Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä pääsen yli kun tunnen mustasukkaisuuttaa

Lähettäjä: Tai ärsyynnyn 
Päivämäärä:   20.4.25 19:11:55

Minua on kaivellut jo kaksi ellei kolmekin vuotta mieheni entienen työkaveri. Meillä oli mieheni kanssa parisuhde kriisi menossa kun hän vaihtoi työpaikkaa ja tutustui tähän naiseen. Minua ärsytti kun mies tuntui puhuvan tästä työkaverista taukoamatta, lukittautui vessaan viestittelemään kun kuulemma kyttäsin hänen puhelintaan. Todellisuudessa en voinut kävellä läheltäkään jos mies viestitteli kun hänelle tuli kiire laittaa puhelin pois whatsapista ja mies oli jatkuvasti puhelimella. Mies koki jo sen kyttäämisenä jos olimme sohvalla yhtä aikaa kun haluaa olla rauhassa puhelimella. Miestä ei ole ikinä saa kirveelläkään huonekaluliikkeisiin tai häntä ei ole voinut vähempää ikinä kiinostaa sisustaminen ymv. Mutta tämän naisen kanssa piti lähteä valitsemaan naisen kotiin milloin mitäkin peiliä, verhoja, sohvaa jne. Olivat laivalla ja Tallinnassa jolloin miehellä puhelin kiinni tämän reissun ajan ja syytti minua vainoharhaiseksi kun puhelin ei kuulemma vain ollut toiminut Tallinnassa. Minulla olisi ollut lapsen sairastumiseen liittyvää tärkeää asiaa.

Minun mielestäni mies oli selvästi ihastunut kun istui kaiken kotonaoloajan hymy korvissa viestittelemässä. Aiheesta ei kuotenkaan voinut puhua kun mies suuttui, haukkui minut vainoharhaiseksi ja syytti, että minä rajoitan hänen kavereiden kanssa olemista.

Kumpikin heistä vaihtoi työpaikkaa ja ilmeisesti yhteydenoito hiipui hiljalleen. Nyt huomasin, että tämä nainen oli kommentoinut mieheni facebook kuvaan, että näytät niin suloiselta, ihan niin kuin aikaisemminkin ja se pinkki kimallus sydän perään. Mieheni oli reagoinut tähän laittamalla välkkyvän sydän giftin ja painanut kommentiin sydämen. Eikä todellakaan ole mieheni tapaista laitella sydämiä. Piti vielä käydä katsomassa tämän naisen facebook profiili ja sinnekin mieheni oli köynyt jo ilmeisesti aikaisemmin kylvämässä sydämiä.

Kun näin tämän kommentin ja miehen reaktion kommenttiin suutuin tai tulin mustasukkaiseksi sekä surulliseksi. En vain näköjään ikinä tunnu pääsen yli tuon naisen olemassaolosta vaan kaikki se 2-3 vuotta sitten oleva vyöryi mieleeni. Pyysin tuolloin mieheltä, että voisinko tavata tämän hänen kaverinsa niin saisin hänestä realistisien kuvan enkä olisi mustasukkainen, mutta tämä ei sopinut miehelle koska minulle ei hänen kaverinsa kuulu.

Millä oppisin suhtautumaan tähän miehen entiseen työkaveriin neutraalisti? En ymmärrä miten joku ihminen jota en ole ikinä edes tavannut voi yhdellä kommentilla saada mieleni taas näin sekaisin. En edes tiedä mitä tunnen, mustasukkainen, surullinen, raivostunut vai ärtynyt.

Re: Millä pääsen yli kun tunnen mustasukkaisuuttaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.4.25 19:18:12

Siis mitä hittoa nyt? Nehän panee. Herää.

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   20.4.25 19:20:26

Kyllä sinua on viety kuin pässiä narussa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.25 19:21:01

” Siis mitä hittoa nyt? Nehän panee. Herää.”

Tämä

Päivämäärä:   20.4.25 19:21:44

Ja katselet tuollaista miksi? Niillä on suhde tai on ainakin ollut, ja tunteita ainakin (tai ainakin kiinnostusta panna) on edelleen. Jätä se sika.

Lähettäjä: Piiu 
Päivämäärä:   20.4.25 19:35:43

En osaa auttaa. Halusin tulla kertomaan että samaistun vahvasti ja ymmärrän. Mun mies kyttää somessa yhtä yhteistä tuttua, huomattavan kaunis nainen ja mukavakin. Tykkää sen kuvista, tästä ollaan riidelty. Oon nähnyt miehen puhelu tiedoista että ovat soitelleet toisilleen ja laittaneet satunnaisesti whatsappia. Mies sanoo että mitään ei ole eikä nainen häntä kiinnosta. Mutta minun vaisto sanoo muuta ja menen ihan tolaltani kun huomaan että mies taas tykännyt tämän lehmän jostain naama kuvasta.
En tiedä mitä teen, en vaan hallitse mustasukkaisuuttani.

Päivämäärä:   20.4.25 19:39:40

Olisin heivannut miehen jo sillon, kun oli suhteessa tuohon naiseen.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   20.4.25 19:47:18

Valitettavasti ne onjo pannut ja olet vaan korvike enää :(

Lähettäjä: Missä on m strömsö 
Päivämäärä:   20.4.25 19:58:11

Eivät ole panneet. Yleensä panemisen jälkeen juttu kuivuu.

Lähettäjä: Verso 
Päivämäärä:   20.4.25 20:40:48

Ei hyvänen aika nyt valot päälle. Sä olet mustasukkainen syystäkin. Nyt en vain oikeastaan ymmärrä miksi riiput noin huonossa miehessä??

Päivämäärä:   20.4.25 20:45:24

Ei sussa oo kuule muuta vikaa kuin se, että olet kynnysmatto. Ala arvostaa itseäsi ja eroa. Mies kohtelee sinua todella rumasti.

Lähettäjä: dke 
Päivämäärä:   20.4.25 21:06:36

Siis miksi jäit tuon miehen kanssa suhteeseen? Olisit eronnut jo silloin muutama vuosi sitten kun hän oli liimaantunut puhelimeensa.

Tietääkö tuo nainen edes miehen olevan suhteessa sinun kanssasi vai luuleeko hän miehen olevan sinkku?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   20.4.25 21:24:47

Et pääse kuin lapikkaalla.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   20.4.25 21:33:01

Jestas sentään nyt aloittaja, miksi ihmeessä olet sietänyt tuollaista? Miehesi pitää sinua itsestäänselvyytenä eikä arvosta tippaakaan, pettää noin hiton härskisti ja vielä kieltää kaiken. Nyt ryhtiä. Sinuna olisin jo aikapäiviä sitten marssinut eukon juttusille kysymään mikä homma, ja sen jälkeen tehnyt omat johtopäätökseni… Älkää hyvät naiset jääkö tuolla tavoin kynnysmatoiksi.

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   20.4.25 21:37:08

Toivon todella että tämä on provo. Tämän selvempää pettämistä ei enää ole. Meillä heilahtaisi lapikas jo tuosta "sulle ei mun kaverit kuulu" ja "me lähdetään Tallinnaan". Vaikka mun puolesta ruokakauppaan, niin tänne ei tarvitse enää sen jälkeen palata.

Lähettäjä: petos 
Päivämäärä:   21.4.25 00:10:52

Jälleen kerran pakko ihmetellä että kuinka sinisilmäinen voikaan nainen olla. Nuohan panevat aivan selvästi ja miltei avoimesti.

Päivämäärä:   21.4.25 00:35:48

Eiköhän tarina ole kuitenkin porvoolainen. Eihän kukaan oikeasti mieti tuommoista, eihän ?

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   21.4.25 07:36:58

Tämähän on pääsiäisen kynnysmatto-provo. Oli oikein huolella kerätty kaikki kliseet samaan nippuun.

Lähettäjä: Kysyn vaan 
Päivämäärä:   21.4.25 07:45:22

Jos tämä on totta niin kysyn vaan miksi aloittaja olet vielä miehen kanssa? Lapsen/lasten takiako? Älä jää suhteeseen tuollaisen k*sipään kanssa vain sen vuoksi, että on yhteisiä lapsia. Jätä mies. Kun kysyy miksi, kerro suoraan. Ei tuollainen ole normaalia kaverina oloa ja jos mies niin väittää vielä kertaakaan, pyydä häntä ajattelemaan tilanne toisinpäin.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   21.4.25 08:05:31

Miksi sinun pitäisi suhtautua miehesi sydänystävään neutraalisti? Sinä itse teet valinnan: joko hyväksyt tilanteen ja jatkat elämääsi tai sitten vapautat miehen.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   21.4.25 08:46:58

Hanki itsellesi samanlainen ystävä ja Tallinnan reissuja kehiin.

Päivämäärä:   21.4.25 08:55:47

Jos se näyttää siltä, se on sitä

Lähettäjä: Sitruuna 
Päivämäärä:   21.4.25 10:12:25

Tuskinpa se toinen nainen tuollaisia laittelisi.
Tai sitten ei tiedä susta ..

Päivämäärä:   21.4.25 11:11:00

Mun miehellä oli naispuolinen ystävä. Olivat ystäviä jo vuosia ennen kuin tapasin mieheni.
Kun ruvettiin seurustelemaan, nainen heittäytyi mustasukkaiseksi ja yksien juhlien jälkeen avautui miehelleni ”miksi sanoit minulle ettet halua parisuhdetta mutta nyt olet TUON kanssa”. Nimitteli lapsiani kakaroiksi ja tivasi miksi he kutsuvat miestäni isiksi.

Siinä vaiheessa mieheni sanoi että ”olen sulle alusta asti sanonut että minulta saat vain ystävyyttä, et muuta. Ja nyt tämä ystävyys on ohi, minun puolisoa ja lapsia et nimittele”

Nyt on yrittänyt hyvitellä tilannetta ja tuo ruokaa ja ties mitä ovelle.
En osaa olla mustasukkainen mutta ärsyttää kyllä.
Mutta ei ole mun tehtävä siihen puuttua, vaan mieheni ja sen hän on tehnyt.

Aloittajana lähtisin suhteesta jos mies on noin läpinäkyvän epäkunnioittava sinua kohtaan

Päivämäärä:   21.4.25 11:36:21

On mullakin mies työ kavereita kun miesvaltaisella alalla mutta ei me mitään sydämmiä lähetellä, typeriä videoita ja välillä pelataan yhdessä. Sellasta paskaa läppää vain, ei mitään glitteri pölyä, ei pahemmin tykkäilä toisten kuvista tai insta päivityksistä tosiaan vaan työ aiheisia reelsejä lähetellään edes takas, ja pelissä keskitytään eliminoimaan vihollinen…

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.4.25 11:44:35

Jos ei ole yhteisiä lapsia niin eron ei pitäisi ketään kirpaista. Miehelle se olisi vain helpotus.

Vai oletko taloudellisesti täysin riippuvainen? Hanki äkkiä joku asunyo ja koulutus taibtyöpaikka ja lähdet sitten. Suhde on kohta päättymässä kuitenkin.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   21.4.25 11:48:27

Suhde päättyy kohta. Lähde menemään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.4.25 13:02:41

M..kku mies. Ei tuollaisiin kannata käyttää aikaa.

Päivämäärä:   21.4.25 16:44:40

Pääsiäistarinan aloittaja katosi ...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.