Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suhde päättyi mielenterveysongelmien takia

Lähettäjä: Suru 
Päivämäärä:   20.4.25 23:37:40

Mätsättiin tinderissä. Viestiteltiin. Tavattiin. Ihastuttiin. Tapailtiin lisää. Rakastuin. Miehellä vanhat mielenterveysongelmat aktivoitui. Halusi lopettaa suhteen kun päätyi osastohoitoon.

Tuossa noin lyhyesti mitä tapahtui.

Pitäisi varmaan olla kiitollinen että Mt-ongelma tuli ilmi ennen kuin meni todella vakavaksi. Mutta kun en ole. Olisin halunnut jatkaa. Ja edelleen, vuosien jälkeen on ikävä.
Ollaan harvakseltaan oltu yhteydessä, toivotettu puolin ja toisin hyvää joulua ja onniteltu syntymäpäivinä. Ja pintapuolisesti vaihdettu kuulumisia.

Järki käskee pysymään kaukana ja unohtamaan. Sydän sanoo että kysy olisiko uutta mahdollisuutta.

Löytyykö kohtalotovereita joiden parisuhde olisi päättynyt terveysasioiden takia eikä omasta halusta? Miten pääsit yli?

Re: Suhde päättyi mielenterveysongelmien takia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.25 00:06:52

Väistit siis luodin. Miksi ihmeessä et voi olla vaan tyytyväinen tilanteeseen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.4.25 00:09:44

Yritä olla kiitollinen niistä hyvistä hetkistä jotka saitte ja kiitollinen siitä, että voit jatkaa elämääsi ilman että se kuormittuu jonkun toisen ongelmilla. Älä ota uudestaan yhteyttä.

Välillä on ihan okei ottaa vaan ne rusinat pullasta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.4.25 00:10:00

Voihan hän tervehtyä, olla yhteydessä ja voitte katsoa uudestaan.

Elä nyt kuitenkin ainakin tämä vuosi ajattelematta sitä mahdollisuutta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.4.25 00:10:15

Voihan se olla että mies on hoitsnut pääsnä kuntoon ja elää nyt tasapainoista elämää. Tai sitten ei. Mitä jos kysyisit?

Lähettäjä: !!! 
Päivämäärä:   21.4.25 00:38:58

Minä ainakin ottaisin yhteyttä ja kysyisin nykytilanteesta. Itselläni on rakas ystävä, joka on ollut vuosia sitten osastohoidossa. Ajattelen häntä joka päivä ja toivon kaikkea hyvää.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.4.25 01:11:48

Ei ne mt sairaudet parane, ne voi olla paremmassa vaiheessa mutta edelleen olemassa.

Ehkä sua van kaihertaa kun asiat jäi ns kesken.

Lähettäjä: vattu 
Päivämäärä:   21.4.25 04:51:06

M, kyllä paranee. Ei kaikki masentuneet ole lopun ikäänsä masentuneita. T. 9 kk sairauslomalla masennuksen takia, viimeiset 19 v olen elellyt iloisesti ilman masennusta.

Lähettäjä: nope 
Päivämäärä:   21.4.25 05:50:57

Lähettäjä: M
Päivämäärä: 21.4.25 01:11:48

Ei ne mt sairaudet parane, ne voi olla paremmassa vaiheessa mutta edelleen olemassa.

Tämä on sama kun väittäisi, että ei fyysisistäkään sairauksista koskaan parane, ihan sama onko flunssa, haava sormessa, syöpä vai vaikka reuma.
Koska ei se mene niin. Kaikki mielenterveyden sairaudetkaan ei ole samanlaisia. Toisista todellakin paranee eivätkä ne jää taustalle vaikuttamaan.
Eikä edes osastolla olo tarkoita parantumatonta sairautta. Esim joku on menneisyydessään voinut joutua osastohoitoon vaikkapa masennuksen, syömishäiriön tai jonkun akuutin kriisin takia ja silti olla nykypäivänä aivan täysin terve.

Lähettäjä: Missä on m strömsö 
Päivämäärä:   21.4.25 06:43:10

Enpä osannut arvata että masennus on mt-tauti.

Lähettäjä: Ikuinen suru 
Päivämäärä:   21.4.25 07:35:05

Mä erosin vuosi sitten miehen mielenterveysongelmien takia. Päivääkään ei mene etten ikävöi mutta silti parempi näin. Olin niin loppu etten osaa edes kuvailla sitä sanoin, mutta olin hyvin lähellä sairastua itse tai hyvin lähellä tehdä jonkun käsittämättömän ratkaisun kuten ottaa itseni tai mieheni hengiltä. Miehellä siis vakavaa masennusta joka oirehti myös fyysisinä oireina eli rampattiin lääkärissä vähä väliä jonkun "alkavan sydänkohtauksen" takia tms. Käänti myös asioita oudosti mielessään, esim. Jos minulla peruuntui viikonlopputyöt ja olinkin vapaalla, niin kuulemma halusin vain ettei hän keksisi itselleen mitään tekemistä. Siis aivan älyttömiä päästä keksittyjä juttuja mitä ei siis oikeasti olisi keksinyt.

Kuulostan tässä itse hullulta mutta miehen hoitamattomat mielenterveysongelmat ajoi minutkin hulluuden partaalle. Onneksi tajusin pistää lopun ja mies joutui muuttamaan minun luota pois, mikä olikin oikeasti parempi juttu kun luulinkaan, hän nimittäin hakeutui hoitoon eromme jälkeen.

Oltiin yhdessä 5v josta 2v meni näiden mielenterveysasioiden kanssa.

Edelleen rakastan exääni mutta en pysty elämään elämää jossa mt-ongelmat määrittää arjen =(

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   23.4.25 19:09:41

Nostan

Lähettäjä: XG 
Päivämäärä:   23.4.25 20:08:17

Mt-tapaus on pahimmillaan niin helevetin raskas kivireki, että kenenkään ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa jos sellaisen ulkoistaa elämästään.

Se kun järki katoaa ja tilalle tulee kaikenlaista täysin järjenvastaista johtopäätelmää, kuvitelmaa, itsesääliä, muiden syyttelyä.. Ei ei ei.

Itse nämä mt-ongelmaiset usein taas sitten tuomitsevat ne jotka eivät jaksa elää ongelmaisen kanssa. Kuvastaa hyvin juuri sitä heidän järjenvastaista ajattelutapaansa. Että miten joku saattaakin rankata ihmisiä elämästään sellaisin kevein perustein, että eikö pitäisi rakastaa ihmistä sairauksineen päivineen ja tukea. Tukea ja tukea!

Lähettäjä: pepper 
Päivämäärä:   23.4.25 20:30:09

Aina näissä keskusteluissa tulee muistaa, että mielenterveysongelmia on niin kovin monenlaisia. On todella eri tavoin ja tasoilla oireilevia, vaikeampia ja huomaamattomampia, parantuvia ja elämästä siten kokonaan poistuvia sekä kroonisia jotka on mukana loppuelämän. Aivan kuten on erilaisia fyysisiäkin sairauksia, ei voi verrata ja niputtaa samaan kategoriaan flunssaa, murtumaa ja vaikka MS-tautia tai syöpää. Toisessa ääripäässä mielen sairaudet voi olla sellaisia, jotka tekee elämästä hel*ettiä ja muuttaa ihmisen pysyvästi, toisessa päässä taas sellaisia ettei kukaan sitä sairautta huomaa, edes puoliso ei tiedä sairauden olemassaolosta jos ei sairas kerro.
Siksi noihin tilanteisiin ei ole yhtä oikeaa ratkaisua, vaan jokainen tilalle on yksilöllinen.

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   23.4.25 20:39:23

Jos kukaan muu, edes puoliso huomaa tai tiedä niin ei se silloin kummoinen mt-ongelma ole. Ellei haudo itsemurhaa ja toteuta sitä yllätyksenä muille.

Eiköhän nyt ole topassa kyse just niistä, joiden oireillessa lähipiirikin on helisemässä.

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   23.4.25 20:40:21

Tosin aloittajan tapauksessa se ongelmainen itse päätti suhteen, ilmeisesti ennen kuin tosi sirkus oli päällä?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   23.4.25 21:15:06

Uutta matoa koukkuun.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.