Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nyt meikkitaiteilija hox!

Lähettäjä: Panda 
Päivämäärä:   21.4.25 09:01:02

Millä ihmeellä saan alaluomen meikin pysymään paikoillaan?

Kuivahko viiskymppisen iho, silmät "kosteat", ryppyjä silmäkulmissa, mustat silmänaluset. Teen näin:
- Edellisenä iltana lumenen silmänympärysvoide
- Primerin levitys huolellisesti erityisesti silmien ympärille, annan imeytyä hetken. Käytössä essence hy dro hero primer
- Meikkivoiteen levitys, siveltimellä sekä lopuksi käsin / vipalla. Käytössä essence stay all Day 16h
- Suihkaus meikin kiinnittäjää, yritän tähdätä erityisesti silmiin. Käytössä L'Oreal setting mist.
- Silmien meikkaus. Alaluomelle käytän osittaista rajausta, aivan ripsien tyveen / sisäluomelle. Käytössä vedenkestävä eyeliner
- kivipuuteria kevyesti
- lopuksi suihkaus meikin kiinnittämään

Ja lopputulos on 8h jälkeen, usein jo 3-4h jälkeen eli työpäivää ei selviä siistinä:
- meikkivoide paakkuuntuneena silmänympärysrypyissä, eli juonteet erottuvat x100
- ripsiväri (joka myös vedenkestävä) tai eyeliner tai molemmat yhdessä ovat valuneet alaluomelle, tai siis siihen kohtaan missä silmäpussit olisivat.
- näyttää siltä kuin olisi viikon ryypännyt katuojassa.

Kuinka saan tehtyä meikin joka pysyy?
Ilman meikkiä ei ole vaihtoehto.

Re: Nyt meikkitaiteilija hox!

Päivämäärä:   21.4.25 18:13:43

Eikö kukaan osaisi antaa vinkkiä miten naaman saisi pidettyä kuosissa?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.4.25 18:22:59

No ainakin sulla on huono ripsiväri, jos se kahdeksassa tunnissa on poskilla.

Mulla käytössä Sensai 38°, ja kestää vaikka vuorokauden varisematta.

Ja mun makuun sä tukit aivan liikaa kaikkea silmien ympärille, totta kai se paksu meikki sitten paakkuuntuu.

Mä laitan vain Lancomen meikkivoidepuikkoa kevyesti sienellä, ja that's it. Kevyt mutta peittävä, eikä paakkuunnu.

Olen 60-v, ja meikki pysyy koko päivän vaikka vähän väliä puen ja riisun maskia kasvoiltani töissä.

Ikääntyvän ihon kanssa vähemmän on enemmän.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   21.4.25 18:23:14

Ymmärsinkö oikein, että laitat meikkivoidetta silmänalusiin? Silmänalusille kuuluu peitevoide (concealer), ei meikkivoide. Jos kasaat tuolle alueelle meikkivoidetta, (etenkin tuollaista mattapintaisempaa, joka lupaa pysyä 16 tuntia), niin kyllähän se nappaa juonteisiin kiinni. Silmänympärysiho on ohut ja monella hieman kuivakin.

Pidän itse Nyxin serum concealerista, se on sopivan kosteuttavaa ja kevyttä - monet pitkäkestoisuutta ja hyvää peittokykyä lupaavat peitevoiteet tuntuvat jumittuvan yhteen paikkaan tosi helposti ja kasautuvan juonteisiin. Peitevoiteen kiinnitän aina puuterilla, mutta puuterinkaan ei pidä olla mitään super mattapintaista, vaan mahdollisimman kevyttä ja ehkä jopa kosteuttavaa (kyllä, on olemassa puutereita, joissa on hieman esim. kosteuttavaa hyaluronihappoa).

Oletko kokeillut sellaista ripsiväriä, joka lähtee vain kuumalla vedellä? Vedenkestävä ripsarihan lähtee öljyllä, ja koska iho tuottaa öljyjä päivän mittaan, se ripsari suttaantuu. Itsellä myös yläripset osuvat yläluomeen, tai tuohon kulmakarvan alle. Sinne tulee päivän mittaan helposti ripsaritahrat. Ainakin hieman auttaa se, että viimeinen ripsarikerros on tällaista kuumalla vedellä lähtevää, ei siis öljyyn liukenevaa.

Niin ja anna aina ihonhoitotuotteiden, primereiden jne. imeytyä kunnolla, ennen kuin alat meikkaamaan. Siis ihan vaikka puoli tuntia välissä. Jos ihon pinnalla pyörii jotain, ei meikki voi asettua siihen kovin nätisti. Kokeilisin sinuna myös silmänalusien meikkaamista peitevoiteella ilman tuota primeriä.

En usko että mitään helppoa fiksiä on olemassa, jos silmäsi ovat vuotavat ja kosteat - itse keskittyisin tällöin meikkaamaan enemmän yläluomea, en niinkään alaluomea. Mutta kokeile kuitenkin noita vinkkejä :)

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   21.4.25 18:26:01

Tuossa on ehkä liikaa tuotteita yhdessä. Kokeile pelkkää mattaa meikkivoidetta kosteusvoiteen päälle. Ei puuteriakaan. Tee silmämeikit luomivärillä, myös rajaukset. Kokeile ei-vedenkestävää ripsiväriä, se suttaa vähemmän.

Kaikkia tuotteita kohtuullisesti. Huolto 3 tunnin välein.

Jos tämä toimii, kokeile yhtä ylimääräistä tuotetta listastasi kerrallaan lisäksi, ja katso, mikä on niiden vaikutus. Jos jokin sopii, lisää se käyttöön.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   21.4.25 18:27:37

Kokeilisin toisia tuotteita, se on hyvin yksilöllistä mikä kullekin sopii.

Itsellä silmänalusille käytän Bye bye undereyes -peitevoidetta. Se pysyy todella hyvin. Ja alle ei mitään primereita tai muuta. Päälle puuteri kevyesti taputeltuna.

Noilla setting spraylla en ole koskaan nähnyt suurempaa virkaa. En varsinkaan silmien alle suihkuttelisi ekstramääriä. Eihän ole pointtia suihkuttaa märkää tuotetta kohtaan joka muutenkin kostuu.

Ripsareissa on isoja eroja, moni varisee päivän mittaan. Paras mitä itsellä on ollut oli Chanelin. Lumenen blueberry oli ihan ok, Essencen olen todennut huonoiksi (nyt otin taas yhden Essencen kokeiluun, saa nähdä onko muuttuneet).

En laittaisi vesirajaan alaluomelle kajalia enkä myöskään eyelineria. Se voi myös ärsyttää silmiä ja sitten silmät vuotaa enemmän. Kokeile käyttää luomivärejä, jos haluat vähän rajausta alas ja laita se alaripsien alapuolelle ripsien tyveen, ei siihen vesirajaan.

Päivämäärä:   21.4.25 18:48:54

Kiitos vinkeistä 
Iho on punakka, coperosaan taipuva ja silmänaluset todella tummat (stressi, nukun huonosti), siksi olen käyttänyt kunnolla peittävää meikkivoidetta, että saisin tasavärisen ihon ja terveennäköiset silmät(-aluset).
Olen joskus kokeillut bb-voidetta, mutta en tykkää: ei peitä / tasoita riittävästi ja helposti rullaa vaan iholla.
Olisiko jollain antaa ihan täsmätuotteesta vinkkiä? Edullinen hinnaltaan, mitään 50€ purnukoita en raski ostaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.4.25 18:58:55

Mineraalimeikki meikkivoiteeksi. Siis sellainen jauhe, joka levitetään sudilla.

Lähettäjä: Niksnaks 
Päivämäärä:   21.4.25 23:25:57

Jos meikkivoide rullaa, se johtuu usein siitä että allaoleva kosteuttaja ja päälipuolinen meikkivoide ei pelaa yhteen. Ratkaisu on tsekata että kosteuttajan ja meikkivoiteen voidepohja on sama, silloin ne sulautuu yhteen.

Couperosa-ihon meikkivoiteessa on hieman vihertävää; se neutraloi punaisuuden ja "ihosävy" tuo iholle normaalin värin.

Tosi mustiin silmänalusiin laitetaan ensin värin neutraloija, ja päälle vähän ihoa kirkkaampi peitevoide.

Jos silmät vetistää esim. laskeutuvan luomen takia, pitäisin silmämeikin kevyenä. Esim vedenkestävä rajaustussi ja 38-ripsari, alaripsien "sumuisuus" ihan minimissä vaikka vedenkestävällä kajalilla. Korostaisin jotain muuta, esim huulia tai poskia.

Suosittelen että varaat meikkiajan esim kicksiin tai sokokselle, ja pyydät etsimään sinulle sopivan meikkivoiteen haluamassasi hintaluokassa. Maksaa mutta vältät hutiostokset.

Meikkivoide on sinulle nyt se tärkein juttu, jos iho punottaa niin kaikkea joutuu laittamaan liikaa=tuotteet kertyy juonteisiin ja näyttää huonolta.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   23.4.25 10:37:16

Mulla Max Factorin 200 calories vedenkestävä ripsiväri. Pysyy paikallaan, eikä tahraa yläluomea, kun laittaa yläluomelle vielä lopuksi puuteria.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   23.4.25 10:40:24

"Olisiko jollain antaa ihan täsmätuotteesta vinkkiä? Edullinen hinnaltaan, mitään 50€ purnukoita en raski ostaa"

Tässähän tuli jo useampi suositus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.