta kahden kodin väliä vuoden verran. Tuntui samankokoiselta kuin 10 vuotta vanhempi golf. En olisi luopunut kirveelläkään, mutta hevosta sillä ei valitettavasti enää kehdannut alkaa kuskaamaan. :D

Lähettäjä: virma 
Päivämäärä:   22.4.25 09:34:33

Itse tykkäsin aikana ennen vetoautoa Ford Fiestasta, jämäkkä ajettava ja oma yksilö oli myös vähävikainen ja -ruokainen. Jos et tarvi takapenkkejä, van-versio on käyttökustannuksiltaan vielä halvempi koska pakun verot.

Mainittu Toyota Aygo on yksi kamalimmista pikkukiuluista mitä olen ajanut, jos Citroen C1 ei lasketa.

Päivämäärä:   22.4.25 11:28:18

Opel astran coupe -malli, jos saa olla vähän isompi kuin ihan mini.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   22.4.25 11:31:35

Volvo v40 itsellä, vm 2015 maksoi n 9 tuhatta.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   22.4.25 11:37:22

Itse en ole tykännyt yhtään Opelien ja Fordien ajotuntumasta. Mutta nämähän ovat mielipiteitä :)

Lähettäjä: virma 
Päivämäärä:   22.4.25 11:59:30

"Itse en ole tykännyt yhtään Opelien ja Fordien ajotuntumasta. Mutta nämähän ovat mielipiteitä :)"

Jep :). Toinen tykkää kevyemmästä, toinen jämäkämmästä.

Lähettäjä: reps 
Päivämäärä:   22.4.25 12:04:15

Eikö nämä kaikki riisikupit ole suunnilleen samanlaisia ajotuntumaltaan? Pieniä ja kiikkeriä. Mä en ainakaan ole huomannut eroa jos olen ollut jonkun pikkukipon ratissa.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   22.4.25 12:17:13

Golf ei ole ajotuntumalta pieni ja kiikkerä. Omani meni maantiellä kuin juna raiteilla. Oli mukava auto.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.4.25 12:17:20

Ei vanha Micra (K11) ainakaan kiikkerä ole. Ajotuntuma on hyvä. Kovalla tuulella tuuli saattaa hieman heilauttaa aukealle tultaessa ja rengaspaineille on melko herkkä (tuntee heti, jos joku rengas on tyhjempi).

Lähettäjä: daa 
Päivämäärä:   22.4.25 12:22:45

Mulla oli joskus pieni Mazda, joka kävi ja kukkui vaikka ja kuinka. Ostin sen käytettynä, ajoin pari vuotta ja vaihdossa meni vielä ihan ajokelpoisena. En muista mikä malli oli.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.25 12:26:55

Millainen on Skoda Fabia? Kellään kokemusta?

Päivämäärä:   22.4.25 12:57:11

"Nissan tai vielä mieluummin Toyota. Toyota on hiukan kalliimpi ostohinnaltaan, mutta on helpppo ja halpa pitää. Nissankaan ei ole pöllömpi. Sen neuvon annan, että ranskalaisiin älä sekaannu!"

Jännä juttu kuinka pahasti Nissan on sekaantunut, tai käytännössä sekoittunut, ranskalaisiin.
Mutta eipä mitään, ikiaikainen hokema rapeista ranskalaisista on oikein hyödyllinen.
Käytetyn pikkuranskiksen saa puolta edullisemmin kuin vastaavanlaisen Toyotan, käyttöarvo on se millä on merkitystä. Mun -02 Meganen mittariin napsahti viime syksynä 300tkm, katsastuksista menee aina laakista läpi, remonttikulut on max muutama satanen vuodessa vaikka itse en tee sille yhtään mitään. Pieniä pintaruosteita on alkanut tulla vasta pari vuotta sitten.
Joskus oli Toyota, kun se alkoi ruostumaan alle kymmenen vuotiaana, se syöpyi ihan silmissä. Sitä hitsattiin pää märkänä, katsastuksessa käytiin nöyrästi kysymässä mitä kaikkea on aivan pakko korjata heti välittömästi.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   22.4.25 14:27:44

Toyota Yaris tai Mazda 2. Japskit kestää.

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   22.4.25 14:33:49

Mikä on aloittajan mielestä halpa? Helpottaisi vastaamista, kun hintaluokka tiedossa. Koska pieniä autoja saa uutenakin suht edullisesti.

Lähettäjä: mulla 
Päivämäärä:   22.4.25 16:59:02

Renault Clio ollut itsellä viisi vuotta. Kaikki jotka tällä autolla ovat ajaneet niin ovat sanoneet että on parempi ajettava kuin pikkuautot yleensä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.